[VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:22

Jeetje TS.. onwijs heftig zeg. Wanneer zouden ze die operatie kunnen doen.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:23

Sjeetje ts, heeel veel sterkte!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:02

Hoi allemaal,
Ik kan jullie door mijn nieuwe spraakprogramma zelf updaten!

Niet met fijn nieuws helaas..
Als eerste dat mijn situatie niet veranderd is. Ik ben nog steeds vrijwel blind. Mijn rechteroog kan enkel operatief beter worden, maar voordat die ingreep plaats kan vinden zijn we weer een jaar verder. :( Over links weten ze dat nog niet, dus daar ligt al mijn hoop.

Maar ik wen er aan, het nieuws van vandaag vind ik veel erger. We lopen met Happy al een paar weken bij de da en ze heeft boxrust. Diagnose onbekend want elke keer als we dachten het gevonden te hebben, veranderde er weer wat waardoor het uitgesloten werd. Het zat iig in de hoef rv. Vandaag was de dag van de rontgen; gebroken hoefbeen... Er is wel een goede kans op genezing maar de invloed op de rest van haar carriere is onbekend.

Ik ben er kapot van. Het is pas februari, 2017 is nu al een rotjaar..

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:05

Oh meis een ontzettend dikke knuffel voor jou! <3

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:06

Wow TS wat onwijs heftig voor jouw eigen situatie en die van je pony/paard! Ik duim voor een genezing van jullie beiden!
Waarom duurt het een jaar voordat je geopereerd kan worden aan je oog? Kunnen ze in bv Duitsland ook niets voor je betekenen? Soms zijn ze daar verder met hun ontwikkelingen.
Sterkte :(:)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:11

Ohw wat een rot nieuws!! Voor jullie beide.
Dikke knuffel voor je en ik duim!

Wat fijn trouwens dat je nu met een programma wat beter uit de voeten kunt, ookal is de reden waarom niet fijn.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:20

Oh nee TS, wat een rot nieuws. Vanaf hier een hele dikke virtuele knuffel. :(:)

gerlindie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:21

Ik dacht pas nog aan je, maar had op beter nieuws gehoopt!
Heel veel sterkte!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:21

Dankjullie, ooit kunnen we weer samen plezier hebben, hoop ik

Dat het niet eerder kan qua operatie is omdat de parasiet in de ogen een jaar kan overleven en dus een jaar minimaal behandeld moet worden. Nog 6 maanden minimaal behandeling en daarna moet het een half jaar rusten om de kans van slagen maximaal te maken. Anders is de kans op afstoting veel groter en dan is het einde verhaal. Dus dan wacht ik liever dat jaar. Misschien verbetert links in die tijd nog wat..

darkadia

Berichten: 5269
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:24

Jeetje wat n heftige updates weer Joysieee. Al is het heel licht positief dat het waarschijnlijk over een jaar te behandelen is, en wel fijn dat je nu met spraakprogramma wel weer iets kan zelf. Lijkt me heel naar zo afhankelijk moeten zijn door fysieke problemen. En op zich wel goede kans op herstel van het gebroken hoefbeen? Sterkte!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:26

Bij de buurvrouw loopt ook een paard die een gebroken hoefbeen heeft gehad. Is prima hersteld hoor!

Ik snap het beter dan idd. Snap dat je wacht inderdaad. Hopelijk herstelt links nog iets.

Is het erfelijk wat je hebt?

gerlindie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:31

Even nog een nieuwsgierig vraagje. Antwoorden hoeft natuurlijk niet als jij dat niet wilt :o

Maar ga je nu nog wel gewoon naar school? En moet je dan naar al je boeken luisteren?

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:37

:(:)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:39

Jeetje ts... Wat een ellende allemaal!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het enige wat ik voor je kan doen is hopen dat alles spoedig weer goed komt. Zowel voor jou als voor je pony.
Wat zal jij je verschrikkelijk naar voelen..
Heel veel sterkte gewenst!

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:05

Sow Joyce, het zit jou niet mee.
Sterkte! :(:)

Neon

Berichten: 4961
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:00

Heel veel sterkte... jeetje wat een crappy begin van het jaar :(

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:20

Sterkte, hey wat balen! Hopelijk komt het allemaal weer goed. :(:)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:05

