antiblafband met geluid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:44

ehhh hoe ga ik mijn visite vragen mijn hond een knietje te geven? weet niet of ze dat willen maar ik kan het wel eens zelf proberen mischien dat hij het dan ook niet meer met visite durft anders oefen ik even met de buurman. heb jij dit op cursus geleerd ik helemaal niet. en koetje vind het banketstaaf dat je zegt dat ik niet echt hulp wil als ik geen hulp wou had ik de hond allang weggedaan en verder niets meer geprobeert maar als je dit topic alleen al terug leest zie je hoeveel verschillende meningen en handelingen er zijn en omdat ik het niet volgens jou maniet heb geprobeer wil ik geen hulp volgens jou onzin.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:49

je kunt toch ook gewoon gaan oefenen. Mensen vragen of ze jou willen helpen, waarbij je gewoon nabootst dat je visite krijgt.

Je kunt het ook gaan combineren met een commando.

Hij springt tegen iemand op (waarmee je oefent) of tegen jou. Je trekt je knie op, en zegt "LAAG!", als hij laag blijft beloon je hem... gewoon herhalen. Als dan de visite komt die dit niet gewend is, hoef je alleen ngo het commando te gebruiken.

Maar goed, het blaffen afleren lijkt me belangrijker om eerst te doen. Want een blaffende hodn is slecht instaat commando's te volgen, en dan kun je "laag" roepen wat je wilt, maar dat heeft geen zin.

Overigens werkt het commando "weg" bij ons nog verre het beste, wordt hij vervelend, dan moet hij weg... en mag pas terug komen als hij rustig is...

Overigens heeft nog altijd het korte HELE harde, overdonderende geluid bij ons nog altijd het beste gewerkt!, en bij anderen ook die ik die methode had aangeraden... Het is niet echt een straf, het is meer echt overdonderen. Ik zou zeggen, misschien kun je gewoon een keertje testen of hij erop reageert. Zodra hij aanslaat op iets, heel kort de muziek aanzetten, en gelijk weer op pauze. Je merkt het meteen of je hond er van overdonderd raakt en stopt met blaffen, en als hij stopt, gelijk belonen. Reageert hij niet, nou dan geen man overboord, want als hij er niet op reageert heeft het verder ook geen invloed of zo. Ik bedoel daarmee, dat het geen nadelig effect heeft als het niet werkt! Niet geschoten is altijd mis, zal ik maar zeggen.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:53

ik zei ook ga het even testen knietje geven en ik heb geen radio dus ik ga het proberen met een lepel op een pan slaan is ook niet een veel voorkomend geluid ram ik gewoon heel hard met een lepel op een pan mischien helpt dat.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:57

jah dat zou eventueel ook kunnen werken jah. Zolang het maar ECHT heel erg hard is dat het echt goed over hem heen gaat. Omdat je het maar SUPER kort doet, kan dat dus ook helemaal niet kwaad verder, persoonlijk twijfel ik of een pan 100% geschikt is. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk! En heel kort dus, zodat het al weer over is voordat ze het beseffen eigenlijk.



De eerste keer dat wij de radio hadden aangezet bij onze hond, was hij kei hard aan het blaffen. Muziek even aan. En het werd gelijk stil, hond kwam terug gehuppelt, keek verbaasd rond en je zag hem echt denken "oliebol wat was dat!" ... Meteen beloond, dit hebben we nog vele malen herhaald (niet allemaal achter elkaar natuurlijk, maar bijvoorbeeld wel door verschillende weken heen) en het heeft dus ECHt perfect geholpen. Uiteindliejk hebben we er een commando aan gekoppeld. Nu begint hij nog wel eens heeeel af en toe te bladden. Maar dan is een simpele "houd je mond" voldoende...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:24

Buiten het feit dat ik vind dat je het probleem op moet lossen ipv te onderdrukken is een halsband met piep niets vriendelijker dan een halsband die stroom afgeeft.

