Waar online zoeken naar een klein hondje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:26

Wij zijn op zoek naar een klein hondje die wij een goed huisje willen geven. Leeftijd mag al ouder zijn. Moet wel met honden en katten kunnen omgaan. Wij wonen op een boerderij met paarden, hobbydieren en onze kleine roedel honden. En hebben genoeg ruimte, ervaring en liefde voor nog een herplaatser erbij. Wij struinen Facebook en marktplaats al af, maar is lastig om er eentje te vinden. En als je er eentje vindt dan willen ze vaak de hoofdprijs. Jullie nog ideeën waar wij kunnen kijken?

noviceh

Berichten: 4802
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:27

Websites van asielen? Fokkers van specifieke kleine rassen die jullie aanspreken?

Majabeestje
Berichten: 3827
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:27

Louise74 schreef:
Wij zijn op zoek naar een klein hondje die wij een goed huisje willen geven. Leeftijd mag al ouder zijn. Moet wel met honden en katten kunnen omgaan. Wij wonen op een boerderij met paarden, hobbydieren en onze kleine roedel honden. En hebben genoeg ruimte, ervaring en liefde voor nog een herplaatser erbij. Wij struinen Facebook en marktplaats al af, maar is lastig om er eentje te vinden. En als je er eentje vindt dan willen ze vaak de hoofdprijs. Jullie nog ideeën waar wij kunnen kijken?


verhuisdieren.nl of .com

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:30

Je kan fokkers van een bepaald ras mailen of er een herplaats hondje is.
Dan kan je naar de rasvereniging van een bepaald ras gaan, kijken welke fokkers er zijn van dat ras en je kan ze mailen.
Soms staat er op de hoofdpagina van een rasvereniging of er herplaatsers zijn.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:30


Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:32

Ik zou juist niet op Marktplaats en Facebook kijken, maar op de websites van asielen (binnenland) en erkende stichtingen (buitenland).

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:36

Bedankt allemaal voor de tips. Ras is voor ons niet belangrijk en zouden het liefste een hondje via een particulier overnemen. Iemand die door omstandigheden er niet meer voor kan zorgen.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:37

Op de Facebookpagina "Geteckelde Teckels" komen regelmatig herplaats teckel(mixen) voorbij

Majabeestje
Berichten: 3827
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:38

Louise74 schreef:
Bedankt allemaal voor de tips. Ras is voor ons niet belangrijk en zouden het liefste een hondje via een particulier overnemen. Iemand die door omstandigheden er niet meer voor kan zorgen.



Op verhuisdieren worden ook hondjes van particulieren aangeboden. Je kan ook een zoekprofiel aanmaken.
Ik vind het een fijne site.

anca

Berichten: 1794
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:39

WinSel schreef:
Waar woon je? Ik zag net een leuk hondje op de site van een dierenasiel in Oost Groningen
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... Z8HHDiJ_D0


Dit vind ik een leukerd . Als ik zou zoeken zou ik hier wel naar gaan kijken. Hoop dat ze een leuk plekje krijgt.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:41

anca schreef:
WinSel schreef:
Waar woon je? Ik zag net een leuk hondje op de site van een dierenasiel in Oost Groningen
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... Z8HHDiJ_D0


Dit vind ik een leukerd . Als ik zou zoeken zou ik hier wel naar gaan kijken. Hoop dat ze een leuk plekje krijgt.


Bedankt, wij houden haar in gedachten.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:45

Wij hebben onze jack russel wel via mp.
Bij de dierenasiels viste we telkens achter het net. Die kleintjes zijn zo snel weg.

Ons hondje was pas een half jaar oud en te druk...
Woonde in een tussenwoning bij iemand die niet fit was.
Echt wie koopt er dan een jack russel pup?

cariena1
Berichten: 960
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:49

Bikers for Animals?

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:19

Je kan de stichtingen in de gaten houden die zwervers importeren.

Maar ik krijg een beetje het gevoel dat je dat te prijzig vind, klopt dat? Er zijn maar weinig leuke hondjes die weggaan voor niks namelijk.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:19

In Nederland is er van deze groep honden een tekort, ook als herplaatser. Ze zijn er wel, maar zijn over het algemeen snel weg en er wordt over het algemeen veel voor gevraagd, zeker als ze geen ernstige gedragsproblemen of medische problemen hebben.

Het zou mij niet verbazen als Merry voor de 19e weg is (2 weekenden), terwijl ze pas sinds vandaag plaatsbaar is.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 15:59

Ik heb zelf meerdere herplaatsers en wil graag een senior hondje nog een paar mooie jaren geven. Een rugzakje vind ik niet erg, genoeg ervaring om hiermee om te gaan. Maar investeer liever geld in de verzorging dan de aanschaf die vaak 300 euro of meer is. Dat gaat mij te ver.

office
Berichten: 811
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:05


Roihi

Berichten: 2903
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:09

wij hebben onze 2 lieverds via verhuisdieren.nl

Gombal
Berichten: 121
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:11

Ik geloof dat je je ook kan aanmelden bij bejaarden/ verzorgingstehuizen. Dat wanneer iemand er moet komen wonen die de hond niet mee mag nemen er een goed huis voor zoekt. En bij sommigen bejaardenhuizen wanneer mensen al een hondje hebben maar de baas overlijdt .

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:11

Louise74 schreef:
Ik heb zelf meerdere herplaatsers en wil graag een senior hondje nog een paar mooie jaren geven. Een rugzakje vind ik niet erg, genoeg ervaring om hiermee om te gaan. Maar investeer liever geld in de verzorging dan de aanschaf die vaak 300 euro of meer is. Dat gaat mij te ver.

Begrijpelijk, ik vind het ook apart dat soms nog honderden euro's gevraagd worden voor oudere rasloze honden met gedragsproblemen en\of medische toestanden. En dan soms nog met "adoptie"contracten waardoor je niet eens echt eigenaar wordt. Trouwens die "verhuisdieren"site kun je ook niet op zonder dat je eerst betaalt en wat ik er van hoorde helpt dat ook niet bij het vinden van een passend dier want de leuke zijn altijd al weg.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:11


pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:20

Ik weet dat er in een asiel in Winschoten, momenteel een erg leuk hondje word aangeboden. Ik weet niet of die aan al jullie dingen voldoet. Maar neem eens via hier contact op met Zwerte, die kan je er vast meer over vertellen!

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 16:48

pubelia schreef:
Ik weet dat er in een asiel in Winschoten, momenteel een erg leuk hondje word aangeboden. Ik weet niet of die aan al jullie dingen voldoet. Maar neem eens via hier contact op met Zwerte, die kan je er vast meer over vertellen!


Dank je, ik heb ze al een mailtje gestuurd na eerdere tips over haar.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:57

Ik stuur je vanavond even een PB!

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 17:04

Deemiii schreef:
Ik stuur je vanavond even een PB!


Dank je, ben benieuwd