Leuke kattenspeeltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

Foaly schreef:
Druif_01 schreef:
Propjes papier vindt 1 van de 2 hier ook heel leuk met een voorliefde voor paasei papiertjes…


Paaseitjes nog in het papier doen het ook goed :+

Is hier inderdaad ook een enorme hit :))

O ja, en die losscheurstrips van pakketten inderdaad! En natuurlijk de doos zelf. Mijn poetie is een poes met een doos. Wanneer ze wil spelen komt ze eerst voor mijn neus draaikonten en als ik dan beweeg sprint ze naar die doos en gaat er in zitten. Dan wil ze spelen <3

Overigens sloopte ze toen ze een paar weken was al dieren die even groot waren als zijzelf. Kijk hier hoe ze 'm eerst vleugellam maakt en daarna voor de knieschijven gaat:



Toen ze iets groter werd sleurde ze die ooievaar ook overal mee naartoe. Het is een kleine poetie (altijd zo gebleven) dus ze struikelde er vaak over wanneer ze 'm bij z'n nekvel had en ermee in het rond liep.
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-04-24 11:49, in het totaal 4 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48173
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

Het is jammer dat die dingen zo klein zijn. het wordt thuisbezorgd, je haalt het uit de doos en verpakking, gooit het weg, snoezel & poezel schieten er achteraan, voetballen er 12 seconden mee.... en dan ligt het alweer onder de bank of koelkast :roll:

Onlylienn

Berichten: 128
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:44

Ik heb een poezel die liefst met een takje bezig is,, gewoon een die ze zelf uit de tuin heeft gevist :')

De andere poezel is wat speelser, vooral het laserlampje is hier de favoriet :')
Grote knuffels ook, zodat ze kan trappelen met haar achterpoten, ook het speeltje aan een stokje, hangen nu 2 kleurige pluizige slierten aan, Poezenkind vind het ge-wel-dig, vreet zowat heel het ding op.. :roll: >;) speelt ze dus mee onder toezicht

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:52


Even ernstig verzoek tot stierkwartier hier...
Hierna word er dus even met een hengeltje gespeeld.
Wel geluid ff aan hihi
Na 5 a 10 min vaak al weer klaar, ze is natuurlijk wel al ruim 15

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:56

Haar elastiekjes, propjes, touwtjes. Maar voor 1 kat zijn de haarelastiekjes echt goud. Ik haal dus ook eens per jaar een hele bundel, want hij raakt ze allemaal kwijt :')

En verder zijn ze allebei helemaal lijp van 'het stokje'.
Afbeelding

Een van onze katten sleept dat ding de hele tent door :P We hebben er ook al een stuk of 6 liggen :')

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:03

Earth schreef:
Haar elastiekjes, propjes, touwtjes. Maar voor 1 kat zijn de haarelastiekjes echt goud. Ik haal dus ook eens per jaar een hele bundel, want hij raakt ze allemaal kwijt :')

En verder zijn ze allebei helemaal lijp van 'het stokje'.
[ Afbeelding ]

Een van onze katten sleept dat ding de hele tent door :P We hebben er ook al een stuk of 6 liggen :')


Jaaaa dat stokje bedoelde ik ook :D Helemaal idioot zijn ze daarvan hihi.

Nu moet ik zeggen dat die van mij toch al makkelijk spelen hoor, maar die zijn ook nog pas 1 dus dat zal schelen ;)
(zelfs de vaste stop/plug van de wasbak wordt nog meermaals per week gejat :') )

Foaly

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:11

Oh en die van mij is gek van kleedjes. Leg een stuk stof of een los kleed op de grond (bv een fleecedeken) en hij wordt helemaal gek _O-

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:12

Foaly schreef:
Oh en die van mij is gek van kleedjes. Leg een stuk stof of een los kleed op de grond (bv een fleecedeken) en hij wordt helemaal gek _O-


Hier is het helemaal feest als je er ook nog een speeltje op of onder legt. *\%/*

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:30

Een fleecekleedje met een stokje eronder inderdaad! Succes gegarandeerd. Ik heb ook een touwtje uit mijn trui met capuchon getrokken, ook die is een hit.

Over het algemeen geldt: alles wat eigenlijk niet bedoeld is om mee te spelen is leuk!

Woezel heeft ook nog een beesie (die van de AH), die heeft hij jaren geleden meegekregen uit het asiel. Dat ding vindt ik eens in de zoveel tijd ook op totaal andere plekken :D hij heeft er dan ook een paar reserve, maar hij blijft bijzonder lang heel!

Fungeert ook als extra staart ;)

Afbeelding

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:33

muppetmayo schreef:
Earth schreef:
Haar elastiekjes, propjes, touwtjes. Maar voor 1 kat zijn de haarelastiekjes echt goud. Ik haal dus ook eens per jaar een hele bundel, want hij raakt ze allemaal kwijt :')

En verder zijn ze allebei helemaal lijp van 'het stokje'.
[ Afbeelding ]

Een van onze katten sleept dat ding de hele tent door :P We hebben er ook al een stuk of 6 liggen :')


Jaaaa dat stokje bedoelde ik ook :D Helemaal idioot zijn ze daarvan hihi.