Het is misschien leuk om hier even te updaten :)
Het afgelopen jaar is Happy hersteld van haar hoefbeenbreuk. Een tijdje terug hebben we groen licht gekregen van de dierenarts om weer iets te gaan doen. Helaas kon/mocht ik toen zelf niks doen, dus het heeft even op zich laten wachten.
Nu zijn we sinds een week of 3 spelenderwijs weer aan het opbouwen. Laat het mijn dokters maar niet horen :) maarja, ik voel me er fit genoeg voor en het brengt me eerder energie dan dat het me energie kost! Ik pak haar nu 2 keer in de week, maximaal 20 minuten inclusief longeren van tevoren. Dat is echt zat voor haar. Ze is daarna (mentaal) gewoon op en ze heeft de tijd nodig om alles te verwerken.
Hiermee zijn we er weer een stukje meer achter wat er mis is gegaan toen ze in training stond. Als ze er daar op gingen was het vanaf het begin al stap, draf en galop. En dan van tevoren ook nog aan de longe. Dat kon en kan haar koppie niet aan, waardoor ze dan aangeeft dat het te veel voor haar is door stil te gaan staan. Dit werd daar gezien als staken en dus probeerden ze haar dan weer met de longeerzweep vooruit te krijgen. Omdat het een ‘stop, het is me te veel’ reactie was en is, en niet een ‘ik ben stout’ reactie, werkte het natuurlijk niet om haar vooruit te dwingen. Ze deed en doet het niet zonder reden. Dan ontstond het gevecht waarover ze ons toentertijd zo vaak verteld hebben. Het was gewoon niet de manier voor Haps.
Gisteren heb ik er voor de tweede keer weer opgezeten. Ze voelde fijn dus na wat rondjes stappen op beide kanten maar eens gekeken of ze een stukje in draf wilde. Dat wilde ze, dus een rondje draf per kant en het was weer goed voor vandaag. Ze was braaf en deed het mega goed. Dan stoppen we ook gewoon na zo’n kort stukje. Ik ben zo onwijs trots op haar.
Donderdag komt de zadelmaker overigens om haar zadel weer goed te maken, dus dan zijn we er al helemaal klaar voor. Ik moet zelf ook wel uitkijken dat ik haar niet ga overvragen. Ik vind het zo onwijs leuk en Happy wil ook altijd werken, dus dan is het verleidelijk om haar vaker te pakken. Maar zoals ik al schreef heeft ze de tijd juist zo nodig om alles te verwerken. Ze lijkt op mij.
Hieronder een foto die mijn zusje van ons heeft gemaakt tijdens een van de rondjes draf. Happy is maar 1.55m en ik ben 1.80m. Ze toont groot :) ze is wel echt sterk, haha. Ze zoekt (logisch) nog heel veel steun in de teugels.
En oh ja, ik zie nog steeds maar zo’n 10%. Ik weet niet hoe verantwoord het is om dan een paard in te rijden, maar ik voel me heel veilig op Happy haar rug. Misschien werkt het ook wel in ons voordeel dat ik alles op gevoel moet doen.

Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

wauwie wat een gaaf bericht. Happy en jij zien er goed uit.

hoe gaat het nu met je? ben je inmiddels geopereerd en heb je weer zicht?

Hevonen

Berichten: 5649
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:16

Fijn om te zien dat er toch weer fijne dingen mogelijk zijn. Veel sterkte met jullie beiden!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:28

Sterkte hoor. En wat fijn dat je weer een beetje kunt rijden.

Lukasje
Berichten: 11382
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:37

Ik ben er even stil van, slik, wat een verhaal ....

Ben jij een optimistische, moedige meid! Petje af!!

Het stemt me wel blij dat je gevonden hebt wat er met Happy aan de hand was en ze weer helemaal genezen is!!

gerlindie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:50

Het ziet er voor een tweede keer echt goed uit!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:53

Timone, dankjewel :) ik heb 2 operaties achter de rug en mijn zicht is van zo’n 3% naar 10% gegaan. Dus basically zie ik nog steeds bijna niks. Met het nieuwe stukje zicht kan ik wel wat meer kleuren zien, dus dat scheelt heel wat. Ik ben er ook al best aan gewend na 1,5 jaar blind zijn. Ik heb in dit topic niet veel over het verloop van mijn eigen situatie geschreven, omdat dit Happy haar topic is. Maar hoe het ‘t afgelopen jaar is gegaan en gaat kun je vinden op mijn blog. De link daarvan staat in mijn onderschrift.

Hevonen, dankjewel!

Naamster, thanks. Ik rijd alweer meer dan een jaar zonder zicht :) op mijn andere paard, dat wel. Als ik dat niet deed was ik nu echt niet zomaar op Haps gestapt hoor, haaha. Ik heb er best even over gedaan om het rijden zonder zicht onder de knie te krijgen, ik ben weet ik veel hoe vaak het hek ingereden, mijn orientatie en balans kwijtgeraakt en noem maar op. Dat had ik Happy niet aan willen doen. Maar inmiddels ben ik er prima aan gewend om op deze manier te rijden! :D

Lukasje, dankjewel! Lief <3

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:49

Lees op je blog dat je hond Dribbel heet! Wat cool! Mijn Jack Russel ook :)