Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 22:22

Reis gaat naar Canada, dat doe je niet ff nog een keer, dus dan is 4 weken echt wel het minimale wil je een beetje van Canada kunnen zien.

Ik zoek gewoon verder en zal €20 per nacht moeten accepteren.

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:37

Maar voor €10 per nacht (in 2018) kan het niet veel meer zijn dan eten geven en op een veldje gooien joh?

Je weet dat inflatie elke sector heeft geraakt.
Je weet dat je een hond hebt, die naar een pension moet én dat je 4-5 weken weg wilt gaan. Dan weet je toch ook al van te voren dat je een serieus budget moet hebben voor opvang?

Zeker voor zo'n lange periode zou ik echt niet voor de goedkoopste optie gaan.. Wie weet hoe je je hond terug krijgt.

Maar, heb je al op sites als Pawshake of Roover gekeken? Dat lees ik even niet terug.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 22:49

Nyaleti schreef:
Maar voor €10 per nacht (in 2018) kan het niet veel meer zijn dan eten geven en op een veldje gooien joh?

Je weet dat inflatie elke sector heeft geraakt.
Je weet dat je een hond hebt, die naar een pension moet én dat je 4-5 weken weg wilt gaan. Dan weet je toch ook al van te voren dat je een serieus budget moet hebben voor opvang?

Zeker voor zo'n lange periode zou ik echt niet voor de goedkoopste optie gaan.. Wie weet hoe je je hond terug krijgt.

Maar, heb je al op sites als Pawshake of Roover gekeken? Dat lees ik even niet terug.


Ik wil geen particulier opvang, ivm dat Skip niet makkelijk is en bij vreemde niet los kan ivm jagen en klooten tegen mensen.

Dus alles wat betreft Pawshake valt dan af.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 23:20

cursebreaker schreef:
Even verder off-topic… Maar mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? En hoe betrouwbaar die is? Want de politie houd nav het onderzoek juist alles stil, ook de pension eigenaar wijd er niet over uit. Zeecontainer? Dit pension maakt toch gebruik van apartementen/aparte kamers voor de honden bv, zelfs nog met airco voorzieningen. En het zijn 10 honden, geen 11. Nog steeds 10 te veel, maar ik zou toch voorzichtig zijn met wat je allemaal zo online gooit qua (mis)informatie. Er zijn alleen maar verliezers en voordat het onderzoek afgerond is, valt er nog niet veel over te zeggen. Maar goed, dit is eigenlijk echt Veel te ver off-topic en daar heeft TS en dit topic echt niks aan - kan beter een eigen Topic van gemaakt worden, als dit er niet al is.


Puur als antwoord op je vraag waar dit vandaan komt. Ik heb dat ook gelezen op rtlnieuws gisteren. Er stond een artikel over met een verhaal van een betrokkene. Maar er stond ook bij dat de politie het niet kon bevestigen.


@TS - de andere hebben het idd al gezegd, maar prijzen zijn gestegen. Ik ben eigenlijk al verbaasd van de lage prijzen die hier worden genoemd. Toen ik nog in Belgie woonde hadden we er 2 in de buurt die 30 en 35 euro per nacht waren. Hier (in de buurt van Vancouver, Canada) hebben we een goede gevonden die betaalbaar is (voor hier) en die is 45 euro per 24 uur (of 60 voor twee honden). Dan hebben ze wel aparte verblijven (mijn beide honden zouden wel samen zitten), maar ook enkele momenten op een dag dat ze eventueel in een grote groep op een speelveld (met water) zijn (alleen als de honden dat aan kunnen) en er ook met ze gewandeld wordt in het prive bos. Het is veel geld en het maakt een vakantie zeker duurder, maar liever dat dan de andere opvang die veel goedkoper is maar ze 23 uur in een kennel zitten.

Al nemen we de honden vrijwel altijd mee. Canada en de VS zijn groot, dus we hebben nog veel te zien wat we met enkele dagen rijden kunnen doen :+

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 07:06

mvdende schreef:
Nyaleti schreef:
Maar voor €10 per nacht (in 2018) kan het niet veel meer zijn dan eten geven en op een veldje gooien joh?

Je weet dat inflatie elke sector heeft geraakt.
Je weet dat je een hond hebt, die naar een pension moet én dat je 4-5 weken weg wilt gaan. Dan weet je toch ook al van te voren dat je een serieus budget moet hebben voor opvang?

Zeker voor zo'n lange periode zou ik echt niet voor de goedkoopste optie gaan.. Wie weet hoe je je hond terug krijgt.

Maar, heb je al op sites als Pawshake of Roover gekeken? Dat lees ik even niet terug.


Ik wil geen particulier opvang, ivm dat Skip niet makkelijk is en bij vreemde niet los kan ivm jagen en klooten tegen mensen.

