Hond doet niks buiten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3801
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:08

In de tuin eten geven resulteert in een krijsende hond? Hoe zit het dan met eten geven in de woonkamer, bij de achterdeur, met de achterdeur open, in de deuropening, net over de drempel, etc. Er zijn zoveel kleine stapjes die je kunt meenemen om het 'gekrijs' en dus de spanning voor te zijn. En eten geven kan al een klein brokje, stukje worst of een lekker kaasje zijn uit de hand en niet meteen een hele bak die opgegeten moet worden met het hoofd naar beneden. Ik zou klein beginnen met iets waar je hond echt blij van wordt. Zeker 's ochtends na een tijd niet gegeten te hebben bijvoorbeeld.

Ik vraag me ook enorm af in welke hut op de hei je woont waarbij je geen andere honden in de buurt hebt. Overal waar ik tot nu toe geweest ben of gewoond heb liepen er altijd wel wat honden. Maar goed dat soort andere geuren kunnen nu ook te spannend zijn dus of dat überhaupt een oplossing is weet ik ook niet.

En vergeet niet wat jouw (onbewuste) stress over deze situatie en de geboorte van jullie kindje kan bijdragen aan de stress bij deze hond. Dat zijn ook dingen die misschien nog aandachtspunten kunnen zijn voor deze training.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:10

Hoe lang is ze nu in NL? Hoe lang heeft ze bij de particulier gezeten en was ze daar de enige hond of waren er meer honden?

Verhuizen kun je zien als een traumatische ervaring. Zeker een verhuizing naar een nieuw gezin. Een hond kan niet redeneren dat ze bij haar nieuwe baasjes is, ze is (wederom) patsboem in een nieuwe situatie gekomen. Een jong kind valt bij dit soort Grote Levensgebeurtenissen vaak ook terug in zindelijkheid, dat is heel normaal. Het vergt een duidelijk ritme, eenduidige aanpak, veel rust en veel veiligheid. Kun je dat niet bieden? Dan beter nu terug dan vlak voor of na de bevalling. Vergeet niet dat een geboorte ook weer ervaren kan worden als een zeer ingrijpende gebeurtenis door de hond.

Dus; eerst veiligheid en rust. Zet je plan van aanpak op papier en hou je er aan. Haar als pup behandelen lijkt me de beste insteek, dus iedere plas uitbundig belonen met iets wat ze ENORM lekker vindt. En geef het véél tijd en rust.
Laatst bijgewerkt door Leo op 07-02-24 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:11

Bestaat de mogelijkheid dat de vorige eigenaar wellicht niet helemaal eerlijk is geweest?

Ik heb ook ervaring met herplaatsers en vakantieopvanghonden, maar ondanks dat er uiteraard altijd wel aanpassingsproblemen kunnen ontstaan, gaat de basis van uitlaten/zindelijkheid zelden verloren...

Zo vervelend voor jullie, zeker gezien de omstandigheden, hoop dat Hettieheks iets voor jullie kan doen!

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:13

Sidney1833 schreef:
Bij de vorige eigenaar liep ze ook gewoon aan de riem, ze deed daar alles gewoon netjes. Belonen en dan dagen niks doen… dat herken ik wel. Misschien het belonen laten. Dat hebben we nog niet geprobeerd!

Een therapeut willen we wel, maar we hebben helaas een week gelden en mega reparatie gehad (onverwachts) van een paar duizend euro. Dus we moeten helaas even wachten daarmee.

Ik denkbaar de klap van het verhuizen te groot was.

Partner heeft vrij gehad, en wekker gezet. Maar dan hield ze alles soms 5 dagen op en deed ze helemaal niks meer…

Hettieheks graag!


Uiteindelijk gaan ze wel als ze moeten hoor, maar je moet er wel echt als een havik bovenop zitten en volhouden. Een week is natuurlijk niks.

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:18

Mijn herplaatser was zindelijk in huis, maar durfde echt niks buiten te doen. Dus dan krijg je automatisch dat ze het na een tijdje niet meer kunnen ophouden en wel binnen MOETEN doen. Dat is geen zindelijkheidsprobleem, want dan zouden ze het continu doen en niet zolang ophouden.
Het probleem is dat ze buiten te eng vindt om iets te durven doen. Hier moest ik haar eerst vertrouwen in mij laten krijgen en daarna durfde ze een hele tijd alleen iets in de tuin te doen. Als ik erbij was, niet alleen. En buitenshuis heeft echt heel lang geduurd, daar kon ze het isd uren op houden en thuis ineens alles laten lopen.

Het buiten krijsen, wordt ze dan in de tuin gezet terwijl jullie binnen zijn?

