[Info] Het centrale dierennamentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 03:39

Zoe_97 schreef:
mijn toekomstige border collie (waarschijnlijk een zwart witte, maar kan ook een ee red of een choclate worden, maar kleinere kleurkans daarop) was eerst zeker dat het een teefje zou worden, dus ik namen aan het zoeken en ik ben helemaal verliefd op de naam daeva (een soort demon van al het slechte op de werend :') ). Nu is er toch een grote kans dat er een reu'tje komt, maar ik ben zo verliefd op de naam daeva dat ik geen leuke reu'ennaam vind en ik overweeg de naam voor zowel reu als teef te gebruiken. vinden jullie die naam te vrouwelijk of zou dat kunnen? (verbasteren naar daemon gaat niet want zo noemt de toekomstige papa al)


Oh een hele mooie naam! Mijn katers heten Hope en Faith dus ik zou Daeva lekker voor een reu gebruiken haha. Wil je toch een mannelijkere naam, vind ik deze heel mooi:

- Acis (Griekse watergod)
- Mithra (in dezelfde lijn qua mythologie als Daeva, maar dan staat het voor 'vriend')

Ik zie dat het woord ook in de variant Daevo en Daevi bestaat, dan heb je hetzelfde maar toch stoerder.

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:15

Ik heb sinds vandaag weer 2 muisjes, 2 dametjes en ik ben nog opzoek naar leuke namen.

Ik wil graag iets wat "bij elkaar hoort" zoals bijvoorbeeld Woezel en Pip (mijn vorige 2 muizen), maakt niet uit waarvan het afgeleid is, of het nou beroemde acteurs/actrices zijn of eten als het maar een bekende combinatie is :j

De ene is wit met een paar grijze vlekjes en de ander is zwart met een wit koppie.
Hebben jullie nog suggesties?

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:16

Jip & Janneke? Zoiets? Of zoek je iets grappigs? Zoals pinda en kaas :')

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:21

Het mag grappig maar het hoeft niet per se, maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets gevonden waarvan ik dacht; dat is het!

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:23

Ik heb twix& snickers voor mn konijnen, en.jip, janneke leeft niet meer.

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:11

yanick29 schreef:
Ik heb sinds vandaag weer 2 muisjes, 2 dametjes en ik ben nog opzoek naar leuke namen.

Ik wil graag iets wat "bij elkaar hoort" zoals bijvoorbeeld Woezel en Pip (mijn vorige 2 muizen), maakt niet uit waarvan het afgeleid is, of het nou beroemde acteurs/actrices zijn of eten als het maar een bekende combinatie is :j

De ene is wit met een paar grijze vlekjes en de ander is zwart met een wit koppie.
Hebben jullie nog suggesties?

Harry en Ron? Sirius en James? Fred en George? (sorry, Harry Potter fan :+ ) Asterix en Obelix, Bert en Ernie, Charlie Brown en Snoopy, Goofey en Pluto, Hans en Grietje, Julius en Caesar, Kermit en Miss Piggy, Mario en Luigi..

Oh, zie nu pas dat je 2 dametjes hebt.. Hmm, dan misschien deze:
Knabbel en Babbel, Winnie en Pooh/Winnie en Knorretje, Lilo en Stitch?

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:24

Fred en George, zo heten mijn goudvissen al :') (nog een Harry Potter fan hierzo XD )

Het is Champie en Safari geworden :D

MissSantj
Berichten: 21
Geregistreerd: 11-06-06

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:43

Wij hebben onze nieuwe kittens voorlopig Keats en Lynch genoemd. Naar mijn favoriete dichter en één van onze favoriete filmregisseurs (Kubrick klonk toch niet zo goed).
Maar ben nog een klein beetje aan het twijfelen. Het zijn toch ook niet zo'n 'schattige' namen.
Dacht ook aan Nemo en Zissou (The Life Aquatic with Steve Zissou)
Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:56

Tipje voor de namenzoekers:
als je een kleur of kenmerk wil gebruiken, kun je het woord ervoor in google translate of een andere vertaalmachine vertalen naar diverse talen.
Zo ben ik op Jhula (joela, met een Engelse j zegmaar) gekomen voor mijn zwarte kater, het is Bengaals voor 'roet' en verwijst dus naar zijn kleur. :)
Wat ik ook doe als ik een boek lees, tv kijk of bijv op het forum topics lees oid en ik zie een naam die ik leuk vind, is hem in een lijstje in mijn telefoon opslaan (kan ook op papier of op tablet/laptop oid) en eens in de zoveel tijd even teruglezen om te kijken of hij nog steeds leuk is.
Zo heb ik nu 2 lijsten (1 met jongensnamen en 1 met meisjesnamen) met zeer diverse namen variërend van stoer tot fantasy tot zacht en lief tot vertalingen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:23

Hoi, wij krijgen binnenkort een pup, het is een reu en een kruising hollandse en mechelse herder. Alleen kunnen we het niet eens worden over een naam. Ik zoek eigenlijk iets wat een betekenis heeft, maar ook niet te lang is, het liefst 2 lettergrepen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:50

Hoi allemaal,

Ik zoek thema's voor nestjes katten en daarbij namen. Dit vraag ik voor de fokker en omdat we zelf een kitten van daar krijgen. Alleen de inspiratie is ver te zoeken.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:27

Disney, automerken/modellen, acteurs, filmkarakters (bijv de personages uit Harry Potter, Avatar oid) bloemen(rozen en dan de soorten bijv).
Limoen heeft ooit een aardbeienthema gehad dacht ik met de soorten als namen voor de kittens.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:28

Oeh dat is ook leuk! Daar kan ik wel wat mee dank je wel.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:04

Leuk, ik meld me even in het topic.

