wat is illegaal qua dierenhandel?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:18

Nou, ik zit gewoon een beetje te surfen, kom ik op een site van een amerikaanse dierenhandelaar.
Daar kan je luiaarden, miereneters, stekelvarkentjes, allerlei soorten slangen en schildpadden kopen.
Voor het buitenland moet je minimaal voor 3000 dollar besteden, excl. 300 dollar shipping costs. Wat de dieren kosten kan ik niet vinden..

Is dat dan voor dierentuinen oid of kan ik echt zo'n schattige miereneter bestellen?

http://www.alinereptiles.com/

ik voel me echt een beetje nu. Es kijken of ik een (kamer)olifantje kan bestellen ergens

edit:
ik wil deze Leuk voor in de tuin
Afbeelding

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:34

Ehh.. het lijkt me een beetje logisch dat een luipaard illegaal is...
dan denk ik dat het voor dierentuinen is of een stel domme mensen die illegaal dingen verkopen
op de foto ziet de omgevind er niet zo leuk uit trouwens.. ik zou daar geen geld aan geven, arme beestjes zitten in de modder

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:39

een luiaard geen luipaard
tja ik weet het eigenlijk niet maar als je zo'n olifantje neemt gaat daar toch niemand last van heben denk ik

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:43

oh ok, maar nog ik vind dat geen dieren om te houden..
zo'n kamer olifant kan dan nog wel maar de rest niet die jullie noemden


maar ik vind dat de omgeving er echt slecht uit ziet, ze staan gewoon in de blub..
ik zou ze geen geld geven, daar bevorder je het alleen maar mee

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:21

van wat ik weet zijn exotische dieren en berschemde diersoort illigaal.Maar ik bedoel dan als nog wat moet je met een wild dier in huis als ze in de vrije natuur horen

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:24

zulke dieren als op die site staan mag je zowiezo niet verkopen als je er geen vergunning voor hebt. En die kikkertje die ik toenet even snel zag ziet er misschien wel leuk uit maar zijn volgensmij allemaal beschermd, maar hebben ook niets voor niets die kleuren dus zijn ook giftig

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:26

Volgens mij is dat illigaal! Net of je een luipaard een goed te huis kunt geven hier!

En over de beesten hierboven: die witte kijkt alsof hij in de verdediging gaat en die zwarte die lijkt bang dat hij in een hoekje kruipt!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:05

Het gaat hier om een amerikaanse dierenhandelaar hoor! Daar is de regelgeving natuurlijk heel anders dan hier in NL. En de omstandigheden waarin de dieren daar gehouden kunnen worden zijn ook behoorlijk afwijkend.

Seertje
Berichten: 137
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: wat is illegaal qua dierenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:09

In Amerika zijn de regels van houden van exotische dieren heel anders en dat verschilt ook per staat. Er zijn heel wat mensen die grote katachtigen houden bijv. Daar vij normaal.