Jouw hond heeft duidelijk ergens een probleem, pak in vredesnaam dat aan ipv het te onderdrukken dmv zoiets dieronvriendelijks! Daarbij is visite heel iets anders dan een nieuw gezinslid en slaapt je baby er al met al snel zat doorheen.

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje sta te kijken van bepoaalde suggesties... Sneu voor het dier en de buren zullen bepaalde dingen ook niet kunnen waarderen... Laat staan je eigen oren én die van je baby!

Ik kan me geloof ik het beste in het verhaal van Napoleon vinden. En bedenk: straf is ook aandacht. Hand wegtrekken, wegduwen: allemaal aandacht. Dus echt heel consequent negeren en stoïcijns blijven zitten. NOOIT door de knieën gaan. Het is toch geen moeite om die hond naar buiten te laten als er visite komt, dat ze hem buiten kunnen aaien? Het nut van aanlijnen zie ik dus echt niet in...

@jessie1234: wat dacht je van aandachttekort? Ik vind het altijd zo sneu als een hond uren binnen moet zitten.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:31

als ik hem naar buiten laat graaft hij de planten bakken leeg alleen als er mensen zijn normaal kan hij de hele dag naar buiten.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:34

Sylvia, ik heb wel door dat je het over mijn methode hebt, die niet goed is. Maar er is NIKS dier onvriendelijks aan, en ik denk dat de buren die paar keer, nog minder dan een seconde geluid echt niet erg zullen vinden als daarmee het geblaf ophoud.

Het klinkt hard, en erg, maar er is absoluut niks gevaarlijks engs of dier onvriendelijks aan. Niemand houd gehoorschade over aan nog geen seconde een hard geluid. Dus ik vind eigenlijk dat je met je opmerking nogal overdrijft.

Je doet er niemand kwaad mee. Op het moment dat je geen oogcontact maakt, en verder niks in zijn richting doet, kwa aaien, duwen kijken praten etc, dan denkt die hond echt niet... ik krijg een knie tegen me aan... DUS ze geeft me aandacht. Ik zie puur en alleen een knie optrekken, zonder verdere enige vorm van aandacht, echt niet als aandacht geven, en de hond ook niet. Dat maak je mij echt niet wijs.

Er is niks mis met door de knieen gaan bij een hond. zolang je maar altijd met je hoofd hoger blijft. Voorwaarde is wel dat de hond niet mega wild is. MAar het kan wel net dat beetje tevredenheid geven dat de hond nodig heeft, om rustig te worden. Onze hond is met name druk als er een gezinslid thuis komt. Ik begroet eerst de rest, ga door mijn knieeen aai hem even zeg hallo, en sta weer op. De hond vind het dan goed en is rustig. Als ik blijf staan hem een aai over zijn bol geef, en vervolgens verder ga, dan blijft hij druk, omdat hij dan niet het gevoel heeft voldoende begroet te zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:46

Niet specifiek de jouwe Shiloh. Het stukje over mijn oren en die van de buren iig wel

Waarom zou je door je knieën gaan als jij de baas bent? Ik ga alleen door mijn knieën als een hond (of een ander dier) bang is, dat ik iig even groot ben. Gewoon om te aaien buk ik alleen.

@latnahc: met naar buiten laten bedoel ik om de visite te begroeten; buiten begroeten en daarna mee naar binnen.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:52

Als ik mijn hond daar makkelijker rustig mee krijg, heb ik daar geen moeite mee. Mijn hond weet honderd procent dat ik boven hem sta, en we passen al die roedel dingetjes van de roedelleider gaat voor al op 1000 dingen toe. Neu, dan kan ik me niet voorstellen dat mijn hond zich gelijk de koning waant op het moment dat ik naar hem toe buk. Overigens denk ik ook niet dat naar hem toe bukken gelijk hem de baas laten zijn is.... Het gaat er met name om dat je met je hoofd boven hem blijft, dan maakt bukken imo verder geen ene flikker uit...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:55

Nee okay, jouw motivatie om wel door je knieën te gaan kan ik op zich volgen, alleen zal ik het niet snel doen. Door de knieën leidt ook tot gemakkelijker om te duwen (we hebben zelf een St. Bernard ) ... En minder snel kunnen reageren als ie bv eens een keer onverhoopt hapt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132200
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:37

Ik heb je topic verplaatst naar BB.

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:57

Ik denk dat echt volledig negeren het beste helpt.
Bij de ene hond werkt dat na een halve minuut, een andere hond heeft zo'n trucendoos dat je een kwartier nodig hebt voordat ie doorheeft dat je 'm echt geen aandacht geeft... Met het negeren geef je ook aan dat jij de baas bent.
Het plantenbakken leeggraven op het balkon werkt ook, ook dan krijgt hij aandacht, hij mag weer naar binnen, is dus voor hem een beloning. Kun je niet een keer de planten weg zetten en hem dan naar buiten doen.
Ken je het boek van Jan Fennel, "de vrouw die naar honden luistert"?

Het lijkt me dat de hond verward is, dat hij niet weet hoe het met de rangorde zit, dat jij tegenstrijdige signalen afgeeft. Wie eet er bijvoorbeeld eerst, ben jij dat of de hond? Je kunt voor de hond duidelijk zichtbaar eerst wat eten (een snack ofzo) en dan pas de voerbak op de grond. Samen met het negeren zijn dat hele krachtige signalen naar de hond toe dat jij de roedelleider bent.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 01:29

Heeft je hond een eigen plekje? Dan kun je hem daar neer leggen met bijvoorbeeld een gevulde kong. Mijn hond kan ook behoorlijk stressen maar met een kong gaat het steeds beter. Als je bezoek verwacht kun je de kong al wat eerder geven. Als hij echt lekker is dan richt ie zich daar wel op.
Ik denk ook dat je zelf wat meer rust moet gaan uitstralen. Want volgens mij begin je nu al zenuwachtig te worden als je denkt dat er bezoek komt (heel begrijpelijk maar je hond neemt het wel over).

Negeren werkt trouwens bij iedere hond, maar niet bij iedere baas. Je moet het heel concequent volhouden en soms ook lang. Maar uiteindelijk werkt het, want een hond doet niks als het hem niks oplevert of als hij verwachte straf niet krijgt.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 03:20

Wij zijn tijdig voor de bevalling van onze eerste op zoek gegaan naar een ander gezin voor onze cocker spaniel. Onze ervaring was dat een cocker heel veel aandacht wil en verschrikkelijk jaloers kan zijn (volgens mij komen ook de door jou beschreven problemen daar ook uit voort). Zij zag ons wel heel duidelijk als haar leiders maar was tegelijk wel de baas over onze twee andere honden. Juist dat jaloerse gedrag in combinatie met de dominantie naar de andere honden was voor ons de reden om geen risico te nemen en op tijd op zoek te gaan naar een ander adres.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 03:54

Karl66 schreef:
Wij zijn tijdig voor de bevalling van onze eerste op zoek gegaan naar een ander gezin voor onze cocker spaniel. Onze ervaring was dat een cocker heel veel aandacht wil en verschrikkelijk jaloers kan zijn (volgens mij komen ook de door jou beschreven problemen daar ook uit voort). Zij zag ons wel heel duidelijk als haar leiders maar was tegelijk wel de baas over onze twee andere honden. Juist dat jaloerse gedrag in combinatie met de dominantie naar de andere honden was voor ons de reden om geen risico te nemen en op tijd op zoek te gaan naar een ander adres.


wil je hier nou mee zeggen dat het aan de cocker spaniel ligt? dat dit ras hierin een probleem vormt? ja het zijn honden met een wil, honden waar je zeker een degelijke opvoeding aan moet geven, maar absoluut geen onmogelijke honden... kun je niet met zulke honden overweg dan moet je er ook niet aan beginnen...daarbij dominantie tegenover andere honden heeft niks te maken met hoe de hond op mensen reageert.... mensen leer toch eens hoe met een hond om te gaan en weet wat je in huis haalt....

