Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou jij zenuwachtig zijn voor een keuring?

a. Misschien een beetje!
Geen stemmen
b. Ja, heel erg!
Geen stemmen
c. Nee, is alleen maar kijken, meer niet!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Sylvana13

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 20:28

Hallo Mensjes, omdat iemand mij en mijn hondje heeft opgegeven voor een keuring, ben ik dus echt de pineut! Want raad eens, ja, mijn hond word gekeurd, nou borstel ik hem, poets zijn tanden en ja, ik geef hem voortdurend erg veel beweging. Ik leer hem nu naar mij te luisteren. Maar wat een werk is dat. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg. Heeft iemand nog wat tips? Zet ze ff hieronder!

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:28

Het ligt eraan wat voor een ras je hebt. Aan ons ras hoef je erg weinig te doen.
Als ik jou was zou ik oefenen met lopen. Het gangwerk is namelijk bij veel rassen belangrijk. Meer tips kan ik pas geven als ik weet wat voor een ras je hond is.

Sylvana13

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 09:30

Mijn hondje is een Berner Senner, maar bij ons gaan ze kijken of hij goed naar me luistert, hoe hij der uit ziet, en naar zijn gebit vooral!

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Re: Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:33

zorg dat een vreemde ook aan hem mag zitten en in zijnbek mag kijken. maar wat ik hieruit haal is het niet een show die je gaat lopen, als dat wel zo is oefenen met het vierkant laten staan van de hond en het netjes mee laten lopen.

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waah! Een Keuring Voor Mijn Hond! Waah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:17

Het luisteren heeft niks met show te maken. Bij sommige rassen moet je de tanden zelf laten zien. Dus oefen dat in ieder geval ook even. Als er een vreemde zijn tanden wilt zien moet je zorgen dat je um goed vasthebt dat hij sowiezo niks kan flikken. Zorg inderdaad dat je hond mooi staat. Zorg wel dat je je hond zich showt en niet erg onder druk loopt, want dan lopen ze meestal minder goed. Veel suc6 verder!