We hebben een pup gekocht gister, een reu. Het is een Amstaff x Engelse stafford.
We zoeken nog een naam, heb al wat ideeen maar wellicht heeft bokt onverwacht goede ideeen.
We willen een sterke naam, iets met Mythologie zou gaaf zijn (vind zelf Odin erg leuk).
Overigens het moet Engels (of iets anders dat makkelijk is uit te spreken) zijn aangezien we in een Engelstalig land wonen en m'n vriend alleen Engels spreekt.

Dit is de pup.
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 01:07

Iemand een idee voor de stamboomnaam voor een rode border collie reu? Eerste letter Q mag max 24 letters

Ik vindt als roepnaam sky erg leuk maar staat nog niet vast.
Andere dieren noemen Phoenix en Daeva (zij hebben geen stamboom)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 01:13

Zoe_97 schreef:
Iemand een idee voor de stamboomnaam voor een rode border collie reu? Eerste letter Q mag max 24 letters

Ik vindt als roepnaam sky erg leuk maar staat nog niet vast.
Andere dieren noemen Phoenix en Daeva (zij hebben geen stamboom)

Querido. (Geliefde, lief in het spaans)

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:03

Ik vind Quinn wel leuk klinken :j

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:18

Nagini schreef:
Leuk, ik meld me even in het topic.

We hebben een pup gekocht gister, een reu. Het is een Amstaff x Engelse stafford.
We zoeken nog een naam, heb al wat ideeen maar wellicht heeft bokt onverwacht goede ideeen.
We willen een sterke naam, iets met Mythologie zou gaaf zijn (vind zelf Odin erg leuk).
Overigens het moet Engels (of iets anders dat makkelijk is uit te spreken) zijn aangezien we in een Engelstalig land wonen en m'n vriend alleen Engels spreekt.


Zeus <3
Hercules
Apollo
Hermes
Wodan
Fenrir
Akela (uit Jungle Book)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:32

@Nagini

Huan (the hound of Valinor in de Lord of the Rings)
Argos (hond van Odyseus)
Gelert (hond uit Welshe mythe die een baby redde van een wolf)
Sirius (de 'hond' ster, maakt deel uit van Canis Major, the Greater Dog)
Panhu (hond out Chinese mythe, a divine dog)
Bran (Fionn mac Cumhhails hond, een beetje een Ierse Heracles)
Fenris ('kleine wolf', afgeleid van Fenrir)
Fang (uit Harry Potter :') )

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:40

later wil ik het liefst een rode huskie, mijn vriend een zwarte... we hebben de naam 'konen of conen' besproken en vind k wel een leuke en stoere naam voor zo een type hond ;)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:21

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een leuke naam voor dit lieve konijntje aan de rechterkant (de niet-hangoor). Het is een meisje en ze heet nu Vlinder. Hoewel dat erg bij haar past, vind ik het niet echt een leuke naam voor een konijn. De ram aan de linkerkant(wel hangoor), heet Rafel. De dame is een heel verlegen, rustig konijntje met blauwe oogjes. Iemand een leuk idee?
Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 03:12

Wings_love schreef:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een leuke naam voor dit lieve konijntje aan de rechterkant (de niet-hangoor). Het is een meisje en ze heet nu Vlinder. Hoewel dat erg bij haar past, vind ik het niet echt een leuke naam voor een konijn. De ram aan de linkerkant(wel hangoor), heet Rafel. De dame is een heel verlegen, rustig konijntje met blauwe oogjes. Iemand een leuk idee?
[ [url=m/i67ATr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lilly?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:00

Mijn 'nieuwe' paard heeft best een aparte naam gekregen, zijn naam was eerst Ursul,vond ik niet bij hem passen.Het is een stoere tuiger en daarom kreeg hij de naam Karim El Ahmadi, roepnaam Karim.
Heb nog nooit deze naam gehoord bij een paard.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:21

loveu_p schreef:
Ik ben op zoek naar een naam voor onze boomer pup, een teefje :) ze is zwart/bruin/wit.

Swiffer

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: [Centraal] Het centrale dierennamentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:59

Over een aantal weken zal ik (minimaal) twee jonge konijntjes gaan krijgen en deze wil ik wel graag van een mooie, bijzondere naam voorzien. Het worden in ieder geval één ram en één voedster. Hebben jullie misschien suggesties? Ik ben niet zo'n fan van Engelse namen (verder wel van buitenlandse namen) en het lijkt me erg mooi om een naam met een betekenis te geven.