antiblafband met geluid?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:47

met dat plassen kan je misschien voorkomen of verminderen door hem uit te laten voordat de visite komt. Verder zou ik je toch adviseren om een "goede" gedragstherapeut in te schakelen. 1 zwaluw maakt nog een zomer dus wellicht loopt er 1 rond die wel kan helpen met het probleem.

Met roedelleider niet moeten spelen wordt bedoeld dat je hond jou moet zien als roedelleider omdat je dat respect verdient en niet omdat je het graag wilt zijn. Hij kan geen tekst op petjes lezen hij kan wel jouw gedrag lezen en daaruit volgt dan wel of niet het respect.

Bij deze hond is het niet alleen het blaffen maar het hele gedoe er omheen. Bij alleen blaffen zou ik heeel heel heel misschien wel een blafband adviseren maar er is hier meer aan de hand.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:48

nou als ik onverwachts visite krijg moet ik hem eerst snel aanlijnen dan pist hij op de grond omdat ik hem dan eerst moet pakken terwijl hij druk wil zijn met de vistie verwelkomen en meppen met een vliegen mepper nee lijkt me niet ideaal.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:49

ja als ik weet dat ik viste krijg kan ik hem natuurlijk eerst uitlaten maar er komt ook wel eens onverwacht iemand aan de deur en dan?

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:49

hoe los jij het op als je hond het alleen doet als je weg bent,en dan (volgens de onderbuurvrouw)uren achter elkaar blaft.
dan word het zeer moeilijk om hem te corrigeren

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:50

ook dat als ik er niet ben en er word gebelt blaft hij zich ook gek

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:52

latnahc2 schreef:
ja als ik weet dat ik viste krijg kan ik hem natuurlijk eerst uitlaten maar er komt ook wel eens onverwacht iemand aan de deur en dan?


Vaker op een dag uitlaten? Als je de hond uitlaat voordat de aangekondigde visite komt dan scheelt dat al een heel stuk denk ik, dan heb je alleen nog de keren dat men onaangekondigd komt. Ik neem aan dat je op het geboortekaartje zet dat ze eerst moeten bellen voor ze komen, dan kan mooi eerst de hond even uit.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:54

ja tuurlijk dat is alleen in de kraamtijd maar ik kan moeilijk om het uur met hem gaan lopen na en voor de kraamtijd.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:55

dat uitlaten is in mijn ogen geen oplossing.
maar meningen verschillen.
mijn hond plaste gewoon nog binnen als ik net binnen was en er visite aan de deur stond.
het is een blijdschaps plasje,dus een klein plasje.(druppels)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:56

ze heeft het er over dat de hond de hele blaas leeg plast, dan is uitlaten in mijn ogen wel een oplossing.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:58

probeer anders de cirkel te doorbreken door haar iets lekkers te geven als de visite binnenkomt, nog voordat ze kan gaan plassen. Niet vetmesten maar gewoon iets van haar dagelijkse voer apart houden bijvoorbeeld. Dan heeft ze daar aandacht voor en vergeet ze misschien het plassen.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:00

nee dat had ik het eerder al over gehad de visite is dan belangrijker en dan pakt hij niks aan en dan lijkt het ook net of ik heb beloon voor het blaffen vindt ik omdat ik zodra de bel afgaat al begint.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:01

en hij plast leeg at er opdat moment in zijn blaas zit dus als hij nte uit gelaten is last hij nog wel minder maar toch en ik blijf dan aan het uitlaten want je weet nooit waneer er iemand langs komt,.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:02

ik denk zelf dat je niet alle problemen tegelijk kunt aanpakken. Dat de hond blaft als er visite komt is niet zo raar, dan had je een konijn moeten nemen, die blaft niet. Maar nogmaals schakel een GOEDE gedragstherapeut in, zal vast op internet te vinden zijn. Of opper je vraag op een hondenforum al denk ik dat je toch meer opschiet met een therapeut. Je moet iets!

