Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 12:04

Goed zo langzamerhand zit ik met de handen in mijn haar, ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Situatieschets: Friese Stabij, nu 1 jaar oud, bij ons gekomen toen hij 9 weken oud was. En het lukt me niet hem zindelijk te krijgen. Hij staat zo op tijd dat als je een keer 5 of 10 minuten later bent hij al in zijn kennel gescheten en/of gezeken heeft.

En ja mijn honden, heb er 2, zijn kennelhonden. Komen dus niet in huis, maar omdat ik heel veel buiten ben zijn de honden ook heel veel los op het erf en bij mij. Ze hebben beide hun eigen ruimte in huis, met slaapbank en er is verwarming die niet te warm staat. De andere helft is een oud Duitse Herder van 3 jaar en ik heb de honden voor erfbewaking.
Maar de Herder, en de voorganger daarvoor (border collie) en daarvoor (friese stabij) hebben nooit dit probleem vertoont en staan en stonden ook geen van allen zo op tijd zoals deze Fries doet.

5 minuten te vroeg geeft/gaf overigens ook problemen, dan wil hij gewoon nog niks buiten doen. Ja plassen maar niet poepen. Dan kan je echt heel lang met hem buiten zijn maar dr komt niks. Afleiding is ook een punt, zodra er iets is wat hem afleidt doet hij ook niks. Ik heb ook al periodes de honden apart van elkaar uitgelaten omdat zodra de herder iets deed wat interessant was hij weer vergat zijn behoeftes te doen.

Ik heb van begin af aan steeds zolang met hem buiten gelopen tot hij wat deed. En echt er waren avonden (zeg maar rustig nachten) dat ik meer dan 2 uur met hem buiten liep omdat hij het verdomde. Als hij dan wat deed ook super beloont en nog met hem spelen enz enz. Hij heeft dus altijd positieve respons gehad als hij zijn behoefte buiten deed. En in het begin heb ik dat bevuilen van zijn kennel ook maar genegeerd. Later hem met zijn neus erin gedrukt om duidelijk te maken dat het vies is en niet daar hoorde, maar niks helpt dat hij het even ophoudt en wacht tot hij buiten is om zijn behoeftes te doen.
Ook met die tijd spelen heb ik al geprobeerd. Dus express te vroeg of te laat ze uitlaten/op andere tijden uitlaten dan zijn norm is, en dit werkt nu wel redelijk voor overdags en savonds (dus niet altijd) maar niet voor de ochtend. Zelfs savonds heel laat (zeg maar gewoon snachts om 1 uur oid) helpt niet om hem smorgens ook wat later te krijgen.

En nu heb ik een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend nu dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan. Half 9 is voor hem half 10 en dus te laat. En echt ik ben nu bijna in staat hem een teletac om te doen en een camera in hun kamer te installeren en hem een knal te geven op het moment dat hij gaat zitten. Want hier word ik helemaal gestoord van. Ik moet mijn dagen indelen op zijn schema. Dat gaat meestal wel, maar als het een keer niet gaat is het gelijk weer mis. Of als meneer smorgens iets hoort en vindt dat er iemand is en hij eruit wil (dus voor zijn tijd) doet hij het ook. Die laatste valt wel een beetje onder de noemer nijd van zin niet krijgen (weet em even niet beter te omschrijven, maar hij is wel een beetje een dominant typetje).

Nu is hij ongeveer 4 weken geleden gecastreerd. Na de castratie heeft hij zon body/rompertje/geef het ding een naam :+ aangehad. Dat zeker 2 weken lang. En echt hij was super zindelijk. Zelfs smorgens. Dus ik had echt hoop dat dat het wondermiddel voor hem zou zijn. Tot de laatste 2 ochtenden, toen hij gewoon in zijn romper had gezeken en gescheten (en ik was gewoon op "zijn tijd" om uit te laten).

