Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 23:20

Ik heb de stichting op de hoogte gehouden en ze vinden het fijn om op de hoogte gehouden te worden. Maar verder niets dat hij terug moet naar hun (hebben ze dus ook geen plek voor).
De opvang waar hij nu zit zou ook nog contact met de stichting opnemen. En als ze hem terug willen hebben ze tot vrijdag de tijd, dacht ik.

Maar vanuit de stichting gaat het dus eigenlijk niet verder dan:"joh, wat vervelend allemaal. En bedankt dat je ons op de hoogte houd".

Vanes_6
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:23

irmaz schreef:
TinkerTreas schreef:
De dierenarts wilde hem toch nog een kans geven. En kijken of hij met pijnstilling ander gedrag liet zien.
Terwijl er in zijn dossier staat dat hij ingeslapen zou worden als de gedragstherapeut hem niet plaatsbaar vond.
Maar dit was een andere dierenarts (van dezelfde praktijk).

We hebben overwogen om hem door een andere dierenarts in te laten slapen. Maar de vaste dierenarts van Yvette is op vakantie.
En ik heb geen garantie dat een andere dierenarts, waar ik geen klant bent, hem wel in wil laten slapen. En dan heb ik ook geen opvang plek meer.
Maar ik weet wel dat ik voor onze andere dieren een andere dierenarts ga zoeken.

Een andere omgeving is niet persé verschrikkelijk voor een hond. Vaak is het zelfs een opluchting voor een dier wanneer hij vanuit een stressvolle situatie in een rustige omgeving komt. Veel onberekenbaar gedrag kan van pijn komen dus ik snap een dierenarts best dat deze, als de mogelijkheid er is, het nog wil proberen met pijnstilling in een andere omgeving. Mocht het dan nog niet goed gaan dan weet iedereen zeker dat er werkelijk alles aan is gedaan wat mogelijk was. Ik vind het super dat je hem al die kansen geeft.


Hier ben ik het ook helemaal mee eens, soms kan het voor een dier juist een opluchting zijn om uit een omgeving te gaan die hem stress oplevert of in ieder geval de drang om dingen om hem heen te verdedigen door te bijten.

Ik snap ook dat iedereen verontwaardigd is dat de dierenarts niet laat inslapen op basis van een aantal feiten. Maar ben ook blij dat deze dierenarts alles wil uitzoeken voordat ze een leven beeindigen. Genoeg dierenartsen die wel dat spuitje geven terwijl er nog zoveel mogelijk was.

Nu weet je zeker, mocht de pijnstilling geen ander gedrag laten zien, dat je er alles aan gedaan hebt.

In ieder geval veel sterkte TS, afstand moeten doen van je geliefde dier is niet niks…

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:41

WillemijnL schreef:
Wat dubbel lijkt me dat, ‘gelukkig’ komt er een duidelijke aanwijzing uit de onderzoeken. Fijn dat er heel goed gekeken is. Maar ik vind het eigenlijk zielig dat de hond z’n rust niet krijgt doordat de dierenarts niet wil. En hij dus nu weer ergens anders moet wennen en daarna (mocht de pijnstilling als een tierelier alles verhelpen) nóg ergens anders. Echt heftig voor jullie. Sterkte en toch fijn dat er een oplossing is.

Dierenartsen mogen officieel geen 'gezonde' honden laten inslapen. Daar moet inderdaad dan onderzoek naar gedaan zijn (wat je hier in mijn ogen wel gedaan hebt).

Toen ik gegrepen ben door een hond met echt serieuze gevolgen wilde de eigenaar ook de hond direct laten inslapen. Dit is pas bij dierenarts 5 gelukt.

Het kan dus wel, gewoon rond blijven bellen. In dit geval is de hond zeker niet gezond. En pijnstilling kost ook weer geld, wat nu als je dat als eigenaar niet meer wilt of niet op kunt brengen? (je kunt wel zeggen dan moet je geen hond nemen, maar ik vind verplicht kostbare pijnstilling moeten geven nu iets waar je als eigenaar beslist ook wat over te zeggen hebt). Ik ben sowieso niet van dierenartsen die alles maar willen rekken met pilletjes en pijnstillers. Soms is een dier gewoon op en dat moet ook geaccepteerd worden. Vind je het acceptabel als een hond elke dag pijnstillers nodig heeft omdat anders het gedrag gevaarlijk word? Wat als de pijnstiller eens vergeten wordt, of een dag niet goed werkt?
Ik vind ook wel wat van het gehaast om een afstandsverklaring te moeten tekenen. Je hebt je best gedaan, maar snap ook dat het dubbel voelt.

