vraag over kitten en hond samen!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aliesje

Berichten: 855
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Bij de BB'ers!!

vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:30

heb een een vraag, ik heb langs de weg een kitten gevonden heb gesloten om het mee te nemen.
nu hebben we een teckel van 6 jaar die we van pup aan hebben.
die kan niks uitstaan wat beweegt alles wat een dier is en beweegt moet dood!
zo heeft die vaak muis te pakken of een vogel,valt andere honden aan en jaagt katten op.
als die een paard ziet en hij krijgt de kans gaat die hem in de benen bijten.
zo is die een keer los gekomen en begon die achter mijn pony te rennen en beet die haar,pony schopte hem hij jankte even en toen begon die weer dus niks van geleerd!

we hebben nagedacht of we hem kunnen houden,me moeder zegt dat ik voor het katertje maar een goed baasje moest zoeken,want ze hond ze hem hele dag opjagen en niet binnen laten.

wat denken jullie is dat af te leren of is het het beste om het katertje een ander baasje te zoeken.

hebben jullie het zelf meegemaakt en hoe hebben jullie je hond dat afgeleerd!

alvast bedankt!

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:38

Ik heb twee jack russels, die elke kat aanvallen die ze zien...
We hebben ook een kat, toen zij erbij kwam was ze ongeveer 8 weken oud en vonden de honden haar maar raar... De ene hond sleepte haar zelfs rond in haar nekvel alsof ze een stuk touw was

Nu hebben ze met z'n drieen samen voor haar nestje jonge katjes gezorgd en slapen ze met z'n drieen in een mandje. Als we de honden gaan uitlaten moet de kat mee, zelfs tot aan de allerlaatste dag dat ze zwanger was. Ze zijn echt heel erg gek op elkaar!!! Onze kat is volgens de honden ook geen kat, maar een beetje vreemde hond

Als het een jong katje is komt het meestal wel goed, je hond merkt dat het een jong dier is en zal het waarschijnlijk niets doen. Ze leren heel goed aan elkaar wennen, succes!

aliesje

Berichten: 855
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Bij de BB'ers!!

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:53

ik ben gewoon bang dat de hond hem in de rug of nek bijt en dat het einde oefening is met het beestje en dat wil ik niet!
hij zit nu bij me op de kamer, hebben de hond erbij gehad en de hond was gewoon aan het kwijlen en ant janken omdat die niet kon wachten tot dat die het aan kon gaan vallen!

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:03

Blijf er de eerste tijd gewoon bij, natuurlijk gaat je hond direct richting de kat! Jouw hond voelt zich in jouw huis de baas, hij is het enige dier. Nu komt daar ineens een katje bij, natuurlijk is dat wennen voor hem, en voor het katje ook.

Laat ze gewoon aan elkaar wennen, blijf er wel bij en beloon je hond als hij rustig bij je katje is Hij is gewoon razend benieuwd!

Ga maar eens op de grond zitten met het katje in je armen, laat je hond het katje maar besnuffelen, zo leren ze elkaar wel kennen.

Kasmir

Berichten: 5458
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:49

Het is goed af te leren elke hond kan leren. Maar... Heb je het geduld ervoor? Jou hond klinkt niet 100% goed opgevoed.. Heb je de zin/tijd ermee naar hondetraining te gaan..? Daar leren ze je een hond begrijpen en goed op te voeden. Als je dat geduld niet heb is het misschien beter je kat maar weg te doen..! Veel suc6

Kasmir

Berichten: 5458
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:52

Alina schreef:
Blijf er de eerste tijd gewoon bij, natuurlijk gaat je hond direct richting de kat! Jouw hond voelt zich in jouw huis de baas, hij is het enige dier. Nu komt daar ineens een katje bij, natuurlijk is dat wennen voor hem, en voor het katje ook.

Laat ze gewoon aan elkaar wennen, blijf er wel bij en beloon je hond als hij rustig bij je katje is Hij is gewoon razend benieuwd!

Ga maar eens op de grond zitten met het katje in je armen, laat je hond het katje maar besnuffelen, zo leren ze elkaar wel kennen.


