Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:51

het is echt verschrikkelijk, mijn kat is weg Gisteren is ze hier heen gekomen na onze verhuizing, dus ik was net met haar naar buiten aan een tuigje, zodat ze kon wennen aan haar nieuwe woonplek... schrok ze.. wurmd zich uit haar tuigje en .... weg

Heb overal gezocht maar kan haar nergens vinden ... ben radeloos.... weet niet wat ik moet doen, wil haar echt niet kwijt!

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:02

Oeh dat is niet zo mooi. Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar als je gaat verhuizen moet je je kat echt minstens 3 weken binnenhouden. Dan pas is hij een beetje gewend aan het huis, en is zijn geur verspreid.
Zo kan hij als hij dan voor het eerst naar buiten gaat zijn nieuwe huis weer terug vinden.
Is jullie oude huis ver van het nieuwe ?
Grote kans dat hij teruggelopen is, maar het zou ook heel goed kunnen dat hij zich gewoon verstopt heeft en wel weer te voorschijn komt.
Is hij ontsnapt in jullie tuin of ergens op staat ?
Heel veel sterkte !! Ik weet hoe het voelt als je kat weg is ...

Anoniem

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:28

ik weet heel goed dat ze zo lang binnen moet blijven, maar om haar ook alvast buiten te laten wennen had ik haar mee genomen... helaas verliep het een beetje anders dan de bedoeling was..

Ik heb ondertussen overal papieren opgehangen met haar foto, hopelijk vind iemand haar .. Ze is hier echt nergens te vinden

ga nu even amivedi bellen... ze kan maar alvast opgeschreven staan..

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:41

Ja echt rot voor je !
Je had natuurlijk niet van te voren kunnen weten dat hij zijn tuigje uit zou springen !! (katten zijn daar volgens mij toch wel heel goed in !!)
Nou misschien krijgt hij straks honger en staat hij ineens voor de deur toch ?
Je kan niet meer doen dan wat je nu gedaan hebt ...

Anoniem

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:02

mijn kat is nog steeds niet thuis , heb door heel het dorp posters gehangen van haar.. kreeg al 1 telefoontje, maar dat was geen leuke iemand had een dode kat in t water zien liggen.. dus ik er meteen naar toe , maar t dier was al half vergaan dus kan nooit mijn poes geweest zijn ... Ik ben zo bang dat ze nooit meer terug komt

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:07

Bel ook even de dierenambulance. Daar kun je ook opgeven dat je kat vermist is. Mochten ze er een vinden (levend of dood) kijken ze ook al die meldingen na. Heel veel succes..

saszkiia

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:19

Waar woonje nu dan en hoe ziet je kat eruit als iemand hem ziet dan kan die gene even in contact komen met je of een belletje geven.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:21


SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:31

tja zoeken... en idd posters kunnen wel helpen,
toen mijn kat weg was gelopen toen heeft ze heel lang verscholen gezeten in een struik dus je ziet haar dan bijna niet maar heeft er toch heeel lang gezeten... (lang volgehouden..)
ik weet niet of je vorige huis in de buurt is, anders zou je daar ook posters kunnen verspreiden..
laat bij je nieuwe huis (als je thuis bent) de deur openstaan het kan zijn dat ze ineens weer naar binnen piept..
sterkte en veel succes!!

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:34

onze kat is ook weggelopen naar de verhuizing, ze is 3 maanden weggeweest we hadden de noed al opgegeven, toen op een dag mijn broertje onze poes had gezien 3 km verder of zo.Andere mense hadden haar opgevangen want ze wis de weg niet meer terug. Ze is daar goed behandeld gelukkig.

Ik hoop dat jij ook zoveel geluk hebt als wij.
Sucses met zoeken

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:55

blijven roepen en zoeken!!!
rammelen met een voerbakje of pak brokjes, ga ook gerust een eind uit de buurt, ze is nu denk ik op zoek naar haar oude huis, katten kunnen dan vrij snel al ver weg raken..

succes en hoop dat je haar snel terug hebt.

Orly
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Zaandijk

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:56

In de buurt rondlopen en roepen (zal je vast al gedaan hebben). Wij hebben mijn zus dr kat zo gevonden die zat opgesloten bij iemand in de garage! Verder weet ik hoe je je voelt, mijn kat is vanaf zondag niet meer thuis gekomen. Vindt die onwetendheid vreselijk dat je niet weet waar ze is Hoop voor je dat ze snel weer thuis komt!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:42

Eigenlijk had je pas na minimaal 2 weken met hem buiten moeten gaan lopen, het is moeilijk voor de kat als ie gewend is buiten te lopen maar het nieuwe huis voelen ze niet als hun thuis zo kort na de verhuizing. Wij zijn ook net verhuisd en hebben slapenloze nachten gehad de eerste 2 weken van mauwende katten die naar buiten willen
Ik zou een brief in de bus doen bij jou vorige huis want er is grote kans dat ie terug loopt en mocht ie daar ooit komen dat ze in elk geval contact met je kunnen opnemen.

even offtopic: je woont nu in Kortgene las ik op je site, precies bij m'n opa en oma in de straat

Ik wens je veel succes en sterkte met de zoektocht en hoop dat ie gauw weer tevoor schijn komt. Ik weet hoe het voelt een jaar geleden is een kat van ons ook weg gelopen en niet meer terug gekomen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:32

Breng ook even de dierenartspraktijken in je nieuwe en oude woonplaats op de hoogte van het feit dat je kat is weggelopen. Signalement en chipnummer doorgeven.

Mijn oudste kat is ook weggelopen na de verhuizing (na anderhalve maand). Helaas heeft Amivedi hem teruggevonden toen het al was misgegaan met een auto...

Anoniem

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:32

Mijn poezel is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn moeder is speciaal nog even gekomen om te helpen zoeken... samen hoor en zie je meer dan alleen... Toen we voorbij een leegstaand huis liepen hoorde we een belletje en een zacht "miauwtje" ... ik ben de tuin in geklommen en gelukkig zag ik haar, ze zat weggedoken onder de bosjes

ben zoooooooo blij dat ze weer terecht is! Voorlopig geen wandelingen aan tuigjes meer voor haar

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:33

Wow pfieuw.... gelukkig maar! Houd haar nu maar lekker binnen en geef haar een extra knuffeltje!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:51

Wat fijn joh!!

Gefeliciteerd!!!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:42

Ah gelukkig zeg! Lief van je moeder dat ze kwam helpen zoeken .

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:28

oww fijn!!!!

hou hem nu maar even een tijdje binnen he..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:27

Ik ben blij dat ze weer terug is!

Volgende keer toch maar wat langer binnen houden en niet 'alvast laten wennen' Die van mij blijven straks eerst een dag of wat in één kamer en daarna mogen ze de rest van het huis in... Met een week of 2 a 3 mogen ze eens naar buiten als het weer het toelaat; scheelt dat we dan al in november/december zitten En ook net voor het eten, niet net erna...

Anoniem

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:57

Ze heeft het zeuren bij de deur om naar buiten te gaan wel afgeleerd in elk geval hahaha zodra nu de duer open gaat schiet ze weg naar binnen toe .... Nouja dat zal over een paar weken wel beter zijn.. ze is normaal erg graag buiten. Ik ga haar nu wel eerst laten chippen, wil haar niet nog eens kwijt raken

Cuddie_

Berichten: 1442
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Heerlen, Limburg

Re: Kat weggelopen na verhuizing, wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:11

fijn dat ze weer terug is