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:09

hij mag voor mij part best even blaffen als er visite is maar niet van af het moment dat ze binnen komen tot op het moment dat ze weggaan daar word je gestoord van. en ik heb al profesionele hulp gehad daar schooten we nix mee op dus mensen hou maar op daar mee te adviseren maan vraag was alleen wie heeft er zo een band met geluid en wat zijn de ervaringen daarmee!!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:14

maar een blafband haalt het urineren in huis toch niet weg? Maar goed je vraag ging inderdaad over de blafband en niet over die ene profhulp. Succes met je hond ik raad hem af in ieder geval, de redenen heb ik al genoemd.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:16

nee maar hij plast alleen als ik hem bij me visite probeer weg te halen omdat hij hun de oren vol blaft zodra hij dat niet meer doet hoef ik hem ook niet weg te halen bij de visite en zal dat hele plassen schelen.

AMMieJLoveR

Berichten: 430
Geregistreerd: 23-04-05

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:18

Shiloh schreef:
Daarvoor hoef je echt niet een band te kopen...

Stekker uit het contact, radio met lekker harde muziek... geluid op zijn hartst, en dan oefenen. VRaag iemand om hulp die op bezoek komt, zodra de hond aanslaat, hup stekker voor een seconde in het contact. ERin en er gelijk weer uit. (als je het contact er niet meteen uit krijgt, kun je ook bijvoorbeeld met de pauze knop werken)

Hond schrikt zich wezenloos. Hij is het helemaal niet gewend dat er iemand over hem heen komt kwa geluid. Het is niet prettig en onaangenaam. Zodra die stopt (wat vermoedelijk meteen is) geef je hem een beloning, en prijs je hem helemaal de hemel in.

Dit herhaal je verschillende keren over de verschillende weken heen, en meestal zal het geblaf dan vanzelf stoppen..


Je moet ook niet gaan schreeuwen. Dit ziet je hond alleen maar als, "heeee, baasje blaft lekker mee!" eigenlijk een soort van goedkeuring dus


hee denk dat wij dit ook maar eens gaan proberen!

julliehoren hoe het afloopt

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:28

Joh, koop die blafband, je hoort hier dat het vaak niet werkt, maar he, dan kan je zeggen dat je er ECHT alles aan gedaan hebt, en als hij dan nog zijn plaats niet weet kun je hem altijd wegdoen!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:31

faye schreef:
en als hij dan nog zijn plaats niet weet kun je hem altijd wegdoen!


Jij zegt het en ik denk er al het hele topic aan.....................

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:33

Ja, ik zeg altijd maar gewoon wat ik denk

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:33

latnahc2 schreef:
nou dat met het voer werkt helaas ook niet hij is inderdaad gek op voer maar het blaffen gaat boven het voer en als ik hem de visite eerst laat begroeten weet ie niet meer van ophouden hij word helemaal dat bespringt ze blaf en soms plassen. hellas vind niet iedereen het leuk als de hond ze begroet door middel van tegen hun aan springen.en hij is dan gewoon niet meer te stoppen ik heb zelfs met mijn buurman geoefend even aanhalen en dan afgelopen maar hij weet niet van stoppen en als hij toch moet stoppen gaat hij gewoon blaffen.een cursus heb ik al gedaan en dat hielp gewoon noiet die mensen zeiden ook negeren maar dat intereseerd hem niet al ga je met je rug naar hem toestan verder is zijn opvoeding prima want hij kan perfect luisteren alleen dit zit er al van af het begin af aan in en is er niet uit te krijgen.