Dus alles wat betreft Pawshake valt dan af.


Dan zou ik zelf juist kijken naar een particuliere opvang, iemand die de tijd voor hem heeft. Particulieren kunnen ook ervaring hebben met wat lastigere honden. Iedere oppas is toch vreemd in eerste instantie, misschien kun je hem bij een particulier al een dag of nacht op proef laten komen.

Ik vind het leuk om op te passen(alleen voor niet verharende honden), maar als iemand daar een langere tijd gebruik van wil maken vind ik het wel van belang dat een hond een proefdag en nachtje komt. Het moet van beide kanten namelijk wel gaan.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 07:16

Hier komen honden met een gebruiksaanwijzing die wil je niet in een pension hebben dat hoor ik heel vaak.

haffiefreak

Berichten: 1679
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 07:33

Lindsey_99 schreef:
Misschien de Breborgh in Bentelo eens bellen? Is wel een stukje rijden maar wel een goeie.


Dit is inderdaad wel een goeie

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:05

Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb dit een tijdje gedaan, maar het betaalt echt heel slecht. Je moet echt meerdere honden hebben wil je een beetje verdienen. Je bent er echt uren mee bezig. En dan vroeg ik nog 25 euro per dag. Dan. Verdien je nog geen 5 euro per uur.

Ook honden gehad die in huis hun behoefte deden. Of de hele nacht liepen te blaffen. Dus ik was er wel klaar mee.

Maar heb wel een heleboel hele lieve en leuke honden in huis gehad!!

Klopt een opvang is eerder liefdadigheid dan een goed betaalde baan. Tenzij je 60 kennels op een rij hebt...

Ik heb een opvang maar in huis wil ik ze niet. Inderdaad te vaak gehad dat ze in huis hun behoefte doen, ondanks late rondes buiten en vroege rondes er weer uit. Of je moet ze van het aanrecht of uit de prullenbak plukken. Honden zijn enorm leuk en ik haal mijn voldoening er uit. Maar m'n huis is mij ook lief O:)

Hier heb ik 4 kennels van 2m bij 2m achter bij ons in de boerderij. Alles heeft een eigen vloerkleed en eventueel mand met extra kleden. Het is geïsoleerd dus zomers echt super koel, ik zit er zelf dan ook graag :D En winters lekker aangenaam, niet warm, maar ook niet koud. En daarnaast komen ze 2.5 tot 3.5u in de ochtend buiten en 2.5 tot 3.5u in de middag buiten in de roedel in een omheinde tuin. Savonds worden ze of uitgelaten of in de roedel in de tuin ongeveer van 21u tot 22u. Weersafhankelijk

Reserveringen voor volgend jaar heb ik dan nog niet. Nu ben ik ook nog niet zolang begonnen (2.5 jaar). Ik vraag 15eu per dag en 7eu per nacht


Doe je ook katten toevallig ?

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:33

Oshaa schreef:
cursebreaker schreef:
Even verder off-topic… Maar mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? En hoe betrouwbaar die is? Want de politie houd nav het onderzoek juist alles stil, ook de pension eigenaar wijd er niet over uit. Zeecontainer? Dit pension maakt toch gebruik van apartementen/aparte kamers voor de honden bv, zelfs nog met airco voorzieningen. En het zijn 10 honden, geen 11. Nog steeds 10 te veel, maar ik zou toch voorzichtig zijn met wat je allemaal zo online gooit qua (mis)informatie. Er zijn alleen maar verliezers en voordat het onderzoek afgerond is, valt er nog niet veel over te zeggen. Maar goed, dit is eigenlijk echt Veel te ver off-topic en daar heeft TS en dit topic echt niks aan - kan beter een eigen Topic van gemaakt worden, als dit er niet al is.


Puur als antwoord op je vraag waar dit vandaan komt. Ik heb dat ook gelezen op rtlnieuws gisteren. Er stond een artikel over met een verhaal van een betrokkene. Maar er stond ook bij dat de politie het niet kon bevestigen.


Idd, gelezen op diverse nieuwssites en ook op het nieuws van RTL tv. Daarom schreef ik ook ‘het schijnt’ en vroeg ik of er bokkers zijn die dit pension kennen.
Wat betreft de 10/11 honden. Naar verluidt verbleven er 11 honden in die ruimte, waarvan er 10 zijn overleden. Ik wilde er geen apart topic voor openen en dacht hier even off topic te kunnen.
Sorry TS

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:46

Gaat het echt om de maanden juli/augustus?
Ik wilde als tip de Sierkamp in Nijkerk geven. Pension staat hier in de wijde omgeving zeer goed bekend. Kosten zijn 19 euro per nacht, maar…….
Op hun website staat dat bestaande klanten voorrang krijgen in de maanden juli/augustus ‘25. Weet niet om welke periode het zou gaan?