En nu gaat vermoedelijk de situatie dat ik mijn dagen op hem kan indelen ook nog veranderen (van huisvrouw terug naar werkende). Dan kan ik niet meer elke keer op "zijn tijd" met hem eruit, en gaat het echt een probleem worden. Iemand nog tips/ideeen om te proberen hem "van tijd" af te krijgen, en dan met name smorgens??? Want ik weet echt niks meer te verzinnen.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:15

Pfoe.. heb je al eens geprobeerd om hem tijdelijk in een kleine bench op te sluiten totdat jij komt om hem uit te laten en daarna vrij te laten?

Zo leerde ik onze hond zindelijk maken. Bench zo klein dat ze in dr eigen ontlasting moet liggen als ze zou poepen.
Dat werkte wel.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:16

Citaat:
Ik heb van begin af aan steeds zolang met hem buiten gelopen tot hij wat deed. En echt er waren avonden (zeg maar rustig nachten) dat ik meer dan 2 uur met hem buiten liep omdat hij het verdomde. Als hij dan wat deed ook super beloont en nog met hem spelen enz enz. Hij heeft dus altijd positieve respons gehad als hij zijn behoefte buiten deed. En in het begin heb ik dat bevuilen van zijn kennel ook maar genegeerd.


Tot dit stuk vond ik nog dat je alles goed aangepakt had...


Citaat:
Later hem met zijn neus erin gedrukt om duidelijk te maken dat het vies is en niet daar hoorde, maar niks helpt dat hij het even ophoudt en wacht tot hij buiten is om zijn behoeftes te doen.


... totdat ik dit las. Waar ben je in vredesnaam mee bezig?


Citaat:
En nu heb ik dus een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend dus dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan. Half 9 is voor hem half 10 en dus te laat. En echt ik ben nu bijna in staat hem een teletac om te doen en een camera in hun kamer te installeren en hem een knal te geven op het moment dat hij gaat zitten. Want hier word ik helemaal gestoord van.


Wauw. Hier heb ik eigenlijk geen woorden voor :x .


Citaat:
En nu gaat vermoedelijk de situatie dat ik mijn dagen op hem kan indelen ook nog veranderen (van huisvrouw terug naar werkende). Dan kan ik niet meer elke keer op "zijn tijd" met hem eruit, en gaat het echt een probleem worden.


Weet je wat ik denk? Ik denk dat die hond gewoon écht niet op zijn plek zit. Om de een of andere reden wordt hij niet kennelzindelijk (hoe erg is dat in een kennel :? ) en jij kunt dat niet handelen. Dus die hond zit gewoon niet op zijn plek en het is niet de hond voor jou. Dus mijn advies: herplaats die hond. Voor jullie allebei (maar nog het meeste voor die hond).

kaatje888

Berichten: 800
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:25

GDG schreef:
Citaat:
Ik heb van begin af aan steeds zolang met hem buiten gelopen tot hij wat deed. En echt er waren avonden (zeg maar rustig nachten) dat ik meer dan 2 uur met hem buiten liep omdat hij het verdomde. Als hij dan wat deed ook super beloont en nog met hem spelen enz enz. Hij heeft dus altijd positieve respons gehad als hij zijn behoefte buiten deed. En in het begin heb ik dat bevuilen van zijn kennel ook maar genegeerd.


Tot dit stuk vond ik nog dat je alles goed aangepakt had...


Citaat:
Later hem met zijn neus erin gedrukt om duidelijk te maken dat het vies is en niet daar hoorde, maar niks helpt dat hij het even ophoudt en wacht tot hij buiten is om zijn behoeftes te doen.


... totdat ik dit las. Waar ben je in vredesnaam mee bezig?


Citaat:
En nu heb ik dus een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend dus dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan. Half 9 is voor hem half 10 en dus te laat. En echt ik ben nu bijna in staat hem een teletac om te doen en een camera in hun kamer te installeren en hem een knal te geven op het moment dat hij gaat zitten. Want hier word ik helemaal gestoord van.