De hond is alles kwijt wat ze kent en vertrouwt en voelt ook echt jullie stress en teleurstelling waardoor de kans aanwezig is dat ze nog onzekerder wordt. Het komt heel vaak voor dat er een terugval is, zoals in zindelijkheid of alleen blijven.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:21

mavantos schreef:
Sidney1833 schreef:
Bij de vorige eigenaar liep ze ook gewoon aan de riem, ze deed daar alles gewoon netjes. Belonen en dan dagen niks doen… dat herken ik wel. Misschien het belonen laten. Dat hebben we nog niet geprobeerd!

Een therapeut willen we wel, maar we hebben helaas een week gelden en mega reparatie gehad (onverwachts) van een paar duizend euro. Dus we moeten helaas even wachten daarmee.

Ik denkbaar de klap van het verhuizen te groot was.

Partner heeft vrij gehad, en wekker gezet. Maar dan hield ze alles soms 5 dagen op en deed ze helemaal niks meer…

Hettieheks graag!


Uiteindelijk gaan ze wel als ze moeten hoor, maar je moet er wel echt als een havik bovenop zitten en volhouden. Een week is natuurlijk niks.


Op zich jonge pups wel, die hebben nog veel minder controle, maar een volwassen hond kan het lang ophouden als ze zich onveilig voelen, met overloop (hele grote plassen binnen) als gevolg en grote kans op blaasproblemen.
Bedenk ook wat urine is voor honden: een geurlabel: hier ben ik! Voor iedereen om te "lezen". Een hond die zich totaal niet veilig voelt in haar (nieuwe) omgeving wil haar geurlabel helemaal niet uithangen buiten, dat lokt veel te veel potentiële bedreigingen naar je toe.

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 15:27

@mywishmax: ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga ermee aan de slag!

De rest van de berichten lees ik wel hoor! Maar heb niet de mogelijkheid om te reageren

KimD

Berichten: 20462
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:54

De enige goede benadering en oplossing is tijd, het heeft en gaat tijd kosten. De ene hond is de andere niet.

In twee weken tijd hebben jullie al zoveel andere dingen geprobeerd en dingen aangepast en weer een andere techniek, dat heeft geen doel want je verstoort steeds hetgeen waar de hond aan moet wennen.

Blijven herhalen, blijven oefenen, blijven doen en vooral niks afdwingen. Een hond die op eigen kracht en vertrouwen iets doet en daarvoor beloond wordt is veruit het beste om het in dat hoofd 'vast te zetten'.

Als ze iets moeten doen en daarvoor beloond worden heb je weinig aan omdat ze het nog steeds niet willen en niet zelf als een overwinning zien.

Één stap vrijwillig in de tuin is een overwinning van vandaag, groot feest, belonen en weer terug naar de vertrouwde binnen omgeving. Volgende dag weer die ene stap en kijken of een tweede stap wordt aangeboden, etc.

Alle begin is zwaar en moeilijk maar hoe verder je komt in dat proces, hoe meer het gaandeweg oplevert.

Maar, hou er rekening mee dat de komst van de baby dit proces in de weg kan gaan zitten en dus tien, twintig, dertig stappen terug oplevert.

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:11

Jeetje ik snap dat het niet is wat je had verwacht als de hond bij het andere gezin wel zindelijk was. Het is heel lastig als de hond angstig is om te plassen en het maar ophoud, dit doet 1 van mijn honden ook rond de vuurwerk periode.
Mijn andere hond durfde niet te plassen buiten nadat ze in haar oor is gebeten en met verband op liep, ze wilde heel duidelijk niet haar geur buiten verspreiden omdat ze ‘zwak’ was op dat moment. Zodra het verband van haar hoofd was en de wond mooi dicht was het plassen geen probleem meer.

Jouw hond is net verhuisd en alles is nieuw, ik denk dat het voor hem/haar ook een hele omschakeling is en dat geur verspreiden of achterlaten in de beleving van de hond misschien onveilig aanvoelt.
Ik heb ooit ergens een artikel gelezen over buitenlandse honden die weken niet het huis uit durfde en alles binnen deden, kan het alleen nergens meer terug vinden. Kwam er min of meer op neer dat deze honden zo moesten wennen dat naar buiten gaan nog geen optie was en dat er in huis een vaste plek werd gemaakt waar de hond zijn/haar behoefte kon doen. Misschien zo’n vierkante bak voor onder de droger met een laagje zand erin proberen, dat is toch natuurlijker dan een puppymatje.

