[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:00

wat doet dit topic nou nog steeds onder beestenboel??

HALLO MOD'S KAN HET WEER TERUG NAAR EEN GESCHIKTERE PLAATS OP BOKT??

Koe

Anoniem

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:01

Ik had er al op geTeMt Arabesk en verzoekjes doen in een topic is niet erg nuttig (ja, om je berichtenaantal weer hoger te krijgen Clown )

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 23:02

KiWiKo schreef:
vind je??? staat jouw paard niet binnen een omheining waardoor het dier niet op zijn natuurlijke zoektocht naar hoger, droger gelegen grond kan gaan????

als jij deze vraag met NEEEN kan beantwoorden dan gooi ik mijn peerd zo bij de jouwe op het land Lachen


En weer probeer je de boel te verdraaien. Nu doe je alsof je dit hebt gezegd:

Citaat:
(uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond)


Maar de waarheid is, dat je dit over mij hebt gelogen:

Citaat:
en helaas, helaas worden stalpaarden en hun eigenaren weer als nono's uitgemaakt door iemand die zijn paard natuurlijk houd (uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond of beschutting met dit weer)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:07

Vind je dat???? tja je kan dit persoonlijk zien natuurlijk......... of niet natuurlijk Lachen

maar het is al terug gebracht tot beschutting.......

en als ik dan naar jouw openingspost kijk, waar je alle stalpaarden (waaronder de mijne) even onder de loep neemt met jouw visie.........

dan lieg je over mij en de manier waarop ik mijn paard hou......... of is dat ook in het algemeen bedoeld???

jij hebt geschreven wat jij hebt geschreven.......... staat zwart op wit Haha! Haha! en ik ook en ik ben net zo algemeen als jij dat bent Lachen

maar je doet wel heel goed je best om recht te praten wat toch ergens wat krom is Lachen

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 23:12

Het verschil is dat ik het over paarden heb die 23 uur per dag op stal staan. Daarbij heb ik NIET gezegd: "KIWIKO's paard staat ook 23 uur per dag op stal!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:14

en ik heb het over paarden die binnen een hekwerk gehouden worden 24/7/365...... ik heb het ook nergens over ARNO'S paard gehad

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:17

WildWings schreef:
Ik had er al op geTeMt Arabesk en verzoekjes doen in een topic is niet erg nuttig (ja, om je berichtenaantal weer hoger te krijgen Clown )


Er wordt kennelijk niet veel gedaan met de tem Clown

but anyway

ontopic Sigaar

De krat-kat Haha! Vork

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 23:19

Oh, je bedoelde mij niet, wie bedoelde je dan wel met "iemand"?

Citaat:
en helaas, helaas worden stalpaarden en hun eigenaren weer als nono's uitgemaakt door iemand die zijn paard natuurlijk houd (uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond of beschutting met dit weer)


Dat je er zo schaamteloos omheen probeert te draaien is toch jammer. Eerst zeg je: Ha! Weet jij eens hoe het voelt!
En dan zeg je weer dat je van geen kwaad weet...

Anoniem

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:20

Arabesk schreef:
WildWings schreef:
Ik had er al op geTeMt Arabesk en verzoekjes doen in een topic is niet erg nuttig (ja, om je berichtenaantal weer hoger te krijgen Clown )


Er wordt kennelijk niet veel gedaan met de tem Clown

but anyway

ontopic Sigaar

De krat-kat Haha! Vork


Cer is al langsgekomen in het topic en ik denk dat het wel binnen het modteam overlegt wordt hoor Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:25

krat katten........... tja zo ken ik nog wel de bonzaikatten Boos!

ik wil voor al mijn dieren het beste........ mijn katten kunnen in en uit wanneer ze willen.... de kater heeft besloten dat het bij de buurman gezelliger is dan bij zijn mamma en surogaat moeder...

mijn honden leven in de auto, vinden ze heerlijk..... maar lopen elke dag minstens een half uur los (buiten de aangelijnde rondes)

mijn paarden komen zo veel mogelijk buiten........ nu is dat wat lastig omdat ik heel druk bezig ben met de erfenis van mijn moeder, mijn eigen zaak, mijn kind....... maar ze komen nog steeds meer dan gemiddeld buiten....

geen kratkat voor mij

@ arno, hoe bedoel je schaamteloos om iets heendraaien ?? Haha! Haha! en waar zeg ik
Citaat:
Ha! Weet jij eens hoe het voelt!