Wauw. Hier heb ik eigenlijk geen woorden voor :x .


Citaat:
En nu gaat vermoedelijk de situatie dat ik mijn dagen op hem kan indelen ook nog veranderen (van huisvrouw terug naar werkende). Dan kan ik niet meer elke keer op "zijn tijd" met hem eruit, en gaat het echt een probleem worden.


Weet je wat ik denk? Ik denk dat die hond gewoon écht niet op zijn plek zit. Om de een of andere reden wordt hij niet kennelzindelijk (hoe erg is dat in een kennel :? ) en jij kunt dat niet handelen. Dus die hond zit gewoon niet op zijn plek en het is niet de hond voor jou. Dus mijn advies: herplaats die hond. Voor jullie allebei (maar nog het meeste voor die hond).


Precies dit dus!

Waarschijnlijk kan je hond gewoon niet aan het kennelleven wennen. Niet elke hond is er ook voor geschikt.

De dingen die je probeert zoals de hond met zijn neus in zijn ontlasting drukken en de neiging hebben om hem een teletac om te doen, doen mij echt verbazen. Dit zijn geen oplossingen en ook niet diervriendelijk.
Het lijkt ook niet dat je een band hebt met de hond en je alleen maar ergert aan hem.
Doe jezelf maar vooral de hond een plezier en herplaats hem. En dan het liefst bij mensen waar die thuis zit en niet in een kennel.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:26

GDG schreef:
Citaat:
Ik heb van begin af aan steeds zolang met hem buiten gelopen tot hij wat deed. En echt er waren avonden (zeg maar rustig nachten) dat ik meer dan 2 uur met hem buiten liep omdat hij het verdomde. Als hij dan wat deed ook super beloont en nog met hem spelen enz enz. Hij heeft dus altijd positieve respons gehad als hij zijn behoefte buiten deed. En in het begin heb ik dat bevuilen van zijn kennel ook maar genegeerd.


Tot dit stuk vond ik nog dat je alles goed aangepakt had...


Citaat:
Later hem met zijn neus erin gedrukt om duidelijk te maken dat het vies is en niet daar hoorde, maar niks helpt dat hij het even ophoudt en wacht tot hij buiten is om zijn behoeftes te doen.


... totdat ik dit las. Waar ben je in vredesnaam mee bezig?


Citaat:
En nu heb ik dus een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend dus dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan. Half 9 is voor hem half 10 en dus te laat. En echt ik ben nu bijna in staat hem een teletac om te doen en een camera in hun kamer te installeren en hem een knal te geven op het moment dat hij gaat zitten. Want hier word ik helemaal gestoord van.


Wauw. Hier heb ik eigenlijk geen woorden voor :x .


Citaat:
En nu gaat vermoedelijk de situatie dat ik mijn dagen op hem kan indelen ook nog veranderen (van huisvrouw terug naar werkende). Dan kan ik niet meer elke keer op "zijn tijd" met hem eruit, en gaat het echt een probleem worden.


Weet je wat ik denk? Ik denk dat die hond gewoon écht niet op zijn plek zit. Om de een of andere reden wordt hij niet kennelzindelijk (hoe erg is dat in een kennel :? ) en jij kunt dat niet handelen. Dus die hond zit gewoon niet op zijn plek en het is niet de hond voor jou. Dus mijn advies: herplaats die hond. Voor jullie allebei (maar nog het meeste voor die hond).


Inderdaad.. ik sta echt met mn bek vol tanden :=
Dit is echt te triest voor woorden. Misschien is het helemaal geen geschikte kennelhond..? Misschien is er medische oorzaak? Stress?
Ongelofelijk.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:31

Een hond straffen omdat ie heeft gepoept of geplast werkt averechts. En wat heeft het voor zin? Het dier kan er niets aan doen hoor. Ook hebben ze geen benul van tijd zoals wij dat hebben. Hij poept echt niet in zijn bench omdat het half 9 is.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:39

rina schreef:
En nu heb ik een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend nu dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan.


