oog in oog met een slang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:14

AM -> BB

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:25

Brrr dat lijkt me echt eng Haha! Ik ben echt als de dood voor slangen.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:25

Immanitas schreef:
Lil0l0v3r schreef:
sorry maar waarom heeft hij slangen dan niet onardig bedoelt maar ik hou niet van slangen


waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij 8 konijnen, een kat en 2 pony's hebt
gewoon omdat ie dat leuk vind!!


Konijnen, katten en pony's zijn aaibaar en een slang niet.
Katten en pony's komen naar je toe omdat ze aandacht willen.

Slangen doen dat niet. Vind dat er daarom toch wel verschil zit in het houden van een "gewoon" huisdier of een slang.

Slangen, spinnen e.d. kun je eigenlijk alleen maar naar kijken.
Maar ja ieder zijn hobby. Dus zolang het om ongevaarlijke slangen en spinnen gaat, ga je gang alleen zou ik dan niet meer op bezoek komen.

Vind het nog weer wat anders worden als er gevaarlijke giftige slangen of wurgslangen gehouden worden. Je slang zal maar ontsnappen en een klein kind wurgen.

Ik ben helemaal niet op de hoogte van de regels hierover maar dat soort slangen, spinnen e.d. moeten ze volgens mij verbieden als dit nog niet zo is.

black_kelpie

Berichten: 7848
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:33

inderdaad slangen en spinnen verschillen van konijnen er dergelijke om hun aaibaarheidsfactor.
dit neemt niet weg dat mensen zulke dieren nemen omdat ze deze leuk, interessant en dergelijke vinden.
dit geldt voor zowel mensen die slangen etc. houden als voor mensen die een knaagdier of wat dan ook houden!!

juist de beginnersslangen zijn wurgslangen. deze bezitten ook geen gif en zijn vrij ongevaarlijk.
ik heb zelf een aantal vrij giftige soorten spinnen zitten, maar geen enkele vogelspin bezit gif sterk genoeg om een gezond persoon te doden!

Ze zijn op dit moment wel bezig met het aanscherpen van wetten ten opzichte van dergelijke terrariumdieren, maar ik vind dit persoonlijk zwaar overdreven. Een paard is in principe gevaarlijker, die kan je makkelijk het ziekenhuis in schoppen, of wat dan ook.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:51

Een paard duikt niet zomaar in je woning op. Die wonen meestal buiten de bebouwde kom en zijn voor mensen met angst voor paarden vrij gemakkelijk te ontwijken doordat je ze gemakkelijk ziet en hoort aankomen.

De ontsnapte spin / slang van de buren kan zomaar ineens in jouw huis opduiken. Dat vind ik er ook zo eng aan als je buren dat soort dieren houden.

Je schrijft dat juist de beginnerslangen wurgslangen zijn. Neem aan dat je die dan koopt als ze klein zijn. Maar als ze drie meter of zo worden lijken ze mij toch niet zo handelbaar meer en wat doe je dan met zo'n slang?

Dat een paard voor zijn eigenaar misschien gevaarlijker kan zijn dan een slang of vogelspin voor zijn eigenaar is misschien wel waar maar dat is een risico waar je zelf voor kiest.

Aanscherpen van wetten voor terrariumdieren gebeurt waarschijnlijk niet voor de veiligheid van de deigenaar maar voor de veiligheid van de mensen in zijn omgeving en voor het welzijn van de dieren zelf.

Heel veel mensen weten wel hoe je met honden en katten om moet gaan maar aan het houden van slangen en spinnen kan je niet onvoorbereid beginnen dan moet je toch zorgen dat je eerst leert hoe je die dieren moet verzorgen. Denk dat er best wel mensen zijn die er niet over nadenken en in impuld zo'n beest aanschaffen. Dan heb je volgens mij best veel kans op ongelukken.

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:40

Oooh; Ik zou echt vet bang zijn
Gelukkig, zit die nu weer veilig in zijn ´kooi` .

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:26

Ben niet bang voor slangen, maar als ze niet-tam zijn wel
haha

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:47

idd zijn de beginners slangen Wurgslangen (gifslangen komen er bij ons niet in ), onze grootste slang eet jonge dwergkonijntjes en volwassen ratten. Die is zeker niet in staat om een klein kind te wurgen, ook een kat of hond zal niet gaan.

Ik vind dat er best slangen/spinnen etc. gehouden mogen worden, zolang er netjes en goed mee omgegaan word.

Mijn broertje houd ze dus puur voor de hobby en koopt er af en toe eentje bij.

*vandaag een jonge Missingblack gekocht

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:53

Sani schreef:
Wat voor slang was het dan?
150 cm Das best groot
Ik was keihard gaan krijzen en zou niet kunnen bewegen


dat is niet groot..een rattenslangetje kan die lengte al normaal bereiken.
een tijgerpython wordt zo rond de 6 a 8 meter, dus vergelijk maar.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:00

lindsey schreef:

Je schrijft dat juist de beginnerslangen wurgslangen zijn. Neem aan dat je die dan koopt als ze klein zijn. Maar als ze drie meter of zo worden lijken ze mij toch niet zo handelbaar meer en wat doe je dan met zo'n slang?


