Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:29

Ik heb ook nog een absurd verhaal. Ik kwam vanochtend bij Shaar (mijn pony) op de wei, loopt er daar zomaar een hond los. Ik heb een aaitje gegeven en even wat opgeruimd, hij liep heel de tijd achter me aan. Geen halsband om, NIETS! Dusja ik kon hem natuurlijk niet zomaar achterlaten en heb m mee naar huis genomen. Dusja thuis maar de politie gebeld, tsja er was geen hond vermist. Dus amivedi gebeld, maar die wisten ook van geen vermistte hond af... dus toen naar t asiel gebeld. Die namen niet op, want t is weekend... dom he?! Maar daar had de vrouw van amivedi me al voor gewaarschuwd. Dusja ik stond daar buiten met een hond. Mn ouders waren allebij niet thuis, maar ik had mn moeder gebeld en ze wilde m niet binnen hebben.
Dus ik even naar een buurman toe... maar die kende m ook niet en zei dat t een pitbull was. Ja weet ik veel, hij was in ieder geval HEEL lief! Maarja een pitbull, tsja die kunnen wel gevaarlijk zijn. Gelukkig was die van mij een lief braaf schaapje. Hij wilde heel de tijd knuffelen en had veel dorst, dus heb ik hem wat water gegeven. Ook kon hij op commando gaan zitten en liggen. Zij vacht ziet er echt super uit en hij is goed doorvoed. Hij is lichtbruin met wat wit op zijn kop. Het is een reu (gecastreerd). Zijn oren zijn getoupeerd en zn staart is gewoon lang. Maar jammergenoeg kon ik hem niet thuis houden dus heb ik hem naar het asiel gebracht. Het probleem is alleen dat hij niet getatoueerd is en ook niet gechipt en dat pitbull's niet toegestaan zijn in nederland (zei die vrouw daarzo). Ze houden hem nu 2 weken en als zn baasje hem dan niet opgehaald heeft laten ze hem inslapen! Ik kan dit echt niet laten gebeuren! Het is echt een schat van een beest! Ik nam hem mee in de auto, deed de achterklep open en klopte even met mijn hand, toen sprong hij zo netjes de auto in!
Maarja... ik ben doodsbang over wat er nu met hem gaat gebeuren!
Ik ben zelf echt niet zo'n hondenmens, maar dit beestje moet echt gewoon verder kunnen leven!

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:40

Ahh!
Ik hoop voor je dat hij blijft leven.
Maar als het echt een Pitbull is dan word hij denk ik ingeslapen..
Ze zijn in Nederland verboden duss..

Maar ik hoop natuurlijk van niet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:38

Zoals je de hond beschrijft moet iemand hem wel missen. Maar inderdaad, pitbull achtigen worden in Nederland zonder meer afgemaakt. Die krijgen helaas geen TBS.

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:42

Ja dat vind ik echt zo erg! Het is echt een schat van een beest. Ik kan hem alleen niet hier thuis houden want dan vermoord mn moeder mij. Maar ik kan het echt niet over mn hart verkrijgen dat ze hem in laten slapen als zn baasje niet om m komt!

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:46

dat deze hond nog met zijn baas mee naar huis mag dat betwijfel ik het is een pitje en volgens mij mag het asiel deze honden niet meer uitgeven en de politie ervan op de hoogte stellen ik heb er zelf ook 1 het is altijd uitkijken geblazen en deze honden zijn zo waaks en zo lief en gehoorzaam tja dat kan ik van sommige standaard hondjes niet zeggen het is heel jammer als deze hond word ingeslapen

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:46

zo te horen is het een amerikaanse stafford of andere bullachtige ergens opgehaald in belgie ofzo, want in nederland coupeert niet meer.
en als hij niet gerigstreerd staat, dan wordt hij alsnog ingeslapen, of zijn baasje nu gevonden wordt ofniet.
als zijn baasje gevonden wordt heeft hij een flinke boete aan zijn broek hangen
het is allemaal zielig voor die honden, maar de baasjes weten wat ze doen, dus je hond kan dan vroeg of laat nog ontdekt worden als hond zonder papieren en je grootste vriendje wordt bij je weggehaald,

