Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1475
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 23:13

Yv_ schreef:
Ik had de Petlux gezien in de dierenwinkel, maar vond de binnenkant echt te klein. De andere merken met (ongeveer) hetzelfde uiterlijk geldt voor mij hetzelfde voor. Zag toen inderdaad ook de Litter Robot, maar die vind ik écht heel duur. Ik stond ingeschreven bij Petlux voor updates en zij komen van de zomer met de V3 Maine Coon uit; ongeveer hetzelfde model/formaat als de Litter Robot.

Deze heb ik gekocht. Als je 'm in de pre-order koopt, krijg je mooie kortingen.
Kan het op de website niet vinden, dus heb even de link vanuit mijn mail doorgeklikt.
Hoop dat jullie deze gewoon kunnen zien zonder dat je moet inloggen via mail?
Ik had nog de oude prijs (en minder korting) en bonnen voor mijn verjaardag, dus heb er uiteindelijk niets voor betaald, maar volgens mij kwam ik in maart met de korting erbij op ongeveer 325€ ?

https://petlux.nl/products/automatische ... _-w.UvJimv


Ik heb deze in pre order besteld, ik ben heel benieuwd! De korting scheelt toch wel !

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:39

FennyPower schreef:
Yv_ schreef:
Ik had de Petlux gezien in de dierenwinkel, maar vond de binnenkant echt te klein. De andere merken met (ongeveer) hetzelfde uiterlijk geldt voor mij hetzelfde voor. Zag toen inderdaad ook de Litter Robot, maar die vind ik écht heel duur. Ik stond ingeschreven bij Petlux voor updates en zij komen van de zomer met de V3 Maine Coon uit; ongeveer hetzelfde model/formaat als de Litter Robot.

Deze heb ik gekocht. Als je 'm in de pre-order koopt, krijg je mooie kortingen.
Kan het op de website niet vinden, dus heb even de link vanuit mijn mail doorgeklikt.
Hoop dat jullie deze gewoon kunnen zien zonder dat je moet inloggen via mail?
Ik had nog de oude prijs (en minder korting) en bonnen voor mijn verjaardag, dus heb er uiteindelijk niets voor betaald, maar volgens mij kwam ik in maart met de korting erbij op ongeveer 325€ ?

https://petlux.nl/products/automatische ... _-w.UvJimv


Ik heb deze in pre order besteld, ik ben heel benieuwd! De korting scheelt toch wel !

Heb je dan een kortingscode? Ik vind 649 euro nog best veel.

FennyPower

Berichten: 1475
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:13

Niqui, 350,- heb ik ervoor betaald.
Via de chat kan je vragen of je het in preoder kan bestellen. Dan krijg je een code die je korting geeft.
In april nog 300,- daarna gaat de korting omlaag per maand

SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:21

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Petlux. Ik was geïnteresseerd in hun kattenloopwiel. Die heb gezien op de Cats & Dogs. Was toen ook nog niet leverbaar, maar te bestellen met korting via pre order. Ze deden het voorkomen alsof ze deze zelf hadden ontwikkeld/ gemaakt. Ik twijfelde wel omdat het wiel niet echt zo geruisloos was als ze zeiden en het er ook wat gammel uitzag. Maar Petlux weet het wel heel goed te verkopen. Hun stand, spullen en folder hebben een heel luxe uitstraling. Na wat zoeken op internet vond ik toch wel wat slechte recensies. Ook dat hun spullen van Ali express komen. En inderdaad vond ik precies hetzelfde kattenloopwiel op Ali. Zelfde foto's ook nog. Rode vlag gevoel dus bij dit bedrijf. Hoop dat jullie wel een goede ervaring hebben.

FennyPower

Berichten: 1475
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:20

SassyMoon schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Petlux. Ik was geïnteresseerd in hun kattenloopwiel. Die heb gezien op de Cats & Dogs. Was toen ook nog niet leverbaar, maar te bestellen met korting via pre order. Ze deden het voorkomen alsof ze deze zelf hadden ontwikkeld/ gemaakt. Ik twijfelde wel omdat het wiel niet echt zo geruisloos was als ze zeiden en het er ook wat gammel uitzag. Maar Petlux weet het wel heel goed te verkopen. Hun stand, spullen en folder hebben een heel luxe uitstraling. Na wat zoeken op internet vond ik toch wel wat slechte recensies. Ook dat hun spullen van Ali express komen. En inderdaad vond ik precies hetzelfde kattenloopwiel op Ali. Zelfde foto's ook nog. Rode vlag gevoel dus bij dit bedrijf. Hoop dat jullie wel een goede ervaring hebben.


De loopwiel die van hun op dit evenement staat vond ik echt heel te klein waardoor de kat klachten kan krijgen aan de botten. Was benieuwd naar de ervaringen , maar lees daar veel commentaar.
De robot kattenbak lijkt me prima , dus ga ik proberen.