geeft allemaal niet, maar je moet je wel realiseren dat als jij met een vinger naar iemand wijs dat er dan 4 terug wijzen naar jou.........

en zolang jij blijft wijzen en blijft proberen op jouw manier te overtuigen, dat je dan meer mensen tegen je in het harnas jaagt als met je mee krijgt

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 02:51

Arno, is het jou al opgevallen dat Kiwiko in het algemeen spreekt over mensen die hun paard buiten houden? Net zoals jij in het algemeen spreekt over mensen die hun paarden op stal houden? En bovendien kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat Kiwiko dat misschien een ietsiepietsie expres doet, en inderdaad de bal gewoon terug kaatst?
Jij schildert mensen die hun paarden, al dan niet voor een deel van de dag, op stal hebben staan af als nono's die het licht nog niet hebben gezien. Absoluut niks met natural, ga vooral je gang en zet je paard de hele dag buiten. Mits de omstandigheden daar goed voor zijn lijkt me daar absoluut niks mis mee, geweldig zelfs. Maar die vreselijke prekerige manier waarop het weer gebracht wordt staat me wel zo enorm tegen.... Er wordt weer ontzettend gegeneraliseerd, er wordt hier meerdere malen over gesproken dat er nog een heel heel groot grijs gebied is tussen 24/7 buiten en 23/7 op stal, en jouw enige reactie daarop is dat jij dan toch zou kiezen voor het moddermonster buiten. Dat is niet ergens op in gaan en een discussie voeren, maar stug blijven verkondigen dat alleen jouw manier heilig is en verder een plaat voor je hoofd hebben. Als we het dan toch over hokjes hebben, jouw hokje zit potdicht en alles wat erbuiten komt is fout. Misschien als je de deur van jouw hokje een beetje op een kier zet dat de wereld dan een stuk groter blijkt te zijn.
Dat grote grijze gebied is er, en dat is een héééél stuk groter dan dat kleine gebiedje waarin mensen hun paarden 23/7 op stal houden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 07:56

Elk uur dat een paard op stal staat is er een te veel....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:09

dat kan.......... alleen kan het ook voor het dier aangenamer zijn om sommige dagen of dagdelen wel op stal te staan Haha!

Ik heb de mijne ook graag zoveel mogelijk buiten en ik ben heel blij als het weide seizoen weer begint.

somokkele

Berichten: 1018
Geregistreerd: 08-11-05

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:21

Arabesk schreef:
Elk uur dat een paard op stal staat is er een te veel....


Tja, elk uur dat je je kat belast door bovenop hem te gaan zitten is dan ook teveel....

Anoniem

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:44

KiWiKo schreef:
dat kan.......... alleen kan het ook voor het dier aangenamer zijn om sommige dagen of dagdelen wel op stal te staan Haha!

Ik heb de mijne ook graag zoveel mogelijk buiten en ik ben heel blij als het weide seizoen weer begint.



Dit is wel waar. Kunnen ze op hun gemak lekker hun eigen portie hooi op eten, staan ze ook, maar dan wel droog. Het is ook wat ze gewend zijn en mijn paard is ook gewend om op stal te staan en vind het helemaal niet erg om nadat hij buiten is geweest, gereden is om daarna op stal te gaan om te eten. Ook nu met dit weer kunnen ze droog liggen. Althans rollen doet mijn paard graag, maar de paddock is nu te nat en rollen doet hij nu niet meer, wel als het drogere modder gaat worden. Op een bepaald moment hebben ze er genoeg van om buiten te staan, geen gras meer en dan hebben ze na een paar uur er gewoon zat van. De mijne staat altijd als eerste bij het hek en vaak al een uur voor de vaste tijd dat ze naar binnen moeten. Als het regent en hij ziet mij, hinnikt hij en komt naar mij toe. Maar als ze weer op het gras staan, heeft hij mij niet nodig. Begrijpelijk.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 09:50

Supertje schreef:
Arno, is het jou al opgevallen dat Kiwiko in het algemeen spreekt over mensen die hun paard buiten houden?


Haar uitleg is NIET anders op te vatten dan dat ik GEEN inloopstal zou hebben voor mijn paarden. LEES het dan:

Citaat:
en helaas, helaas worden stalpaarden en hun eigenaren weer als nono's uitgemaakt door iemand die zijn paard natuurlijk houd (uiteraard wel binnen een omheining zodat het dier niet op zoek kan gaan naar droger, hoger gelegen grond of beschutting met dit weer)


Met iemand bedoelt ze hier duidelijk mij.

Ze zegt ook dat die iemand zijn paard natuurlijk houdt. Ze zegt ook dat dat betekent dat mijn paard geen beschutting kan zoeken.

Dan kun je wel zeggen: maar jij wijst in het algemeen er op dat 23 uur op stal slecht is, dus dan kun je verwachten dat je aangevallen wordt.

Dat kan best, maar als dat met zulke leugens gaat mag ik daar best op wijzen. En dat 23 uur op stal slecht is, is geen leugen.

Als ik zeg:

Citaat:
en helaas, helaas worden naturals weer als nono's uitgemaakt door iemand wiens naam met een K begint en op iwiko eindigt, terwijl zij haar paarden 24 uur per dag op stal houdt.


Dan is dat een grote leugen en dan zou Kiwiko (ook al heb ik haar niet direct genoemd, ik zou ook iemand kunnen bedoelen die Kariteowietiwiko heet kunnen bedoelen, maar het is duidelijk genoeg wie er bedoeld wordt) daar best op mogen wijzen en excuses eisen.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:10

Slapen Ja je KAN natuurlijk op alle slakken zout leggen, en alles lezen zoals jij alleen dat zelf wil!

wat een gezwam die discussie over natural en normal, jezus gaat het niet? Laat ieder gewoon zijn ding doen zoals ieder dat het beste doet. Maar nee er MOET weer over gediscussieerd worden.

Slapen Dromen Slapen

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:26

edit: ruzie met quote/editknop...
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 15-02-07 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:30

kjoetie schreef:
arno, kim doet EXACT hetzelfde als wat jij doet.. ik vind het vrij vermakelijk dat je zo in de boom klimt, want wat kim hier doet is een slim staaltje van spiegelen (daar houden de NH-ers toch zo van Tong uitsteken ) en jij laat je er helemaal door kennen. Jammer hoor.

En dat ieder uur op stal er 1 te veel is, daarover verschillen de meningen. Ik denk dat het gemiddelde peerd er helemaal niet zo veel moeite mee heeft om een paar uurtjes binnen te staan, zeker als het klereweer is. De huidige paarden zijn doorgefokte troetelknollen, de zwaksten zouden het never redden in de natuur! Tuurlijk kun je ze eraan wennen om 24/7 buiten in de prut te staan, net zoals je ze kunt wennen aan de nachten op stal. Paarden zijn dieren die zich heel makkelijk aanpassen, als ze op tijd en genoeg te vreten krijgen zijn ze al snel blij hoor! En we weten allemaal dat een peerd gebouwd is om veel buiten te lopen. De meeste mensen houden daar zoveel mogelijk rekening mee. Dat wil nog niet zeggen dat 23/7 goed is, ben ik helemaal met jullie eens, ik zie ze ook het liefste het grootste deel van de dag buiten lopen, maar soms gaat dat nu eenmaal even niet. Ken genoeg paarden die zelfs graag op stal staan, helemaal blij zijn als ze naar binnen mogen, of het nu de vaste tijd is of niet.

Ik zie mezelf als 1 van die mensen in dat groooooooote grijze gebied, heb paard graag buiten, met collegaknollen, ijzers alleen als het nodig is, maar hij krijgt straks gewoon een deken op, en gaat 's nachts fijn naar binnen. Ik ben zeer geinteresseerd in alle ontwikkelingen op zowel NH als normalgebied, en pik overal uit mee wat ik nuttig acht; waar ik, na er over nagedacht te hebben en mijn eigen specifieke peerd en situatie in ogenschouw genomen te hebben, de waarde en het nut in zie voor de verbetering van de kwaliteit van het leven van mijn knol. Ik denk dat de 23/7 mentaliteit helemaal niet zo aanwezig is als jullie (om maar eens even in zulke termen te spreken) steeds stellen, dat meer mensen naar NH opvattingen neigen (en in hun dagelijkse omgang met paarden incorporeren) dan jullie denken... alleen werken dit soort topics niet echt mee aan de bereidheid van mensen om eens naar de overkant te kijken (en ik bedoel dit voor beide kanten!!). Ik word ook nogal kriebelig van dat prekerige toontje, en de enorme tunnelvisie: dat vind ik nog het grappigste, NH-ers verwijten normals dat ze tunnelvisie hebben en niet zelf nadenken, maar zelf volgen ze op bijna sektarische wijze de NHgoeroe's en 2 websites Knipoog . Misschien toch tijd om ook eens voor jezelf na te denken en te beseffen dat de wereld niet zo zwartwit is, dat niet alles dat niet paardnatuurlijk is meteen slecht is? Zelf nadenken, roep je in je beginpost. Een betere wereld begint....

