Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijt incident, wel of geen melding maken?

 
Profiel   

Even de situatie in het kort:
Ik ben daarnet gebeten door het hondje van een buurtgenoot. 0,0 aanleiding. Stond op ruim een meter afstand van de hond met mijn vriend te praten. Keek niet eens naar de hond, bewoog niet in zijn richting niks. Goed.. schade valt mee. Blauwe plek op mijn kuit en 2 tanden net door mijn huid heen maar niks extreems gelukkig.

Baasje gaf een foei *naam* hond dat mag niet :roll: en een vlugge sorry naar mij en dat was het dus.
Heel makkelijk deed ze er naar mijn idee over en ik was even te verbaasd om te reageren.

Nu weet ik dat dit niet de eerste keer is dat dit hondje zonder aanleiding bijt en dat er de vorige keer ook erg laks gereageerd werd want ja.. dat doet ie anders noooooit!

Punt is nu dat ik eigenlijk wel een melding wil maken.. het is niet de eerste keer en baasje lijkt er niet veel van te leren. Nu was het mijn kuit, andere bijt incident was ook een been maar straks is het een kinder gezichtje...

Enige wat mij tegen houd is dat mevrouw voor de rest echt super aardig is en ik wil daarom ook echt geen gedoe... maar heb het idee dat een gesprek dus niet veel gaat uithalen.

Wat zouden jullie doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:20 



 
Profiel   

Ik zou een melding maken, iemand kan nog zo aardig zijn dit is niet ok!

edit: vooral als je weet dat het vaker gebeurt. Als het de eerste keer is kan ik mij nog wel vinden in een goed gesprek over koffie


Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 23-09-17 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:22 



 

wat ik zou doen? met haar gaan praten. en dan misschien alsnog melding maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:23 



 
Profiel   

Zo aardig als ze tegen jouw is, is ze blijkbaar ook tegen haar hondje. :+
Maar alle gekheid op een stokje: als ze zo aardig is, praat dan eerst eens met haar. Als mevrouw geen inzichten toont kan je altijd nog een melding maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:25 



 
Profiel   

soesita schreef
Zo aardig als ze tegen jouw is, is ze blijkbaar ook tegen haar hondje. :+
Maar alle gekheid op een stokje: als ze zo aardig is, praat dan eerst eens met haar. Als mevrouw geen inzichten toont kan je altijd nog een melding maken.


Echt he :+ . Mocht mijn hond ooit zo'n geintje uithalen kan hij toch echt een schop onder zijn billetjes krijgen hoor!

Maar goed.. ze reageerde dus erg laks en heb gehoord dat dit bij het vorige incident niet anders was. Daarom ben ik bang dat een gesprek niet veel gaat uithalen.
Het dier is zo ongeveer heilig voor haar. Niks mis mee hoor maar een ander moet er natuurlijk geen last van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:53 



 
Profiel   

Ik zou eerst kijken of je een gesprek aan kan gaan met de eigenaar, mocht dat niks uithalen kun je misschien beter een melding maken.

Mijn hond moet het niet in zijn hoofd halen om zomaar iemand te bijten en dat weet hij ook, hij kan soms bijten onder het spelen maar zou nooit zomaar iemand grijpen zonder aanleiding als hij dat om wat voor reden dan ook wel zou doen krijgt hij enorm op z'n flikker.

Al moet ik zeggen en dat zie ik hier in de buurt ook dat de meeste hun hond niet durven aan te pakken omdat er altijd mensen zijn die zeggen dat het dierenmishandeling is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:58 



 
Profiel   

Mijn honden mogen grommen, tanden ontbloten en alles om aan te geven dat ze geen zin hebben in een leuke aai over hun bol van een vreemden, maar net doordat ze aan mogen geven waar hun grens ligt zullen ze nooit bijten. Ze krijgen bij een Grom geen foei zoals gewoon is, maar dan gaan we gewoon weg en proberen we de situatie in stukjes te hakken de volgende keer.

Hondje wat al vaker in een been heeft gehangen gewoon een melding van maken. Er is geen schade misschien, maar goed is het zeer zeker niet. Honden horen eerst duidelijke signalen te geven voor het ' goed ' is om in de lucht te happen. Nog geen reactie? Dan eens even vastpakken met de bek en dan ben je als eigenaar al 100x over de grens van je hond gestapt.