Verder is tijd en geduld echt iets waar je rekening mee moet houden. Mijn beide honden (ook uit het buitenland) hebben er meer dan een jaar over gedaan voordat ze echt gewent waren en meer zichzelf durfde te zijn, en 1 van de 2 is nog steeds niet helemaal ‘geland’ om het maar zo te noemen. Jij hebt geluk dat je hondje het e.a. al wel kent en gewent is maar moet alsnog opnieuw vertrouwen krijgen en zich thuis voelen in de nieuwe omgeving.

Misschien heb je nog wat aan deze artikelen wat je evt wat beter inzicht kan geven in de denkwijze van de hond en wat jij daar mee kan als baasje.

https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikelen/als-jij-een-herplaatser-in-huis-neemt-kan-hij-heel-anders-zijn-qua-gedrag-dan-bij-de-vorige-eigenaar-het-is-geen-robot/

https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikelen/heb-of-krijg-jij-een-herplaatser-veilig-zijn-is-wat-anders-dan-je-veilig-voelen-geef-hem-eerst-tijd-en-ruimte/

https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikelen/wat-kan-je-doen-als-jouw-hond-buiten-erg-angstig-is-en-direct-weer-naar-huis-wil-vluchten/

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:12

Sorry not sorry maar je bent hier bewust zwanger aan begonnen. Dat het nu extra zwaar is door zwangerschap of dat daardoor sommige dingen niet lukken, die vlag gaat niet op.
Dan had je daar maar beter over na moeten denken. Een goede match is leuk maar die komt later ook wel weer voorbij. Het hondje is hier nu al de dupe van en straks met een baby erbij wordt het alleen maar erger. (Al gebroken nachten en moe zijn, hondje komt dan echt niet op 1).

Blijkbaar was dit alleen haalbaar als het beestje perfect was geweest. Dat weet je nu eenmaal niet want het is en blijft een levend wezen.

Eerlijk, zoek nu gewoon een ander huisje voor haar. Liever nu na 2/3 weken dan straks na 3 maanden waarin alles maar halve bak gedaan is.

BigOne
Berichten: 38448
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:21

Misschien is ze alleen gewend om op zand en steen haar behoefte te doen en niet op gras( kent ze misschien niet eens) stort een emmer wit zand ( speel zand bvb) in een hoek van de tuin en gooi daar een drol van haar op en klinkt vies maar met een oude dweil haar urine opnemen en uitwringen boven het zand. Succes.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:24

Heb je niet eerst proefweken aangevraagd om tr zien of het aan je wensen voldeed? Ik zou dit ook enorm vermoeiend vinden. Niks zo vervelend als een hond die het binnen doet

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 16:36

Bedankt voor jullie reacties! Een ding staat voorop en wil ik héél duidelijk in zijn. We hebben hier idd bewust voor gekozen. We hebben 8 maanden gezocht, en nu kwam ze op ons bed. Ze gaat ook NIET weg. We zoeken gewoon naar tips die ons kunnen helpen . 2 weken is kort, ik baal er gewoon van omdat ik bang ben dat de oude eigenaresse niet eerlijk is geweest. Daar ga ik niet vanuit, daar ben ik alleen bang voor.

Ik ga alle tips en adviezen mee nemen, en we gaan de tijd nemen.

Tips zijn welkom, vooroordelen niet

vierspan

Berichten: 297
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:37

dierenfan schreef:
Ze is prefect zindelijk als ze maar eens in de 2/3 dafen wat binnen doet. Dat is namelijk omdat ze over loopt en niet uit onzindelijkheid. Liep ze mogelijk los bij vorige eigenaar? Of kende ze niets dan dat ene rondje? Denk dat je daar in de oplossing van het probleem vind. Ik had een herplaatser die bleek niets aangelijnd te doen. Pas uiteindelijk met veel vertrouwen ging dat uiteindelijk wel. Moest vooral niet belonen dan was hij weer dagen bang wat te doen



Mijn hond heeft ook een enigszins "moeilijke stoelgang" aangelijnd, los is het zo gebeurd. Heb je dat al geprobeerd? Ik heb haar overigens van ca. 7 maanden oud.

sasja0705
Berichten: 2060
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:37

Nyaleti schreef:
Sorry not sorry maar je bent hier bewust zwanger aan begonnen. Dat het nu extra zwaar is door zwangerschap of dat daardoor sommige dingen niet lukken, die vlag gaat niet op.
Dan had je daar maar beter over na moeten denken. Een goede match is leuk maar die komt later ook wel weer voorbij. Het hondje is hier nu al de dupe van en straks met een baby erbij wordt het alleen maar erger. (Al gebroken nachten en moe zijn, hondje komt dan echt niet op 1).

