Ontwormen een marteling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 08:12

Ik had even een vraagje

Mijn hond moet weer eens ontwormd worden, en aangezien het een ontzettend vindingrijke, niet al te kleine hond is, geeft dit altijd de nodige probleempjes

Ik krijg die pillen er namelijk met geen mogelijkheid in In zijn eten mengen is het meest logische, maar op de een of andere manier vist hij ze er gewoon tussenuit en eet alles op en laat de pillen liggen, ook het in een stuk worst stoppen helpt niet, hij eet het gewoon niet op of laat het op de grond vallen

In de houdgreep zetten en dan pil in zijn bek is ook geen doen, aangezien hij er 4 moet en het een uit de kluiten gewassen Herder is. En ik woon op mezelf, en elke keer dat gehannes met die pillen word gewoon een marteling.

Dus nu zat ik er aan te denken om het mijn dierenarts te laten doen. Ik moet sowieso even langs omdat hij een dikke staartwervel lijkt te hebben, maar is het raar als ik die man vraag om mijn hond gelijk even te ontwormen zodat ik zelf niet in een knokpartij hoef te gaan? zou wel makkelijk zijn

Dus vandaar dat mijn vraag is of dierenartsen ook voor je ontwormen

ellepel

Berichten: 47355
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:15

gewoon de pilletjes helemaal fijnmalen met een lepeltje, dan heb je dus poeder, als je dat door wat melk heen doet of karnemelk, of je maakt echt een lekker papje met wat blikvoer eet hij het zo op..

maar een dierenarts kan ook voor je ontwormen hoor, doen ze wel.
succes!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:18

Ze ontwormen ook ja,maar je kan ook pasta proberen.
Dat is dus geen pil,maar net als bij paarden een spuit met pasta.
(desnoods smeer je de pasta op een boterham,of zoiets...)

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:25

De dierarts zal het vast voor je willen doen.

Maar het is natuurlijk wel lastig als je hond iets niet wil slikken. Als hij een keer ziek is en hij moet medicatie slikken, dan zit je ook te hannesen.

Daarom zou het goed zijn om het toch eens te oefenen...

Wij oefenen diet (bij de opleiding dierenartsassistentes) met onze leerlingen met die kleine gistsnoepjes die je in de dierenwinkel kunt krijgen.

Het heeft alles te maken met een kordate aanpak met overwicht. Mijn hond...een kruising Rottweiler Herder geef ik trouwens alle pilletjes in 1 keer in de bek, dat kunnen ze best slikken hoor!

Als je gaat oefenen: je laat je hond zitten. Je gaat achter hem staan. Ik ga even van rechtshandigheid uit, bij linkshandig doe je net andersom. Je pakt met je linkerhand zijn bek aan de onderkant, dus de onderkaak. Je omvat de onderkaak met duim aan de ene kant en vingers aan de andere kant. Met je duim en vingers geef je druk, zodat de kaak open gaat. Nu gaat het om snelheid: Met je rechterhand duw je met één vinger de pil zo ver mogelijk in zijn bek, achter op de tong. En vervolgens houd je snel met je oinkerhand de bek dicht en je legt je rechterhand over zijn neus, zodat hij niet kan ademen...(zielig.. ) Je wacht...de hond zal wat tegenspartelen misschien maar zorg dat je met je stem hem zittend houdt. Dan zal de hond willen halen en wat hij dan eerst doet is slikken....YES! En dan laat je hem los, dan zal hij ademhalen...dit duurt slechts enkele seconden...dus het lijkt misschien in mijn verhaal alsof je de hond laat stikken of zo, maar zo is het niet. In eht reflex om adem te halen gaat de hond dus slikken...en dat is de truc. Daarna uitgebreid belonen...bouw een feestje...geef desnoods wat lekkers en je zult zien dat het steeds gemakkelijker wordt....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:01

met margarine insmeren, dan glijdt het beter! Die van ons is ook een ware marteling, maar ze verliest altijd gigantisch bij mij.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:23

Mijn kat is dan wel geen Duitse Herder maar ik krijg hem met de beste wil van de wereld ook niet zelf ontwormd.