Ik snap wel dat je op zoek gaat naar een andere dierenarts. Je hebt in mijn ogen het echt wel geprobeerd met deze hond.
En zelfs als een dossier niet doorgestuurd wordt, dan is dat op zich natuurlijk nog geen ramp lijkt mij.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:13

germie schreef:
WillemijnL schreef:
Wat dubbel lijkt me dat, ‘gelukkig’ komt er een duidelijke aanwijzing uit de onderzoeken. Fijn dat er heel goed gekeken is. Maar ik vind het eigenlijk zielig dat de hond z’n rust niet krijgt doordat de dierenarts niet wil. En hij dus nu weer ergens anders moet wennen en daarna (mocht de pijnstilling als een tierelier alles verhelpen) nóg ergens anders. Echt heftig voor jullie. Sterkte en toch fijn dat er een oplossing is.

Dierenartsen mogen officieel geen 'gezonde' honden laten inslapen. Daar moet inderdaad dan onderzoek naar gedaan zijn (wat je hier in mijn ogen wel gedaan hebt).

Toen ik gegrepen ben door een hond met echt serieuze gevolgen wilde de eigenaar ook de hond direct laten inslapen. Dit is pas bij dierenarts 5 gelukt.

Het kan dus wel, gewoon rond blijven bellen. In dit geval is de hond zeker niet gezond. En pijnstilling kost ook weer geld, wat nu als je dat als eigenaar niet meer wilt of niet op kunt brengen? (je kunt wel zeggen dan moet je geen hond nemen, maar ik vind verplicht kostbare pijnstilling moeten geven nu iets waar je als eigenaar beslist ook wat over te zeggen hebt). Ik ben sowieso niet van dierenartsen die alles maar willen rekken met pilletjes en pijnstillers. Soms is een dier gewoon op en dat moet ook geaccepteerd worden. Vind je het acceptabel als een hond elke dag pijnstillers nodig heeft omdat anders het gedrag gevaarlijk word? Wat als de pijnstiller eens vergeten wordt, of een dag niet goed werkt?
Ik vind ook wel wat van het gehaast om een afstandsverklaring te moeten tekenen. Je hebt je best gedaan, maar snap ook dat het dubbel voelt.

Ik snap wel dat je op zoek gaat naar een andere dierenarts. Je hebt in mijn ogen het echt wel geprobeerd met deze hond.
En zelfs als een dossier niet doorgestuurd wordt, dan is dat op zich natuurlijk nog geen ramp lijkt mij.

Ik vind het tekenen van een afstandsverklaring wel een goed idee. Je bent dan niet meer verantwoordelijk voor de hond, niet voor zijn kosten en ook niet (nog belangrijker) juridisch als de hond iemand zwaar zou verwonden. Ik vraag me trouwens toch af hoe dat zit met al die honden (en paarden) die zog. "geadopteerd" zijn. Wie is dan verantwoordelijk als er wat mis gaat?Wat doorsturen van medische dossiers betreft, artsen voor mensen zijn daartoe verplicht. Dat zal bij dierenartsen toch niet anders zijn?

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:03

anjali schreef:
germie schreef:
Dierenartsen mogen officieel geen 'gezonde' honden laten inslapen. Daar moet inderdaad dan onderzoek naar gedaan zijn (wat je hier in mijn ogen wel gedaan hebt).

Toen ik gegrepen ben door een hond met echt serieuze gevolgen wilde de eigenaar ook de hond direct laten inslapen. Dit is pas bij dierenarts 5 gelukt.

Het kan dus wel, gewoon rond blijven bellen. In dit geval is de hond zeker niet gezond. En pijnstilling kost ook weer geld, wat nu als je dat als eigenaar niet meer wilt of niet op kunt brengen? (je kunt wel zeggen dan moet je geen hond nemen, maar ik vind verplicht kostbare pijnstilling moeten geven nu iets waar je als eigenaar beslist ook wat over te zeggen hebt). Ik ben sowieso niet van dierenartsen die alles maar willen rekken met pilletjes en pijnstillers. Soms is een dier gewoon op en dat moet ook geaccepteerd worden. Vind je het acceptabel als een hond elke dag pijnstillers nodig heeft omdat anders het gedrag gevaarlijk word? Wat als de pijnstiller eens vergeten wordt, of een dag niet goed werkt?
Ik vind ook wel wat van het gehaast om een afstandsverklaring te moeten tekenen. Je hebt je best gedaan, maar snap ook dat het dubbel voelt.

