[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 23:30

Hoi allemaal!

Laatst zat iemand te zeuren dat ik niet goed ben voor mijn kat. Ik vind dat zooooo stom.
Die persoon bleef maar doorzagen over dat een kat ruimte moet hebben om te bewegen en zo. Wat een onzin, ik longeer mijn kat 1 uur per dag. Maar hij vond dat een kat gewoon altijd moet kunnen bewegen.
Toen heb ik hem uitgelegd dat ik die ruimte nu eenmaal niet heb, maar dat ik het toch leuk vind om een kat te hebben. Weet je wat hij zei? Dat ik dan maar geen kat moest nemen! Nou ja! Echt zo’n extremist was het. Ik vind katten gewoon leuk. Okee, ik weet verder ook niet wat ze eigenlijk nodig hebben, maar ze hebben katten toch al lang zo ver doorgefokt dat ze helemaal geen natuurlijke behoeften meer hebben?
Ik snap het best als iemand een andere mening heeft, maar waarom moeten mensen hun mening toch zo opdringen? Ieder heeft zo zijn eigen kijk op wat het beste is. Ik leer ook altijd nog van anderen. Maar ik ga toch ook niet mijn mening aan anderen opdringen?

Dit is de kat trouwens, hij heet Bas:

Afbeelding

Het is best wel lastig om al die kattenharen door het huis op te ruimen. Het viel me op dat Bas best wel vaak in zijn kratje zit te slapen, dus hij heeft het prima naar zijn zin in dat kratje (anders ging hij er niet zelf in zitten). Daarom zit hij 23 uur per dag zo:

Afbeelding

Kijk, oortjes naar voren, dus er is niks aan de hand.
Afbeelding

Hij is ook altijd heel blij als ik na 23 uur naar het kratje toe loop (om het open te maken), dus hij heeft het er prima naar zijn zin!

1 uur per dag laat ik hem als een gek rondjes rennen op een cirkel, want anders krijgt hij te weinig beweging. Maar daar gaat hij wel van zweten en ik word zelf verkouden als ik bezweet buiten sta, dus dat zal bij hem ook wel zo zijn. Daarom heb ik hem geschoren en een dekentje op gedaan:

Afbeelding

Ergens is trouwens iemand en die heeft wat regeltjes opgesteld over hoe hij vindt dat een kat moet lopen. Hij zegt dat een kat niet weet hoe hij moet lopen en dat een kat beter loopt als hij het volgens zijn methode doet. Eigenlijk is het nergens op gebaseerd en lijkt het niet eens op hoe een kat uit zichzelf zal lopen, maar goed, hij geeft wel wedstrijdjes en degene de kat doe het beste volgens zijn regeltjes loopt, wint een prijs!!!
Om mijn kat zo te laten lopen, moet ik wel een staaf ijzer in zijn mond hangen en zijn nek in een krul trekken, maar ik wil zo graag die prijs!
Er zijn ook heel veel mensen die zeggen dat het goed is voor die kat. Er is nog niks wetenschappelijk bewezen, maar dat komt nog wel een keer. Al die mensen zullen dat toch niet voor niks zeggen?

Ik laat liever anderen gewoon het denken doen, daar is toch niks mis mee?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-07 02:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:44

We willen allemaal het beste voor ons paard, per paard is dat gewoon verschillend. De ene voelt zich prettig met een deken en staat graag op stal, de ander niet.

Leven en laten leven zeg ik altijd maar Knipoog

Sommige paarden kunnen nou eenmaal niet zonder ijzers.

Als je je paard écht natuurlijk wil houden moet je er ook niet op gaan rijden, maar hem gewoon maar op de poesta zetten.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:01

Ik vind dat jouw kat een prima leven heeft voor een sportkat. Als hij het niet naar zijn zin heeft had hij geen kat moeten worden.
Laat hem niet los bij andere katten: dan gaan ze vechten (of sociaal gedrag vertonen) waardoor hij gewond kan raken!
Succes met je wedstrijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:19

Mag ik ook een krat...eh een teiltje? Misselijk

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:22

Ik denk dat jouw kat het helemaal geweldig naar zijn zin heeft. Waren er maar meer bazen die de katten zo hielden. Hoe doe je dat trouwens met de supplementen? Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat een kat eet, ik weet niet hoe dat zit met die blikjes.
Ik denk dat het een gelukkige kat is. Misschien moet ik de katten van de buren wel aan gaan geven bij de dierenbescherming, zij lopen buiten!
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 14-02-07 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:23

Ik vind m goed, zo met die foto's erbij! Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:24

Tja, als je vergeet dat een roofdier die niet op jacht is de helft van de tijd ligt te pitten (desnoods in een krat) is het een lollig verhaal....

