1e keer behendigheid training

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:29

Iedere dinsdag hebben wij cursus dag en nu hebben we 6 weken lang hondetraing. Behendigheid. Heel erg leuk. Baika is nu bijna 4 maanden ze ze kon gelukkig alle oefening mee doen. De hindernissen stonden heel laag. Alles werd op puppyniveau gedaan.

Ze deed dit voor 1e keer en ze deed het super.

eerst op het speelveldje
Afbeelding
en toen aan de slag
Afbeelding
en rennen
Afbeelding
door de buis rennen
Afbeelding
oeps foutje
Afbeelding
renne
Afbeelding
goed springtechniek
Afbeelding
kom er maar doorheen
Afbeelding
ownee wat sta ik er charmant op
Afbeelding


goed he van mijn puppy

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:45

helemaal niemand

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 01:10

Jawel:)

Leuke pup heb je! Een border Collie?

Ik vind het wel vrij heftig voor een pup van 4 maanden...ik zou eerst lekker gehoorzaamheid gaan trainen! Dan gaat behendigheid ook een stukje makkelijker...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 01:12

Wow heavy voor zo'n jonge hond hoor!
Is dit eenmalig ofzo?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:20

baika is een friese stabij. Die vrouw die die training geeft heeft zelf ook een puppy school en ze weet waar ze mee bezig is. Baika kon gewoon mee doen. Dit wordt op school gegeven. 6 weken lang 1 dag per week. heus wel waar ze mee bezig zijn. Wat is er mis mee om door een tunnel te rennen

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:10

Als dat het enigste was dat ze moest doen, dan ging het natuurlijk nog. Maar een training behendigheid is echt intensief, zelfs voor volwassen honden. Ik zou daarom mijn pup er zeker niet aan wagen. Veel te grote belasting, zelfde als met jonge paarden.

En daarnaast, niet iedereen die training geeft weet waar die mee bezig is;)

Maar anyway, tof dat je zo met je pup bezig bent, alleen zou ik met behendigheid nog even een half jaartje wachten.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:58

Yep ik zou ook wachten tot ze minimaal een jaar oud zijn. Pups zijn nog erg in de groei en het kraakbeen is nog niet allemaal klaar, 1x in de week veel 'verplicht' springen is dan te veel.
Maar het is jouw keuze en jouw hondje natuurlijk en aangezien jouw hondje niet weet dat dat nog niet goed is....

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:54

bij ons mochten de honden pas aan behendigheid meedoen als ze 1 jaar zijn.... vooral voor de grote honden omdat die al minder stevige gewrichten hebben... maarja... ze weten vast wel waar ze mee bezig zijn als jij al mee mag doen!
maar wel vet mooie materialen!!! ik heb het ook gedaan met mijn teckel maar die kon nooit door de band heen omdat die te hoog hing voor hem!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:14

baiak hoeft alleen maar door een tunnel te rennen en paar keer over een hele lage hindernis springen en meer niet. En nog wat aandacht oefeningen enz, zit, lig,

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:54

Behendigheid is leuk, maar pas asjeblieft op,
van de tafel af, door de band heen, springen, het is erg slecht voor een pup... Het bevorderd de groei helemaal niet! Als het eenmalig is is het natuurlijk niet zo'n ramp, maar als je dit elke week wilt gaan doen houd het de volgende half jaar dan alleen bij de tunnel en laat de tafel/band/sprongetjes maar achterwege...

Seertje
Berichten: 137
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:40

Leuke actie foto's!

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:29

Een pup van 4 maanden mag nog niet springen. Weet wel hoe of wat. Ben met mijn hondje begonnen met 12 weken. Tunneltje door, en door de staanders van de hoogtesprongen rennen. Je moet het zelf weten, maar zeker bij een wat groter ras is springen op deze leeftijd erg slecht! Zelfs een paar weken dit doen is slecht! Tafel en een band moet je pas als een van de laatste dingen te leren. Geen goede instructie, vind ik ....

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:52

Ik wacht met mijn puppy tot die 1 jaar is ofzo, wil namelijk ook met hem op behendigheid.
Ik ren best wel veel met hem als ik hem uitlaat en laat hem over balkjes lopen meer niet.

Heb trouwens 1 keer met hem gesprongen ook gelijk de laatste keer en ik moet zeggen hij is een super springer

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:53

het beste is inderdaad om te wachten tot 1 jaar. Zeker als je zelf niet precies weet hoe of wat en geen goede begeleiding hebt. Ik ben ervaren genoeg om te weten wat ze wel kunnen en mogen doen. Als het bij mijn instructrice te ver gaat, zeg ik dat.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 17:23

Ik denk dat er een groot verschil zit in behendigheid trainen en behendigheid op puppyniveau aanleren. Het trainen is gericht op sneller, hoger en méér. Het aanleren is puur gericht op het wennen aan de toestellen. Op puppyniveau de paaltjes nemen is niet te vergelijken met de scherpe bochten die volwasssen honden daar maken en die inderdaad te belastend zouden zijn.

Met beleid zie ik puppybehendigheid een veel minder risico vormen dan een raus- en speelbeurt met andere honden (en inderdaad kinderen).

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:51

met beleid .....

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:14

hallo waarom denk iedereen dat ik mijn puppy verknal. Ik weet waar ik mee bezig ben hoor. jezus zeg

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Re: 1e keer behendigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:46

Poeeeeh bij ons zouden ze dit never never never nooit niet toelaten.
Op de band na dan, die doen ze wel altijd bij de puppies, vinden ze leuk en in mijn ogen kan dat ook geen kwaad.

Maar wel leuke foto's. Behendigeheids topper in aankomst haha!