Ik snap wel dat je op zoek gaat naar een andere dierenarts. Je hebt in mijn ogen het echt wel geprobeerd met deze hond.
En zelfs als een dossier niet doorgestuurd wordt, dan is dat op zich natuurlijk nog geen ramp lijkt mij.

Ik vind het tekenen van een afstandsverklaring wel een goed idee. Je bent dan niet meer verantwoordelijk voor de hond, niet voor zijn kosten en ook niet (nog belangrijker) juridisch als de hond iemand zwaar zou verwonden. Ik vraag me trouwens toch af hoe dat zit met al die honden (en paarden) die zog. "geadopteerd" zijn. Wie is dan verantwoordelijk als er wat mis gaat?Wat doorsturen van medische dossiers betreft, artsen voor mensen zijn daartoe verplicht. Dat zal bij dierenartsen toch niet anders zijn?


Huisartsen in Nederland zijn dat verplicht, dat is niet wereldwijd zo :).

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:09

Ik heb net gebeld met de opvang. Het gaat goed met Mo in de prikkelarme omgeving.
Zo goed dat ze nu, binnen 2 dagen, al hebben gezien dat Mowgli geen problemen heeft. Ze hebben geconcludeerd dat alles wat Yvette heeft geconstateerd niet klopt.
Dus ze gaan hem herplaatsen zonder het verhaal van ons erbij.

Ik moet het loslaten. En ik kan alleen maar hopen dat hij een geweldig baasje krijgt. En dat er verder niets meer gebeurt.

Vanes_6
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:11

TinkerTreas schreef:
Ik heb net gebeld met de opvang. Het gaat goed met Mo in de prikkelarme omgeving.
Zo goed dat ze nu, binnen 2 dagen, al hebben gezien dat Mowgli geen problemen heeft. Ze hebben geconcludeerd dat alles wat Yvette heeft geconstateerd niet klopt.
Dus ze gaan hem herplaatsen zonder het verhaal van ons erbij.

Ik moet het loslaten. En ik kan alleen maar hopen dat hij een geweldig baasje krijgt. En dat er verder niets meer gebeurt.


Zo…. Dat is wel snel beoordeeld zeg…

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:15

TinkerTreas schreef:
Ik heb net gebeld met de opvang. Het gaat goed met Mo in de prikkelarme omgeving.
Zo goed dat ze nu, binnen 2 dagen, al hebben gezien dat Mowgli geen problemen heeft. Ze hebben geconcludeerd dat alles wat Yvette heeft geconstateerd niet klopt.
Dus ze gaan hem herplaatsen zonder het verhaal van ons erbij.

Ik moet het loslaten. En ik kan alleen maar hopen dat hij een geweldig baasje krijgt. En dat er verder niets meer gebeurt.


Sorry maar dat vind ik zeer onverantwoordelijk en eigenlijk misdadig. Ik zou deze opvang aangeven.
Je hond heeft meerdere keren gebeten en je eigen kind in het gezicht. Persoonlijk vind ik jou medeverantwoordelijk als je dit laat gebeuren en er gebeurt bij de nieuwe eigenaren iets soortgelijks.
Nieuwe eigenaren moeten ALTIJD van het verleden van zo'n hond weten.
Persoonlijk is imo het enige dat je zou moeten doen met zo'n hond inslapen. Voor de hond is het niet erg.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 02-05-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:16

Wauw, dat vind ik ook een enorme bizarre omslag zo op een paar dagen tijd. Dat is nogal wat om al zo zelfverzekerd te durven zeggen na een hond 2 dagen gezien te hebben. Dat nu o.a. de conclusie van iemand als Yvette zo volledig opzij geschoven word (al snap ik ook dat ze deels hun eigen conclusie willen trekken hoor daar niet van maar alsnog sla je de mening van zo’n professional niet zomaar even weg), maar dan vooral ook nog herplaatsen Zonder het achtergrond verhaal erbij. Ze durven… Dat zou op z’n Minst toch wel erbij verteld mogen worden zeg, verdorie. Maar ja, je kunt er idd weinig mee TS behalve los proberen te laten.

Ik hoop echt dat dit goed gaat komen op een toekomstige nieuwe plek en er dan idd geen nieuwe incidenten gaan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-05-24 14:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14800
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:17

...herplaatsen zonder het verhaal erbij.

Laat ik het erop houden dat ik het een bijzondere keuze vind, dat men liever een hond kansen blijft geven vs rekening wil houden als met mensen waar die mee in aanraking gaat komen, wellicht net zo goed weer een gezin met (jonge) kinderen, eventueel andere huisdieren.

