vlo allergie dus scheren van kat??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:46

hoi iedereen beetje raar onderwerp maar ok

mijn kat bibi van 10 a 11 jaar is zwaar mishandeld voor dat ik haar kreeg, ze woond nu 2 jaar bij me en is veranderd in een heeriljke schootkat die voor mij echt n schat is.
ze heeft echter 1 probleem ze heeft n zware vlo allergie, ik heb alles al geprobeerd van medicijnen tot aan badderen met de baas. nu begint ze tegen deze tijd weer last van irritaties te krijgen op dr rugje en in overleg met de da, leek de beste oplossing om haar te scheren op haar koppie na voor dat t vlooien seizoen begint en haar ook in de zomer kort te houden en dan in de herfst als ze geen last meer van haar allergie heeft t haar weer te laten groeien.

nou vroeg ik me af wie dr nog meer ervaring heeft met t scheren van katten? ik moet het zelf doen (dat is niet zo'n probleem want heb dat al vaker dieren geschoren) want ze duld geen vreemde mensen die aan dr zitten.
wat vinden jullie van deze oplossing of hebben jullie misschien nog n betere oplossing??
zal ik haar pootjes ook moeten doen?

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:33

niemand iets???

Anoniem

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:35

Heb je al eens advantage geprobeerd? Werk over het algemeen fantastisch bij katten met een (zware) vlooienallergie.

Is niet in de dierenwinkel verkrijgbaar, wel bij de dierenarts (ikzelf koop het altijd bij het asiel waar ik werk).

Ik heb dus ook geen ervaring met het scheren van katten vanwege een allergie, wel ervaring met het scheren van zwaar verwaarloosde perzische langharen. Deze werden onder narcose geschoren, omdat ze toch al onder het mes moesten voor een sterilisatie/ castratie.
Ze verbleven daarna enkele weken in ruime hokken met verwarmde dekens (was vorig jaar in de winter in het dierenasiel).

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:54

ja dat hebben we al geprobeerd de da had dit voorgeschreven ze krijgt alleen hierdoor wat jeuk vermindering de allergie speeld daarna weer heel erg op de da zegt ook dat het niet helpt.
eigenlijk is scheren een beetje een laatste redding.

bibi is een kortharige kat maar heeft wel veel onder vacht ze verblijft de meeste tijd binnen hoewel ze in de zomer wel eens naar buiten gaat.

haar allergie is zo erg dat ze zich zelf tot bloedens toe verwond om zich te kunnen krabben. door de vacht kan je het heel slecht shoon houden daarom gaf de da dit als tip omdat de jeuk al snel naar haar nek trekt.

dus binnenkort heb ik n kort geschoren kat hihihi zal dr wel stom uit zien.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:03

het komt wel vaker voor dat bijv perzen geschoren worden en ja inderdaad, ziet er mega-stom uit, kale kat met pluimstaart en sokjes net als een poedel, maar je bent vrij om een leuk patroontje te scheren. Clown Haha!
Als dit de beste oplossing is dan zou ik het wel onder narcose/roesje laten doen bij de dierenarts, minder stress voor de kat dan zelf doen.
je zou voor die allergie ook eens advies kunnen vragen op bijv. http://www.kattenpraat.nl daar zitten ook heel wat kattenkenners/liefhebbers

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:06

ik ga volledig met cissy mee,
scheren niet zo doen,
en alleen zelf scheren als je er ervaring mee hebt,
een kattenuid is erg dun, vooral goed op de tepeltjes letten !

ik heb vorig jaar een kat geschoren die klitten had, en zich niet laat kammen
gezien ik zelf veel scheerervaring heb, ben ik bij de dierenarts gaan scheren, zij hadden m een roesje gegeven en kwamen netjes controleren of alles nog oke was

Anoniem

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:11

Ik vond er nog wat foto's van terug (nu zijn perzen sowieso al oerlelijke katten, maar deze waren wel heel extreem, van die doorgefokte beesten die vrijwel geen neus meer hadden Nagelbijten / Gniffelen )

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen

Als je geen ervaring ermee hebt zou ik het niet zelf doen, een van deze perzen was dus door een diernarts geschoren die er geen ervaring mee had, en zat dus onder de wonden die zelfs gehecht moesten worden Verdrietig (DA was op proeftijd en is uiteindelijk dus ook niet aangenomen...).

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: vlo allergie dus scheren van kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:29

ik heb wel ervaring met het scheren heb tijdens mn stage konijnen en n paar katten moeten scheren ook doe ik de hond van n vriendin wel vaker.
mn kat kan niet tegen de narcose wegens haar hart (ja ze is n beetje n ziekte meisje) en doordat ze ook niet vast gehouden wil worden door n vreemde leek het mn da ook niet zo'n goed idee dat de assistente het ging doen hahaha ze is al bang als ik bibi mee neem op controle ze bromt altijd heel erg ookal doet ze mij niets ze bromt altijd.

die perzen zijn wel erg extreem jeetje lijkt net of de neus naar de binnenkant van hun gezicht zit!!

ik ga morgen even met mn da overleggen wat hij nou t beste vind scheren wordt het dus wel maar nu nog de uitvoering hahaha Haha!