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:51

Ukster schreef:
zo te horen is het een amerikaanse stafford of andere bullachtige ergens opgehaald in belgie ofzo, want in nederland coupeert niet meer.
en als hij niet gerigstreerd staat, dan wordt hij alsnog ingeslapen, of zijn baasje nu gevonden wordt ofniet.
als zijn baasje gevonden wordt heeft hij een flinke boete aan zijn broek hangen
het is allemaal zielig voor die honden, maar de baasjes weten wat ze doen, dus je hond kan dan vroeg of laat nog ontdekt worden als hond zonder papieren en je grootste vriendje wordt bij je weggehaald,



zoals ukster al zei deze hond moet ui belgie komen ze moeten een tattoo hebben of chip heeft die dat beide niet heeft die geen *stamboom* en is dan volgens een KLOTE wet een gevaarlijke hond en zal zonder pardoen worden ongeslapen hoe lief hij ook is het is frustrerend voor de liefhebber van deze hond (zoals ik ) het is heel jammer dat zo een hond van huis wegloopt waarschijnlijk zoekt zijn baasje zich te pleuris of juist niet je kan het niet weten .
ik vind het jammer dat ze zo omgaan met deze honden

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 15:58

Ole, ik heb net naar het asiel gebeld en die zeiden dat de eigenaar hem al op maandag ochtend weer had opgehaald. Ze hadden de hele zondag gezocht... Ze hadden ook t asiel gebeld maar er was daar blijkbaar iets mis met de telefoon. Ik ben erg blij dat hij weer terug is bij zn baasje!

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:29

ah gelukkig maar, de meeste pits zijn ook echte schatjes alleen krijgen ze zo'n slechte naam doordat veel niet-hondenkenners er een willen omdat ze zo "stoer" zijn, en ja dan gebeurd er weer iets....
goed van je dat het goed is afgelopen !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:48

He, dat is goed nieuws! had ik toch gelijk dus.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:48

Dan heeft de eigenaar waarschijnlijk mazzel gehad dat het asiel niet goed op de hoogte is geweest van de 'pit bullwet'. Als ze dat wel waren gewaast was de hond zeker weten afgemaakt.
Alle honden die op pit bulls lijken en geen stamboom hebben (dus ook een toevallige kruising tussen een rottweiler en een boxer bijvoorbeeld, ik noem maar wat) worden zonder pardon afgemaakt.
Als het een echte pit is hebben ze er sowiezo geen geldige stamboom bij omdat de pit in Europe geen erkend ras is en dus ook geen stamboom heeft. Maar het kan idd net zo goed een Stafford geweest zijn. Die lijken er op (wij hebben maandag onze eerste staff opgehaald, mét geldige stamboom natuurlijk).
Alleen moet die dus ook een chip of tattoo hebben anders heeft ie ook geen stamboom.
Dus deze hond is echt door het oog van de naald gekropen
Gelukkig maar
9 van de 10 pits zijn echt schatjes. Een hond word niet vals geboren (tenzei er iets in de hersenen mis is) die word vals gemaakt. Welk ras dan ook.

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:02

Okee hij blijft leven
Is de eigenaar een belg dan ?

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:25

nee, er zijn zat nederlanders die "illegale" honden uit nederland halen, maar aangeziend eze gecoupeerde oren had, denk ik dat hij uit belgië is gehaald.
veel mensen uit nederland halen ook nog hun rottweilers uit belgie omdat daar nog steeds staarten worden gecoupeerd en ze dit mooier vinden bij de rottweiler.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:08

dus omdat jouw buurman zegt dat het een pitbull is, dan is dat zo?? dan is jouw buurman zeker martin gaus?
het lijkt mij heel wat waarschijnlijker dat het om een american stafford gaat.......en ja, staffords lijken op pitbulls omdat pitbulls zijn ontstaan door te kruisen met staffords.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:14

woofie schreef:
dus omdat jouw buurman zegt dat het een pitbull is, dan is dat zo?? dan is jouw buurman zeker martin gaus?
het lijkt mij heel wat waarschijnlijker dat het om een american stafford gaat.......en ja, staffords lijken op pitbulls omdat pitbulls zijn ontstaan door te kruisen met staffords.


knap dat jij uit dit bericht kan halen dat het om een stafford gaat, dat is knap! kan niet missen, MARTIN GAUS IS OP BOKT! onder de naam WOOFIE

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:29

Stafford komen veel meer voor als pit bulls omdat stafford wél een erkend ras zijn en pti bulls niet. De meeste mensen zijn er wel van op de hoogte dat pitjes niet gehouden mogen worden. Sommige mensen weten echter niet dat een stafford een geldige stamboom moet hebben om niet als pit gezien te worden. En die worden genoeg aangeboden, véél meer als pitjes. En het verschil is voor iemand die niet specefiek in die rassen zit gewoon moeilijk te zien.
Daarom is het veel waarschijnlijker dat het om een stafford gaat. Mensen roepen naar mijn stafford ook regelmatig dat het een pitje is, terwijl het toch een een rasechte staff is.

