Kat vermoordt door eksters!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:35

Ik kwam gisteren terug van mijn verzorgpony's, toen mij vader de auto net voor het huis parkeerde ging mijn tel af en ging ook de deur van het huis open. Het was mijn zus die belde en het was mijn zus die in de deuropening stond. Ze was heel hard aan het huilen, ik dacht dat het kwam omdat ze alleen thuis was en gewoon bang was, ik vond haar zielig dus ondertussen dat mijn papa de auto aan het parkeren was trok ik de deur open en sprong er al uit.

Toen hoorde ik de woorden die ik nooit had willen horen: Lummeltje is dood. Ik kon het echt niet geloven en begon heel hard te huilen. Toen zag ik ook dat de overbuurman naar buiten kwam (hij heeft zelf ook 2 katten).

Hij vertelde wat er was gebeurd en dat hij haar had gevonden. Hij hoorde heel veel herrie dus was naar buiten gegaan, en toen zag hij Lummeltje dood liggen zonder ogen met allemaal eksters om zich heen. De hele weg zat onder het bloed. Je zag een heel spoor uit de bosjes lopen (waarvandaan ze waarschijnlijk was aangevallen) tot aan de overkant van de weg.

Ik weet dat het een beetje raar klinkt, exters die een kat vermoorden... maar helaas kan het toch. Lumm was volgens mij ook kleiner dan die rot beesten en ze zijn waarschijnlijk gewoon met z'n 10en op hem af gestormd. Want dan doen die eksters wel vaker, maar had nooit gedacht dat het zo uit de hand zal lopen.

Ik heb gisteravond de hele tijd gehuild, en vandaag gaat het niet veel beter, snap gewoon niet waarom mijn lieve Lummeltje van net een half jaartje oud al zo vroeg dood moet, ze was zo speciaal. Iedereen bij ons thuis hield van haar, ook onze andere kat. Die heeft vandaag ook niks anders uitgevoerd dan Lummeltje zoeken.

Ik hoop nog steeds zo dat het gewoon een nachtmerrie is, want ik kan gewoon echt niet zonder Lumm. Ze is echt het liefste, mooiste en dierbaarste wat ik bezat.


Lieve Lumm (mijn kleine piraatje), rust in vrede.

Afbeelding
22-03-'05 tot 26-09-'05
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 27-09-05 14:33, in het totaal 2 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kat vermoord door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:39

Wij hebben jonge kittens hier gehad en ontzettend veel eksters.
Een van onze poesen was onder de auto gekomen en was dood en toen is die aangevreten.
De eksters laten zelfs de jonge kittens met rust.
Weet je zeker dat je poes niet al dood was?
Eigenlijk doet het er niet toe, iig veel sterkte ik weet hoe je je moet voelen en dat is niet fijn.
Er komt een dag dat je met een lach aan lumm terug denkt.

Mandyy

Berichten: 30504
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:39

Wat erg zeg. Hier zitten ook steeds eksters op het balkon om mijn kat te pesten, ik heb ze vandaag al 2 keer weggejaagd.
Ik weet hoe je je voelt
Heel veel sterkte Wieke!

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:40

Dankje, dit helpt echt heel erg

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:45

Heel veel sterkte!
Ik weet even niet wat ik moet zeggen, sorry.

silverado
Berichten: 794
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Qua patet orbis

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:52

neej het is onmogelijk dat eksters je kat hebben vermoord. Dat doen ze nooit, want die beesten zijn namelijk heel erg bang voor van alles...die komen alleen op hele kleine diertjes af... Je kat is dus al dood geweest... misschien is ze aangereden en is ze toen in de bosjes kunnen kruipen
Weet je zeker dat het geen kraaien waren die aan je kat hebben gepikt.. want die doen dat namelijk eerder dan eksters

iig veel sterkte

Mandyy

Berichten: 30504
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:56

Het kan best dat eksters dat doen! Hier zitten ze ook weleens op het balkon en dan jagen ze mijn kat helemaal in het hoekje. Het is dat ik ze dan wegjaag maar ze zijn dus absoluut niet bang!
Als ze met meerdere zijn kan dat!

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoord door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:10

daantjuhhh schreef:
Wij hebben jonge kittens hier gehad en ontzettend veel eksters.
Een van onze poesen was onder de auto gekomen en was dood en toen is die aangevreten.
De eksters laten zelfs de jonge kittens met rust.
Weet je zeker dat je poes niet al dood was?
Eigenlijk doet het er niet toe, iig veel sterkte ik weet hoe je je moet voelen en dat is niet fijn.
Er komt een dag dat je met een lach aan lumm terug denkt.


De eksters bij ons zijn heel gemeen, die durven gewoon steeds meer. Ik weet ook zeker dat die dag komt, de kat die wij hiervoor hadden ( was 22 jaar geworden) denk ik ook met een lach aan terug, helaas zie ik nou bij Lumm alleen nog maar de sombere tijden.

Dankje

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:10

En ze waren ook echt met z'n 10en waarschijnlijk ja

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:33

Bij ons zijn de eksters ook heel brutaal. Net als de kraaien. Die vallen met hun allen zo een buizerd aan dus een klein katje draaien ze ook hun klauwen niet voor om.
Veel sterkte met het verlies van de kleine kat in ieder geval.

