antiblafband met geluid?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:05

wie heeft er ervaring met de antiblafband met geluid de hond krijgt een irritante piep te horen als hij buitensporig blaft een stuk vriendelijker als die met stroom lijkt mij maar werkt hij ook?
wie heeft hier ervaring mee?
ik heb namelijk echt een oplaossing nodig aangezien ik over 14 weken een baby krijg en mijn hond onophoudelijk blaf als er visite is en ik dan bang ben dat hij strax constand de baby wakker blaft.
cursus heeft hem niet geholpe en streng toespreken helpt niet hem op het balkon zetten is ook geen optie als er visite is want dan blaf hij nog harder en haalt de planten bakken leeg.
wie heeft er ervaring met deze and met geluid??
HELPPP!

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:08

Volgens mij ben je rijkelijk laat als je al over 14 weken een kind krijgt......
En alles went hoor, hier slaapt dochter gewoon door het aanhoudende geblaf heen

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:12

nou ik ben er al bijna een jaar mee bezig om dit afte leren omdat dit voor ons en de visite en de buren ook erg irritand is maar niets helpt vaandaar dat ik nu mijn uitweg maar zoek bij zo een band.

AMMieJLoveR

Berichten: 430
Geregistreerd: 23-04-05

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:15

hee dit topic hou ik even in de gaten...

onze hond is zo iriitant hij blijft al als ie maar DENKT iets te zien...



misschien is het wel wat!

maar hoe duur is dat dan?

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:17

Ik heb zo'n ding ook eens geleend voor een blafferd, maar het was geen succes :N
Het hondje ging uitproberen wat hij kon doen zonder dat het ding piepte
Piepen, grommen en mopperen ging, heel hard blaffen en joekeren niet
Was wel een ontzettend grappige ervaring

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:17

Een antiblafband zorgt ervoor dat er alleen op de momenten dat hij blaft een stroomstootje krijgt. Hett blijkt effectiever te zijn dan een band met geluid aangezien een hond daar zelfs agressief op kan gaan reageren omdat hij het geluid niet kan plaatsen.

Ik ken iemand die haar hond altijd strafte door een bepaald geluidje te maken in zijn oor, slot van het liedje was dat de hond nog harder ging huilen en zij nog kwaaier werd. Ze snapte gewoon niet dat die hond dat geluid verschrikkelijk vond en hij daardoor helemaal niet meer wilde luisteren. Vond dat altijd erg onrechtvaardig en heb nme er groen en geel aan geergerd.........

Ik zou als ik jou was gewoon een normale blafband gebruiken, je kan informatie in winnen bij je dierenarts. Meestal duurt het gebruik van de blafband maar heel kort, honden hebben zo door hoe het werkt.........

Verder heb ik aan de baby van een vriendin gezien dat die overal doorheen sliep. Het was zelfs vaak zo dat hoe drukker en rumoeriger het was des te sneller haar kindje sliep

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:26

ik heb 2 hondjes,waarvan 1 nu een jaar oud is.
en ik heb ook z''n blafband aan moeten schaffen,naar geklaag van de buren.
vind het zelf iritant dat mijn honden over last geven.
maar moet zeggen dat die blaf band wel werkt.
hij krijg eerst een waarschuwings piepje,en blaft hij door dan krijg hij een klein schokje.(te vergelijken met als je statiche geladen bent en dan de auto aan raakt)
ik heb een blafband waar 4 verschillende standen op zitten.
1=alleen een piepje
2=piepje en daarna kleine schok
3=piepje en daarna grotere schok
4=is voor honden die janken,ook met een piepje vooraf.

ik heb iets meer als 100 euro (nieuw)voor dit ding betaald.
is veel geld ,maar als de buren door klagen en je hond op moeten ruimen is nog veel erger.
ik weet dat sommige mensen zeggen het is zielig dat hij een schokje krijgt,maar ik heb ook van alles geprobeerd voordat ik deze band kocht.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:31

ja ik heb ook al van alles geprobeerd. en als de baby er door heen slaapt is het natuurlijk mooi maar ik en de buren en mijn visite word er ook helemaal gek van. hij kruipt ook het liefts bij de visite opschoot zodra er iemand aan bellt wil hij in het middelpunt staan. en als ik naar hem toe loopt om hem op zijn plaats te leggen omdat die tegen mijn visite blaffend op springt plas ie op de grond of op de voeten van mijn visite. wat moet ik hier nou mee ik kan geen normale verjaardag vieren en strax krijg ik een kraam hulp over de vloer en kraam viste dat kan niet goed gaan.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:34

wat voor hond heb je als ik vragen mag

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:34

cocker spaniel.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:38

mijn jongste hondje deed dat ook plassen als er visite binnen kwam.
ik heb tegen de visite gezegt dat ze hem moeten negeren,en geen oog contact moeten zoeken.
naar een kwartier was hij rustiger,en het plassen werd ook minder.
dat plasje is van blijdschap,kan hij vaak niks aan doen.
kan het misschien helpen als je visite krijgt dat je je hond de eerste 5 min naar buiten doet,en als de visite rustig zit je dan je hond naar binnen doet.
ze hoeven hem niet heel de tijd te negeren,ongeveer 5 tot 15 min.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:38

Er is toch iets mis gegaan in de opvoeding is nog wel te corrigeren, maar dan moet je heel consequent zijn.

Zelf heb ik teckels gefokt, de meest ongehoorzame hond die er bestaat volgens mij, en als je er boven op zit, is ook die honden echt wel manieren bij te brengen.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:40

wat is de leeftijd van je hond?

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:40

helaas werkt dit niet als ze hem negeren blijf hij net zo lang blaffen tot ze hem niet meer negeren.en al die ik hem 2 minuten naar buiten haalt ie allen planten bakken leeg op het balkon envoor dat ik hem naar het balkon wil sturen plas ie dan nog even gauw zijn hele blaas leeg voordat ik hem te pakken krijg.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:41

hij is nu 2 jaar en hoe moet ik dat dan doen jessie volgens jou?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:43

het valt ook niet mee om nu nog eenhond te gaan corrigeren als je bijna uitgeteld bent.
voor het kindje straks moet het geen probleem zijn,die wenen daar snel genoeg aan.
maar het is wel lastig voor jou en je visite

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:44

ja maar ik weet niet hoe ik hem moet corriceren schreeuwen help natuurlijk niet daar gaat hij alleen maar harder van blaffen en als je hem bij zijn bek vast pakt gaat hij daarna gewoon vrolijk door nadat hij je even lekker over je voeten heeft geplast. dus hoe dan te corriceren?

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:45

Daarvoor hoef je echt niet een band te kopen...

Stekker uit het contact, radio met lekker harde muziek... geluid op zijn hartst, en dan oefenen. VRaag iemand om hulp die op bezoek komt, zodra de hond aanslaat, hup stekker voor een seconde in het contact. ERin en er gelijk weer uit. (als je het contact er niet meteen uit krijgt, kun je ook bijvoorbeeld met de pauze knop werken)

Hond schrikt zich wezenloos. Hij is het helemaal niet gewend dat er iemand over hem heen komt kwa geluid. Het is niet prettig en onaangenaam. Zodra die stopt (wat vermoedelijk meteen is) geef je hem een beloning, en prijs je hem helemaal de hemel in.

Dit herhaal je verschillende keren over de verschillende weken heen, en meestal zal het geblaf dan vanzelf stoppen..


Je moet ook niet gaan schreeuwen. Dit ziet je hond alleen maar als, "heeee, baasje blaft lekker mee!" eigenlijk een soort van goedkeuring dus
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-10-05 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:46

dit heb ik ook al geprobeert met de stofzuiger daar heeft hij namelijk een hekel aan aan dit geluid het resultaat hij blijf bij de stofzuiger uit de buurt maar gaat nog harder blaffen om gehoord te worden werkt dus helaas ook niet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:46

latnahc2 schreef:
ja ik heb ook al van alles geprobeerd. en als de baby er door heen slaapt is het natuurlijk mooi maar ik en de buren en mijn visite word er ook helemaal gek van. hij kruipt ook het liefts bij de visite opschoot zodra er iemand aan bellt wil hij in het middelpunt staan. en als ik naar hem toe loopt om hem op zijn plaats te leggen omdat die tegen mijn visite blaffend op springt plas ie op de grond of op de voeten van mijn visite. wat moet ik hier nou mee ik kan geen normale verjaardag vieren en strax krijg ik een kraam hulp over de vloer en kraam viste dat kan niet goed gaan.


Ik lees net in je laatste berichtje dat het om een cocker Spaniel gaat, ik ben met cockers opgegroeid.

Zoals ik uit je stukje lees kan het 2 dingen zijn waarvan jouw hond last kan hebben. De eerste mogelijkheid is dat hij veel bevestiging nodig heeft, oftewel hij is onderdanig/angstig...... (plas laten lopen)

De tweede mogelijkheid is dat ie erg dominant is, maar daar ga ik niet vanuit en dat kan je alleen maar aan zijn gedrag ter plekke zien.......

Probeer hem eens de visite buiten te laten begroeten, dan zit je ten eerste niet met allemaal plas in je huis en kan hij even uitrazen. Dit zou ik ook zeker doen als je kindje er straks is! De hond was er namelijk eerder en als je hem door alle opwinding over je kindje ook nog als laatste gaat begroeten word het probleem alleen maar erger!

Verder kan je proberen zijn voerschema zo aan te passen dat als er visite komt hij op dat moment nog iets te eten krijgt. Cockers doen over het algemeen een moord voor eten en het zal hem zeker afleiden van zijn rare gedrag! Het is dan ook belangrijk dat je hond 3 x per dag op een vast tijdstip eten krijgt, dus niet de hele dag zijn bak laten staan. Zo gaat hij zich fixeren op iets anders............

Verder is negeren een hele goede oplossing, het kost veel tijd en vooral geduld maar het werkt beter over het algemeen dan straffen.

Onze cocker heeft een vervelende tik ontwikkeld in de auto. Ze zit continu te piepen. Het rare is wel dat ze het alleen bij mijn ouders in de auto doet, in mijn auto staat altijd de radio aan en ik negeer haar volkomen....... kennelijk is het dan helemaal niet leuk om te gaan zitten janken!

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:47

het gaat er niet om dat hij een hekel heeft aan het geluid. Het gaat erom dat hij helemaal overdonderd is, zichzelf ineens niet meer hoort, en denkt, heej waar komt dat geluid vandaan. Ze schrikken dan zo erg, dat ze eigenlijk door de overdondering hun geblaf staken, en dan moet je METEEN belonen! Ookal blaft hij eerst. Zodra hij stopt belonen! . Het moet echt goed hard zijn, dat zijn eigen geblad compleet weg valt, daar schrikken ze allemaal wezeloos van!

En ook echt niet langer dan een seconde.

Ik vind het overigens helemaal idioot om te gaan straffen met huishoud producten... STraks sta jij lekker de vloer te stofzuigen, flipt je hond helemaal.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-10-05 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:48

Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat het bij jou hond aan een behoorlijke opvoeding ontbreekt.

Ik zou dit niet meer oplossen via bokt, maar proffesionele hulp inschakelen. Zoals het nu lijkt is je hond gewoon rampzalig opgevoed...

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:49

ik denk dat een gehoorzaamheid cursus niet gek is.
je zegt dat je visite heb aandacht geeft als hij toch blijft door blaffen.
jou hond heeft dan door dat hij zijn zin krijgt als hij door gaat.
gewoon blijven negeren,hij is lucht.
springt hij op schoot dan zeg je niks maar duw je hem er gewoon van af.
zoek geen oogcontact,want dat is ook aandacht.
en zeg niks tegen hem.
dan heeft (misschien)naar een paar keer door dat het hem niet gaat lukken om aandacht te krijgen.
voor het blaffen zou een blafband wel een oplossing zijn.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:50

latnahc2 schreef:
ja maar ik weet niet hoe ik hem moet corriceren schreeuwen help natuurlijk niet daar gaat hij alleen maar harder van blaffen en als je hem bij zijn bek vast pakt gaat hij daarna gewoon vrolijk door nadat hij je even lekker over je voeten heeft geplast. dus hoe dan te corriceren?


Het plassen geeft al aan dat hij onderdanig is aan jou, het heeft dus totaal geen zin om hard tegen hem te gaan schreeuwen!

Als de hond al bang is zal ik zeker niet beginnen met keiharde muziek, heb je er straks nog een probleem bij als het oud en nieuw is......... Je jaagt de hond alleen maar meer angst aan en stimulleerd zo zijn "slechte" gedrag!

Kennelijk is ie ook bang van de stofzuiger, gebruik dus niet iets om hem nog banger te maken! Misschien een tip om eens de Cocker Spaniel club te vragen om hulp i.p.v. je hond misschien nog banger maken?!

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:51

nou dat met het voer werkt helaas ook niet hij is inderdaad gek op voer maar het blaffen gaat boven het voer en als ik hem de visite eerst laat begroeten weet ie niet meer van ophouden hij word helemaal dat bespringt ze blaf en soms plassen. hellas vind niet iedereen het leuk als de hond ze begroet door middel van tegen hun aan springen.en hij is dan gewoon niet meer te stoppen ik heb zelfs met mijn buurman geoefend even aanhalen en dan afgelopen maar hij weet niet van stoppen en als hij toch moet stoppen gaat hij gewoon blaffen.een cursus heb ik al gedaan en dat hielp gewoon noiet die mensen zeiden ook negeren maar dat intereseerd hem niet al ga je met je rug naar hem toestan verder is zijn opvoeding prima want hij kan perfect luisteren alleen dit zit er al van af het begin af aan in en is er niet uit te krijgen.