Raakt iig kant nog wal...TS dendert weer eens door.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 00:46

Wat jij zegt, klopt niet.
Een kat slaapt ongeveer 14,5 uur per dag. Dat is meer dan de helft. Dat hij naast het jagen de helft van de tijd ligt te pitten, kan dus niet, want hij moet sowieso al meer dan de helft van de tijd pitten.

Een kat in zo'n krat zou dus 14,5 uur per dag kunnen slapen. 23-14,5= 8,5 uur per dag die overblijven dat hij zich doodverveelt. Zo erg dat hij allerlei rare gewoontes gaat ontwikkelen. Ik zou kunnen zeggen dat hij helemaal gek wordt in z'n krat... maar ja, dat klinkt zo... confronterend. Dus ik zeg gewoon dat het kratondeugden zijn.

Oh ja, een paard slaapt trouwens zo'n 3 uur per dag.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 01:32

Op het moment dat een katachtige niet hoeft te jagen, en het eten voorgeschoteld krijgt, zal hij ook de tijd niet besteden aan jagen die daar normaal voor uitgestippeld staat. Ziedaar ook in Dierentuinen de discussies om een katachtige toch meer ruimte te geven, terwijl hij dat helemaal niet nodig heeft. Een katachtige in een kooitje van een aantal vierkante meters is zooo SIELUG.... (NOT! By the way, ik hoop dat er geen discussie over katachtingen in Dierentuinen ontstaat, daar is een heel nieuw topic voor nodig)

Waar ik nog het meeste over val, is dat TS weer eens een topic over Natural gaat starten op een forum dat daar NIET op zit te wachten.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 01:47

Afbeelding Afbeelding

ok, ik lig dubbel Clown

geniaal toppic, je moet er maar op komen...

Maar aan de andere kant is het ook wel duidelijk. Ik ben er ook niet voor om een paard 24/7 in een box te steken. (Laat staan een kat)

Leef en laat leven... ook de beesten...

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 02:09

Heel goed gevonden!! hoe kom je er op???
De boodschap komt denk ik wel goed over, gelukkig lopen mijn 3 katten(paarden dus) ong. 14 uur per dag buiten, zijn niet geschoren maar hebben nu wel een regendeken op. Helemaal paards zal ik het nooit goed doen, ik heb helaas geen giga vlaktes achter mijn stal maar probeer ze wel zo veel mogelijk buiten te zetten en beweging te geven.

Anoniem

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 02:31

OMG --> BB.

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 02:35

Ik vind hem superrrrrrrrrrrr.
Vooral die kratondeugden hahhaha.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:12

Geweldig Arno!

Ik denk dat er nu mensen zijn die denken: ach,zielig zo'n kat 23 uur in een kratje,die hoort toch buiten te lopen,en dan vergeten dat hun eigen paard in een stal staat,ook buiten hoort te lopen,maar dat wel normaal vinden.
Het is genormaliseerd ,en daarom wordt het geaccepteerd hoe de paarden nu gehouden worden.
Terwijl het eigenlijk larie is,helemaal als je het vanuit een ander oogpunt bekijkt.(zoals jij net beschrijft met die kat in een krat)
Iedereen vind een kat of hond 23 uur in een krat zielig,ook als die hond of kat er een uur per dag uit komt en gezond en lekker eten krijgt,want dat hoort toch niet,een dier sluit je toch niet zo op,die hoort vrij te lopen,de ruimte te hebben om te rennen en te spelen.
Waarom is een paard daar dan anders in,waarom hebben we massaal geaccepteerd dat een paard in een stal opgesloten hoort te staan?
Ik hoop dat jou topic mensen aan het denken zet Arno,want eigenlijk heb je gewoon gelijk.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:19

Ik vind er niks aan

Winandaa_

Berichten: 1521
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: hier

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:22

katiavl schreef:
Ik vind er niks aan


Ik ook niet.. Verdrietig

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:29

Kratondeugden Huilen van het lachen ROFL

Mortischa

Berichten: 180
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: NH

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:33

katiavl schreef:
Ik vind er niks aan
Waarom vind je er niks aan?
Omdat je je eigen paard op stal hebt misschien? en nu ziet hoe belachelijk dat eigenlijk is?
Of snap je niet wat er bedoeld wordt?
Waarom vind je er niks aan dan,dat wil ik graag weten.

Ik vind het wel confronterend,want wat arno net beschrijft met een kat vinden we zielig,maar we doen dat wel met onze paarden,dus dat is dan toch ook zielig??
Waarschijnlijk vinden we het normaal genoeg omdat iedereen het doet,dus waarom zou jij het dan niet doen met je paard.
Sluit maar op,leer hem te lopen zoals jij wil,en scheer die vacht eraf,dat heeft ie toch niet nodig.
Zoals wij met paarden omgaan is eigenlijk vreemds,maar omdat we het al zolang doen weten we niet beter,en doen we met de massa mee.(omdat het zo hoort)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:33

*klik*
Ga hier lekker interessant zitten doen en laat ''niet-naturals'' lekker doen wat ze willen, zullen ze dat bij jou misschien ook wel doen. Rolleyes

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:38

MovingCloud schreef:
katiavl schreef:
Ik vind er niks aan
Waarom vind je er niks aan?
Omdat je je eigen paard op stal hebt misschien? en nu ziet hoe belachelijk dat eigenlijk is?
Of snap je niet wat er bedoeld wordt?
Waarom vind je er niks aan dan,dat wil ik graag weten.

