Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wat doen met shetlander

 
Profiel   

hoi :wave:

Mijn vraag is: wat doen jullie nou eigenlijk met een shetlander of heb je leuke ideeen?
Ik weet wel veel dingen zoals:
Longeren
Wandelen
Aan de fiets
Vrijheids dressuur
Lange Lijne
Gewoon knuffelen
Vrij springen
maar weten jullie nog meer dingetjes? ik en me shet willen weer is wat nieuws :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-09 21:12 



 
Profiel   

Gebruik eerst eens de zoekmachine; dan kun je het hele weekend topics gaan doorspitten want er zijn al een stuk of honderd topics over precies 't zelfde onderwerp geweest ;)

ik TEM dus even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-09 21:13 



 
Profiel   

hoii!!
jij hebt ook heel veel filmpjes op youtube hea?:)
Echt koell.
je shet heet Amanda toch?
En miss met een karretje rijden?
xx-iess!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-09 21:40 



 
Profiel   

les op geven :p
hardlopen
koeien ophalen :p dat doe ik wel eens op de shet van men vriendin

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-09 23:12 



 
Profiel   

nikkilove : jaa ik heb filmpjes op youtube en ja ze heet amanda :P
slechte ervaringen met karretje maar wel bedankt :D

gonnyvdz : bedankt :) hardlope is ook wel een goede ja is goed voor Onze conditie :P
koeie ophale gaat het alleen niet worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-09 23:40 



 
Profiel   

vroeger reed ik er ook altijd op (ben nu wat te groot :(:) ) maar toen ging ik ook heel vaak spelletjes doen met guusje (mun sjetje) en mun vriendin
Voorbeelden:
-twee tonnen met een afstand van elkaar neerzetten en op de ene een balletje leggen die je rijdend op de andere ton legt, eerst draf daarna in galop proberen
-slalommen
-aardappelrace, JE PONY NIET VAN DE AARDAPPEL LATEN ETEN DAT IS GIFTIG!! gewoon een aardappel op een lepel leggen en rennen (kan naast je pony of erop) als je maar een pony hebt om dat te doen pak je er een stopwatch bij. Kan ook met eieren maar die vallen kapot.
-hindernisje bouwen, dan kan je natuurlijk springen, maar ook netjes naast de hindernis rijden, van je paard op de hindernis stappen. Met je paard in de hand naar het eind van de hindernis lopen, daar weer opstappen (das best makkelijk op een sjetje)

Dus je kan spelletjes zoeken om te doen.
En daarnet wist ik nog wat leuks maar dat ben ik nu weer vergeten, maarjaaa als ik het weer herinner zet ik het er wel bij.
Je kan er trouwens ook eens een skippybal bijleggen. Mijn shetjes waren daar bang voor, maar we hadden een hengst (arabofries)
die ging er helemaal mee voetballen en aan dat handvat heen en weer schudden, erg leuk om een middagje naar te kijken.
En wat je ook nog kan doen is (is ook het leukst met een vriendin) Je shetlander netjes poetsen, daarna versieren (verzin maar een thema, smurf, hooipaardje, simpelweg een keuringspaardje, enz) en dan foto's maken. wat dan helemaal leuk is (ik weet niet hoe oud je bent mr dat deed ik vroeger altijd) stuurde ik de foto's naar de penny Guusje is er een keer ingekomen!!! mr ik vind de penny weeer kinderachtig dus....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-09 15:04 



 
Profiel   

ofja,, lekker een paardenrecept voor hem maken,
maar ik weet nog steeds niet wat ik nu vergeten was.....
mr in iedergeval veel plezier met je shetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-09 15:23 



 
Profiel   

@ tjips : dankjewel :D weer een paar iedeen rijker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-09 21:32 



 
Profiel   

voorwerpen op de grond leggen, op je shet erlangs gaan en de voorwerpen oppakken,
zonder dat je er vanaf valt :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-09 20:41 



 
Profiel   

leuke tips ! alleen het probleem ik rij niet meer op haar dus ik zoek meer dingen voor aan de hand enzo maar wel bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-09 20:45 



 

Werken aan de lange teugel natuurlijk! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-09 20:47 



 
Profiel   

@ bizzybijtje dat is inderdaad wel leuk ja ben er ook mee aan de slag :)
alleen me kleine pony moet nog een beetje leren draven op mijn loop tempo :P maar verder gaat het wel goed! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 11:34 



 
Profiel   

Met een karretje? Aan de hand door het bos crossen (waterplassen etc)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 11:36 