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:40

Dankje...

Helaas houdt de peg niet op. Kreeg toenet een telefoontje dat het heel slecht gaat met mijn oma want ze heeft een hersenbloeding

Pops

Berichten: 2649
Geregistreerd: 28-10-03

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:51

Heel veel sterkte meisje! Wij hebben ook een jonge poes en ik mag er echt niet aan denken dat bij mij hetzelfde gebeurt!

Veel sterkte (en dat van je oma, daarvoor ook veel sterkte, mijn oma is vorig weekend begraven en de maanden ervoor weet ik hoe ze voelen als het niet goed gaat met je familie! hoop echt dat alles snel beter word)

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:55

Heel erg bedankt iedereen, jullie moesten eens weten hoeveel dit helpt

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kat vermoordt door exters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:33

Aaronenarie schreef:
neej het is onmogelijk dat eksters je kat hebben vermoord. Dat doen ze nooit, want die beesten zijn namelijk heel erg bang voor van alles...die komen alleen op hele kleine diertjes af... Je kat is dus al dood geweest... misschien is ze aangereden en is ze toen in de bosjes kunnen kruipen
Weet je zeker dat het geen kraaien waren die aan je kat hebben gepikt.. want die doen dat namelijk eerder dan eksters

iig veel sterkte

Juist.
Maar wij hebben 6 kittens op het erf lopen van nu 8 weken oud. die dingen passen in je hand palm, maar ze komen er niet bij in de buurt.
Dit gaat elk jaar nog goed.
Remeber een kat in het nouw maakt rare sprongen en komt echt wel voor zich zelf op.
Zelfs de kraaien hier komen niet aan de kittens.
Laat staan dat er een ekster aan een half volwassen kat komt.

Nou ja doet er misschien niet toe. maar het lijkt mij onmogelijk!

Ook iig sterkte

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 14:37

Bij ons zijn die eksters gewoon niet meer normaal, en ik weet het voor volle 100% zeker, maar snap heel goed dat het een beetje ongeloofwaardig klinkt

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:39

Ja ik snap het heel goed als je poesje al dood was.
Maar eksters zijn echt niet zo brutaal.
Kraaien kunnen nog wel eens vals uit de hoek komen.
Maar het stikt hier van bijde vogels al jaren.
En we hebben al jaren kleine kittens van nog geen 300 gram en die pakken zo ook niet.
Muizen wel

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 14:41

Misschien had Lumm ook wel een muis in z'n mond ofzo, maar als eksters met z'n 10en zijn kan dit echt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:49

Welnee, eksters en kraaien komen echt niet aan een levend dier, ga nou niet de schuld bij de vogels zoeken. Hoe jong je katje ook geweest is, ook jonge dieren kunnen aan een hartstilstand overlijden. Je kat is dood geweest voordat de eksters hem hebben aangeraakt.

Niettemin is het een heel trieste zaak, en zul je hem vreselijk missen.

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:09

Hier ga ik toch niet om liegen of vertellen als ik het niet zeker weet...?

Lautj_Moedj

Berichten: 3475
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: Nijnsel [N-B]

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:17

Heel veel sterkte Wiek.
Waarom nou Lummel en niet Buffy.
Ik vind dat echt heel zielig.
Krul zou Lummel ook wel missen.
Nogmaals heel veel sterkte.

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:18

Dankje Lau Krull doet niet echt veel meer, alleen maar mauwen en zielig doen, hij mist Lumm idd heel erg

emilysissi
Berichten: 102
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: omgeving Gouda

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:19

Jeetje zeg, waarom moeten jullie het verdriet van dit meisje zo verpesten?? Als de buurman dit toch heeft gezien dan zal het zo zijn, zo niet, doet het er nog steeds niet toe. Het is gewoon heel erg klote als je katje/poesje dit overkomt!!
Ik geloof best dat dit kan, meid ik wens je veel sterkte toe, met dit verlies en ook met je oma.
Misschien dat anderen, jullie weten wie ik bedoel, ook wat medeleven kunnen tonen? In plaats van een welles-nietes spelletje spelen!

LiinDseyy

Berichten: 1205
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Milheeze!!

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:25

heey wieke,
ik weet hoe je , je voelt heb net na het biricht 0ok gejankt... ik heb 0ok al 4 keer meegemaakt dat mijn kat is vermoordt maar dan do0r mensen handen maar zoiets vergeet je no0it meer... ik ben er altijd vo0r je en als het echt niet gaat kun je altijd even komen...misschien dat de van gogh je een beetje opvrolijkt ik ho0p het wel...

hvj -xxx-(K)

en gvd... steun di meidju 0f hou ju k0p zu kan die poedersuiker nu niet gebruiken en ik o0k niet..\

wieke sterkte he ik ben er voor je

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:28

Dank jullie, en Linds, we maken er zondag alsnog gewoon een leuke dag van.

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: Kat vermoordt door eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:30

ik snap niet dat iedereen hier zo stom loopt te doen.
Ze heeft ergens verdriet over en jullie beginnen te zeuren of de kat al dood was of niet.
Beetje zielig hoor.


In elk geval veel sterkte met je verlies.