antiblafband met geluid?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:52

Het gaat er niet om dat je hem bang maakt van eht geluid. DAt is ook totaal neit het geval. Het is aan en METEEN weer uit. Het is een kort schrik effect... Om hem heel even te overdonderen. Daar worden ze echt niet bang van verder. Het is HEEL kort, hij raakt overdonderd, en het is meteen belonen omdat hij zijn mond houd.

Onze hond is als de dood voor onweer, maar wij hebben dit ook toegepast en het heeft gewerkt. Hij was er totaal niet bang van, hij was alleen overdonderd stopte, en we hebben hem beloond. Bang... Nee helemaal niet!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-10-05 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:54

Ik denk dat je hond zijn plaats in de roedel niet goed kent. Ik raad je aan om het boek "denken als een hond" van John Fisher te lezen. Met een blafband los je de oorzaak van het blaffen echt niet op.

Dit is echt een leerzaam boek met veel tips over hoe je de rangorde in huis kunt verduidelijken. Er staan ook tips in over hoe je het blaffen af kunt leren. Je kunt het boek wel bestellen via bol.com.

Je kunt je vraag ook eens stellen op www.hondenforum.nl Hier zitten aardig wat mensen met verstand van honden.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:54

latnahc2 schreef:
nou dat met het voer werkt helaas ook niet hij is inderdaad gek op voer maar het blaffen gaat boven het voer en als ik hem de visite eerst laat begroeten weet ie niet meer van ophouden hij word helemaal dat bespringt ze blaf en soms plassen. hellas vind niet iedereen het leuk als de hond ze begroet door middel van tegen hun aan springen.en hij is dan gewoon niet meer te stoppen ik heb zelfs met mijn buurman geoefend even aanhalen en dan afgelopen maar hij weet niet van stoppen en als hij toch moet stoppen gaat hij gewoon blaffen.een cursus heb ik al gedaan en dat hielp gewoon noiet die mensen zeiden ook negeren maar dat intereseerd hem niet al ga je met je rug naar hem toestan verder is zijn opvoeding prima want hij kan perfect luisteren alleen dit zit er al van af het begin af aan in en is er niet uit te krijgen.


Je moet hem al helemaal niet EERST aandacht geven. De leiders krijgen eerst aandacht, dan pas de underdog. Balou word bij ons ALTIJD als laatste begroet. Als je niet wilt dat ze tegen ze opspringen, ga dan naar hem toe. Als je door je knieen zakt, hoeft hij niet te springen.

Als hij zo door blijft gaan, blijven negeren! Als hij tegen je opspringt, trek je snel je knie op, dan duw je hem van je af.

Verder helpt het ook om commando's aan te leren als "weg" ... wij hoeven maar weg te zeggen, balou kijkt beteuterd en gaat er vandoor. Als hij zonder toestemming terug komt, gewoon weer weg sturen!

Zo is hij altijd uit de buurt bij bezoek als we dat niet willen, als hij druk doet, moet hij weg, en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ook met het avond eten moet hij "weg" ...

Maar zoals ik al zei, zoek proffesionele hulp, want zo te horen is er echt een groot "niet-gehoorzaamheids"probleem bij jullie...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-10-05 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:56

Ik denk dat 14 dagen voor de uitgerekende datum erg laat is. Houd er rekening mee dat straks alles voor de hond al alders wordt als de baby er is. Als je hem dan ook nog op dit moment gaat corrigeren zou ik dit wel met goeie begeleiding doen, anders snapt hij er zo helemaal niets meer van. Eerst de eerste plek in huis, nu moeten "delen" en ook nog eens een soort van straf als je blaft terwijl je dit altijd al hebt gedaan....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:57

Misschien toch eens een second opinion van een expert op het gebied van gedragstoornissen bij honden?!

Het lijkt me stug dat deze hond niet geholpen kan worden. Ik heb al zoveel honden met echt gedragstoornissen gezien en meegemaakt. Ik hoop alleen dat jezelf wel standvastig genoeg bent. Je klinkt namelijk alsof jij alles al hebt gedaan maar niets helpt. Het is wel een kwestie van heeeeeeel veel geduld en concequent gedrag van de baas......... en de juiste stappen zetten en dat lijkt me in dit geval niet bokt om hulp vragen maar een deskundig iemand.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:59

ok nogmaals er is al professioneel hulp geweest wat hem niet heeft geholpen en zijn rangorde in huis weet hij hel goed als er maar geen visite is is het de perfecte hond luister prima en weet wie de baas is. we wonen samen mijn vriend en ik en we hebben dan ook afgesproken omdat ik het meeste thuis ben dat ik de roedelleider speel en als mijn visite door de knien gaat om hem te aaien springt dus nog wel tegen ze op en er is daarna ook geen stoppen meer aan. hij mag van mij ook nooit als eerste naarv de deur rennen als er word gebelt en hij moet mij ook als eerste binnen laten lopen en daarna mag hij als ik het zeg ook naar binnen. en dat gaat ook prima dan luister hij perfect.en ik moet nog 14 weken en geen 14 dagen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:03

latnahc2 schreef:
ok nogmaals er is al professioneel hulp geweest wat hem niet heeft geholpen en zijn rangorde in huis weet hij hel goed als er maar geen visite is is het de perfecte hond luister prima en weet wie de baas is.