Verder vind ik het wel een humortopic Haha! smakelijk gelachen Haha!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:35

Geweldig! Helemaal leuk!

Mooi gevonden arno!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:35

somokkele schreef:
Arabesk schreef:
Elk uur dat een paard op stal staat is er een te veel....


Tja, elk uur dat je je kat belast door bovenop hem te gaan zitten is dan ook teveel....




*LOL* *kijkt slinks naar de nietsvermoedende poes op de vensterbank en loopt semi-onopvallend op haar af* Schijnheilig

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:37

Welke websites zijn dat Kjoetie?
Ik heb mijn knollies die normaal 24/7 buiten staan (wel met 2 heule grote schuren om in te schuilen hoor Nagelbijten / Gniffelen ) gisteren zelf laten kiezen. Heb het hek open gezet naar de stallen en ben om de hoek gaan staan, wat deden ze? Ze gingen allemaal een box in Nagelbijten / Gniffelen dus ik kwam er 1 tekort (5 knollies en maar 4 boxen) dus zijn de 2 kleinste saampjes in 1 box gegaan.
Het is overal gewoon veel te nat op het moment dus dan mogen ze van mij binnen staan, ze kiezen er zelf voor dus wat maakt het dan nog uit, ze hebben dus vanaf gisterennacht 12 uur binnen gestaan, 3 zijn er nu weer buiten en 2 staan nog steeds op stal, ik heb ze de keus gegeven maar ze willen er nog niet echt uit.
Ben ik nou natural en zijn mijn paarden ineens normal geworden? Nagelbijten / Gniffelen Dat zou wel een aparte combi zijn Haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:43

@ tanja: ik zou zeggen, rol eens door de NHfora heen, dan kom je ze aan de lopende band tegen Nagelbijten / Gniffelen

http://www.paardnatuurlijk.nl en www.hoefnatuurlijk.nl kwam ik hier ook alweer tegen. Nou moet je dat niet interpreteren als het afkammen van die sites, want er staan wel degelijk heel nuttige dingen op hoor.. Maar ik ben niet zo van het klakkeloos overnemen. Bovendien is er ook qua wetenschappelijk onderzoek in paardenland een groot grijs gebied: mensen en onderzoeken spreken elkaar vaak tegen, of onderzoeken zijn niet representatief, of gedaan door iemand die bekend staat om een heel sterke visie in een bepaalde richting (waardoor de uitkomst van een onderzoek ook weer beinvloed kan en meestal ook zal worden).... Ik vind het dus erg goed dat er aan bewustwording en onderzoek gedaan wordt hoor, maar behoud een gezonde dosis scepsis... en gebruik mijn eigen bovenkamer Haha!

Maar dit is wayyyy offtopic, ik ga nu proberen om een s&t hoofdstel om mijn kat te wurmen Whoosh!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:46

Oooo die, ja die ken ik wel.

Ik heb net mijn 3 katten gelongeerd, wel los (at liberty noemen ze dat geloof ik?) en geheel eigen keus van ze, ik werk namelijk absoluut zonder dwang en ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn katten zijn ook bit en ijzerloos Bloos

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:50

Inderdaad moet je niet alles blind overnemen, ook niet van de sites in mijn onderschrift (ik raad aan om je bericht te wijzigen, want als je die sites noemt kun je een UN krijgen).

ik heb 1 paard dat vaak binnen gaat staan, dit is z'n eerste winter buiten. De andere twee hebben steeds zoiets van: wat doe je daar nou?? Het gras staat toch buiten? Sukkel!

Maar toch gaan ze vaak bij hem staan, dat is gezelliger Haha!. Mijn merrie bleef de vorige winter heel de tijd buiten staan, toen stond ze nog samen met een fjord en die stond nou eenmaal graag buiten.

(Alleen zijn is de aller aller allergrootste angst voor mijn merrie).

De kat kan heeft trouwens 'in het echt' een inloopschuur waar een mandje in staat. Hij mag niet het huis binnen blijven, want hij is niet echt zindelijk, waarschijnlijk door ouderdom. Daarom mag hij alleen onder toezicht naar binnen, vindt ie heerlijk, lekker op schoot spinnen.