ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje1999

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-03-15

ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 23:50

heei bokkers :wave: ,

ik probeer mijn ouders over te halen om mijn verzorgpony voor mij te kopen, omdat ik er al ongeveer 7 heb gehad en elke weer teleurgesteld wordt met het bericht dat ze ineens de pony gaan verkopen. Met deze pony heb ik echt een hele sterke band en ik wil haar echt niet meer kwijt :n . Ik krijg ook van iedereen complimenten dat ik zo'n goed team met haar ben :j en dat zou het afscheid alleen maar moeilijker maken.

over mijzelf:
- ik ben 15 jaar
- rij al zo'n 10 jaar
- heb al veel verschillende verzorgpony's gehad
- heb al ong. 6 jaar verzorgpony's

nu is mijn vraag aan jullie: weten jullie een oplossing voor het probleem als je op vakantie gaat.


Ik ga in totaal 4 weken per jaar op vakantie, 3 in de zomer en 1 in de winter. Hoe doen jullie dat?

alle andere dingen zoals maandelijkse kosten, dierenarts kosten en hoefsmit kosten heb ik al een oplossing voor dus alleen dat kleine porbleempje *D
ik hoop heeeel erg dat iemand mij kan helpen :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:52

Zet alle voordelen en nadelen op een rijtje, maak een presentatie waarom het zo goed is om haar over te kopen, en let vooral op de timing! Dus niet als je net ruzie hebt gehad maar nadat je uit jezelf hebt afgewassen o.i.d. ! Veel succes:)

Mooi paardje trouwens, goed stel :D

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:09

Is de pony te koop dan? Anders hoef je ze ook niet over te halen.
weet je de argumenten vzn je ouders om tot nu toe geen pony voor je aan te schaffen? In dat geval weet je wat je moet moet doen of waar je aan zou moeten werken om ze over te halen.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:27

Bij ons doet een stalgenoot hem tijdens vakanties. Weet je al waar je hem wil gaan stallen?

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:32

Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.

op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:35

Hoezo, je kunt je paard toch weer verkopen alsie je belemmert in je ontwikkeling?

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:38

voorkomen is beter dan genezen

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:39

Iemand doet mijn pony ook als ik op vakantie ben :) Lijkt me heel leuk voor je als je hem krijgt :)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:41

Een verzorgster nemen :) hoef je zelf ook niet elke dag te gaan.

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:43

Het is inderdaad een leuke pony!

Bij ons zorgen de buren voor de paarden als wij op vakantie zijn (handig als je buren hebt die ook paarden hebben). En in het verleden hebben we ze ook wel eens naar een stal gebracht. Kostte toen 15 euro per dag per paard ('s nachts stalling, overdag weidegang) maar dat was wel een vriendenprijsje (en dus toch al snel 100 euro per week per paard).

@Danique_G: Je kunt je paard toch altijd nog verkopen als je echt wil gaan studeren en geen geld/tijd meer hebt? Ik heb vaak zat advertenties zien staan met paarden die te koop staan i.v.m. drukte studie.

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:52

Je moet ook rekening houden met hoe de markt ligt. Je bent er immers niet 1,2,3 vanaf. En, niet iedereen vind verkopen even makkelijk.
Mijn paard heeft een jaar te koop gestaan en ik kwam er simpelweg niet vanaf, heb haar uiteindelijk maar terug getrokken uit de verkoop..

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:57

Er zijn ook pensions waar je je paard kan stallen met de vakantieĀ“s.
Dus das al opgelost leuke pony succes met de rest.

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:02

Ik snap wat je bedoeld maar ben het ook wel met Danique_G eens. Ik heb mijn paard op mijn 15e gehad. En toen ik 19 was moest ik door omstandigheden alles zelf gaan betalen. Ben inmiddels op mezelf maar door dat ik mijn paardje heb kan ik niet stappen en vaak ergens heen gaan. Heb nu heel klein budget. Weg doen Is voor mij geen optie hoor. Na bijna 8 jaar doe je hem/haar niet ff weg omdat je minder geld heb of minder tijd.(mits het echt echt niet anders kan) Dezelfde pony terug kopen in haast niet mogelijk. Denk er dus aan dat je misschien binnen aantal jaar het zelf moet gaan betalen en of je daar dingen voor zou kunnen laten en misschien haar eventueel te verkopen.
Voor de vakanties zijn er vaak wel stalgenootjes die een oogje in het zeil willen houden en anders een verzorgster

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:13

Danique_G schreef:
Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.

op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..