Iets zegt mij dat zijn opvoeding niet helemaal perfect is.. Want een hond leert bij een goede cursus ook dat hij niet moet opspringen tegen visite.. Onze hond heeft 2 jaar op cursus gezeten, 2 diploma's gehaald en dat noem ik een perfect luisterende hond. Een tip om het springen af te leren: Als er visite komt en hij springt, moet degene tegen wie hij opspringt een knietje geven tussen zijn voorpoten. Zo hard als je kan. Helemaal niet zielig, zo leert hij weer even dat zijn gedrag niet door de beugel kan en dat het zeker niet is toegestaan te springen! en altijd consecuint blijven handelen, en niet met alledaagse dingen straffen zoals een stofzuiger.. Op training moesten wij zelfs een apart balletje hebben wat onze hond op training gebruikte, mocht hij thuis ook niet hebben.. Zo leren ze het verschil tussen werken en vrije tijd (om het zo maar even te noemen). Als jij je hond straft met een stofzuiger, legt hij de link: Hee, de stofzuiger staat aan, ik doe iets fout..
Veel succes ermee!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:35

faye schreef:
Ja, ik zeg altijd maar gewoon wat ik denk


Meestal is dat ook beter maar als ik dat ga doen dan krijg ik meestal daarna weer allemaal pb's van boze medebokkers en daar heb ik geen behoefte meer aan

Maargoed, denk niet dat je met dit topic een steek verder komt, hoop alleen maar dat ik straks niet een advertentie zie van de dierenbescherming, cocker Spaniel zoekt baas i.v.m. blafgedrag!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:49

Wij hebben ook een anti-blafband gebruikt bij onze hond. Maar dan wel eentje met een schokje.
Onze hond blafte altijd wanneer hij alleen was. Dus zonder mensen.
Het heeft uitstekend geholpen!!!
Blaffen als er visite is doen ze maar even. Zodra ze weten dat het 'goed' volk is houden ze op met blaffen.

Mag ik vragen of je hond een reu of teef is?

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:13

[quote="Dieuwke1989Een tip om het springen af te leren: Als er visite komt en hij springt, moet degene tegen wie hij opspringt een knietje geven tussen zijn voorpoten. Zo hard als je kan. Helemaal niet zielig, zo leert hij weer even dat zijn gedrag niet door de beugel kan en dat het zeker niet is toegestaan te springen! [/quote]

Dit zei ik toen straks ook al, het werkt super goed. Ik had het daar niet over simpel en zacht wegduwen. Maar je knie goed hard optrekken. Dat werkt ontzettend goed! En is absoluut niet zielig, het doet geen pijn verder, het is meer gewoon vervelend. Wij moesten dat bij onze hond 3 keer doen en het was over.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:16

hoe je het ook wendt of keert, ergens is er wat mis met de opvoeding. Als je dit probleem correct aanpakt op de hierboven geopperde manieren zal het, na wat tijd, zeker overgaan. Is dit niet het geval, dan doe je iets verkeerd, zo simpel is het. Je kunt dan wel een band eraan hangen maar dat lost het probleem niet op, is alleen symptoomonderdrukking. Je moet je gewoon kunnen verplaatsen in je hond en je als leider gedragen, zowel in je acties als je lichaamstaal. Waar woon je? als je niet te ver weg woont wil ik best eens langskomen om je ermee te helpen. Ik heb in mijn leven al heel wat honden gecorrigeerd, van angstbijters tot blaffers en trekkers (overigens nog nooit een cursus gedaan of nodig gehad, met logisch nadenken en je in je hond verplaatsen kom je een verrekte groot eind) en nog nooit een geval gehad dat niet opgelost kon worden. De fout ligt gewoon in 99 % van de gevallen bij het baasje, en niet bij de hond... Het gedrag van jouw hond is ingesleten, een gewoonte, dus zal het ook niet 1,2,3 weg zijn. Je zult daar even in moeten investeren, zo simpel is het. Daarbij moet je in je achterhoofd houden dat wanneer jouw hond erg onzeker is (en daar lijkt het wel op, gezien het plassen en het harde blaffen- dat is een teken dat hij niet zeker is van zichzelf en de situatie en van jouw leiderschap- als dat wel het geval zou zijn zou het niet nodig zijn om in totale alarmfase 4 terecht te komen als hond zijnde- hij heeft duidelijke leiding nodig) een blafband zelfs negatief kan werken, omdat hij het niet kan plaatsen en er nog onzekerder van wordt....

maar goed, het lijkt erop dat je niet echt hulp wilt... helaas...