Acht gut.
1 Van mijn honden had oorontsteking en piepte en jankte van de pijn. Ik heb nachtenlang met hem buiten gelopen in de hoop dat het wat afleiding zou geven en de pijn wat minder zou worden.

Tot voor kort heb ik 24/7 voor 1 van mijn honden gezorgd die DCM had. En dan moest ik er weleens om 01:00 uur uit. En om 02:00 uur. En om 03:00 uur. en om 04:00 uur. En dan ging om 05:15 uur mijn wekker.

En weet je... Ik heb dit met enorm veel liefde gedaan. En nog voelde ik me schuldig dat ik niet meer voor ze heb kunnen doen.

Als ik dit zo lees is de hond beter af bij iemand anders.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 08-11-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:39

4EverHobbes schreef:
Een hond straffen omdat ie heeft gepoept of geplast werkt averechts. En wat heeft het voor zin? Het dier kan er niets aan doen hoor. Ook hebben ze geen benul van tijd zoals wij dat hebben. Hij poept echt niet in zijn bench omdat het half 9 is.


Ik deel je menig over tijd niet,
Onze hond gaat altijd lopen draaien om 23.00 u avonds, ookal laten we de hond uur eerder uit, stipt om 23.00 u draait en piept ze voor nog een keer uit.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:44

Spaansepony schreef:
4EverHobbes schreef:
Een hond straffen omdat ie heeft gepoept of geplast werkt averechts. En wat heeft het voor zin? Het dier kan er niets aan doen hoor. Ook hebben ze geen benul van tijd zoals wij dat hebben. Hij poept echt niet in zijn bench omdat het half 9 is.


Ik deel je menig over tijd niet,
Onze hond gaat altijd lopen draaien om 23.00 u avonds, ookal laten we de hond uur eerder uit, stipt om 23.00 u draait en piept ze voor nog een keer uit.



Hier net zo!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:46

Dat het frustrerend is, kan ik begrijpen. Maar opvoeden vanuit frustratie gaat niet helpen.
Die 'neus-truuck' is al lang achterhaald. Daar leert een hond helemaal niets van en is vooral traumatiserend.
Heb je al eens overleg gehad met de DA? Misschien is er iets met zijn ingewanden aan de hand.

Mijn vriendin had een hond die bij haar op het erf altijd wegliep. Het was een stabij, dus niet helemaal verbazingwekkend (jachthondje).
Na diverse pogingen tot verbetering, is het hondje in een gezin als huishond geplaatst. Daar bleek hij veel meer op zijn plek. Zelf hebben ze weer een hond aangeschaft die beter bij hun paste.
Veel wijsheid gewenst.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:47

Buiten dat ik me aansluit bij mijn voorgangers (dat doe je echt niet! aan de andere kant kan ik me je onmacht en frustratie ergens wel voorstellen). Zeker dat het geen lichamelijk probleem is?
Zo ja; Al eens bachbloesems geprobeerd? klinkt als een hond die erg uit balans is.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:53

Geef het ook wat tijd.
Hier al 2x een Duitse dog gehad die pas na hun 1 jaar volledig zindelijk kwamen 's nachts in huis.
Tuurlijk is leuk anders,ik denk dat niemand graag hondenpoep voor de fun opruimt,maar zoiets komt meestal echt wel in orde,met geduld en tijd,frustratie maakt het net erger.

Kan hij niet los lopen zonder je op het erf?
Hier honden gewoon naar buiten als ze moeten,eens klaar staan ze terug aan de deur,en hop binnen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:58

pluisje88 schreef:
Buiten dat ik me aansluit bij mijn voorgangers (dat doe je echt niet! aan de andere kant kan ik me je onmacht en frustratie ergens wel voorstellen). Zeker dat het geen lichamelijk probleem is?
Zo ja; Al eens bachbloesems geprobeerd? klinkt als een hond die erg uit balans is.