Blijkbaar was dit alleen haalbaar als het beestje perfect was geweest. Dat weet je nu eenmaal niet want het is en blijft een levend wezen.

Eerlijk, zoek nu gewoon een ander huisje voor haar. Liever nu na 2/3 weken dan straks na 3 maanden waarin alles maar halve bak gedaan is.


Ik had een heel verhaal getypt en dan was het weg... maar in grove lijnen ga ik mee wat Nyaleti schrijft.

En ook de genoemde artikels.
Helemaal afgezien van het feit dat 14 dagen nu echt geen tijd zijn om voor een dier te wennen laat staan vertrouwen op te bouwen.

Ik heb mijn herplaatser nu 6 maanden en sta met heel veel dingen nog steeds aan het begin.
Toen ik haar met 11 maanden van de fokker ophaalde had ze het "perfecte" honde leven. Vrij, achteraf,roedel, gigantisch terrein, enz enz.
En daar ook " de perfecte" hond.

Tot thuis... want zij kende helemaal niets, alles wat je in het alledagse leven tegenkomt aan geluiden, auto's, schaduwen,mensen... een blok paniek.

Weken heb ik op de bank geslapen, nachts wekker gezet omdat het dan rustig genoeg was zodat ze durfte buiten te plassen en te poepen.
Zelfs aan ons oude teef heeft zij zich niet " opgetrokken"
Ik heb het geluk, dat ik mijn tijd vrij kan indelen... maar met klein kind of zwanger - zelfs met een gewone kantoorbaan, was het een onmogelijke opgave geweest om van die hond een familielid te maken.

Dus wees eerlijk voor je zelf en de hond en neem dan een beslissing.
Zie je het niet zitten ( ook met oog op bevalling, baby EN het 2e kleine kind) , dan zoek een nieuw thuis.
Wil je houden ? Dan ga ervoor en consequent, wees bewust, dat je er nog maanden moet investeren.

Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:40

KimD schreef:
De enige goede benadering en oplossing is tijd, het heeft en gaat tijd kosten. De ene hond is de andere niet.

In twee weken tijd hebben jullie al zoveel andere dingen geprobeerd en dingen aangepast en weer een andere techniek, dat heeft geen doel want je verstoort steeds hetgeen waar de hond aan moet wennen.

Blijven herhalen, blijven oefenen, blijven doen en vooral niks afdwingen. Een hond die op eigen kracht en vertrouwen iets doet en daarvoor beloond wordt is veruit het beste om het in dat hoofd 'vast te zetten'.

Als ze iets moeten doen en daarvoor beloond worden heb je weinig aan omdat ze het nog steeds niet willen en niet zelf als een overwinning zien.

Één stap vrijwillig in de tuin is een overwinning van vandaag, groot feest, belonen en weer terug naar de vertrouwde binnen omgeving. Volgende dag weer die ene stap en kijken of een tweede stap wordt aangeboden, etc.


Precies, dat hondje is zwaar overdonderd door alle nieuwe dingen, mensen, geuren, omgeving. Rustig aan, elke paar uur even een kort rondje met haar doen, de hemel inprijzen als ze een plasje of hoopje doet en dan komt het wel goed.

Ze durft gewoon niet. Geen 3 uur wachten tot ze wat doet, gewoon een niet te lang vast rondje lopen en weer naar huis. Na een tijd gaat ze de geurtjes herkennen en plast vanzelf over andere plasjes en doet wat.
We hebben zelf een Griekse herplaatser, ze snapte geen barst van dat rare hollandse taaltje in het begin. Het heeft een jaar geduurd voordat ze ons begreep en snapte wat we vroegen. Lichaamstaal snappen ze wel maar Nederlands is toch wel heel anders dan Grieks, en dan moeten ze ook nog begrijpen dat ze op haar krent moet gaan zitten als we 'zit' vragen, of stilstaan bij 'wachten'. Dat heeft even wat meer tijd nodig.

journee
Berichten: 799
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:51

Afhankelijk van hoe groot het hondje is: als noodoplossing tijdelijk een lage kattenbak (of iets vergelijkbaars) binnen zetten op de plekken waar ze nu haar behoefte doet? Als je met haar buiten aan de riem loopt of als je samen de tuin ingaat, ligt jouw focus dan continu op de hond of negeer je haar ook? Soms kan teveel aandacht ook averechts werken. Dus misschien voelt de hond zich veiliger om haar behoefte te doen als ze niet het gevoel heeft in de gaten te worden gehouden. Dus bijvoorbeeld met hond en kind de tuin in, en zelf alle aandacht aan je kind schenken en de hond ondertussen negeren.