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 08:49

thequeensmum schreef:
Gaat het echt om de maanden juli/augustus?
Ik wilde als tip de Sierkamp in Nijkerk geven. Pension staat hier in de wijde omgeving zeer goed bekend. Kosten zijn 19 euro per nacht, maar…….
Op hun website staat dat bestaande klanten voorrang krijgen in de maanden juli/augustus ‘25. Weet niet om welke periode het zou gaan?


Juli en augustus 25 dus.

En deze melding kom ik steeds vaker tegen, dat bestaande klanten wél plaats gegeven wordt en nieuwe niet.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:53

Mijn hondenoppas is voor "gewoon" overdag 15 euro per dag. Mijn hond gaat daar op mijn werkdagen naar toe. In de vakanties is hij voor vakantie opvang 28 euro per 24 uur. Het is veel geld, maar mijn hond zit er super goed.

Zelfs 20 euro per dag/nacht in de drukke zomervakantie zou ik wat dat betreft helemaal niet duur vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:15

Bij Hondenpension Luisselshof kun je nog gewoon boeken voor 2025 zie ik.
14 euro per dag voor een kleine hond en 16 euro voor een grote.
Ze zitten in Boxtel.

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:06

mvdende schreef:
Ik wil geen particulier opvang, ivm dat Skip niet makkelijk is en bij vreemde niet los kan ivm jagen en klooten tegen mensen.

Dus alles wat betreft Pawshake valt dan af.


Misschien moet je dit eens loslaten. Je bent noet de enoge in de wereld die met een hond om kan gaan, de rest van de mensheid is niet achterlijk.
Dan blijft je hond lekker aan de lijn tijdens je vakantie of nemen ze hem mee naar een omheind losloop-/speelveld.
Er zijn ook zat particulieren die omheinde, goed afgesloten tuinen )of zelfs stukken grond) hebben waarop honden voldoende energie kwijt kunnen al dan niet met andere honden.
Kortom, verbreed je horizon.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:36

Ik snap het wel, het laatste stuks tuig dat hier rondliep vertrouwde ik alleen toe aan een bepaald pension. Geen haar op mijn hoofd om ze bij een goedbedoelde particulier achter te laten :n tenzij het goede bekenden waren die de honden kenden en bewezen hadden ermee om te kunnen gaan. De kans op problemen was gewoon te groot, een hands off beleid was voor hun gewoon het beste. Zonder teveel menselijk contact naar de speelweide en weer terug.

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:38

Ja, maar TS heeft geen 'stuk tuig'.

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:38

Is toch ook logisch dat bestaande klanten voorgaan? Ik neem 6/7 weken per jaar oppas af, ook buiten het hoogseizoen. Dan is het voor de ondernemer heel verstandig dat ze mij voorrang geeft op iemand die misschien 1 keer komt en dan nooit meer, omdat een ander een euro goedkoper is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:39

Die van mij waren ook geen tuig <3 maar ik noemde ze wel altijd zo. :P Maar zeker ook geen ik geef ze met iedereen mee honden.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:48

Ik laat honden van iemand anders nooit los, maar ik zorg wel dat ze genoeg beweging krijgen. Los laten lopen doe ik bij de hondenspeeltuin, die is vaak open.

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:51

Ik ben helemaal niet thuis in hondenpensions, maar je zoekt een pension met huiselijke opvang, maar niet particulier. Kan je eens een voorbeeld geven van zo’n bedrijf? Het klinkt voor mij enigszins tegenstrijdig. Maar zoals gezegd: ben niet thuis in de pensions, laatste keer dat een hond van ons in pension ging is denk ik 45 jaar geleden :D .

Ik snap dat pensions ‘bestaande’ klanten voorrang geven, maar niet iedereen zal dan terugkomen. De hond is overleden, andere vakantieplannen of -periode. Kan je je niet bij diverse pensions op een lijst laten zetten? Dat als ze wel ruimte hebben jij ( als één van de eerste ) aan de beurt bent?

dioni

Berichten: 843
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:31

Even ter overweging:
Je wil graag dat je hond in een "roedel" komt. Bedenk dan wel dat in de 5 weken die je hond daar is er continue honden komen en weer vertrekken. Dat is geen roedel, dat is een groep honden met wisselende samenstelling. Dit kan ook stress geven. En dan kan even tot rust komen in een kennel oid zonder andere hond of met 1 vaste hond best fijn zijn. Honden hebben ook rust nodig en slapen veel uren. Ze hoeven niet de hele tijd bezig gehouden te worden.

nikkel
Berichten: 2549
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:51

Hondenopvang doe ik al sinds 2005 en er zijn er bij ons al veel gekomen en gegaan. Laat je hond altijd een keer proefdraaien (dag en nacht), dat voorkomt veel narigheden en maak duidelijke afspraken van te voren.