Welk beestje zit er in mijn bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:52

Ik lig nu dus in bed en heb overal jeuk :+

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 22:53

Ik krijg echt de kriebels van jou foto ierusje.. Morgen is kijken of ik ook dat soort plekken kan vinden in het hout!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:54

Waarom lees ik dit als ik in mijn bijna volledig houten studentenhuis in bed lig :')

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:59

Ik zou je kasten maar eens nakijken. Toevallig nog een zak meel/brinta oid staan? Als er een soort spinnenweb in zit, weet je genoeg... En daarvoor hoeft een zak/doos niet open te zijn!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:04

Daphne__ schreef:
Ik zou je kasten maar eens nakijken. Toevallig nog een zak meel/brinta oid staan? Als er een soort spinnenweb in zit, weet je genoeg... En daarvoor hoeft een zak/doos niet open te zijn!

Die spinsels in voedsel komen vaak ook van larven van Indische meelmotten. Die leven in o.a. graanproducten maar veranderen uiteraard nooit in kevers.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:11

oomens schreef:
Daphne__ schreef:
Ik zou je kasten maar eens nakijken. Toevallig nog een zak meel/brinta oid staan? Als er een soort spinnenweb in zit, weet je genoeg... En daarvoor hoeft een zak/doos niet open te zijn!

Die spinsels in voedsel komen vaak ook van larven van Indische meelmotten. Die leven in o.a. graanproducten maar veranderen uiteraard nooit in kevers.



Ik was idd in de war :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welk beestje zit er in mijn bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:01

Lijkt op bedwantsen, toevallig vanavond een artikel over op het Franse nieuws.

Kijk eens op het hout onder je matras of je zwarte stipjes/plekjes ziet (dit zijn uitwerpselen).
https://goo.gl/images/uZXWWe

Enige wat helpt is een ongedierte bestrijder, zelf zou je nog alles wat past in zakken in de vriezer kunnen stoppen (-20 gaan ze dood) en het overige spul met een stoom apparaat bewerken (+60°c)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:47

Ik weet bijna zeker dat dit een broodkever is. Ik had laatst ook 1 in mijn slaapkamer. Hij zat op de lamp op mijn nachtkastje. Weg gehaald en naar buiten gedaan. Volgende nacht toen ik naar bed ging zaten er nog twee op diezelfde lamp. Weer weg gedaan. Nacht erna vond ik er 1 in mijn beddengoed brr. Gelukkig vind ik ze niet heel eng. Deze weer verwijderd en het raam maar even goed dicht gehouden. Ze kwamen op het licht af in mijn slaapkamer. Ze hoeven dus niet perse alleen rondom etenswaren te zitten. Daarna geen last meer gehad.

Citaat:
De broodkevers vliegen graag in de richting van het licht, bijvoorbeeld naar ramen of lampen. De kevers leven twee tot drie jaar.


Citaat:
De volwassen kevers zijn goede vliegers en daar ze naar het licht toe vliegen, kan men ze vaak in gordijnen, ver van de plaats waar ze zich hebben ontwikkeld aantreffen.


Het kan ook nog de houtwormkever zijn, maar die is in zijn lijfje wat langer, dus ik denk echt niet dat het die is.

Een bedwants is het sowieso niet.

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:17

citroen schreef:
4 dagen geleden kroop er ineens een klein beestje over het bed naast mij.. Toen ik goed naar het bed zat te kijken bleken het er in totaal 3 te zijn.

Nu ben ik als de dood voor alle kleine beestjes dus heb ik van beide bedden alles in de was gedaan op 60 graden. Incl dekbed. Hierna ben ik op de bank gaan slapen 3 nachten. Elke dag 2x per dag de matrassen gecontroleerd maar geen beestjes te vinden. Dus dacht ik er vanaf te zijn *\o/*

Tot ik vandaag mijn bed op had gemaakt en binnen no time alweer een beestje op mijn lakens had lopen. Beestje vriendelijk verzocht om weg te gaan maar dat was die duidelijk niet van plan. Hij is niet bang, en loopt op zijn dooie gemak het bed over.. >;)

Heb het het beestje laten winnen en ben weer naar de bank verhuisd.

Iemand die zeker weet of dit een bedwants is? Had m'n huisbaas al ingelicht maar die dacht aanstellerij en omdat ik ook geen foto had gemaakt kon ik ook niks aantonen.

Of wie weet wat voor beestje dit anders kan zijn?

Dit is de engerd:

http://i63.tinypic.com/10znzh2.jpg

Hij lijkt wel een soort vleugels te hebben maar gebruikt deze niet..


Ik denk niet dat het een bedwants is, maar ik heb last van mijn ogen dus tja...
Hier wel een link van een determinatiegroep voor dieren en planten op facebook, als je de foto plus plaats waar de foto is gemaakt uploadt is er vast wel iemand die je kan helpen.
(nadat je lid bent geworden, want ik meen dat je eerst lid moet worden van die groep, maar dat is meestal zo gebeurd.)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:42

Zoolgangster schreef:
Ik denk niet dat het een bedwants is, maar ik heb last van mijn ogen dus tja...
Hier wel een link van een determinatiegroep voor dieren en planten op facebook, als je de foto plus plaats waar de foto is gemaakt uploadt is er vast wel iemand die je kan helpen.
(nadat je lid bent geworden, want ik meen dat je eerst lid moet worden van die groep, maar dat is meestal zo gebeurd.)

Ik mis het linkje, maar je bedoelt waarschijnlijk deze?
https://m.facebook.com/groups/649372068477784

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:56

oomens schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik denk niet dat het een bedwants is, maar ik heb last van mijn ogen dus tja...
Hier wel een link van een determinatiegroep voor dieren en planten op facebook, als je de foto plus plaats waar de foto is gemaakt uploadt is er vast wel iemand die je kan helpen.
(nadat je lid bent geworden, want ik meen dat je eerst lid moet worden van die groep, maar dat is meestal zo gebeurd.)

Ik mis het linkje, maar je bedoelt waarschijnlijk deze?
https://m.facebook.com/groups/649372068477784


Oeps, ging iets mis ja, sorry... maar je link klopt. :j

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:02

Hier wordt alles elke week gewassen: tijk, onderhoes, dekbed. En de kussens om de week (met tennisballen). Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat als je niet vaak genoeg je bed verschoont de kans op beestjes groter is, dus daarom deze was-tic overgehouden. :o

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Welk beestje zit er in mijn bed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 21:39

Iedereen weer bedankt voor de tips!

Mijn beddengoed was ik ook 1x in de week en soms 1x in de 2 weken..

Ik heb ook kleine gastjes gevonden in het hout van mijn bed op meerdere plekken..

Mn team leader heeft alles doorgestuurd incl foto's naar de huisbaas (baas regelt onze appartementen).

Dus ik hoop dat ze morgen kunnen komen kijken en direct actie ondernemen.. Tot die tijd slaap ik veilig op de bank!