Ik kan me de frustratie bij TS ook wel voorstellen, maar de neus van je pup in zn stront duwen is echt not done. Om van die schokhalsband nog maar niet te spreken.

Daarnaast vraag ik me af of dit hondje zélf niet ook enorm veel frustratie en stress ervaart? Ik zou een Stabij niet zo snel bedenken als geschikte waak- en kennelhond, maar dat ben ik. Kan hij wel voldoende zijn ei kwijt?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:59

Mijn honden voelen toch ook goed tijd aan. Als ze bij mijn moeder blijven gaan ze altijd rond hetzelfde tijdstip aan het raam naar buiten kijken en bestaat mijn moeder niet meer voor hen. En het is echt niet bij het horen van mijn wagen, want als ik te laat ben hebben ze er soms wel een uur zitten wachten en zijn ze helemaal van slag.
Verder probeer ik zo weinig mogelijk op een vast tijdstip te doen.

TS ik begrijp jouw frustratie, maar lijkt me ook eerder dat je hond niet helemaal geschikt is voor de manier dat jij hem wil houden. Voor jouw hond is de kennel na zoveel tijd ook geen "nest" voor hem, maar zijn "uitloop"/"buiten". En dat patroon is moeilijk te doorbreken.
Pup van mijn vriendin ook is bij haar geboren en heeft haar eerste "actieve" levensweken (nadat de ogen open waren) in de veranda doorgebracht en daar welsiwaar op papier haar behoeftes gedaan. Nu 5 weken later is ze nagenoeg zindelijk. Hiermee bedoel ik, bevuilt haar bench (voor de nachten) niet, ook in de wagen is ze droog, op bezoek etc... Maar thuis zal ze ipv het hondeluik naar buiten te nemen gewoon naar de veranda lopen en daar haar plasje doen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:04

Misschien ben ik wat ruig, maar buitenhond/buitenkennel? Waar maak je je druk om?
Mijn werkhonden wonen in een ruimte in de schuur, de jonge reu die ik zelf hen opgevoed van pup is zindelijk, geen probleem. Maar de oudere teef, mijn volgetrainde schapenhond is een herplaatser die op haar vorige huis gedwongen was haar behoeften te doen waar ze aangebonden was niet.
Die is erg "onbetrouwbaar" ( ondanks dat we er wel serieus aan gewerkt hebben nadat ze kwam), en ik vind geregeld keutels in hun leefruimte.
Ik heb daar ook een schep staan, en mik ze naar buiten ( ze heeft haar vaste plek in de hoek).
Als je hond niet in huis is waar je constant een oogje in het zeil kan houden, dan is het imo zo goed als ondoenlijk ze dit aan te leren, zeker bij honden waarbij dit gedrag is ingeslepen en die het zelf niet uitmaakt waar en wanneer ze kakken.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:07

Even uit jouw OP:
Hij staat zo op tijd dat als je een keer 5 of 10 minuten later bent hij al in zijn kennel gescheten en/of gezeken heeft.

5 minuten te vroeg geeft/gaf overigens ook problemen, dan wil hij gewoon nog niks buiten doen.



Je gelooft echt zelf dat een hond kan klok kijken? Honden hebben inderdaad wel een inschatting van tijd. Althans mijn hond gaat rond de tijd dat ik thuis kom voor het raam zitten kijken. Maar het komt echt niet op 5 minuten op aan hoor. Ik denk ook niet dat dit het probleem is. Misschien is jouw hond gewoon niet gemaakt als 'kennel' hond.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:26

Wat is precies het probleem met onzindelijkheid in de kennel? Opruimen moet je toch, of je het nou met een zakje van de stoep pakt bij wijze van spreken of je spuit die kennel een keer per dag met de tuinslang schoon.