 
Profiel   

karretje is niks meer voor mij en me pony ;( maaar aan de hand door het bos crossen is wel leuk ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 11:38 



 
Profiel   

ik heb ook een shetlandpony:)
en daar die ik mee longeren, knuffelen,vrijheidsdressuur,gewoon vanalles,,,

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 13:58 



 
Profiel   

Ik heb ook een shetje waar ik niet meer op kan rijden, maar waar ik wel nog heel veel mee doe! Ik 'men' namelijk met haar, tenminste, in hoeverre je het mennen kan noemen ;) Ik doe haar een halster om, en klik aan de ene kant een longeerlijn van 4 meter aan vast, die ik aan de andere kant vastknoop. Dan ga ik achter haar lopen, en nee, ze schopt niet:P, en dan een soort 'mennen'! Ik ga morgen ook voor het eerst proberen hoe ze reageert op voetballen ;) Ze is volledig bom-proef, dus echt bang zal ze er niet van worden, maar ik denk dat ze het wel heel leuk gat vinden! Hopelijk heb je wat aan deze dingen;) Als je nog wat wil weten over het 'mennen' of voetballen(hoe je het ze leert ofzo) moet je maar ff een pb sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 18:49 



 
Profiel   

oke bedankt allebei :) ik ga denk ik ook weer is wat van voetballen proberen (alleen de bal is lek :P ) maar dat ga ik wel weer in elkaar probere te zetten in me techniesche bui :P.
weet iemand nog een makkelijk aan te leren vrijheids dressuur kunstje. "pas" heeft ze inmiddels wel door ik zat aan iets te denken van kusje geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-09 23:39 



 
Profiel   

pernill schreef
oke bedankt allebei :) ik ga denk ik ook weer is wat van voetballen proberen (alleen de bal is lek :P ) maar dat ga ik wel weer in elkaar probere te zetten in me techniesche bui :P.
weet iemand nog een makkelijk aan te leren vrijheids dressuur kunstje. "pas" heeft ze inmiddels wel door ik zat aan iets te denken van kusje geven?

leren buigen liggen?
dat heb ik mijn shetlander ook geleerd het is heel makkelijk aan te leren:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 02:10 



 
Profiel   

hoe heb je liggen gedaan dan als het zo makkelijk is ? :)
ik ben er al best vaak mee bezig geweest iederekeer met andere tips en geen resultaat dus nu dacht ik om haar eerst compliment te leren, dan ga ik vanuit daar knielen leren, dan wil ik proberen haar te leren liggen vanuit knielen maarja dat is ook zo'n heel stappe plan. ze rolt niet vaak en als ze ligt en ze ziet me aankomen staat ze gelijk op om druk hinnikend naar het hek te rennen. :P gekke pony heb ik toch :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 11:48 



 
Profiel   

voetballeeeeeeen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 15:14 



 

pernill schreef
@ bizzybijtje dat is inderdaad wel leuk ja ben er ook mee aan de slag :)
alleen me kleine pony moet nog een beetje leren draven op mijn loop tempo :P maar verder gaat het wel goed! :)


Hartstikke leuk! :D
En je bent nooit uitgeleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 15:20 



 
Profiel   

inderdaad bizzybijtje :) dus er is altijd wel iets te doen :P
vandaag ging ik weer een beetje compliment oefenen maar ze raakt dan best snel uit evenwicht en dan komt ineens al dat gewicht op het been die ik omhoog hou dus daar ga ik weeris wat over op zoeken hier op bokt :)
iniedergeval bedankte voor al jullie goede reacties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 17:45 



 
Profiel   

Ik heb ook 2 shetlanders,,
Daar doe ik ook vanalles mee,,
Les op geven,,
Longeren,
vrijheids dressuur, steigeren, op het blok, pas, vanalles :)
Wandelen,
Poetsen,
Karretje,,
Met de fiets,
Racen,,
enz..
Ik weet voor de rest vrij weinig wat je nog kan doen,,
Zoals als gezegt, slalommen, racen/crossen door het bos..
Heerlijk hoor shetlanders :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 17:53 



 
Profiel   

dankje jolmer20 :)
inderdaad geweldige beestjes ik zou niet meer zonder kunnen :P
een groot paard in een klein lichaam ofzo zeggen ze toch wel is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 17:57 



 
Profiel   

haha idd :)
Ik vind het zo geweldig als ik bij mij grote pony ben geweest en dan ineens met m'n kleine ettertjes aan het werk ga :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen