Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:27

Katten en vooral poezen hebben eigenlijk een ontzettend groot territorium. En daarom helemaal geen behoefte aan een "maatje". Vaak gaat het wel goed hoor, zeker als ze samen zijn opgegroeid. Maar ik denk als je er nu weer een kat bij zet dat ze daar niet vrolijk van wordt, gezien ook haar eerdere kat. Wij hebben ook altijd twee katten gehad. Totdat bij de laatst er een overleed. Die andere leefde helemaal op, werd 100 x gelukkiger. Sindsdien houden we het bij 1 kat en heb het idee dat die daar heel blij mee is.

En dat gedrag is denk gewoon speelsheid. Niks mis mee. Die dieren hebben nu eenmaal geen besef van tijd. Zo vindt die van ons het leuk om midden in de nacht op bed te springen en dan je neus te likken net zo lang tot je wakker wordt.. -:(-

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:40

Ik heb het ook meegemaakt en de dominante kitten helaas moeten herplaatsen.
Besloten dat toen mijn kat maar alleen moest blijven en hij is gezond en gelukkig 23.5 geworden.
Dat miauwen doet onze Maes ook.
Lekker laten mekkeren en ff spelen voor het naar bed gaan.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:50

Ik vraag mij wel af hoe de introductie is gegaan bij jullie.

Als alles goed gaat komt er eind nov bij mij een kitten bij.
Mijn kat is zeer sociaal en het kitten zal uit griekenland overkomen (heb ik dit jaar vrijwilligerswerk gedaan) en groeit momenteel op tussen ong 200 katten.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:00

Eerst kitten even een uurtje of 3-4 in de serre gezet met de rest achter de schuifdeur en toen ze erbij gelaten.
Was voor die kleine best eng 2 van die grote katten maar ze hebben zo'n super karakter daar maakte ik me geen zorgen over.

Paar dagen vreemd maar het was snel goed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:55

Is ze wel gesteriliseerd? Anders kan het zijn dat ze krols is. Dan gaan ze miauwen ja.

Maar de mijne miauwt ook wel eens tijden het spelen, heel gek soort van huilen, dan weet ik dat ze een debiel momentje heeft.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 15:05

Ze is gesteriliseerd :)

Ik vind het vreemd dat dit gedrag pas kort geleden ontstaan is, en ze het alle jaren ervoor niet gehad heeft, maar goed dat kan natuurlijk..

Wat betreft kitten koppelen, het is niet mis gegaan doordat het koppelen niet goed ging. Het koppelen ging zelfs best goed, de kitten is een enorm dominant beest en mijn poes eerder onderdanig, dat was het probleem. De kitten vertoonde bij zijn nieuwe thuis precies hetzelfde gedrag. Een nieuwe kitten introduceren zou dus in theorie kunnen en wie weet gaat het dan wel goed, maar ik ben huiverig geworden hiervoor.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:11

Ik wil geen 2 katten meer bijeen. Als het mis gaat, gaat het meestal goed mis en ik zie het eigenlijk zelden écht goed gaan. Meestal is het meer ze dulden elkaar en zo af en toe liggen ze samen in een mandje. Ik denk dat dat mleer te maken heeft met de liefde voor het mandje dan voor elkaar :D Katten bezorgen elkaar vaak veel stress, en dat doen ze juist zeer subtiel.

Hoe lang doet ze dit al?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 15:15

Ze doet het sinds de kitten weg is. In de periode dat de kitten er was lag ze alleen maar bovenop de kast, de periode ervoor speelde ze ook wel snachts maar dan zonder geluid te maken :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:19

Misschien is ze toch nog ergens een beetje ongerust of zo en bakent ze hiermee haar territorium af, geen idee. Katten kunnen heel raar zijn.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:30

voer ding kan helpen als bezigheids therapie, eenvoudige versie van zoiets is bijvoorbeeld voer verstoppen in wc rollen en andere gekke dingen.

Heb ook een ik wil huis voor mezelf alleen kat, ze kwam als kitten van de boerderij (Daar meerdere kitten, nestje van mams en oudere katten 2 stuks ooit jongen van die moeder) bij mij thuis bij mijn kat geplaatst, leek allemaal koek en ei, hebben ook jaren in harmonie samen geleefd, nooit elkaar in elkaar gemept of zo, wel zo dat die die ik al had vond dat zij altidj op schoot mocht en de ander probeerde het dan niet eens. Oudste ging dood en jongste bloeide helemaal op, daar ging mijn plan voor nieuwe vriendje. Dus nooit meer 2e kat aangeschaft, deze kat vind blijkbaar dat ze heel huis voor zichzelf wil, prima.

Oh en hier ook wel eens nachtelijk geweld met allerlei lawaai gehad spelend rennend miauwend vliegend de trap op en af. (even afkloppen tegenwoordig doet ze het overdag).

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:31

poes schreef:
Ik wil geen 2 katten meer bijeen. Als het mis gaat, gaat het meestal goed mis en ik zie het eigenlijk zelden écht goed gaan. Meestal is het meer ze dulden elkaar en zo af en toe liggen ze samen in een mandje. Ik denk dat dat mleer te maken heeft met de liefde voor het mandje dan voor elkaar :D Katten bezorgen elkaar vaak veel stress, en dat doen ze juist zeer subtiel.


Helemaal mee eens. Denk echt dat katten alleen veel gelukkiger zijn. Mensen denken altijd dat dieren hetzelfde zijn en denken als mensen. Met dezelfde mensenwensen. Maar dat is niet zo.