Ik denk dat je hier wel echt gelijk in hebt.. 3 jaar geleden wilde ik ook nog zo ontzettend graag een eigen paard, maar moet zeggen dat ik alleen maar blij ben dat dat niet gebeurd is. Ten eerste had ik school dan denk ik niet gered, ten tweede had ik dan niet mn andere hobbys kunnen doen zoals nu en ten derde had ik dan nooit mn droom kunnen waarmaken (voor een jaar op reis)
Ik zou mn paard nooit zomaar kunnen verkopen... Daarvoor hecht ik me veel te veel aan zon dier, al helemaal als ik er elke dag heen ga en dus een sterke band heb. Vind het ook al heel jammer dat ik mn bijrijdpaarden hier achter moet laten als ik over 2 maanden in Canada zit. En daarnaast moet je m idd ook nog verkocht krijgen.

Er zijn ook genoeg bijrijdpaarden die niet zomaar verkocht worden, TS. Ik rijd mn huidige bijrijdpaard al meer dan 3 jaar en die gaat ook echt niet zomaar weg. Andere bijrijdpaard zou ook niet zomaar verkocht worden. Maar het risico blijf je wel altijd hebben ja.


En hoe wil je op je 15e een eigen paard gaan onderhouden (financieel gezien)? Lijkt me niet dat je genoeg verdient.. Of kunnen en willen(!) Je ouders je financieel steunn?

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:43

Danique_G schreef:
voorkomen is beter dan genezen


dat dit voor jou geld is niet voor iedereen natuurlijk, er zijn genoeg meiden op jonge leeftijd met een eigen paard en die uiteindelijk ook van alles kunnen.

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:56

Wat je zegt: uiteindelijk.
En die meiden ken ik ook, maar feit is wel dat een groot deel dan bij de ouders komt te liggen. Zowel financieel als qua tijd. Je ouders moet je dus wel zo gek krijgen. Je maakt mij echt niet wijs dat die alles hebben kunnen doen of niets hebben moeten laten. Anders mag je mij wel uitleggen hoe ze dat hebben gedaan want na 2,5 jaar ben ik er nog niet uit ;)

veertje1999

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:16

Nico_lette schreef:
Zet alle voordelen en nadelen op een rijtje, maak een presentatie waarom het zo goed is om haar over te kopen, en let vooral op de timing! Dus niet als je net ruzie hebt gehad maar nadat je uit jezelf hebt afgewassen o.i.d. ! Veel succes:)

Mooi paardje trouwens, goed stel :D

dankjewel dit gaat me wel helpen ben al druk bezig met een presentatie maken :D
ik hoop dat het werkt +:)+

Maaaarije

Berichten: 1755
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:27

Wat is volgens jou ouders het probleem? Dat je op vakantie gaat? Of de kosten die er bij komen kijken?
Inderdaad, zet alle voordelen en nadelen op papier en laat ze dit zien.

Danique, ben het in grote lijnen met je eens dat het soms beter kan zijn om te wachten met het kopen van een paard.
Echter heb ik mijn paard (pony) sinds m'n 13/14de. Ben inmiddels 19, woon samen met mijn vriend, en heb de pony nog steeds.. of ik er dingen voor moet laten? Nee absoluut niet, als ik op stap wil kan dat, of als ik een dagje weg wil kan dat ook.
Uitleggen hoe je dat doet.. tja.. hard werken en sparen

Maaike02
Berichten: 149
Geregistreerd: 26-12-14

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:30

wat een leuke pony. Ik smnap dat je he/haar graag wilt hebben na zon lange tijd. Misscien heb je paardenvriedinnen die nooit gelijk met jou op vakantie gaan?

pluklief

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:32

Eileen_ schreef:
Ik denk dat je hier wel echt gelijk in hebt.. 3 jaar geleden wilde ik ook nog zo ontzettend graag een eigen paard, maar moet zeggen dat ik alleen maar blij ben dat dat niet gebeurd is. Ten eerste had ik school dan denk ik niet gered, ten tweede had ik dan niet mn andere hobbys kunnen doen zoals nu en ten derde had ik dan nooit mn droom kunnen waarmaken (voor een jaar op reis) ?

Waar een wil is, is een weg. Hier op bokt word er vaak echt gedaan alsof je niet meer weg kan als je een paard hebt. Ik ben inmiddels 9 maanden in het buitenland geweest, verdeeld over twee keer. Als je het graag wil kan er echt wel wat geregeld worden voor ponylief. Ik zeg echt niet dat het geen enorme verantwoordelijk is, want dat is een eigen paard gewoon. Maar hier op bokt zie ik toch wel vaak dat mensen hun paard in de weg laten staan van leuke dingen terwijl er prima een oplossing gevonden had kunnen worden.