Loslaten is denk ik het enige dat je hiermee kan ts :knuffel: niet leuk dit

Foaly

Berichten: 4937
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:17

In een prikkelarme omgeving heeft ie geen problemen... Joh. Gaan ze hem ook herplaatsen naar een prikkelarme omgeving dan?

xSCWx
Berichten: 7067
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:18

Wat eng zeg. Ik zou dit zeker niet los laten TS, je gunt dit een ander toch niet. Wat erg voor jou dat je in deze tweestrijd wordt geduwd.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:19

En de andere dierenarts waar je nu heen gaat met je kat?

Ik snap dat je moet loslaten maar ik zou de hond ophalen en izoeken tot iemand me kan helpen met inslapen.
Dit is een observatie van niks…. 2 dagen

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:20

tita schreef:
En de andere dierenarts waar je nu heen gaat met je kat?

Ik snap dat je moet loslaten maar ik de k dat ik zou zoeken tot iemand me kan helpen met inslapen.
Dit is een observatie van niks…. 2 dagen


Dat word lastig als ze de hond officieel uit handen heeft gegeven en niet meer daar heeft.
Ze heeft die bevoegdheid nu niet meer want er is officieel afstand gedaan van de hond en de hond is ook niet meer thuis bij TS, dus praktisch gezien kan ze niks meer. De hond even ophalen zit er ben ik bang niet meer in.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:22

cursebreaker schreef:
tita schreef:
En de andere dierenarts waar je nu heen gaat met je kat?

Ik snap dat je moet loslaten maar ik de k dat ik zou zoeken tot iemand me kan helpen met inslapen.
Dit is een observatie van niks…. 2 dagen


Dat word lastig als ze de hond officieel uit handen heeft gegeven en niet meer daar heeft.
Ze heeft die bevoegdheid nu niet meer want er is officieel afstand gedaan van de hond en de hond is ook niet meer thuis bij TS, dus praktisch gezien kan ze niks meer.



Oja ze had afstandsverklaring getekend.

Ik zou dan die dierenarts voor tuchtcollege laten komen en die stichting waar ze nu zit ook aanpakken
Zit er iets van telefoonnummer in boekje van de hond van jou?

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:25

tita schreef:
En de andere dierenarts waar je nu heen gaat met je kat?

Ik snap dat je moet loslaten maar ik de k dat ik zou zoeken tot iemand me kan helpen met inslapen.
Dit is een observatie van niks…. 2 dagen


cursebreaker schreef:
Dat word lastig als ze de hond officieel uit handen heeft gegeven en niet meer daar heeft.
Ze heeft die bevoegdheid nu niet meer want er is officieel afstand gedaan van de hond en de hond is ook niet meer thuis bij TS, dus praktisch gezien kan ze niks meer. De hond even ophalen zit er ben ik bang niet meer in.


Onzin, je kunt er best wel wat aan doen. De hond terug eisen en aangeven dat je aangifte wil doen omdat ze een potentieel (levens)gevaarlijke hond willen herplaatsen zonder het verleden te melden.

En ook al heeft TS volgens eigen zeggen afstand gedaan van de hond. Lees maar goed TS: Jij bent en blijft moreel verantwoordelijk en schuldig als deze hond bij een ander kind een oog uitrukt.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 02-05-24 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14098
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:25

Wat een bijzondere wending, heel apart dat het ineens een probleemloze hond is.
Arm dier wordt straks weer geconfronteerd met een nieuwe gezinssituatie.

Petpa

Berichten: 1716
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:26

Mij bekruipt een gevoel dat dit om geld gaat.

TS heeft afstandskosten betaald inclusief kosten voor inslapen, bij herplaatsing betaalt iemand plaatsingskosten.

Ik noem dit dierenleed.

Maar TS; er is niets anders wat je nu kan doen dan loslaten. Hoe moeilijk dat ook is. Sterkte hierbij!

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:27

Ik moet het allemaal even laten bezinken, wat ze me allemaal verteld heeft. Hier was hij de eerste weken ook dood braaf, dat is ook niet zo gek na een verhuizing.
En bij voldoende afstand valt hij niet uit naar andere honden, Nee dat deed hij bij ons ook niet.
Ze willen niet het hele verhaal erbij want dan is hij niet te herplaatsen. En ze moeten nog kijken hoe ze het gaan doen met promoten want via social media is de kans groot dat bekenden van mij het lezen en er commentaar op geven.
Dit zei ze letterlijk.

Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:30

TinkerTreas schreef:
Ik moet het allemaal even laten bezinken, wat ze me allemaal verteld heeft. Hier was hij de eerste weken ook dood braaf, dat is ook niet zo gek na een verhuizing.
En bij voldoende afstand valt hij niet uit naar andere honden, Nee dat deed hij bij ons ook niet.
Ze willen niet het hele verhaal erbij want dan is hij niet te herplaatsen. En ze moeten nog kijken hoe ze het gaan doen met promoten want via social media is de kans groot dat bekenden van mij het lezen en er commentaar op geven.
Dit zei ze letterlijk.


Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Bizar hoe ze zo praten. Bizar :(

Heb je nog contact gehad met Yvette hierover nu bv? Wie weet kan zij nog aanvullend iets betekenen hierin en weet ze of je hier nog wat mee kunt of niet.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:31

En ik gun het hem zo dat hij een fantastische baas krijgt. Maar ik ben er echt heel erg bang voor dat het gruwelijk mis gaat met hem.
Misschien vertellen ze een gedeelte van het verhaal hoor, geen idee. Maar door de telefoon kwam het over dat er helemaal geen probleem is met de hond. En dat Yvette maar wat zat te kletsen.

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 14:33

Ik heb Yvette geappt. Zij is ook bang dat het weer mis gaat. Maar ze was druk bezig, dus ze belt me nog terug.

Vanes_6
Berichten: 181
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:33

TinkerTreas schreef:
Ik moet het allemaal even laten bezinken, wat ze me allemaal verteld heeft. Hier was hij de eerste weken ook dood braaf, dat is ook niet zo gek na een verhuizing.
En bij voldoende afstand valt hij niet uit naar andere honden, Nee dat deed hij bij ons ook niet.
Ze willen niet het hele verhaal erbij want dan is hij niet te herplaatsen. En ze moeten nog kijken hoe ze het gaan doen met promoten want via social media is de kans groot dat bekenden van mij het lezen en er commentaar op geven.
Dit zei ze letterlijk.

Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Sorry, maar hier zou ik echt werk van maken!

Het kan niet zo zijn dat een hond, die een kind gebeten heeft, geplaatst gaat worden zonder deze geschiedenis.
Nu is het nog ‘goed’ afgelopen met je kind. Wat als hij straks echt een kind goed pakt?! Totale waanzin dit!

En wie heeft nu beoordeeld dan? De stichting/opvang? Een gedragsdeskundige? Of iemand die ooit een hondencursusje heeft gedaan?

Dat je een afstandsverklaring hebt getekend is al een ding hoor, lijkt bijna wel voorbedacht dit… ik had nooit die verklaring getekend overigens.
In die twee dagen kan de hond nooit aan al die situaties blootgesteld zijn, waardoor bepaald gedrag ontlokt wordt… ik vind dit heel onverantwoordelijk en de enige die hier de dupe van dit alles is, is de hond…

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:35

TinkerTreas schreef:
Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Je kan er zeker nog wat mee. De afstand ongedaan maken. Informeer eens bij je rechtsbijstand.
Melding maken bij de dierenbescherming over deze opvang.
En aangifte doen bij de politie. (Of die er nu wat mee doet of niet). En als ze een FB site hebben: maak daarop maar een melding.
TS je hebt voor de makkelijkste weg gekozen en dan is dit het resultaat. Ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid en morele plicht is om hier wat aan te doen. Je mag en kan het hier niet bij laten zitten.

germie

Berichten: 26055
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:37

De hond heeft vaker gebeten, een gedragsdeskundige zegt dat er wat mee is, en na 2 dagen op een nieuw adres weten ze dat het goed is zonder problemen?
Ik ken zo ook een voorbeeld van een behoorlijk lastige hengst. Die stond altijd samen met een andere jonge hengst. Op het moment dat de andere jonge hengst door een ongeluk ingeslapen moest worden was de eerste week die lastige hengst zo onder de indruk van het verlies van zijn vriend dat hij direct naast de merries kon staan en niets deed (was als dat gebeurde wel continu toezicht op). Hij was vreselijk lief en aanhankelijk, deed ineens niets meer.
Maar na ongeveer een week kwam de ware aard weer boven. niet veel later is het alsnog een hakkie-takkie-weg-zakkie geworden wegens het gedrag. Maar als je hem die week na het verlies van zijn weidegenoot had gezien, dan zou je hem als super lief en makkelijk bestempelen.
Een hond die net 2 dagen in een nieuwe omgeving zit kan ook tijdelijk ander gedrag vertonen omdat het moet wennen.
Ik vind dit dus wel bijzonder.