mijn verzorg pony(shetXwelsh) gaat(veel) te hard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

Re: mijn verzorg pony(shetXwelsh) gaat(veel) te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:43

ja inderdaad dat zou ook heel goed zijn! ik heb even het profiel bekeken en ze nog maar 10 jaar.... les nemen en vooral lekker in de bak van alles met de pony doen. laten grazen aan de hand en veel met het dier bezig zijn zodat je het dier leert kennen doet ook al een hoop goed.
zit inderdaad het zadel wel goed? heeft ie last van z` n gebit?

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:32

uhm het is ook een idee om een pelham te pakken denk ik :)
heb hebt hem ook al met elastiek lopen zag ik pelham zal ook wel werken :')

mauuud

Berichten: 105
Geregistreerd: 26-01-12
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:06

Ik sluit me bij de meesten aan, neem les en ga voorlopig NIET buitenrijden.
Stel, je houdt hem een keer echt niet, dan kan het behoorlijk gevaarlijk worden.
Heb je een bak in de buurt? Ga daar lekker rijden.

Misschien een tip voor als je pony te hard gaat; voltes maken.
Hierdoor gaat een pony (meestal) langzamer lopen.
Maak de volte steeds kleiner tot je hem weer goed onder controle hebt.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit deed ik altijd.
Aan z'n mond lopen trekken heeft in ieder geval geen zin.

Succes ermee!

jt17
Berichten: 16
Geregistreerd: 19-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 19:08

jt17 schreef:
ik een heb een probleem thijme heeft van die buien dat hij gaat rennen ik ree laatst op de leet een weg bij ons in de buurt(hij had daarvoor ook al proberen er vandoor te gaan maar toen vond ik het leuk :x ) ik ging draven half door mijn hulp half uit zichzelf en toen begon hij steeds harder te draven en voor dat ik het wist zat ik in een keiharde rengalop!! #) #) en aan het eind van het gras ging hij gwn door maar het baasje van thijm dat hij bij de weg zou stoppen dat dee hij niet
hij sjeesde het dorp in! ik hop bijna onder een auto gekomen :( :( uiteindelijk is hij gestopt door dat ik hem in een steegje heb gestuurt hij wou dus niet stoppen en we hebben van alles geprobeerd een martingaal een elastisch elastiek en een halstertouw met 2 gespen dr aan,(eigenlijk een on elastisch elastiek die ander had hij kapot gemaakt) door de ringen van het bit 8er de oren langs naar de singel het zat heel strak en hij had constant zijn mond open dus misschien dee het hem pijn ook had hij toen geen neusriem nu wel een dubbele neusriem hij mag bij mij ik de tuin soms grazen en toen ik er aan kwam at hij raar hij zwabberde met zijn lippen en het gras viel uit zijn mond is dat normaal?? :evaw: :# :PB :PB :Y) :7 :7 8-) 8-)




ik rij zonder zadel dat gaat goed ik rij buiten en ik ga lessen /3 :j

jt17
Berichten: 16
Geregistreerd: 19-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:43

Ik verzorg ondertussen deze pony niet meer, maar ik denk dat het aan het zadel lag. Want als ik zónder zadel reed was 'ie braaf en relaxt.
Hier mag dus een slotje op