Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12039
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:09

Gewoon ingrediëntenlijsten lezen. Graan hebben ze niet veel aan. Soms staat er op de zak dat het de zalm variant is, maar dan zit er maar 1% zalm in.
Ik vind zelf o.a. Canagan, Primordial, Orijen, Acana goede merken met hoog vleesgehalte en weinig oliebol erin waar ze toch niks aan hebben.
Mijn hond krijgt voornamelijk KVV van Carnibest, Barfmenu, Farmfood (is een hondje van 3,5kg dus niet altijd even makkelijk om kleinere verpakkingen te krijgen voor een normale prijs)
En ik heb altijd wat brokjes staan van Canagan country.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 20:52

Suusjepluus schreef:
Wij voeren nu 8 jaar Orijen en Acana en zijn hier heel tevreden over. De ene hond krijgt Acana pacifica, want allergie voor kip kalkoen lam. De andere krijgt Orijen original omdat ze dat al kreeg en het er toch beter op doet dan op Acana. Met Orijen hadden wij ook eerst zachtere ontlasting. Sinds we ietsje minder gram voeren per dag gaat het perfect.
Renske pakjes zijn inderdaad kostbaar. Hier krijgen ze het wel eens voor de lekker erbij.


Ik zou inderdaad de orijen nog eens kunnen proberen. Mijn vorige hond kreeg het en deed het er altijd heel erg goed op. En er zijn nog wat andere merken die genoemd zijn waar ik nog eens wat beter naar wil kijken. De volwassen hond heeft zijn allergieën. Die kan gewoon op de Acana Duck blijven. Voor de pup moet ik wat anders zoeken want dit wordt mij echt te kostbaar.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:49

Honden kunnen graan prima verteren, mits het ontsloten is. Voor honden die dik worden van lucht voegt het niet zoveel toe, maar dan wil ik sowieso een caloriearme brok hebben met veel vezel. Voor honden die snel te mager worden is ontsloten graan juist een prima toevoeging. Vet mag ook, maar vaak gaat het percentage eiwit ook flink omhoog (boven de 30%) en dat is zinloos. Ze moeten namelijk toch al meer eiten en dan krijgen ze al meer eiwit binnen.

Ik heb er nu eentje naast me liggen die blijkt niet zo goed tegen rijst te kunnen, maar tegen tarwe (macaroni) kan ze prima en is ze netjes aangekomen.

veneri
Berichten: 882
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:17

De discussie over graan ga ik hier niet aan,die keuze moet ieder voor zich en voor zijn/haar hond maken.maar het is wel goed om je daar goed op in te lezen voordat je een keuze maakt.
De hond van mijn zus heeft na jaren acana eten, nierproblemen ontwikkeld wat door de da door het hoge eiwitgehalte zou komen. Deze zit nu levenslang aan speciaalvoer van de dierenarts.
ik merk dat het per hond erg verschilt. Voer ik mijn teckel graanvrij dan wordt ie binnen een week graatmager,zelfs met onbeperkt voeren. Ook zijn er discussies te vinden over DCM een hartaandoening bij honden die oa kan ontstaan door de ingredienten van graanvrije brokken. Er is een facebook groep van en op internet vind je beel vnl engelstalige info hierover.
Ik heb er daarom voor gekozen om eem brok te voeren waar veel onderzoek naar is gedaan, zoals royal canin of purina plo plan.mijn kieskeurige eter eet beiden graag, en heeft 2x per dag stevige en minimale ontlasting erop, blijft goed op gewicht en glimt als een spiegel.
Laatst bijgewerkt door veneri op 09-10-22 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:26

Geperste brok lam en rijst van biofood. Met 3x in de week smuldier.
Onze lab doetbhet er goed op. Op krokante brok was gedoe met veel en dunne ontlasting en nu is het altijd mooi stevig. Hij eet het graag en ziet er super uit volgens de dierenarts dus dan ben ik blij

annerosa22
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-08-20
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:19