Waarom zit het je zo dwars? Is het echt wegens het praktische aspect of is het meer een "het hoort nou eenmaal niet dus ik wil het niet" idee? In geval van dat laatste: laat het los.

Persoonlijk denk ik dat je deze hond niet meer zindelijk gaat krijgen. Jouw methodes zorgen alleen maar voor stress en dat helpt niet. Die hond pest jou niet bewust, die doet gewoon zijn honden-ding. Dat jij daar ook nog ergens rondloopt is voor het dier irrelevant.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:30

Poe, wat vind ik dit erg om te lezen.. Tranen in mijn ogen.
Ik heb zelf een Stabijtje lopen en weet uit ervaring dat dit totaal geen kennelhonden zijn. Tuurlijk is het vast een stukje gewenning maar ik vind het niet kloppen.
De manier waarop je hem zindelijk probeert te krijgen al helemaal niet. Zoals hierboven ook al voldoende gezegd is. Straffen helpt niet! Zeker niet bij een Stabij, ze zijn wel eigenwijs maar o zo overgevoelig voor straf. Ga je eerst eens verdiepen in het gedrag van een hond en wat voor invloed jouw handelen op hem heeft voordat je tot actie overgaat.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 13:33

Liesje1611 schreef:
Citaat:
En nu heb ik dus een extra probleem. Zo leuk he dat ze de klok verzet hebben vanwege wintertijd, maar dit betekend dus dat ik nog eerder eruit moet omdat hij op die zomertijd blijft staan. Half 9 is voor hem half 10 en dus te laat. En echt ik ben nu bijna in staat hem een teletac om te doen en een camera in hun kamer te installeren en hem een knal te geven op het moment dat hij gaat zitten. Want hier word ik helemaal gestoord van.



Wauw. Hier heb ik eigenlijk geen woorden voor :x .


Jep bokt op zijn smalst :D Tuuuurrrrlijk hang ik ook gelijk die teletac erom. Dat er staat dat het een gedachte was lezen we niet meer.



yvje86 schreef:
Pfoe.. heb je al eens geprobeerd om hem tijdelijk in een kleine bench op te sluiten totdat jij komt om hem uit te laten en daarna vrij te laten?

Zo leerde ik onze hond zindelijk maken. Bench zo klein dat ze in dr eigen ontlasting moet liggen als ze zou poepen.
Dat werkte wel.


Bench in huis heeft hij gehad. De eerste weken heeft hij gewoon in huis gezeten. Ook die vervuilde hij en dat elke dag. En hij lag er dus vrolijk in.


Spaansepony schreef:
4EverHobbes schreef:
Een hond straffen omdat ie heeft gepoept of geplast werkt averechts. En wat heeft het voor zin? Het dier kan er niets aan doen hoor. Ook hebben ze geen benul van tijd zoals wij dat hebben. Hij poept echt niet in zijn bench omdat het half 9 is.


Ik deel je menig over tijd niet,
Onze hond gaat altijd lopen draaien om 23.00 u avonds, ookal laten we de hond uur eerder uit, stipt om 23.00 u draait en piept ze voor nog een keer uit.


Dus precies wat spaansepony al schrijft, dit zo op tijd staan heb ik met geen enkele hond meegemaakt maar deze heeft het echt. Om 1 uur bv eruit tot half 4, maar om 4 uur stond hij weer klaar voor "zijn tijd".

En voor de rest met hun grote bek van herplaats em kom em maar halen. Ik wil je met een week of 2 nog wel eens horen of die grote bek er nog steeds is. Ik doe alles voor mijn dieren, en dus ook mijn honden. Ging 8 keer per dag met hem naar buiten en dat urenlang tot diep in de nacht om hem maar zindelijk te krijgen. Ergens is er een grens en jullie gaan er met je veroordeling dik en dik overheen. Je probeert van alles, dus ja ook die neus in de stront drukken in de hoop dat het helpt. Maar ik heb die hond nergens een pak slaag gegeven en jullie doen voorkomen dat ik precies dat gedaan heb.