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 20:37

Euhm tsja ik heb helemaal geen verstand van honden. In t asiel zeiden ze ook dat het een pit was omdat hij dus geen tatoe had EN geen chip! Couperen ze de oren van een stafford ook dan?
Het maakt mij totaal niet uit wat voor ras het was, ik ben gewoon blij dat hij terug is bij zijn baasje!
En in het asiel wisten ze wel wat de regel is bij deze honden. Ze zouden hem namelijk 2 weken houden en anders een spuit geven omdat hij dus (waarschijnlijk) illegaal was. Maar ik snap niet dat het baasje hem dan wel weer zo mee mag nemen uit het asiel, want dan is het asiel ook eigenlijk fout (lijkt mij dan). Maar ik ben wel heel blij dat ze daar niet moeilijk over hebben gedaan!
De politie mocht ook niet weten dat ie in t asiel zat, want dan kwamen ze m waarschijnlijk afknallen :S!

Ik vind gewoon dat woofie nogal hard van stapel loop. Ik heb toch gezegt dat ik geen verstand heb van honden.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:15

missnynke schreef:
woofie schreef:
dus omdat jouw buurman zegt dat het een pitbull is, dan is dat zo?? dan is jouw buurman zeker martin gaus?
het lijkt mij heel wat waarschijnlijker dat het om een american stafford gaat.......en ja, staffords lijken op pitbulls omdat pitbulls zijn ontstaan door te kruisen met staffords.


knap dat jij uit dit bericht kan halen dat het om een stafford gaat, dat is knap! kan niet missen, MARTIN GAUS IS OP BOKT! onder de naam WOOFIE


ja sorry hoor, maar ik baal ervan dat er zo gauw wordt geroepen ;"oh dat is vast een pitbull" als men het ras niet herkent.....
vooral omdat het maar al te vaak gebeurt dat er weggelopen staffords als ze al in het assiel terecht komen worden afgemaakt onder het mom van de pitbullwet. ook al hebben ze papieren...........
als de tatoo in het oor niet leesbaar is, en de eigenaar meldt zich niet snel genoeg dan is het einde verhaal voor 't hondje.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:42

De oren van Staffords worden ook nog gecoupeerd soms idd.
Het is voor het asiel het makkelijkst om te roepen dat het een pit is, aangezien het een 'pit bull achtige' is en er niet duidelijk is door tattoo of chip wat het dan wel voor ras.
Het asiel zat idd hardstikke fout dat ze hem niet gemeld hebben bij de politie, maar wat ben ik blij dat er nog zulke mensen bestaan! Het is echt belachelijk dat een hond puur op het uiterlijk word afgemaakt terwijl er geen moeite word gedaan zich in het ras te verdiepen.
Engeland heeft namelijk ook een soort pit bullwet, maar daar valt de stafford er niet onder. Daar zijn ze namelijk de meest gehouden gezinshond! Nou sorry, maar als ze echt zo onvoorspelbaar zouden zijn en gevaarlijk, lijkt het me niet dat dat zo zou zijn.
En trouwens, pitjes zijn 9 van de 10 keer ook harstikke lief. Alleen degene die voor gevechten gehouden worden natuurlijk niet. En laten die nou net heel veel in de media voorkomen. De pit word niet gehouden voor gevechten omdat ze agressief zijn, maar omdat ze zo veel kracht in de kaken hebben en gespierd, dus sterk zijn. Iederen hond kan je qua temperament net zo vals maken als je zelf wilt. En rassen als de labrador of retriever hebben een veel korter lontje als de pit of de stafford. Maar die zie je weinig in de media...

De regering doet rare dingen... Net als kruiskruid uitzaaien, ook zoiets onzinnigs...