Hier voeren wij ook onze 7 Acana. Voorheen hebben een paar van deze groep en voorgaande honden altijd Croc gehad van Royal Canin. Op aanraden van de lokale dierenwinkel toch op Acana overgestapt en daar doen ze het allemaal super op. Wij hebben een boxer rondlopen met ontzettend veel allergieproblemen (oorzaak daarvan heeft de DA nooit kunnen achterhalen) en zij doet het ook echt aanzienlijk beter op dit voer dan op Croc.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:35

Hier alle honden uiteindelijk allemaal op de Acana Highest protein gezet en daar doen ze het nu al jaren heel goed op.
Ik heb naakthonden en die hebben in de koudere periodes vaak iets meer nodig.
De 2 die sneller mager worden krijgen 10 gram meer per keer en ik voer echt op het oog.
Als ik zie dat iemand dikker of dunner wordt speel ik daar gelijk op in.

Nou waren de 2 terriers bij mij als pup ook veel vraten maar ik voerde wel iets meer maar niet extreem want ze bleven eten.
Dat ving ik op met kauwbehoeftes en 1 loopt nog steeds regelmatig met een Nylabone rond omdat ze er behoefte aan heeft.
De rest taalt er niet naar.
Maar goed ik heb ook niet vergelijkbaar ras als een labrador.

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:48

Orijen heb ik een tijdje gebruikt als beloning maar het is vreselijk vet. Mijn hond werd er niet dik van, die heeft daar geen talent voor, maar ik vond het snel ranzig (als in bederf) worden.
Tegenwoordig gebruik ik voor beloning Darf Vol Bites en O'Canis en verder een paar extra lekkere hapjes voor speciale momenten. De afwisseling wordt zeer gewaardeerd.

veneri schreef:
De discussie over graan ga ik hier niet aan,die keuze moet ieder voor zich en voor zijn/haar hond maken.maar het is wel goed om je daar goed op in te lezen voordat je een keuze maakt.
De hond van mijn zus heeft na jaren acana eten, nierproblemen ontwikkeld wat door de da door het hoge eiwitgehalte zou komen. Deze zit nu levenslang aan speciaalvoer van de dierenarts.
ik merk dat het per hond erg verschilt. Voer ik mijn teckel graanvrij dan wordt ie binnen een week graatmager,zelfs met onbeperkt voeren. Ook zijn er discussies te vinden over DCM een hartaandoening bij honden die oa kan ontstaan door de ingredienten van graanvrije brokken. Er is een facebook groep van en op internet vind je beel vnl engelstalige info hierover.
Ik heb er daarom voor gekozen om eem brok te voeren waar veel onderzoek naar is gedaan, zoals royal canin of purina plo plan.mijn kieskeurige eter eet beiden graag, en heeft 2x per dag stevige en minimale ontlasting erop, blijft goed op gewicht en glimt als een spiegel.

Er daarbij gaat het niet om het vleesgehalte maar wel aan de enorme hoeveelheid erwten, kikkererwten, linzen, bonen, kortom peulvruchten. Verder lijken bepaalde rassen gevoeliger.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:18

Ik voer nu Eukanuba brokken graanvrij speciaal voor large en extra large honden (wij hebben Leonbergers) hiervoor had ik altijd Wolf of Wilderness, maar het wordt door maar weinig leveranciers aangeboden in Nederland waardoor ik nu een probleem had met de levering en ik toch echt honden had die graag eten willen.

Ik ga even kijken of ik net zo tevreden blijf over Eukanuba als de Wolf of Wilderness, ik ben daar nog maar net mee begonnen. Maar ik krijg iig altijd complimenten dat onze honden er goed uitzien.

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:39

Onze hond krijgt nu de Lam & Rijst van Premium Care. Voorheen royal Canin, maar ons werd gezegd dat dit een betere optie was. Ook nog erg redelijk qua prijs.

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:04

Onze 2 jarige teef heeft van pup af aan rauw gegeten (Barf en kvv) totdat ze overal haar nu voor optrok.