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:01

Gekke gedachte maar is dit een kortharige hond? Onze Spanjaard wil ook niks buiten doen als het koud is. Dier is een ander klimaat gewend. Dus wellicht helpt een goede jas.

Daarnaast, wellicht is dit dier gestraft voor onzindelijkheid en durft daarom in bijzijn van mensen niets meer te doen. Misschien kan ze ergens waar ze zich verder kan terugtrekken (omheind losloop gebied) wel iets doen.

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 17:05

Om nog maar met de deur in huis te vallen: ze gaat NIET weg. We zoeken enkel tips. Dus de oordelen hierboven betreft zwangerschap en dergelijke wordt niks mee gedaan. We zoeken enkel tips om te zorgen dat ze zich buiten wat zekerder gaat voelen.

Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:05

Jas heeft onze Griekse ook, van Harry's Horse :D Nu gaat het wel maar onder de 5 graden loopt ze bijna te klappertanden met dat korte vachtje. Ze kampeert in de winter ook standaard voor de kachel in de mand, die hebben we er strak voor gelegd.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:09

Er zijn honden die alleen los hun behoefte willen doen. Ik er ergens een omheind losloop terreintje in de buurt waar je naar toe kan?

Ondergrond is ook een goede, misschien kent ze inderdaad geen gras. Ook zijn er best veel mensen die hun hond afleren om in de tuin hun behoefte te doen en durft ze daarom niet in de tuin.

Het komt vast goed, alleen is het nu natuurlijk even lastig.
Overigens hebben ze bij de action van die zindelijkheidspads, kan ook een optie zijn om die te leggen waqr ze het vaak in huis doet. Scheelt werk en, als ze daaraan gewend is, kan je die mee naar buiten nemen.

KimD

Berichten: 20462
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:19

Sidney1833 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Een ding staat voorop en wil ik héél duidelijk in zijn. We hebben hier idd bewust voor gekozen. We hebben 8 maanden gezocht, en nu kwam ze op ons bed. Ze gaat ook NIET weg. We zoeken gewoon naar tips die ons kunnen helpen . 2 weken is kort, ik baal er gewoon van omdat ik bang ben dat de oude eigenaresse niet eerlijk is geweest. Daar ga ik niet vanuit, daar ben ik alleen bang voor.

Ik ga alle tips en adviezen mee nemen, en we gaan de tijd nemen.

Tips zijn welkom, vooroordelen niet


Doe maar wel, ik moet de eerste herplaatser waar mensen eerlijk over zijn geweest nog tegenkomen. :+

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:29

2 weken is echt niks dat is gewoon kort,wij zijn gastgezin voor Bulgaarse hondjes en dit heeft veel tijd nodig. Onzekerheid zorgt er voor dat ze buiten niet durven te plassen (markeren).Dit komt goed maar duurt gewoon nog even.

Wintu

Berichten: 3116
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:29

Sidney1833 schreef:
Om nog maar met de deur in huis te vallen: ze gaat NIET weg. We zoeken enkel tips. Dus de oordelen hierboven betreft zwangerschap en dergelijke wordt niks mee gedaan. We zoeken enkel tips om te zorgen dat ze zich buiten wat zekerder gaat voelen.


Nou ben ik even heel bot, ik denk dat het voor de hond beter is dat je het terug doet.
Als je 8 maanden op iets hebt gewacht en je hebt er niet de tijd en geduld voor, dan was je timing gewoon niet ok, dan moet er nog een baby komen. Ik heb ook niet het idee dat je de hond kan bieden wat het nu nodig heeft. Dus doe de hond een plezier en laat zijn vorige baasjes of stichting er een adres voor zoeken waar de hond beter op zijn plaats is.

anca

Berichten: 1797
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:30

Sidney1833 schreef:
Om nog maar met de deur in huis te vallen: ze gaat NIET weg. We zoeken enkel tips. Dus de oordelen hierboven betreft zwangerschap en dergelijke wordt niks mee gedaan. We zoeken enkel tips om te zorgen dat ze zich buiten wat zekerder gaat voelen.



En dat kan gewoon heel lang duren. Ik heb nu mijn 5e herplaatser. Allemaal verschillend allemaal een ander verhaal.
Maar heel ouderwets

rust ...regelmaat...reinheid

En vertrouwen geven.

Is het enige wat ik je kan meegeven. Maar dat zal in jullie geval al moeilijk zijn. Klein kindje , baby opkomst. Veel onrust daardoor.

Ik zag zelfs na een jaar nog dingen tevoorschijn komen dat ik dacht.... oohh zo ben jij dus ook <3