[VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:08

Gerlindie, dankjewel! :D
Suikermeisje, haha ja dat klopt. Grappig!

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:47

Ik vind je heel dapper,en hoop dat je gezondheid vooruit gaat,en dat je fijn met Happy kunt rijden.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:47

Vind het echt super dapper dat je ondanks het weinige zicht durft te rijden.

Maar het ziet er goed uit met Happy. Er volgen vast snel meer mooie foto’s van jullie.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:58

Ik volg, ben erg benieuwd wat er uit gaat komen! Veel sterkte met je zicht :(:)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:37

Wauw TS wat heb ik gigantisch veel respect voor je!

Ik volg je topic mee uiteraard maar heb hem eerst vanaf pagina 1 gelezen om de "story behind" te weten.

Ik ben er meer dan genoeg van overtuigd dat jij en Happy de perfecte combinatie zijn en zij je misschien later wel als beste kan begeleiden als zijnde "parapaard" omdat jullie al zo'n lange weg met elkaar hebben afgelegd.

Inrijden is heel spannend, mijn paard wordt dit najaar ook weggebracht maar gelukkig kunnen en mogen wij veel zelf doen onder hun begeleiding en is dat ook de stal waar hij vandaan komt dus bekend terrein. Hele andere situatie dus.

However ik vind dat jij meer gevoel voor paarden in je vingernagel hebt dan de meeste mensen in hun hele lijf en daar mag je heel erg trots op zijn.

Paardenfann4
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:43

Wat ben jij een dappere en positieve meid zeg! Super knap van je dat je dit paardje inrijd met zo weinig zicht. Jullie zijn een leuke combinatie. Heel veel succes nog!

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:55

Wat een bijzondere update. Knap hoe je met de tegenslagen omgaat, Happy zo goed kan (en wil!) Lezen en respect hebt voor haar grenzen. Heel veel geluk samen!

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:05

Het hele verhaal gelezen en ben er stil van , diep respect voor jou !

Jullie gaan er komen samen , alle vertrouwen daarin .. ik volg !

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:15

Wauw, respect voor jou!
Ook moet ik je complimenteren op de volwassen manier van schrijven. Je kan in niks opmerken dat je nog zo jong bent, ook niet uit de berichten van 2016.

Ik ben er van overtuigd dat jij en Happy er gaan komen samen, jullie zijn echt een perfect stel!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:16

Ohh jongens, ik ben helemaal stil van alle lieve reacties <3 en wat leuk, nog meer volgers!

De afgelopen dagen hebben we lekker niks gedaan. Beetje gepoetst, geknuffeld en een stukje gewandeld. En ja, wandelen kan ik. :) we wonen op een doodlopende weg en ik zie het verschil tussen het gras en de weg. Met Happy had ik dit nog nooit eerder gedaan, met mijn andere paard liep ik al eerder regelmatig naar het einde om te grazen. Maar omdat Haps op die stal ook met wandelen gek heeft gedaan (toen ze net weer thuis was en ik ging wandelen, toen ik nog zicht had, ging het ook goed. Maar je weet maar nooit) en omdat ze al meer dan een jaar niet buiten het terrein was geweest door de hoefbeenbreuk, durfde ik het eerder nog niet aan met dit zicht. Maar ze was heel erg braaf. Ze vond het wel een beetje gek dat ik van de ene naar de andere kant van de weg slingerde, toch bleef ze rustig en netjes naast me.
Morgen komt de zadelmaker. Dan heeft ze haar eigen zadel weer. Dat is voor mij ook wel een fijn gevoel, dan weet ik zeker dat het zadel haar niet in de weg kan liggen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 18:13

Donderdag is zoals ik al zei de zadelmaker voor Haps geweest. Haar zadel ligt weer zoals hij hoort. :) wel zei de zadelmaker dat, wanneer Happy ook maar een beetje spieren gaat kweken, ze uit het zadel zal groeien. Dus we zijn stilletjes al een beetje aan het rondkijken voor iets anders. Toen heb ik een paar rondjes gestapt om te kijken of hij helemaal goed was opgevuld, meer niet.

Vandaag mocht ze weer aan de slag. Omdat we de voorgaande keren merkten dat de longeerlijn alleen maar verwarrend voor haar werkte, besloten we het vandaag maar zonder te proberen. Als het niet ging konden we haar er altijd nog aanzetten.
Ik erop, mijn moeder in de bak met de lijn zodat ze ons waar nodig kon helpen. Dit was een goede keuze, Haps volgde mijn commando’s beter op dan aan de longeerlijn. Ik denk omdat ze nu wist op wie ze moest letten. Het lijkt mij dat het best verwarrend is als er een longeur en een ruiter zijn als je een van de twee gewend bent. Nouja, ze was braaf. Rechtsom (haar moeilijkere kant) wilde ze het liefst op de helft van de korte zijde al afwenden, maar gelukkig kon mijn moeder hier dmv haar lichaamstaal ingrijpen. Uiteindelijk liep ze rechts gewoon een netjes rondje. We hebben een klein stukje gedraafd. Ik moet wel heel erg aan dit zadel wennen, maar ze bleef wel braaf. Compleet anders dan mijn andere paard is Haps eerder traag dan vlug. Dus mams heeft een beetje geholpen met voorwaarts houden. Maar ze heeft het heel goed gedaan. 10 minuutjes en ze was weer op, maar dat is okee. Wederom heel trots!!

Afbeelding

sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:41

Wat ongelovelijk knap dat je dit zo doet! En wat fijn dat het de goede kant op gaat *\o/*

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:45

Ik ga jou topic ook volgen. Ik zit met hetzelfde probleem, alleen is mijn paardje is al iets ouders, maar zou inprincipe ook ingereden moeten zijn. Maar hij vertoond enorm raar gedrag onder het zadel. Misschien kom jij dezelfde dingen wel tegen die ik ook nog heb.. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 22:46

Sollair310, dankjewel! :D we komen er wel een keertje, ooit. En anders hebben we nu in ieder geval plezier. Ik vind het zo leuk om met haar te werken en voel me ook een stuk zekerder dan ik van tevoren gedacht had op haar rug.

Gizeppie, oei. Heb jij ook een topic? Wat is er met jou paardje gebeurd? Leuk dat je volgt!

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:59

Joysieee schreef:
Sollair310, dankjewel! :D we komen er wel een keertje, ooit. En anders hebben we nu in ieder geval plezier. Ik vind het zo leuk om met haar te werken en voel me ook een stuk zekerder dan ik van tevoren gedacht had op haar rug.

Gizeppie, oei. Heb jij ook een topic? Wat is er met jou paardje gebeurd? Leuk dat je volgt!


Topic is in de make.. Heb wel een ander topic waar een deel van het verhaal al op staat..

Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen..?

Maar ga ook nog een ander topic aan maken om te volgen.