Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:06

Wij gaan elk jaar naar t Wildryck in Diever. Wel wat omgevingsgeluiden en overdag carbid. Binnen in het huis hoor je gelukkig niks.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:43

Ik zag een tip ergens dat iemand de tv aan had gezet met een drummer. En dat knalt en doet en schijnt soms te helpen.
https://youtu.be/OIWFsVI9ilg?si=k10QswzhCs-k9xGD
Dit wordt mijn eerste huisdierloze oud/nieuw. Dat is ook wel gek. Geen zorgen om de knallen. Behalve dat ik denk: mag van mij afgeschaft worden….
Sterkte voor de baasjes en dieren!

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:51

paars schreef:
Ik zag een tip ergens dat iemand de tv aan had gezet met een drummer. En dat knalt en doet en schijnt soms te helpen.
https://youtu.be/OIWFsVI9ilg?si=k10QswzhCs-k9xGD
Dit wordt mijn eerste huisdierloze oud/nieuw. Dat is ook wel gek. Geen zorgen om de knallen. Behalve dat ik denk: mag van mij afgeschaft worden….
Sterkte voor de baasjes en dieren!


Goeie tip, ik kan me herinneren dat onze honden nooit bang waren voor vuurwerk, maar we hadden dan ook overdag de radio aan, en 's avonds de tv... wellicht dat dat meespeelde. En niet van dat hele zware vuurwerk.

thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:20

Vorig jaar had ik voor ons doodsbange hondje Silea, dat werkte echt uitstekend.
Omdat ik dat geen medicatie vind om dagenlang te geven was ik na kerst begonnen met Adaptil chews. Dit helpt helaas helemaal niets.
Silea was niet verkrijgbaar bij mijn dierenarts en heb nu Tessie meegekregen ( hoewel gekregen: flesje kost 60 euro, wel genoeg voor 2 jaar ).
Gisterenavond gegeven omdat ze niet durfde te plassen buiten. Half uurtje gewacht en de plas kwam vlot. Even later ging ze helemaal out. Kon/wilde niet eens meer lopen. Ze heeft de hele nacht bewegingloos tussen ons in gelegen.
Vanochtend vroeg nog enigszins duf.
Kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Probeer vanavond maar een halve dosis.
Tot nu toe gaat dat prima, ze ligt rustig, maar is niet bewusteloos

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:02

Hoe is het gegaan voor iedereen? ik hoop dat alle dieren er goed doorheen zijn gekomen :knuffel:

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:03

Hier helaas niet zoals verwacht. Pure paniek, stress en onbereikbaarheid. Dus ik ga de komende weken en maanden weer overleggen met de dierenarts wat wijsheid gaat zijn voor volgend oud&nieuw.

maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:08

Hier slapend oud en nieuw doorgekomen dankzij het vuurwerkvrije park. In het huis was gelukkig niks te horen. Buiten wel omgevingsgeluid maar daar ontkom je niet aan.

thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:27

CupCakes_ schreef:
Hier helaas niet zoals verwacht. Pure paniek, stress en onbereikbaarheid. Dus ik ga de komende weken en maanden weer overleggen met de dierenarts wat wijsheid gaat zijn voor volgend oud&nieuw.


Hier ging het super op een halve dosis Tessie.
Zelfs om 23.45 even het naastgelegen park in gelopen en geplast.
Verder rustig op de bank gelegen ipv de hele avond verstopt achter de tv

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:51

Ik heb alles meegelezen en alle tips gelezen. Uiteindelijk hebben wij voor het tweede jaar op rij cannaRelax gegeven van sparrow. Onze bange hond liep constant op en neer en te piepen of ze verstopte zich in de badkamer. Om 23:00 gegeven en om 00:00 lag ze heerlijk in haar open bench te kluiven. Hier is tot 3:30 vuurwerk geweest en ze heeft er rustig doorheen geslapen. Het is voor ons en voor haar echt een uitkomst geweest.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:49

In huis is hij rustig gebleven met een muziekje aan en als ondersteunig Biofood relax snoepjes.
Hij wilde alleen niet naar buiten, en als ik hem meenam wilde hij niet plassen of poepen.
Hij heeft sinds gistermiddag 15.00uur tot vanmorgen 7.00uur alles opgehouden.
Helaas sinds 8 uur vanochtend alweer geknal hier. Ben er klaar mee!

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 18:01

Hier is het vergeleken met normaal redelijk gegaan. De dagen voor oud & nieuw waren prima, 's ochtends vroeg goed uit en rest van de dag prima te doen met korte rondjes en in huis de radio aan. Gisterochtend ook nog flink gelopen, rond de lunch moest ik in de tuin zijn en heeft Gizmo daar nog geplast. Daarna nog wel meerdere keren de kans gegeven maar hij wilde niet meer naar buiten.
In huis ging het eigenlijk de hele dag wel prima, liep wel achter ons aan maar verder heeft ie ook gewoon lekker liggen slapen en gespeeld. Halverwege de avond kwam er meer vuurwerk en schrok hij af en toe maar heeft ook nog hele stukken liggen slapen. Middernacht tot kwart voor 1 ongeveer lag hij wel weggekropen in zijn hoekje maar trilde minder en was beter bereikbaar dan vorig jaar, daarna zakte het weer af. Uiteindelijk kon mijn vriend ze rond half 4 weer uitlaten.
Gizmo is in huis nu verder wel weer relaxed, buiten ging vanochtend goed maar vanmiddag waren er weer knallen dus vond hij het weer eng. Dat zal wel afzakken als het buiten rustig blijft maar we geven de Zylkene nog wel een paar dagen door. Alles bij elkaar voor hem in ieder geval wel voor herhaling vatbaar om eind van het jaar weer te geven ter ondersteuning.

Onze andere hond heeft zich geen moment druk gemaakt, vond het buiten wel interessant en heeft om middernacht een heel bot opgekauwt en koekjes gebietst en is daarna bij mijn vriend op de bank gaan liggen om geaaid te worden. Ben zo blij dat zij de angst niet over heeft genomen.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hond met vuurwerkangst, wat geven jullie? Puur, Zylkene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:50