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:55

de oren van staff worden enkel nog gecoupeerd voor shows omdat dat *mooier staat* en ze dan een gehoekt hoofd hebben als deze hond iets ouder is zal die wel uit belgie komen daar mochten ze 2 jaar terug nog wel coupperen en in nederland niet meer.
En ik baal er ook gigantisch van dat mensen die er geen verstand van hebben aan een staff zeggen dat het een *pitje* is zelf mijn buren vroegen me dat ik kan daar zo kwaad om worden.
Ook in de media als een staff uitkomt en ook maar iets vreemds doet en met een andere hond wil *spelen* dan word het meteen bestempeld als de levengevraalijke pit die ontsnapt is het zijn werkelijk super brave honden en veel *jongeren* neman ze dan ook omdat ze stoer zijn en er dan bijhoren.
Ik vind dat juist die mensen geen staffords mogen hebben.
het zijn super gezins en waakhonden met zeer veel energie

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:16

Nou ja, ik ben ook een 'jongere' (20 ) en ik vond ze ook heel leuk omdat ze zo'n stoer uiterlijk hebben Maar ook omdat je heel goed met ze kan stoeien, ze idd super lief zijn, en omdat ze niet zo heel veel ruimte nodig hebben (we komen op een flat te wonen).
Maar ehm, niet om er bij te horen hoor Dan had ik wel wat grotere hond genomen, een Mastiff ofzo, of een Bordeaux dog.
Maar ik vind het wel een voordeel dat ze een beetje een afschrikkend uiterlijk hebben. De buurt waar wij komen te wonen is toch wel crimineel enzo, en loop ik liever met zoiets buiten als met een beftekkel (niet persoonlijk bedoelt voor de tekkels hoor ).
Het hele plaatje sprak me gewoon erg aan, daarmee ook het stoere uiterlijk.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:59

een stafford niet veel ruimte nodig
dan mag je wel flinke wandelingen gaan maken en luke dinge doen, zodat die hond zich niet gaat vervelen.

staffords zijn hele energieke honden

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:07

Ik bedoel meer op de manier van, dat een staff liever een plekje bij de baas heeft dan een groot weiland om in te rennen.
En natuurlijk maken we flinke wandelingen en doen we leuke dingen, waar heb je anders een hond voor
Die energie kunnen ze ook wel kwijt in een kleinere ruimte, trekspelletjes enzo

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:13

Ukster schreef:
een stafford niet veel ruimte nodig
dan mag je wel flinke wandelingen gaan maken en luke dinge doen, zodat die hond zich niet gaat vervelen.

staffords zijn hele energieke honden


en echte slopers zo af en toe......tot nu toe is hier vernield: een leren bank, steunzolen, een bril, enkele paren pantoffels, leren slippers, een complete mouw uit een leren jas.......en dan natuurlijk talloze dekens uit de hondenmand.
gelukkig is de vernielzucht afgezien van de dekens over
die dekens koop ik voor een paar euro bij de kringloopwinkel, binnen 1 dag is de deken veranderd in een gatenkaas

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Re: Pitbull gevonden omgeving Middelburg (walcheren)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:40

woofie schreef:
Ukster schreef:
een stafford niet veel ruimte nodig
dan mag je wel flinke wandelingen gaan maken en luke dinge doen, zodat die hond zich niet gaat vervelen.

staffords zijn hele energieke honden


en echte slopers zo af en toe......tot nu toe is hier vernield: een leren bank, steunzolen, een bril, enkele paren pantoffels, leren slippers, een complete mouw uit een leren jas.......en dan natuurlijk talloze dekens uit de hondenmand.
gelukkig is de vernielzucht afgezien van de dekens over
die dekens koop ik voor een paar euro bij de kringloopwinkel, binnen 1 dag is de deken veranderd in een gatenkaas


Ik ga met je mee haha
Hier is vernield een bankstel(leuk als je thuiskomt en je zitting ligt eruit)
Schoenen,boeken die ghelemaal versnipperd worden,mijn deurposten zijn nu mooi rond,en dan inderdaad hun eigen dekentjes

Maar al met al wil ik mijn 2 schatten nooit meer kwijt,ze hebben een super karakter!

Dat er word gezegd dat ze niet veel ruimte nodig hebben klinkt mij heel erg vreemd,ik zit ook op een flat en word af en toe gek van ze ze hebben energie voor 10 hooor!

Muts een

Afbeelding

Muts twee

Afbeelding