Eventueel mogelijk om samen met het slachtoffer van vorig bijtincident een melding te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:31 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Mijn honden mogen grommen, tanden ontbloten en alles om aan te geven dat ze geen zin hebben in een leuke aai over hun bol van een vreemden, maar net doordat ze aan mogen geven waar hun grens ligt zullen ze nooit bijten. Ze krijgen bij een Grom geen foei zoals gewoon is, maar dan gaan we gewoon weg en proberen we de situatie in stukjes te hakken de volgende keer.

Hondje wat al vaker in een been heeft gehangen gewoon een melding van maken. Er is geen schade misschien, maar goed is het zeer zeker niet. Honden horen eerst duidelijke signalen te geven voor het ' goed ' is om in de lucht te happen. Nog geen reactie? Dan eens even vastpakken met de bek en dan ben je als eigenaar al 100x over de grens van je hond gestapt.

Eventueel mogelijk om samen met het slachtoffer van vorig bijtincident een melding te maken?


Vorige slachtoffer heeft een melding gemaakt toen. Vooral omdat mevrouw toen dus ook nog al makkelijk deed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:50 



 
Profiel   

Gewoon melding maken.. kunnen ze keer ingrijpen.. wie weet heeft hij al veel vaker gebeten.. maar maakt niemand er melding van... Is toch niet normaal dat je daar gewoon staat en een hond in je been hebt hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:56 



 
Profiel   

Melding van maken, absoluut. Juist om het hypothetische kind te beschermen. Met 1 melding kunnen ze niks, komen er meerdere meldingen kunnen ze actie ondernemen. Iemand moet er mee beginnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 20:11 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of hier dadelijk ook mensen komen pleiten dat de hond er niets aan kon doen omdat jij daar nou eenmaal enorm provocerend de hond stond te negeren.
Zo lijken namelijk de meeste bijttopics te eindigen de laatste tijd.

Ja, ik zou melding maken :j Net zo goed loop je een gevaarlijke infectie op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 20:25 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik ben benieuwd of hier dadelijk ook mensen komen pleiten dat de hond er niets aan kon doen omdat jij daar nou eenmaal enorm provocerend de hond stond te negeren.
Zo lijken namelijk de meeste bijttopics te eindigen de laatste tijd.

Ja, ik zou melding maken :j Net zo goed loop je een gevaarlijke infectie op.


Serieus? := moet niet gekker worden.

Ik heb besloten dat ik inderdaad gewoon een melding ga maken. Geen aangifte dat vind ik zeker te ver gaan maar melding komt er wel.

Verder ga ik ook nog proberen om het er eens over te hebben met de mevrouw. Niet geschoten is altijd mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:18 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Hondje wat al vaker in een been heeft gehangen gewoon een melding van maken. Er is geen schade misschien, maar goed is het zeer zeker niet. Honden horen eerst duidelijke signalen te geven voor het ' goed ' is om in de lucht te happen. Nog geen reactie? Dan eens even vastpakken met de bek en dan ben je als eigenaar al 100x over de grens van je hond gestapt.


Wie zegt dat het hondje geem signalen gaf? Ts zegt dat ze niet maar de hond keek.


Ik zou denk ik eerst een gesprek proberen en mocht ze daar nog laks op zijn een melding maken. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

Ik weet niet of het gebloed heeft, anders misschien even informeren of je eem tetanusprik moet hebben. Of je moet zeker weten dat hij nog goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:26 



 
Profiel   

maj0 schreef
StonedRomy schreef
Hondje wat al vaker in een been heeft gehangen gewoon een melding van maken. Er is geen schade misschien, maar goed is het zeer zeker niet. Honden horen eerst duidelijke signalen te geven voor het ' goed ' is om in de lucht te happen. Nog geen reactie? Dan eens even vastpakken met de bek en dan ben je als eigenaar al 100x over de grens van je hond gestapt.


Wie zegt dat het hondje geem signalen gaf? Ts zegt dat ze niet maar de hond keek.


Ik zou denk ik eerst een gesprek proberen en mocht ze daar nog laks op zijn een melding maken. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

Ik weet niet of het gebloed heeft, anders misschien even informeren of je eem tetanusprik moet hebben. Of je moet zeker weten dat hij nog goed is.