Nu voer ik een mengeling van Acana, orijen en momenteel farmfood (geen farmfood = niet willen eten). We zijn nu langzaam de farmfood aan het vervangen door Darf. Hier doet ze het prima op!

miamivice
Berichten: 281
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:03

Ik voer alsa nature. Natuurlijke voeding zonder zooi . Ik voer blik met brok samen. Heel tevreden over.

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:14

Pers krijgt meestal krokante brok.
Op dit moment heb ik geloof ik 4 merken staan.

Soms kvv, zo'n worst, natvoer of een kuipje.


Mijnheer is niet de beste eter, en afwisseling werkt voor hem.
Geperste brokken eet hij sowieso slecht, dus die koop ik niet meer.


Alle voersoorten geven aan compleet te zijn, en toch zijn ze allemaal anders.

Ik ga er maar vanuit dat niets perfect is, en dat de boel elkaar leuk in evenwicht houdt door alle afwisseling.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:32

Themba schreef:
Geperste brok lam en rijst van biofood. Met 3x in de week smuldier.
Onze lab doetbhet er goed op. Op krokante brok was gedoe met veel en dunne ontlasting en nu is het altijd mooi stevig. Hij eet het graag en ziet er super uit volgens de dierenarts dus dan ben ik blij


Wij waren begin vh jaar overgestapt naar Biofood lam en rijst geperst, maar viel helaas tegen. Ontlasting werd bij de BC slechter en mn kleine reu kreeg last van zijn anaalklieren. De kleintjes kwamen er flink op aan. Natuurlijk minder gegeven, maar was het voor ons net niet, dus na 3 grote zakken weer gestopt.

Ze zijn nu weer even terug op Vitalstyle huid en vacht. Is niet 100% de oplossing bij het teefje, maar ze is wel stabiel.
Ik merk alleen dat ze er veel van nodig hebben en honger gevoel houden. Blijven aan alles likken, mest eten, etc

De Renske zalm beviel altijd redelijk, maar staat me wel tegen om honden altijd iets met vis te voeren en het was er een aantal keren niet en koop liever in een winkel.

Acana vonden we niet beter dan de rest. Maar er zijn zoveel soorten......Je moet eigenlijk alles dan tijdje proberen.

Toen we hier pas woonden me laten overhalen om de Jarco te proberen, omdat ons voer er niet was. Daar werd mn kleine reu echt heel onrustig van. Heeft hij eerder op voer gehad, dus houden we ook rekening mee gezien zijn verleden.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:58

Kn8rretje schreef:
Ik voer nu Eukanuba brokken graanvrij speciaal voor large en extra large honden (wij hebben Leonbergers) hiervoor had ik altijd Wolf of Wilderness, maar het wordt door maar weinig leveranciers aangeboden in Nederland waardoor ik nu een probleem had met de levering en ik toch echt honden had die graag eten willen.

Ik ga even kijken of ik net zo tevreden blijf over Eukanuba als de Wolf of Wilderness, ik ben daar nog maar net mee begonnen. Maar ik krijg iig altijd complimenten dat onze honden er goed uitzien.

Wat voor problemen heb je dan qua levering? Ik voer al jaren WOW via zooplus zonder problemen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:04

Ik voer aan twee honden Darf Vol standaard.

En aan eentje Royal Canin 4300 en DogMeat kvv. Die is onverzadigbaar, verbrandt als een malloot en moeilijk op gewicht te houden.