Nu moet ik zeggen dat die van mij toch al makkelijk spelen hoor, maar die zijn ook nog pas 1 dus dat zal schelen ;)
(zelfs de vaste stop/plug van de wasbak wordt nog meermaals per week gejat :') )

Ja die bedoelde ik inderdaad ook!
Koop ze altijd van mijn Zooplus punten :)

Hij sleept 'm ook mee naar ons bed. Is soms een vreemde verrassing om dat midden in de nacht tegen te komen :+

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:37

Hahaha die van ons ook. Hoor je hem de trap op tikken met dat stokje :') _O-

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:39

Een simpele kartonnen doos hahaha.

Ik zoek voor mijn katten van die kattenveertjes, waar kan ik dat kopen?

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:48

Furst schreef:
Een simpele kartonnen doos hahaha.

Ik zoek voor mijn katten van die kattenveertjes, waar kan ik dat kopen?


Bedoel je deze Furst?
https://kattenveertjes.nl/product-categ ... nveertjes/

Staan ook in mijn eerdere post :)


Fortitude en Earth, laten die van jullie die stokjes langer dan een paar uur heel als ze zelf mogen spelen? :wow: Dat hoef ik hier niet te proberen met mijn terroristen _O-
Wel gezellig zo in bed Fortitude _O-

Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:03

Er liggen er hier nu 3 en die zijn nog wel een soort van heel, al zijn de meeste veertjes eruit getrokken :P

Prairy
Berichten: 9103
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:12

Deze (ik heb verschillende) doen het ook heel goed hier. Ik heb ook de lama unicorn variant :))

Zit valeriaan in.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11623
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:45

Die tampon _O-

Één van mijn katten gaat los op elastiekjes. Dozen met deuren en ramen,
ook altijd een hit.

En deze, weet alleen niet meer waar ik het gekocht heb

https://youtube.com/shorts/HZemPid2DYs? ... NuULevaK6N

Ohja en matatabi stokjes. Die pak ik er af en toe eens bij.

En hengels blijven het goed doen hier. Ik trek ze ook langzaam onder een kussen door.

Foaly

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:55

Prairy schreef:
Deze (ik heb verschillende) doen het ook heel goed hier. Ik heb ook de lama unicorn variant :))

Zit valeriaan in.

[ [url=m/FBUPNp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze ga ik opslaan voor de kat van mn broertje, mn broertje is gek op alpaca's _O-

Jis_

Berichten: 11623
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:03

Onlylienn schreef:
Ik heb een poezel die liefst met een takje bezig is,, gewoon een die ze zelf uit de tuin heeft gevist :')

De andere poezel is wat speelser, vooral het laserlampje is hier de favoriet :')
Grote knuffels ook, zodat ze kan trappelen met haar achterpoten, ook het speeltje aan een stokje, hangen nu 2 kleurige pluizige slierten aan, Poezenkind vind het ge-wel-dig, vreet zowat heel het ding op.. :roll: >;) speelt ze dus mee onder toezicht


Oja het laserlampje, die moet ik weer eens opzoeken

Jis_

Berichten: 11623
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:13

Siggislief schreef:
Ik ben benieuwd naar de speeltjes, zeker omdat hier ook 2 nieuwe kittens komen na 10 jaar.

Zelf heb ik hier nu 3 spulletjes liggen voor de 2 toekomstige kitties..

- Schuimrubberen balletjes
- Lange stok met een lange gekleurde speel rups
- Rups met hier en daar waar ze op kunnen kauwen/mee spelen

en heb ook nog een laser speeltje gekregen.


Wat leuk, veel plezier straks met de kittens!

Deze onder een kussen doortrekken is niet te weerstaan :D

Afbeelding

Ze vonden het als kitten heel tof en vinden het beide nog steeds geweldig. De poes wordt er bloedfanatiek van, gek geluid komt er dan uit :))

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:14

Alles wat kraakt met zachte vulling, dus bolletjes van de bakker in plastic zak. Maandverband, medicijnen etc :')
Klompjes aarde doen het ook heel goed, of mini knuffels worden het hele huis door gesleept.

Maar favoriet van beide is toch wel de hengel. Bij de hengel kan je verschillende speeltjes kopen en ze hebben daar echt wel voorkeur. De visgraat doet het hier het best.
De hengel lijkt fragiel, maar er hangt toch regelmatig 7kg aan en hij leeft nog steeds na 1.5 jaar!
Dit is de enige webshop waar ik ze heb kunnen vinden. Bij onze dierenspeciaalzaak zijn ze ook te koop en zijn de speeltjes iets goedkoper
https://katentuin.nl/product/ferribiell ... op-hengel/
https://katentuin.nl/product/ferribiell ... tabi-21cm/

Westhof

Berichten: 2909
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:20

Ik heb een hele mand vol met speeltjes, maar mijn kat heeft bijna alleen maar interesse in deze dingen, wordt hij echt helemaal gek van. Liggen door het hele huis :=
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:36

BH's vers van de waslijn deden het hier altijd goed :')


Earth

Berichten: 7923
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Leuke kattenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:18

Sphynxen blijven toch altijd gekkies _O- :')

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:14

Westhof schreef:
Ik heb een hele mand vol met speeltjes, maar mijn kat heeft bijna alleen maar interesse in deze dingen, wordt hij echt helemaal gek van. Liggen door het hele huis :=
[ [url=m/G869Ih.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze kan ik ook nog eens voor Woezel halen! Vindt hij vast ook leuk!

Hier ooit kussentjes met Valeriaan gekocht, de katten vonden ze werkelijk helemaal het einde! Maar die lúcht! Ik heb ze weggegooid (sorry kat ;) )

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 17:19