Liesje1611 schreef:
Misschien is het helemaal geen geschikte kennelhond..?


Niet geschikt als kennelhond? dan is hij ook niet geschikt als huishond. Want ook daar bevuilde hij zijn bench en alles. Zelfs nu als ze een keer in huis zijn, als het "zijn tijd" en je gaat er 5 minuten over gaat hij gewoon in de kamer zitten. En dat zonder waarschuwing.

Medisch is er niks met hem aan de hand. Hij is net 3 weken geleden nog bij de dierenarts geweest. Stress heeft hij ook niet, hij is overal net zo vrolijk als in de kennel. En ongelofelijk ja idd dat een hond zo op tijd kan staan sta ik ook nog elke dag van te kijken.

Zo en als bokt niks beters te doen heeft dan mensen afbranden op gedachtes. Ga ik mijn gedachtes verzetten en mss toch maar die teletac erom hangen. Oplossingen voor het van tijd halen heeft nog niemand een antwoord op gegeven. Nee ze hebben niks beters te doen dan die arme zielige hond dan maar te willen herplaatsen. En dan bij voorkeur de hele dag in een huis bij iemand. Dat voor een hond die de hele dag verder lekker buiten rondloopt te snuffelen op een groot erf. Jullie vragen erom he.

Edit:
Liesje1611 schreef:
Daarnaast vraag ik me af of dit hondje zélf niet ook enorm veel frustratie en stress ervaart? Ik zou een Stabij niet zo snel bedenken als geschikte waak- en kennelhond, maar dat ben ik. Kan hij wel voldoende zijn ei kwijt?


Nergens stress of frustratie. Frustratie alleen als hij in de kennel zit en er bezoek komt. Niet elk stukje bezoek is blij met vieze hondepootjes op hun kleren. Maar dan is de herder net zo frustie als de Stabij. En zodra ze het bezoek niet meer zien is die frustratie ook weg.
Enne niks beter als een stabij voor bewaking en kennel. Een betere deurbel kan je je niet wensen. Zodra er iemand het erf opkomt blaft hij al (en de herder meld niks). Zijn voorganger was ook Stabij en die wilde niet eens in huis zijn. En ja ei kan hij meer dan genoeg kwijt. Ben heel veel buiten en zij dus bij mij. En hij kan en speelt ook heel veel met de Herder.


petitparis schreef:
Voor jouw hond is de kennel na zoveel tijd ook geen "nest" voor hem, maar zijn "uitloop"/"buiten". En dat patroon is moeilijk te doorbreken.


Precies ik ben ideeen nodig om dat patroon te doorbreken.

Booo die 5 minuten moet je niet zo strikt houden, maar het is echt al voorgekomen dat ik idd 5 minuten later was dan zijn tijd en hij in het hok had gescheten. Maar afwijken van "zijn tijd" en dat is echt een korte tijd (heb het dus niet over uren) is wel het probleem. Hij kan/wil het nog geen 10 minuten ophouden zeg maar. Wat een andere hond wel doet.


Kuggur schreef:
Misschien ben ik wat ruig, maar buitenhond/buitenkennel? Waar maak je je druk om?


Omdat er naast dat ik mijn tijdsindeling straks niet meer kan aanpassen, er vermoedelijk ook een aanpassing voor hun komt. Aangezien wij willen gaan verhuizen (terug naar Nederland) en ik nog geen idee heb of ze dan wel huishond gaan worden. En in huis is zoals hij nu is geen optie.


tengeltje11 schreef:
Kan hij niet los lopen zonder je op het erf?