Wat je in de vakanties doet ligt een beetje aan je manier van stallen. Als je op een pensionstal staat heb je grote kans dat het gewoon met de pensioneigenaren geregeld kan worden. Ik huur nu zelf samen met een vriendin een plekje, wij regelen de vakanties dan gewoon onderling. Er zijn ook vaak wel stallen waar je het paard kan stallen als je weg bent maar dat ik vaak wel voor een langere periode. Zorg alleen wel dat je echt zeker weet dat je dit wilt, het is natuurlijk super om een eigenpaard te hebben maar het blijft veel werk en een grote verantwoordelijkheid.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:34

piezze schreef:
Hoezo, je kunt je paard toch weer verkopen alsie je belemmert in je ontwikkeling?

Paard verkopen in deze tijd? Veel succes

veertje1999

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:44

maaikefanfan schreef:
wat een leuke pony. Ik smnap dat je he/haar graag wilt hebben na zon lange tijd. Misscien heb je paardenvriedinnen die nooit gelijk met jou op vakantie gaan?

ja ik mijn beste vriendin gaat 1 week later weg dan mij maar dan zit ik nog met twee weken zolang kan zij echt niet stilstaan, maar gelukkig ken op de stal waar ik haar dan wil gaan zetten al best veel mensen omdat ik daar drie jaar heb gelopen (waar helaas toen een eind aan is gekomen), zij regelen het ook grotendeels onderling. :)

Kwal
Berichten: 4440
Geregistreerd: 02-08-07

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:47

Is de pony wel te koop?

veertje1999

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:51

pluklief schreef:
Eileen_ schreef:
Ik denk dat je hier wel echt gelijk in hebt.. 3 jaar geleden wilde ik ook nog zo ontzettend graag een eigen paard, maar moet zeggen dat ik alleen maar blij ben dat dat niet gebeurd is. Ten eerste had ik school dan denk ik niet gered, ten tweede had ik dan niet mn andere hobbys kunnen doen zoals nu en ten derde had ik dan nooit mn droom kunnen waarmaken (voor een jaar op reis) ?
een paard hebt. Ik ben inmiddels 9 maanden in het buitenland geweest, verdeeld over twee keer. Als je het graag wil kan er echt wel wat geregeld worden voor ponylief. Ik zeg echt niet dat het geen enorme verantwoordelijk is, want dat is een eigen paard gewoon. Maar hier op bokt zie ik toch wel vaak dat mensen hun paard in de weg laten staan van leuke dingen terwijl er prima een oplossing gevonden had
Waar een wil is, is een weg. Hier op bokt word er vaak echt gedaan alsof je niet meer weg kan als je kunnen worden.

Wat je in de vakanties doet ligt een beetje aan je manier van stallen. Als je op een pensionstal staat heb je grote kans dat het gewoon met de pensioneigenaren geregeld kan worden. Ik huur nu zelf samen met een vriendin een plekje, wij regelen de vakanties dan gewoon onderling. Er zijn ook vaak wel stallen waar je het paard kan stallen als je weg bent maar dat ik vaak wel voor een langere periode. Zorg alleen wel dat je echt zeker weet dat je dit wilt, het is natuurlijk super om een eigenpaard te hebben maar het blijft veel werk en een grote verantwoordelijkheid.

ja dat viel mij ook al op dat ze vaak redelijk negatief erover zijn terwijl ze zelf ook een paard hebben. Ik weet zeker dat ik haar wil heb er alles voor over, ik heb het vroeger niet makkelijk gehad op school qua pesten enzo. en dan kon ik mijn steun echt vinden bij paarden en dat heb ik nu weer omdat ik een 1 jaar allebei mijn opa's en een oma ben verloren en zo troost mij echt en daarom wil ik haar gewoon het liefst voor altijd een plekje geven waar ze het super heeft. Ik weet dat het een grote verantwoordelijkheid is maar die wil graag aangaan :) . Als ik haar krijg gaat ze op een stal staan waar er alleen voor je gevoerd wordt (als je dat klaarzet), want het is niet echt een pensionstal of manege, maar ik denk wel dat er genoeg mensen zijn daar die haar dan voor mij willen doen :j

veertje1999

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:52

xDonja schreef:
Is de pony wel te koop?

nu nog niet maar binnen een paar weken als het goed is wel