De loopwiel kan ook heel eenvoudig zelf gemaakt worden voor 150,-. En groot.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:26

Nog even over een andere boeg, wij zijn vrij enthousiast over de PetSnowy. Onze katten zijn 4,6 en 4,3 kg en ik denk wel dat +-5kg de max is al geven ze aan tot 10. Ik vind het daar iets te klein voor dus voor de katten uit de OP niet echt geschikt, maar wie weet heeft iemand anders wat aan de tip.
https://petsnowy.com/products/snow-self ... litter-box

Afbeelding

Het duurde bij ons even totdat hij binnen was (in de presale gekocht) en de katten moesten er wel even aan wennen, gordijntje wat je ziet laten wij weg. Hij ruikt eigenlijk pas na +- 1-2 wk dat de zak niet vervangen is. Nadeel is de specifieke zakken die nodig zijn, al vermoed ik dat je zelf ook wel iets kan knutselen. Werkt verder tot nu toe naar behoren! Veel instellingen op de app, gewichtsdetectie ook en een optie voor deodorizer.
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 28-04-24 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25153
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:27

In dat filmpje met vergelijkingen van zelfreinigende bakken wordt de Petlux ook als Ali kwaliteit omschreven.

Ik heb nog gekeken naar de Trixie maar ik vind het schoonmaken niet erg fris. Dan doe ik liever de kattenbak met de hand. Ik heb nu maar een geurkaars op mijn bureau gezet.

Kinke

Berichten: 20557
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:41

die van mij is binnen. zo maar es ff installeren :)

FennyPower

Berichten: 1475
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:05

Kinke schreef:
die van mij is binnen. zo maar es ff installeren :)


Welke heb je besteld?

Kinke

Berichten: 20557
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:49

Litter 4
hij is grooooooot! (ik had natuurlijk niet nagemeten)...ik wou hem in de badkamer zetten, onder de wasbak, maar hij is te hoog. Dus nu maar in de rommelkamer. Hopelijk gaat Hare Majesteit hem proberen

love_mandy

Berichten: 2954
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:37

FennyPower schreef:
Yv_ schreef:
Ik had de Petlux gezien in de dierenwinkel, maar vond de binnenkant echt te klein. De andere merken met (ongeveer) hetzelfde uiterlijk geldt voor mij hetzelfde voor. Zag toen inderdaad ook de Litter Robot, maar die vind ik écht heel duur. Ik stond ingeschreven bij Petlux voor updates en zij komen van de zomer met de V3 Maine Coon uit; ongeveer hetzelfde model/formaat als de Litter Robot.

Deze heb ik gekocht. Als je 'm in de pre-order koopt, krijg je mooie kortingen.
Kan het op de website niet vinden, dus heb even de link vanuit mijn mail doorgeklikt.
Hoop dat jullie deze gewoon kunnen zien zonder dat je moet inloggen via mail?
Ik had nog de oude prijs (en minder korting) en bonnen voor mijn verjaardag, dus heb er uiteindelijk niets voor betaald, maar volgens mij kwam ik in maart met de korting erbij op ongeveer 325€ ?

https://petlux.nl/products/automatische ... _-w.UvJimv


Ik heb deze in pre order besteld, ik ben heel benieuwd! De korting scheelt toch wel !


Ik heb deze ook besteld, ben heel benieuwd. Ik ben al een tijd bezig met een bak te zoeken. Maar of ik vind ze te duur, of ze krijgen slechte reviews, of goede reviews maar ze zijn heel klein. Dus we gaan deze gewoon maar proberen. We waren waarschijnlijk anders voor eentje van PETKIT gegaan, maar deze zijn ook nog redelijk klein.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:59

Maar welk apparaat wordt niet in China geproduceerd tegenwoordig?
En welk bedrijf heeft tegenwoordig écht nog unieke producten die niet afgekeken zijn bij een ander, of geïnspireerd op/door een ander?
Als ik daar op zou gaan letten, zou ik denk ik nog heeeeeeel weinig kopen.

Ik heb een andere variant van de Petlux in de dierenwinkel werkend gezien en zag er allemaal prima uit. Ik vond het formaat alleen zelf echt te klein. En dat is mijn grootste euvel met die bakken van bijna elke leverancier. Het zal vast allemaal best passen, maar kom op, ik wil zelf ook niet met mijn knieen in mijn rug op een wc zitten, dus voor mijn dier wil ik ook beter. Enige optie is dus de Robot Litter, maar die vind ik echt te duur. Zo met die korting vind ik die Petlux V3 zeker het proberen waard. En misschien valt-ie wel heel erg tegen, nouja, dan weten we dat ook weer.