pipo

Berichten: 8227
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:56

Ik heb 6 honden.
Ik voer overwegend versvlees met rijst, noten en groentes en kruiden.
Maar voer ook brok van darf vol bites bij.
Over t versvlees niks dan goeds, maar was op zoek naar een brok voor als je op vakantie gaat, vergeten uit de vriezer blablablabla.
Ik heb 4 chiwafwafs die geen ruk lusten. Oké, hun vleesjes. ( met zooi zoals die noten ect) de andere 2 eten alles. De mini’s eten gelukkig ook de Darf. Alleen de jongste een Duitse herder is nogal gevoelig op de maag en is niet dik te krijgen. Hij is nu 15 mnd. Dus vooral speciaal voor hem brok erbij. Goedkope krokante brok is drama. Vroeger Cavom gevoerd, valt ook niet goed. Nu met Darf bites wel redelijk stevige ontlasting, maar wow wat een berg!!!! Ben dus nog mee aan het lezen over opties. Een goede balance tussen vlees en prijs zou geweldig zijn.
Ik ga mijn honden t liefst zo “ natuurlijk mogelijk voeren. Dus bietenpulp of soja enzo en granen liever niet. Maar geloof dat als je het ene niet in t voer heb, je uiteraard t andere wel heb. Eerlijke brokken is geloof ik onbetaalbaar als je meerdere honden heb.
Dus ja lees mee voor ideetjes.

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:55

Op 15 maanden is het niet zo gek dat hij niet dik te krijgen is. Dat hebben al mijn Duitser en die van clubgenoten allemaal gehad. Ik ben toen bij eigen honden gestopt met proberen dikker te krijgen. Ze kregen gewoon hun eten zodat ze niet te mager werden en hoeveel ze opkonden zonder dat het bij wijze van er allemaal aan de achterkant uit kwam. Paar maanden later trokken ze allemaal ineens goed bij. Toch nog echt wel veel groei en hormonen waar amper tot niet tegenop te voeren is. Helemaal niet als ze ook gevoelig zijn.

Reu moest rond die tijd helemaal van brok af, maar die was ook niet dunner oid als degene die alleen brok kregen. Het waren allemaal dunne slungels :')

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:26

Jup, Percy hier is ook héél rank nog.

(Ook een herder natuurlijk, alleen in veel kleinere verpakking)

Dierenarts zei ook al 'Hij zal zichzelf niet echt verhongeren, gewoon eten blijven aanbieden en je niet te veel zorgen maken. Hoort er bij sommige jonge honden een beetje bij"

pipo

Berichten: 8227
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:38

Ben een poosje terug ook bij de da geweest, om haar mening te horen. Hij is gewoon wel gezond enzo. Dat heeft me toen al erg gerustgesteld. Zie m gewoon liever wat meer gevuld. Het is ook een stuiterbal eerste klas =:) nog geen rust in z’n reet.
En al helemaal niet als m’n zoon thuis is. Dat is plakkie en kleef met z’n tweetjes. Ben ook allang blij dat ik eindelijk een brok heb die de mini’s ook eten.

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:41

Laat dat meer gevuld maar gewoon gaan. Niet te veel veranderen, hij wordt vanzelf gevulder als hij wat ouder is. Plus dat heel veel honden te dik zijn en we dus ook dikker gewend zijn om te zien.

Straks wordt het ineens minder slungel en minder dun, zonder dat je er wat aan hoeft te doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:21

Onze Border Collie reu is 17 maanden nu, eet wel goed, maar is geen fanatieke eter. Zou van mij meer vlees op de botten mogen, maar hij loopt ook veel buiten. Hij poept alleen ook heel veel, dus vandaar dat we ook naar een ander voer kijken.

maralyn

Berichten: 10440
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:02

Onze bc reu werd pas een beetje voller met 24 maanden, oftewel twee jaar.
Nog geen gram te veel.
(Volledig reu)

De teef is enorm actief vanuit haarzelf.
Speuren, zoeken, slepen (stokken). Ondanks dat zij geholpen is, ook geen gram te veel.

pipo

Berichten: 8227
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:19

Ik accepteer ook dat hij slanker is dan ik zou willen. Al m’n honden zijn slank. Op ons zeehondje na. Dat is een herdermix zonder voorpootjes. ( adoptie hondje) door haar angsten niet de beweging die ze zou moeten hebben.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:47

Wat interessant ; hoe beweegt het hondje zonder voor pootjes?