Muilkorf voor herder kruising?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Muilkorf voor herder kruising?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 13:49

:wave:

Onze herderkruising gaat binnenkort weer mee op vakantie, en moet op de ferry in Italië gemuilkorfd worden (verplicht voor alle honden). Verder is dit nooit nodig, dus ze is het nog niet gewend.

Het wordt dus sowieso goed laten wennen, de muilkorf die ik om te passen van mijn ouders had geleend vindt ze vervelend maar die was denk ik ook gewoon wat te klein. Ze heeft een vrij spitse snuit (en groot hoofd :+ ) en zie online door de bomen het bos niet meer, eigenlijk bij bijna elke muilkorf zie ik veel negatieve recensies.

Tips/aanraders zijn dus erg welkom :)

Voor de beeldvorming:

Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Muilkorf voor herder kruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:51

Je kan bokker KimD eens een pb doen! Die weet super veel van honden!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Muilkorf voor herder kruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:02

Baskerville heeft fijne!

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:05

Prachtige hond trouwens <3

Ik zou eens naar die van Gappay kijken (of vergelijkbare modellen).
Ik ben nog niemand tegen gekomen wie hier niet tevreden over is.

Even voorbeeldje maar er zijn meer shops te vinden die ze verkopen.
Er is 1 shop ook nog die of dit merk had of vergelijkbaar en echt een top service had, maar uiteraard kom ik nu niet op de naam of de website…

Maar dit is het idee:

https://www.k9world.nl/website/index.ph ... 7174cc93f3

Ik heb Baskerville gehad maar nu die van Gappay voor onze herder teef.

EDIT:
gevonden! Hen kun je ook om advies vragen zodat ze mee kunnen kijken met je aan de hand van de afmetingen e.d. Echt een aanrader :j

>> https://www.fgdoggear.com/webshop/benod ... lkorf.html



Het is wel een investering voor die enkele keer dat je het nodig hebt maar ik heb dan wel zoiets van: dan is het wel een degelijk iets wat dan iig goed zit. Van te voren dan idd even wat training steken in gewenning. De ene hond accepteert het sneller als de ander, dus dat is even aftasten. Ik ben begonnen met smeerbare pate erin te smeren binnenin e.d. en zo uitgebreid. *wij gebruiken ‘m eigenlijk nooit, maar ik heb het wel aangeleerd voor Stel het zou idd nodig zijn ergens in het buitenland met OV of wat dan ook - aangezien wij ook al meerdere keren nu naar Frankrijk zijn geweest enz.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-04-24 14:16, in het totaal 9 keer bewerkt

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:06


KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:31

MarlindeRooz schreef:
Je kan bokker KimD eens een pb doen! Die weet super veel van honden!


Hahaha, thanks! Ben er! :')

Heel eerlijk TS, je kan hier heel veel advies verwachten en krijgen maar ook heel eerlijk, de meeste goedzittende muilkorven zijn een behoorlijke investering en voor één overtocht zou ik daar persoonlijk het geld niet aan uitgeven.

Ik zou dus kijken naar een goedkope variant voor de lange snoet, die uiteraard wel past, en die aanleren zodat je hond er comfortabel mee is.

Amazon heeft ook een heel ruim aanbod. Onze twee die met muilkorf lopen hebben er allebei een en ze zijn €15,- en prima kwaliteit. Onze korthaar collie doet ernstig haar best ze te vermorzelen tijdens het wandelen maar zonder succes. :Y)

Je zou eens kunnen kijken of de maten ietwat overeen komen en eventueel passen.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:38

ik raad ook Gappay aan, ik heb deze voor mijn hussen. Persoonlijk heb ik alleen het leertje wat moeten knippen om het beter passend te maken, maar verder kunnen mijn honden prima de hele bek opendoen voor makkelijk te kunnen hijgen, het trainen heb ik gedaan met een high value treat die ze normaal niet krijgen ging vrij vlot zo