Hier klopt alles van maar heb ook brokjes bij je. Doet jou hondje nix geef hem een brokje. Probeert hij hem te grijpen. Grijp dan in met stemverheffing! Een hond nooooiit slaan. Men denk het daarmee op te lossen maar een hond snapt die straf niet. Dan zal je miss denken ja maar hij doet het dan niet meer maar dat komt omdat hij zich rot is geschrokken. Als je hond het poesje probeert te grijpen geen beloning voor je tekkel. Bedenk wel dat je een eigenwijs ras heb en het een poosje zal gaan duren!

aliesje

Berichten: 855
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Bij de BB'ers!!

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 20:59

hoi, vandaag geprobeer om hem aan poesje te laten ruiken.
het was me iets hond hapte naar de poes,poes begon te blazen en te krabben. de hond was helemaal overstuurd en wilde hem graag grijpen.
liet ik niet toe de hond werd bozer en bozer dus ging zelfs mij aanvallen.

@Kasmir je hebt gelijk hoor die hond is niet normaal opgevoed die hond is me moeders kindje.
als die geen hondenbrokken wil dan krijgt die gewoon vlees ect.
als die op de bank wil slapen en niet in de mand mag hij op de bank.
als protest als die niet op de bank mocht piste die hele vloer onder.
daarom vraag ik me af of het nog af te leren valt omdat die 6 jaar als koning is behandeld en niet als hond!

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:10

Ik denk dat je voor dat katje een ander huis moet zoeken. Waarom? Jouw hond valt alles aan en is al 6. Dit komt echt niet meer goed. Teckels zijn er nou eenmaal op gefokt om in konijnholen e.d. te kruipen en die beesten daar op te jagen. Dat zit in hun bloed en dat eruit krijgen is vrijwel onmogelijk (en dat heeft niks met opvoeding te maken, maar met het karakter).
Want anders zou onze vorige hond het konijn en de cavia allang hebben doodgebeten en die leven toch echt nog (hond was absoluut niet opgevoed, maar had een vriendelijk en beschermend karakter... dus hij deed niks)

Bovendien geven katten andere signalen af. bijv met de zwaart bewegen, betekent voor een hond blij zijn en voor een kat juist als dreigement.

Jullie hond heeft er gewoon niet het karakter voor om met andere dieren om te gaan, als ik het zo lees.

aliesje

Berichten: 855
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Bij de BB'ers!!

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 17:19

ja, maar ik snap dat aan de andere kant niet ik ken meerdere teckels die samen met een poes in een mand lagen!
snap gewoon niet waarom die van ons dat alles dood wil hebben?

x_moontjuh_x

Berichten: 1439
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Uithoorn

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:43

onze hond ken een andere beesten uitstaan andere katten valt ie aan maar als ie weet dat het eien is dan laat ie ze met rust ze spelen zelfs

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:21

Verplaatst naar beestenboel.

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:25

een teckel heeft en jachtinstinct, is namelijk een jachthond, dus zo raar is het niet dat hij overal achteraan gaat. het verschilt gewoon per hond. hier in huis kunnen onze honden heel goed met de poezen maar buiten gaan ze er meteen achteraan.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:57

Zorg dat het katertje een goed tehuis krijgt, voordat er ongelukken gebeuren. Je hond kan het misschien leren, maar zal nooit 100 % betrouwbaar daarin worden.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:05

Dat is gewoon iets dat per hond verschilt. Sommige honden kunnen met alles samen en anderen grijpen alles wat op hun pad komt.. en zo'n laatste is die van jou ook blijkbaar. Dat zal nooit echt goed gaan hoogstwaarschijnlijk. Dat is gewoon jouw hond, is niks aan te veranderen helaas.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:20

met je stem hem terughalen en hem een beetje strenger opvoeden zou moeten helpen.
van mijn honden aanvaard ik het niet als ze achter een kat jagen dus het is af te leren

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Re: vraag over kitten en hond samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:38

Ik heb thuis 2 Boerenfoxen en die kunnen prima overweg met de katten. Onze jonge kat van 4 maanden speelt lekker met ze en a.s. maandag krijgen we een nieuw kittentje en die zullen we ook weer even rustig aan de honden moeten introduceren.
Ik neem meestal het kittentje op schoot en de honden erbij en ik laat aan de honden zien dat het kittentje bij de familie hoort maar beloon ze wel uitgebreid als ze elkaar lief besnuffelen.
Ik durf mijn honden en mijn katten gerust alleen met mekaar te laten.
Bij katten die niet van mij zijn kunnen mijn honden wel fel reageren en willen ze er wel achteraan.