Dat is helaas geen optie. We hebben er wel over nagedacht, maar en omdat we willen verhuizen is het nu voor hier sowieso geen optie meer. Maar ik zit dan met de Herder. Als ze nu binnen zijn hebben ze elk hun eigen kennel. En dat is ook wel nodig omdat het spelen tussen hem en de Herder te hard gaat en ze geen van beide van ophouden weten. Met de herder zoveel groter en sterker is het risico op verwondingen mij dan even te groot.


Amaris schreef:
Wat is precies het probleem met onzindelijkheid in de kennel? Opruimen moet je toch, of je het nou met een zakje van de stoep pakt bij wijze van spreken of je spuit die kennel een keer per dag met de tuinslang schoon.


Opruimen met een zakje van de stoep?????????????? Boerderij met 3 Ha land en geen stoep te vinden kilometers ver rondom hausen ;) En als het nou bij die 1 keer per dag uitspuiten van de kennel bleef, er zijn dagen dat ik het 4 keer per dag mag doen. Ergens is er een einde aan mijn tijd, gezien die boerderij met 3 Ha, en ja dus het practische aspect maakt dat ik hem graag zindelijk zou willen hebben. Daarbij is het echt niet leuk of grappig in de winter met water te moeten spelen. Helemaal niet omdat het erf ervoor, waar dan het water overheen loopt, 1 grote ijsbaan wordt.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:37

rina schreef:
En voor de rest met hun grote bek van herplaats em kom em maar halen. Ik wil je met een week of 2 nog wel eens horen of die grote bek er nog steeds is.


Vreselijk dit. Het is geen ding hoor. :x

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:38

Als je een boerderij hebt met 3 hectare land snap ik helemaal niet waarom dat beestje een hele dag in de kennel zit.
Je reactie is ook niet bijster sportief :n Waarom vraag je het überhaupt?

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Hoe hond van "tijd" afkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:40

Nou zeg... een beetje minder kan ook wel Rina. Je vraagt advies maar neemt niks aan. Dan hoef je toch niet te gaan roepen dat mensen een grote bek hebben?!

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:41

Ik begrijp je wel hoor, je frustratie is erg hoog en kan ik begrijpen. Vooral als het een gezonde hond is.
Ik heb een verre achternicht en die heeft ook 2 honden, 1e hond is netjes zindelijk. De andere doet zijn behoefte waar en wanneer, maar als baas overdag thuis is of op de bank slaapt dan kan de hond netjes zijn behoefde ophouden.
Uren hebben ze gewandeld, trainingen gevolgd hulp gevraagd. Dierenartsen geweest. Niemand kan het probleem verhelpen. Hond ervaart totaal geen stress als baas weg gaat, staat ook niet zozeer om baas te wachten want vermaakt zich met de andere hond.

Hond onder gebracht bij mensen met verstand, na een maand is de hond van ellende terug gebracht. Hond is nu 5 jaar en doet nog steeds zijn behoefde als de hond vind dat het kan. Dus sommige honden maken er zelf een groot probleem van helaas!

Succes

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:42

Zoals ik het nu lees is het gewoon een stomme hond die het expres doet. Binnen poepen, buiten poepen, in de kennel poepen.
Stomme hond!

Ik zie het probleem ook niet hoor.
Hier eten de honden buiten. Er is er 1 die het steeds flikt om dan in de tuin te gaan poepen. Lekker boeiend. Ik ruim het op en klaar.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:43

TS sorry hoor dat ik niet kon ruiken vanuit mijn kantoor dat je op 3 HA woont (poehpoeh).

Mijn 'woonsituatieradar' is blijkbaar even offline :roll:

Wat ik me afvraag: de herder heb je voor het waken.
Waarom heb je die stabij eigenlijk? Voor de leuk? Volgens mij vind je er niets leuks aan.

EDIT: ik weet ook ineens weer waarom ik maanden niet op bokt geweest ben :=
Laatst bijgewerkt door Amaris op 08-11-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt