antiblafband met geluid?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:22

sorry mensen maar ik word soms aangevallen voor dingen die nergens op slaan ik heb namelijk nooit gezegt dat ik mijn hond wegdoe en dat ik hem verot sla enz eerst even lezen wat ik zelf heb geschreven en dan reageren aub. en als je dit topic leest zie je zelf dat er zoveel adviesen zijn ook een heleboel tegen strijdige beetje jammer dat sommig mensen mij aanvallen op de reacties van anderen ik vindt dat hier advies vragen juist een teken van goede wil is.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:30

Klopt dat is ook een teken van goede wil, alleen het gaat erom dat het slechts symptoombestrijding is en daarom willen ze je hier helpen om het probleem aan te pakken.....

Alle adviezen sla je in de wind want je hebt ze OF al geprobeerd OF iets anders, wat dan ook. Ik kan me voorstellen dat degene die je zo graag willen helpen dan een beetje moedeloos worden en zoiets hebben van zoek het maar lekker zelf uit, altijd een maar als tegenwoord zeg maar.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:35

nou als ik iets al heb geprobeerd en het werkte niet moet ik het dan nog maar een keer proberen en wie zijn advies ik nou wel op moet volgen weet ik nou niet meer want zelf hier gaan mensen hard tegen elkaar in ik heb namelijk gezegt dat ik met het harde geluid wel even wil proberen of het knietje tussen de voor benen of de band met geluid wie zegt dan dat ik niets wil proberen dat is dus niet waar. mensen zeggen profesionele hulp dat heb ik al geprobeert en het hielp niets koste alleen een hoop geld.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:37

lathnahc die laatste reacties over het weg doen en dergelijken was niet op jou gericht, dat was in een reactie op Karl66, niet ALLES is richting jou...

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:40

nee ik zeg ook niet alles maar andere dingen zeker wel maar ik ga er geen mensen aanwijzen met namen vindt ik een beetje kinderachtig. maar ik zeg gewoon sorrymaar ik ga niet iedereen zijn advies uitproberen er zitten echt dingen tussen waarik het niet mee eens ben of die al bezwezen hadden eerder geen nut te hebben.(bij mijn hond dan)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:43

tja wat zal ik daarop zeggen....
Laat ik mijn mond maar houden en je die blafband uit laten proberen, succes.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:46

Shiloh schreef:
lathnahc die laatste reacties over het weg doen en dergelijken was niet op jou gericht, dat was in een reactie op Karl66, niet ALLES is richting jou...


Yep idd.......

Daarnaast wil ik ook nog even zeggen dat je zegt dat je bepaalde dingen wel wilt proberen maar ik vind het raar dat je totaal niet geintresseerd lijkt te zijn naar het waarom je hond zo doet! Ik hoor je geen enkele keer zelf zeggen wat jij denkt dat je hond is: dominant, onderdanig. Krijg een beetje het idee dat je echt totaal niets van je hond begrijpt.

Je kan namelijk heel veel dingen proberen maar het kan ook erg tegen je gaan werken...... Vooral omdat ik nogmaals denk dat het een erg onzekere hond is en die juist niet zo'n aanpak nodig/verdiend heeft die jij nu gaat uitproberen. De kans dat hij door een harde aanpak bang word of agressief is natuurlijk aanwezig.

Iets erin slaan gaat vaak erg snel, maar eruit slaan lukt je niet! (dit is niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld. Ik beschuldig je er niet van dat je je hond zou slaan, dit even ter verduidelijking!!!)

Ik vraag me ook af waarom je niet gewoon contact opneemt met de cocker Spanielclub? Dat zijn allemaal vrijwilligers die het beste met je dier op hebben en die vaak al hun hele leven met cockers leven. Die mensen weten meer van dit ras af dan wie dan ook.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:49

latnahc2 schreef:
nee ik zeg ook niet alles maar andere dingen zeker wel maar ik ga er geen mensen aanwijzen met namen vindt ik een beetje kinderachtig. maar ik zeg gewoon sorrymaar ik ga niet iedereen zijn advies uitproberen er zitten echt dingen tussen waarik het niet mee eens ben of die al bezwezen hadden eerder geen nut te hebben.(bij mijn hond dan)


Als je dat nou wel eens zou doen?! Aangeven wat jij denkt dat niet helpt bij jouw hond!

Ik denk echt dat jij een snelle oplossing zoekt maar die eigenlijk volkomen de plank gaat misslaan. Krijg een beetje het idee dat je er verder geen tijd en moeite in wil investeren.

Mag ik trouwens vragen hoe oud je hond is en of hij gecastreerd is?!

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:55

hij is 2 en niet gekastereerd en hoe moet ik zeggen of ie dominat of onderdanig is hij pist dat is onderdanig omdat hij dat doet na het boos doen maar hij is ook dominant omdat hij gewoon doorgaat wat hij zelf wil en dat is aandacht vragen bij de visite. dus ja is moeilijk te zeggen hij doet beiden misschien dat hij een kronkel in zijn hoofd heeft hij heeft ook een slechte start in het leven gemmakt komt bij een boer vandaan waar ze zaten opgesloten in een kast en katten voer aten hij had wormen vlooien oormijt en schurft misschien heeft hij teveel aandacht hierdoor gehad in het begin en speelt hij dit nu uit ik weet het niet. maar ik denk dat ik er hier niet uit kom maar toch allemaal bedankt ik hou gewoon vol en doe me hond niet zomaar weg. een beest word gevormd door mensen weet ik ook wel dus ik schuif heus niet alle schuld op de hond bedankt allemaal.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:12

Als je er echt een deskundig iemand bijhaalt kan die je in ieder geval vertellen wat je hond voor gedrag vertoond. En dan bedoel ik geen cursus maar een therapeut aan huis. Als je namelijk niet weet hoe het komt dat je hond het gedrag vertoont is het heel moeilijk op te lossen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:46

latnahc2, zelf ook even lezen... Een hoop van de laatste reacties hadden betrekking op het verhaal van karl66.
Hoezo tegenstrijdige adviezen? Valt volgens mij wel mee?
Verder kan ik me wel indenken dat er mensen zijn die denken dat je alles in de wins slaat, proberen om bv consequent te negeren, naar buiten te doen, buiten bezoek begroeten etc wijs je van de hand. Je kiest liever voor een blafband... Er zijn heel wat meer tips gegeven dan alleen die harde muziek en het knietje geven. Zoals napoleon al zegt: je onderdrukt het probleem liever dan dat je het probeerd op te lossen, de gemakkelijste weg in feite.

Doorgaan met wat ie zelf wil - aandacht vragen neem ik aan - hoeft niet te betekenen dat je hond dominant is. Het kan ook betekenen dat je hond bevestiging wilt hebben van je visite omdat die dat niet van jou krijgt (jij wordt immers boos op hem, of zenuwachtig als er visite komt).

Wat ik helemaal niet snap is dat je zo'n hond in huis neemt terwijl je er blijkbaar totaal geen ervaring mee hebt... Had 'm dan laten zitten en hem mee laten nemen door iemand die w'el ervaring heeft met gedragsproblemen...

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:22

Waarom zou je geen hond in huis mogen nemen als je geen ervaring hebt?

Wij hadden 0,0 ervaring toen we onze hond in huis haalde ... En het briefje van het aziel was ook niet te positief:
"Moet VEEL uit, kauwt alles kapot, blaft de hele dag, plast in huis, huilt in de nacht, vraagt veel te veel aandacht, kan niet met andere dieren, kan niet met kinderen... en zo was het lijstje nog wel wat langer..."

Al klopte er achteraf 0,0 van, en hebben we nu een super lieve hond die ontzettend goed luisterd ...

Geen ervaring hebben, betekend niet dat het DUS niet kan. En nee, wij zijn nooit met onze hond op cursus geweest. Maar het is heeeelemaal goed gekomen...

Mlies
Berichten: 14157
Geregistreerd: 23-07-03

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:27

Hmm heb niet alle reacties gelezen. Maar goed.

Wij hebben ook een Cocker, en als die op gang is met blaffen valt er ook weinig mee te beginnen. Behalve het magische woord; tennisbal. Echt. Hij is echt GEK op die dingen, doet er een moord voor. En als ik dat heel enthousiast roep dan is ie meteen weer braaf en stil

Nouja, je hebt er niets aan natuurlijk, maar toch.

In ieder geval, ik probeer 'm gewoon af te leiden met iets waar ie erg gek op is, werkt wel.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:05

Shiloh, TS weet dat er een geschiedenis aan die hond zit. Ik snap niet waarom je zo'n hond in huis neemt als je - hoe leg ik dit goed uit? Ik zou bijna zeggen geen moeite wilt doen om een probleem op te lossen...

't punt is dat TS, en jij ook, wisten dat het geen gemakkelijke hond zou zijn.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:41

nee is ook, maar we waren zo verliefd en we geloofde dat we met een goede inzet het wel konden proberen... ik bedoel alleen maar te zeggen met mijn reactie, dat aan een hond beginnen zonder ervaring of kennis echt nit slecht HOEFT te zijn

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:45

Ik snap je punt, ik drukte me gewoon verkeerd uit... Mijn excuses.