Ik vind het wel confronterend,want wat arno net beschrijft met een kat vinden we zielig,maar we doen dat wel met onze paarden,dus dat is dan toch ook zielig??
Waarschijnlijk vinden we het normaal genoeg omdat iedereen het doet,dus waarom zou jij het dan niet doen met je paard.
Sluit maar op,leer hem te lopen zoals jij wil,en scheer die vacht eraf,dat heeft ie toch niet nodig.
Zoals wij met paarden omgaan is eigenlijk vreemds,maar omdat we het al zolang doen weten we niet beter,en doen we met de massa mee.(omdat het zo hoort)



hahahah alstublief seg, wat een vooroordelen hier kan ik maar bij ROFL tot het zielige toe Ach gut

Maar goed jij wilt weten hie mijn pony staat. Die staat 24/24 buiten, met een grote loopstal en drie weides tot zijn beschikking.
Een shet, nog een pony, een groep schapen, twee newby koeien, en een lama. Geen deken niet geschoren....
en ik rij er niet op. Nog iets?

Ik vind er niks aan, en dat is mijn volste recht! Geen manier om een standpunt te verkondigen, maar ja dat heb ik ts al zo duizend keer gezegd. Maar goed zijn leven, zijn nutteloze tijdsbesteding zijn volste recht

Mortischa

Berichten: 180
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: NH

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:43

Natasja91 schreef:
*klik*
Ga hier lekker interessant zitten doen en laat ''niet-naturals'' lekker doen wat ze willen, zullen ze dat bij jou misschien ook wel doen. Rolleyes
Neem me niet kwalijk,maar hoe vaak worden de naturals daar niet aangevallen en met vragen /verwijten bestookt terwijl ze juist op hun eigen Naturals forum posten?
Dan vallen de normals daar allemaal binnen,en als we daar iets van zeggen,dan krijg je als antwoord dat je overal mag posten,en nu het een keer andersom gedaan word moeten we maar oprkassen??
Ik dacht het niet,ook wij mogen hier posten,net als de normals in het Naturals forum.

Ik vond de opzet van Arno juist heel aardig,en ik hoop dat er iig. een paar mensen gaan nadenken over de huisvesting van hun paard.
(alleen het zelf denken zou al mooi zijn,en niet automatisch achter de massa aan hobbelen)

katiavl: als je er gewoon niks aan vind,wat is dan jou bijdrage aan dit topic?
Post dan niks zou ik zeggen.
Het gaat een rommeltje worden als iedereen die op Bokt post opeens zegt: niks aan,niet leuk,of niet mooi, ipv iets opbouwends te zeggen.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:49

Ik zie hier talloze niet onderbouwde meningen, leuk enzo
Maar in negatieve vorm mag niets gezegd worden, ts weet mijn mening van op het naturals versus normals denk niet dat die nog eens herhaalt moet worden. En sorry naturals aangevallen, ik vind dat er op bokt maar weinig zijn die naturals aanvallen. denk vaak dat het andersom is hoor. Van de paar extreme gevallen. De rest leeft goed samen.

Maar goed dit is off topic, mischien goed voor lezing materiaal Lachen

Maar goed niets zeggend over de onderzoeken die geweest zijn over de verwoestend effect van katten op de ecologie

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:58

Citaat:
ik vind dat er op bokt maar weinig zijn die naturals aanvallen

ga eens voor de lol op "van nature" kijken, een subforum bedoeld voor naturals waar veel vragen worden gesteld aan naturals, en wie antwoord er? De normals... Bokt is een algemeen forum maar als een vraag gesteld word aan een andere groep, dan vind ik het opdringerig als er steeds weer mensen komen die hun mening willen verkondigen terwijl die vraag helemaal niet voor hun bedoeld is. En dan zeggen ze dat naturals opdringerig zijn Verward

Maar goed, off topic..

ontopic: Geniaal arno! Clown

Anoniem

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:57

@arno8: Doe je wel iets om Bas z'n pootjes? Ter bescherming? Want stel je voor....
En hoe ziet z'n voerpatroon eruit? Geef je Bas wel allerlei extra's? Rauwkost e.d.? Want alleen vlees is nu natuurlijk niet meer goed voor 'm. Clown

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:15

zeg wie zegt niet dat hij de kat in het echt ook zo houdt.

Of dit een grap is of niet al met al ben je in mijn ogen gestoord