Dus ik laat dat ook doen door mijn DA. Als hij daar is is hij zo bang en flauw dat hij op een tel ontwormd is.

Als we het zelf proberen staan mijn vriend en ik vol krabben en is de kat compleet hysterisch op het einde, maar nog steeds niet ontwormd.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:54

Tabletten fijn prakken en door het blikvoer doen, Heel even in de magnetron. Dan geurt het namelijk nog sterker, dus wordt de geur van de tabletten nog minder

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 13:47

super bedankt voor alle reacties dusver, ik heb er echt wat aan, meer tips zijn altijd welkom

ga inderdaad lopen prakken vandaag, en mocht het niet lukken dan moet ik morgen toch naar de dierenarts en heeft hij de eer

Citaat:
Mijn kat is dan wel geen Duitse Herder maar ik krijg hem met de beste wil van de wereld ook niet zelf ontwormd.

Dus ik laat dat ook doen door mijn DA. Als hij daar is is hij zo bang en flauw dat hij op een tel ontwormd is.

Als we het zelf proberen staan mijn vriend en ik vol krabben en is de kat compleet hysterisch op het einde, maar nog steeds niet ontwormd.


Mijn moeder heeft ook zo'n kat uiteindelijk krijg je het er wel in, maar ze stopt hem onder haar tong, zodra je weg bent spuugt ze gewoon die pil weer uit terwijl je toch zou zweren dat je haar hebt zien slikken
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-10-05 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:50

voor mijn katten haal ik bij de DA stronghold, dat is per kat een pipetje (schrijf ik dit wel goed? ) dat doe je gewoon in de nek. Het is tegen wormen, vlooien, mijt, tegen praktisch alles. Ik weet niet of dit voor honden ook bestaat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 19:08

ben net terug van de dierenarts, was toch wat ongerust om zijn staart en hij heeft hem gelijk ontwormd, met een soort van spuit de pil achterin zijn keel gelegd en toen was ie vrij snel weg, hij moest er 2 en de tweede gooide hij er nog wel een keer gezellig uit maar uiteindelijk zat die er ook in

ik denk dat ik het hem voortaan maar laat doen, beviel me stukken beter, bovendien vond ik hem wat mager en heb hem laten wegen en hij was 32 kilo, en mag tussen de 30 en 35 wegen. Ik wil hem graag op 35 hebben

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:23

Oh het is gelukt!

Tip andere herder nemen [voor de mensen die snel iets verkeerd begrijpen: dit is niet serieus bedoeld]

Ontwormen bij onze hond(uit het asiel, was heel,heel mager) is zeer makkelijk...

1. men neme een plakje worst
2. legt daar 2 pilletjes in

3 hapslik! worst is weg maar een pilletje valt er uit waarop mijn hond iets denkt in de aard van "hee! ik laat wat vallen, laten we dat snel opeten voor een ander het doet" en het alsnog maar dan "bloot"opeet.

Maffe hond

Edit: Ik vergeet te vragen wat er met de staart aan de hand was.

Anoniem

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:32

Bij de Welkoop even een pillenschieter halen
Je stopt de pil daarin, steek hem achter in de keel van de hond en drukt de pil erin.
Werkt erg makkelijk.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:00

Ik heb ze van Flubenol. Dit is een lekker pil. Bij mijn hondje was het altijd een drama en deze eet ze zo op!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ontwormen een marteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 22:07

Ilindra schreef:
Bij de Welkoop even een pillenschieter halen
Je stopt de pil daarin, steek hem achter in de keel van de hond en drukt de pil erin.
Werkt erg makkelijk.


oh super, dus zulke dingen die de dierenarts gebruikt verkopen ze ook gewoon zo? daar ga ik even achteraan! bedankt

@ Lysette, zoiets heb ik inderdaad eerder gehoord