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 04:48

Het klinkt eerder als een ontzettend onzekere hond. Die hond weet van gekkigheid niet wat hij moet doen.
Aan de ene kant is hij blij, luidruchtig en enthousiast, aan de andere kant laat hij om het minste zn plas lopeen. Is hij misschien doorgestraft? Dus dat hij op zn kop gehad heeft terwijl hij zich heel onderdanig gedroeg?
Ik denk dat het tijd wordt dat jij OF de hond stabiliteit biedt door niet de roedelleider te spelen maar de roedelleider te ZIJN, OF de hond te herplaatsen.
Je zou ook nog kunnen overwegen de hond aan een bench te wennen, zodat hij zijn eigen plek heeft, waar hij zich terug kan trekken, of waar je hem, als er bezoek komt, in op kunt sluiten met wat lekkers.
Dan heeft de hond gedwongen rust, kan hij wel gaan blaffen, maar heeft hij geen resultaat, en hij zal niet piesen, omdat daar geen aanleiding voor is.
Ik vind het een hele moeilijke situatie. Jouw verhaal geeft hele tegenstrijdige signalen af, dat maakt de situatie moeilijk te beoordelen.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:27

Karl66 schreef:
Wij zijn tijdig voor de bevalling van onze eerste op zoek gegaan naar een ander gezin voor onze cocker spaniel. Onze ervaring was dat een cocker heel veel aandacht wil en verschrikkelijk jaloers kan zijn (volgens mij komen ook de door jou beschreven problemen daar ook uit voort). Zij zag ons wel heel duidelijk als haar leiders maar was tegelijk wel de baas over onze twee andere honden. Juist dat jaloerse gedrag in combinatie met de dominantie naar de andere honden was voor ons de reden om geen risico te nemen en op tijd op zoek te gaan naar een ander adres.



Wat een onzin, sorry hoor! Jaloezie komt voort uit slecht leiderschap en onduidelijke dominantieverhoudingen, niet uit het ras. Cockers zijn honden met een willetje maar niet lastiger dan een ander ras hoor. Het zijn juist hele zachte, vriendelijke gevoelige honden. Mijn vriendin heeft een cocker en een kindje van 2 maanden, gaat prima hoor, hondje is gewoon vanaf het begin erbij betrokken en hij is hartstikke gek op de kleine. Ik word heel triest van dit soort berichten. Ik sluit me wat dat betreft helemaal aan met de slotopmerking van Baroen.

latnahc2, er worden je in dit topic een heleboel suggesties aan de hand gedaan van mensen die er meer verstand van lijken te hebben dan jij (niet verkeerd bedoeld) en je komt steeds met argumenten waarom je het niet wilde proberen, dat bedoelde ik. Ook al vind je sommige oplossingen misschien een beetje zielig, een onzekere hond met gedragsproblemen is nog veel zieliger. Een hond is niet van suiker, die kan best wat hebben, onder elkaar gaat het er ook niet altijd even zachtzinnig aan toe. Van een seconde lawaai gaat hij echt niet dood. Ik zou echt proberen om iemand die er verstand van heeft jullie te laten komen helpen,iemand die jou kan leren hoe je een goede leider bent voor de hond en hoe je met dit soort situaties om moet gaan.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:45

Tja laten cockers er nou bekend om staan dat ze van nature heel jaloers kunnen zijn

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:59

net zoals dat borders neurotisch zijn en pitt bulls bijters? ik geloof daar echt niet in, sorry. Is gewoon een kwestie van opvoeding. Zelfs al heeft zo'n dier van nature de neiging om jaloers te zijn, het is gewoon een kwestie van opvoeding en hoe je er mee omgaat of dat werkelijk invloed heeft of niet. We hebben zelf een angstbijter gehad, een superlieve hond die met een duidelijke opvoeding en veel liefde een schat van een beest is geworden. Maar het is net als met de paarden, het is makkelijker om de hond de schuld te geven dan naar jezelf te kijken.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:11

Zoals ik al zei, teckels staan bekend dat ze niet luisteren en hun eigen gang gaan en dat is ook zo. Maar er zijn wel regels en die weten ze hier ook. Kost meer moeite bij dit soort honden, maar als je er voldoende tijd, energie en consequentheid in steekt is er een hoop te leren!

Maar dat moet je er wel voor over hebben.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:34

Wat een bullshit over Cockers zeg! Ik weet niet beter of ik ben met Cocker Spaniels opgegroeid, al 28 jr hebben we ze in de familie en nog nooit problemen mee gehad.

Ja het zijn honden met een eigen willetje af en toe en ja ze hebben zoals wij dat zeggen een huis tuin en keuken gehoor (3x roepen en dan pas omkijken!)

De problemen die hier in het topic worden beschreven wijd ik nergens anders aan dan aan onkunde van de baasjes! Het niet juist kunnen interpreteren van het karakter van hun hond en daardoor slecht opvoeden ligt niet aan de hond maar aan de baas.

Een hond weg doen vanwege een baby die in huis komt omdat je zelf gefaald hebt bij de opvoeding daar heb ik geen goed woord voor over en al helemaal voordat een kind geboren is, je geeft de hond dus niet eens een kans.............

Een onzeker hond alleen nog maar meer angst aanjagen door hem te straffen op welke manier dan ook dat is tegen alle wetten van de natuur in! Hij zal er alleen nog maar banger en schrikachtiger van worden met als resultaat dat het zelfs een angstbijter kan worden. Resultaat: "onze hond bijt"! " hij is agressief!" "laten we hem maar weg doen!"

Plassen als je iemand begroet wijst op onderdanigheid, door blijven gaan met aandacht vragen en tegen je opspringen wijst op onzekerheid, en zo kan ik nog wel even doorgaan! Ga vooral dit soort honden hard aanpakken, flink tegen schreeuwen, hard in de nekvel pakken en vooral bang maken met allerlei pijnlijke geluiden en prikkelende dingen, dan weet je zeker dat je je hond verpest voor de rest van zijn leven!


www.spanielclub.nl voor hulp, vragen of herplaatsing.................

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:50

Karl66 schreef:
Tja laten cockers er nou bekend om staan dat ze van nature heel jaloers kunnen zijn

Een hond kan niet jaloers zijn. Dat is een hele complexe emotie die een hond helemaal niet zo kan voelen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:47

Dat heb ik ook altijd onthouden, dat een hond niet jaloers kan zijn. Eerder een dominant gedragje om aandacht op te eisen en vaak te krijgen dan.

Anoniem

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:42

En dan nog. Ik heb een hond die ook redelijk "jaloers"gedrag vertoond, oftewel, ze vind dat ze meer aandacht verdiend dan mijn dochter. Heel consequent krijgt ze dat dus niet en als ze zich opdringt of onterecht grauwt naar de kleine, gaat ze achter een hekje, apart van de rest. En dat werkt goed, ook heel handig als je even de kamer uit moet om kind en honden te scheiden.
Ik snap werkelijk niet dat je al op voorhand je hond eruit doet en als er moeilijkheden zijn, zijn er ook methoden om daar een oplossing in te vinden!

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: antiblafband met geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:55

Nou jah goed, sommige mensen hebben geen zin om moeite te doen en er een oplossing voor te vinden...

Opzich zolang het hondje nu een goed nieuw gezinnetje heeft, die goed voor ze zorgt, dan zou ik zeggen boeiend... dump je hem in het aziel vind ik het een ander verhaal. Zolang je toch zorgt dat het dier goed terecht komt maakt het toch niet zo veel uit neem ik aan?