Nou dan neem je toch gewoon een balfband............... Want uit je reactie op te maken weet je precies wat je allemaal hebt gedaan, dat je het allemaal goed hebt gedaan, dat er niets meer aan te doen is, dat het aan de hond ligt en niet aan jou!


Ik zou zeggen koop gewoon een blafband en vraag vooral geen second opinion. Blafband kan prima werken maar of dat bij jouw hond ook het geval is...............

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:04

Je moet geen leider spelen,maar zijn. Als jij het al zo omschrijft dan voelt de hond dat ook zo. Klinkt banketstaaf maar is wel zo.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:05

wees concequent tegen hem,ja is ja en nee is nee.
en geen tussen weg tussen ja en nee.
en zeg ook tegen je visite dat ze hem echt moeten negeren.
ik heb ook soms visite die zeggen dat ik streng over kom voor mijn hond,maar de hond heeft wel respect voor mij.
mijn jongste hond is ook een drukte maker,die ook graag tegen mensen om hoog spingt.
ik straf dit af door hem te negeren,als hij niet springt dan word hij uit bundig beloont.
je moet niet verwachten dat hij dit allemaal in 1 dag weet te plaatsen.
maar ik zou je zeker aan raden om hulp te gaan zoeken.
ik snap dat jij dat niet kan gaan doen nu je nog 2 weken te gaan hebt.
misschien je vriend/man als je hem lief aan kijkt?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:06

jessie1234 schreef:
ik snap dat jij dat niet kan gaan doen nu je nog 2 weken te gaan hebt.
misschien je vriend/man als je hem lief aan kijkt?


Ze moet nog 14 weken!!!

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:07

hhaha ja lees het nu pas

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:27

Volgens mij weet jij alles al of niet? Waarom vraag je dan om tips?

Ga gewoon voor de blafband. Goed bezig!

Iets anders wil je blijkbaar niet horen.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:33

hoezo wil ze niks anders horen?
ze verteld gewoon dat ze al van alles geprobeerd heeft,is toch niks mis mee.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:33

nou kim ik denk dat ik jou ook maar negeer!
ja dat negeren doen we al vanaf het begin dat we hem hebben 8 weken als hij aadacht vraagt door te springen eerst wisten we niet dat niet aankijken daar ook bij hoorden maar dat doen we nu ook al anderhalf jaar maar bij visite of ze hem nou wegduwen of niet hij blijft doorgaan janken piepen blaffen op hun klimmen echt heel irritant. en ja ik speel roedeleider want ik ben geen hond maar ik ben zeker wel consiquent heeft deze hond misschien een plaat voor ze kop of doet hij echt alles voor aandacht van de visite?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:35

een hard leerse hond....kan best hoor.
die van mij geeft er niks om als ik hem in zijn nek vel pak.
elke hond is anders,en elk mens heeft een andere denk wijze over het opvoeden

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:37

ja ik zal best wel fouten hebben gemaakt want anders doet hij dit waarschijnlijk ook niet maar mijn vraag was dan ook eigenlijk zou deze anti blafband met geluid werken'? ik kan me niet voor stellen dat ze ophouden omdat ze een irritand piepje horen en ik heb ook katten horen die dat geluid dan ook?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:37

dus zonder schokje?

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:38

ja het is een band puur op geluid.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:38

Hij houd pas op als jij hem consequent corrigeert. Jammer dat je allesbij de hond legt, terwijl de fout bij jullie zelf ligt.

Als hij straks de baby wakker blaft en die band niets helpt wat ga je dan doen?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:39

denk dat dat niet gaat helpen.
probeer anders 1 met schokje,of ben jij daar niet z'n voostander van?

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:39

Ik heb al jaren een blafband voor onze kruising mechele x hollandse herder en het werkt prima in het begin moest hij hem altijd om en nu loopt hij zonder en blaft alleen als er echt iets is. Soms moet hij even herrineerd worden dat hij niet mag blaffen en dan doen we de band om. Super ding en het is niet zielig, als hij niks doet voelt hij ook niks.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:41

Deze hond kent zijn plaats in de roedel niet. En daar zit wel een gevaar in, want hoe denk je hem bij te brengen dat je kind straks hoger in de roedel staat?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:42

faye geef jij dan een oplossing tegen het blaffen.
mijn hond luisterd ook goed,alleen hij blaft.
en hij blaft niet als er visite komt maar naar alles wat hij hoord(auto,andere honden,deurbel,postbode)

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:45

ja presies verder weet hij prima zijn plek verder heeft hij nog nooit naar iemand gebeten of gegromd en hij kwispel ook als hij blaft hij blaft niet kwaad maar overenthousiast naar mensen van aai me aai me! ik vind de banden met stroom erg duur en ik kan nu een band voor een lage prijs met alleen het geluid krijgen vandaar dat ik vraag of iemand weet of dit helpt anders zou ik misschien toch voor de stroomband moeten gaan maar deze leek mij ook iets diervriendelijker.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:46

Tijd ervoor uittrekken en zodra hij balf corrigeren. Kan door een slibketting en dan aantrekken, tegelijk commando stil!
Of als dat niet wil met een vliegenmepper. Zelfs de meest waakzame en drukke teckels wisten als ik zei dat ze hun kop moesten houden dat ze dat ook moesten doen. En ik heb nooit hoeven slaan, gewoon een paar dagen consequent hond onder je hoede en corrigeren.

Maar ja zo'n bandje kost minder energie en moeite.......