Heel veel mensen weten wel hoe je met honden en katten om moet gaan maar aan het houden van slangen en spinnen kan je niet onvoorbereid beginnen dan moet je toch zorgen dat je eerst leert hoe je die dieren moet verzorgen. Denk dat er best wel mensen zijn die er niet over nadenken en in impuld zo'n beest aanschaffen. Dan heb je volgens mij best veel kans op ongelukken.


je kunt wurgslangen zowel als baby als volwassen dier kopen.
een slang van 3 meter is ook gewoon goed te houden, mits het natuurlijk wel door een persoon met kennis gehouden wordt. Helaas worden veel slangen puur voor het 'stoerheids'gehalte aangeschaft....en daar gebeuren dan wel eens ongelukken mee.
ik ben er dan ook erg voor om allereerst ervaring op te doen met makkelijke ongevaarlijke reptielen, en veel lezen en informatie verzamelen.

ik heb mijn boa's (die ik inmiddels niet meer heb i.v.m. andere omstandigheden) ook als baby op een beurs gekocht. Hier zijn ze ongeveer 1 meter (niet goed te zien op de foto)
Afbeelding
Afbeelding
lief toch?!

black_kelpie

Berichten: 7848
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:03

die boa's van jou en dynamiek blijven prachtbeesten, ook al ben ik totaal geen slangenmens

ik heb gister vernomen dat de overheid de hobby het nog wel es heel lastig kan gaan maken..

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:33

Ik ben niet zo weg van boa's maar die van Marye78 vind ik nog wel leuk.. Wij hebben een konings python..

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:57

Diana_14 schreef:
idd zijn de beginners slangen Wurgslangen (gifslangen komen er bij ons niet in ), onze grootste slang eet jonge dwergkonijntjes en volwassen ratten. Die is zeker niet in staat om een klein kind te wurgen, ook een kat of hond zal niet gaan.

Ik vind dat er best slangen/spinnen etc. gehouden mogen worden, zolang er netjes en goed mee omgegaan word.

Mijn broertje houd ze dus puur voor de hobby en koopt er af en toe eentje bij.

*vandaag een jonge Missingblack gekocht


LEUK!!!!
Waar ? ...
Op de slangen beurs in Houten ?
Die was echt cool ..
Mijn vriend heeft nu 6 slangen
een Rode, een rode motley, 2 crimsons, een Obselata Obselata en sinds eergister een Rode met een soort Butterkleur erdoor een man .. de rode en de motley zijn vrouwen 1 van de crimson is een vrouw een crimson man die nieuwe rode man en die obselata zijn mannen ... hij wil gaan kweken met de rode en de rode motley met de rode man .. en de 2 crimsons

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:05

Wij verkopen ook slangen, tevens spinnen en andere reptielen, een van de spinnen heeft me laatst nog gebeten, maar goed oliebol happends, alleen een dikke vinger en meer niet.

zit te denekn om zelf ook een jonge boa (die nu al bij ons in de zaak zit) aan te schaffen. die is super tem en als het in de zaak rustig is werk ik gewoon met hem/haar om mijn arm ofzo super gewoon, je zegt nu ook dat ze niet aaibaar zijn, maar geloof me dat deze wel aaibaar is. scheelt niet veel of hij geeft kopjes haha

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:11

cool hahaha daar zit je dan achter je pc ik heb er zelf ook 9 en tiende is in aantocht zoals al gezegd was het is een verslaving en super mooi om naar te kijken ik heb ook onder andere 2 koningspythons (koppel)
het is rustgevend

black_kelpie

Berichten: 7848
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:12

onley, klik es op dat mooie terrarium topic linkje in mn onderschrift

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:39

ben onderweg

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: oog in oog met een slang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:59

Navidad schreef:
Wij verkopen ook slangen, tevens spinnen en andere reptielen, een van de spinnen heeft me laatst nog gebeten, maar goed oliebol happends, alleen een dikke vinger en meer niet.

zit te denekn om zelf ook een jonge boa (die nu al bij ons in de zaak zit) aan te schaffen. die is super tem en als het in de zaak rustig is werk ik gewoon met hem/haar om mijn arm ofzo super gewoon, je zegt nu ook dat ze niet aaibaar zijn, maar geloof me dat deze wel aaibaar is. scheelt niet veel of hij geeft kopjes haha


zo begon het ook met die van mij, maar na een jaar of 3 beginnen ze toch wel kuren te krijgen hoor....ooit wel eens een wurgende boa om je been gehad die haar tanden vol in je heeft gepropt? (voor foto zie boven)