Tja, helaas is dat niet het probleem van ts, maar van de eigenaar. Of in ieder geval heb ik geen 360 graden zicht en kan ik ook niet alle dieren die misschien bij mij in de buurt komen in de gaten houden. Dat signaal is dan aan de eigenaar om op te merken en na te handelen. Daarnaast zal ts een grom wel gehoord hebben. In je broek bijten merk je ook. Zelfs al heeft ts de hond om welke reden dan ook aangezet tot agresief gedrag, dan is de eigenaar fout geweest ergens in het opmerken van signalen of het verstoren van signalen, zoals het altijd afstraffen van borstelen, tanden bloot, grommen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:33 



 
Profiel   

Ik ben jaren terug gebeten door twee honden (tegelijkertijd), ik heb toen een melding gemaakt omdat de eigenaar extreem laks reageerde (in de trant van "dat doen ze normaal nooit" en "joh, je moet ze gewoon gaan aaien, vinden ze leuk"). Achteraf bleek - ik ben later nog meerdere malen gebeld door de politie - dat ik niet de enige was en uiteindelijk zijn de honden in beslag genomen omdat er dus niks aan gedaan werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:37 



 
Profiel   

StomedRomy dat ben ik met je eens. Maar dat is wat anders dan geen signalen afgeven. Ben het helemaal met je eens dat de eigenaar dat moet zien en moet ingrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:40 



 
Profiel   

Als je weet dat er meer incidenten geweest zijn zeer zeker melding maken. Zowel bij de gemeente als politie aangezien sommige nogal laks zijn.
En als het kan ook met de betrokkenen van het andere incident als die niet gemeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 22:28 



 
Profiel   

Ik zou melding maken.
Al is het maar om eventuele kinderen te beschermen of de oude meneer met een lage weerstand.

Check zelf wel even bij je huisarts of je tetanusinjectie nog geldig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:23 



 
Profiel   

Fenrir schreef
Ik ben jaren terug gebeten door twee honden (tegelijkertijd), ik heb toen een melding gemaakt omdat de eigenaar extreem laks reageerde (in de trant van "dat doen ze normaal nooit" en "joh, je moet ze gewoon gaan aaien, vinden ze leuk"). Achteraf bleek - ik ben later nog meerdere malen gebeld door de politie - dat ik niet de enige was en uiteindelijk zijn de honden in beslag genomen omdat er dus niks aan gedaan werd.

Dat is wel goed dus dat er melding gemaakt wordt in dit soort gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:29 



 
Profiel   

maj0 schreef
StonedRomy schreef
Hondje wat al vaker in een been heeft gehangen gewoon een melding van maken. Er is geen schade misschien, maar goed is het zeer zeker niet. Honden horen eerst duidelijke signalen te geven voor het ' goed ' is om in de lucht te happen. Nog geen reactie? Dan eens even vastpakken met de bek en dan ben je als eigenaar al 100x over de grens van je hond gestapt.


Wie zegt dat het hondje geem signalen gaf? Ts zegt dat ze niet maar de hond keek.


Ik zou denk ik eerst een gesprek proberen en mocht ze daar nog laks op zijn een melding maken. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

Ik weet niet of het gebloed heeft, anders misschien even informeren of je eem tetanusprik moet hebben. Of je moet zeker weten dat hij nog goed is.

Al geeft het hondje 1000 signalen af.
Daar moet de baas op reageren, niet een toevallige voorbijganger of iemand die staat te kletsen of zo.
Niet iedereen heeft hondenkennis en al hebben ze het wel hoeven ze niet altijd op te letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:33 



 
Profiel   

Bruintje als je even verder gelezen had, kon je zien dat ik dat ook heb gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 08:36 



 
Profiel   

Dus... ik kwam mevrouw + hond zojuist weer tegen. Vrouw begon gezellig een praatje. Ook over hond lief. Maar geen woord over gisteren :n

Daarnaast had hond weer gewoon vrolijk alle ruimte aan de riem.

Dit bij elkaar opgeteld toont als je het mij vraagt 0,0 inzicht of interesse en heb dus besloten om er zelf ook maar mijn mond over te houden. Jammer maar helaas...

Ik ga morgen en melding doen en mijn huisarts bellen inderdaad! Tetanus is een hele goede.. nog niet echt bij stil gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:47 



 
Profiel   

Zou de hap bellen of tetanus niet zo snel mogelijk moet en om goed te laten reinigen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:54 



 
Profiel   

Tetanus moet binnen 48 uur na het bijt incident. Dus niet te lang mee wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:01 



 
Profiel   

Ik bel morgen ochtend mijn eigen HA, dan zit ik nog ruim binnen de 48 uur dus dat komt goed dan.

Heb het gisteren zelf goed schoongemaakt, het ziet er ook gewoon rustig uit verder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen