Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

 
Profiel   

maak duidelijke, realistische ideeën zodat je ouders ook zo iets hebben dat het echt mogelijk is. als jij zeker weet dat het kan, en je weet je ouders te overtuigen dat het echt kan (door inderdaad alles op een rijtje te zetten) dan is de keus voor je ouders makkelijker te maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 15:53 



 
Profiel   

shettiessx schreef
maak duidelijke, realistische ideeën zodat je ouders ook zo iets hebben dat het echt mogelijk is. als jij zeker weet dat het kan, en je weet je ouders te overtuigen dat het echt kan (door inderdaad alles op een rijtje te zetten) dan is de keus voor je ouders makkelijker te maken.

maar dat is nou net het moeilijke ze overtuigen dat ik het echt kan. De eigenaar nu zei dat als ze het iemand gunt en als ze vind dat iemand het kan dat ik dat dan ben <3 , maar het probleem is dat bijna iedereen die mijn situatie weet dat vind alleen me ouders nog net niet :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 15:56 



 

Is het financieel wel haalbaar dan? Anders herft het geen nut om door te zeuren. Wat niet gaat, gaat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 15:58 



 
Profiel   

Yezzi schreef
Is het financieel wel haalbaar dan? Anders herft het geen nut om door te zeuren. Wat niet gaat, gaat niet.

financieel kan het en zijn er oplossingen gevonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 16:21 



 
Profiel   

Als het alleen op de vakanties vastzit lijkt me geen probleem, daar kun je echt wel iemand voor vinden die op wil passen/verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 16:25 



 
Profiel   

Grootste voordeel = jongens. ... die kwamen na mijn paard en had geen tijd om met vriendinnen in het winkelcentrum of waar dan ook te "hangen"
Grootste nadeel, geld en natuurlijk ook wel druk - wel verantwoordelijk krijgen.

Maar ookal is deze pony heel leuk, jij groeit nog... het is voor de toekomst misschien niet zo'n goede keuze.
Pony verkopen is emotioneel erg moeilijk, maar dat weet je al ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 16:43 



 
Profiel   

sneeuwpop schreef
Grootste voordeel = jongens. ... die kwamen na mijn paard en had geen tijd om met vriendinnen in het winkelcentrum of waar dan ook te "hangen"
Grootste nadeel, geld en natuurlijk ook wel druk - wel verantwoordelijk krijgen.

Maar ookal is deze pony heel leuk, jij groeit nog... het is voor de toekomst misschien niet zo'n goede keuze.
Pony verkopen is emotioneel erg moeilijk, maar dat weet je al ;-)

Nou ikzelf groei bijna niet meer(waarschijnlijk nog tien cm ofzo ;) ) dus ik zal er denk ik niet uitgroeien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 17:55 



 
Profiel   

piezze schreef
Hoezo, je kunt je paard toch weer verkopen alsie je belemmert in je ontwikkeling?



Sorry, het is geen fiets wat je zo weer verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:01 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de redenen zijn van je ouders dat ze het niet toestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:03 



 
Profiel   

veertje1999 schreef
Nou ikzelf groei bijna niet meer(waarschijnlijk nog tien cm ofzo ;) ) dus ik zal er denk ik niet uitgroeien :)


Sorry, maar ik wordt daar niet van overtuigd.
Ben zelf ook 15 geweest. Mijn lichaam is behoorlijk veranderd en mijn lengte ook iets. Op de pony waar ik toen prima op paste zou rond mijn 20 ste toch echt als "iets" te klein worden bestempeld.

Als je je ouders wil overtuigen zal je toch met meer goede argumenten moeten komen. - daar gaat immers je topic over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:09 



 
Profiel   

Als je helemaal de vrije keuze had; zou je dan zo'n paard als dit kopen? De pony is nu al aan de kleine kant voor je dus als je nog groeit is dat al snel niet meer het mooiste plaatje.

Verder ben ik het met meerdere voorgangers eens. 15 is nog een leeftijd waarop een pony leuk is maar al gauw wil je andere dingen dan nu. Wil je studeren? Reizen? Door de aanschaf van een pony beperk je jezelf eigenlijk tot gaan werken. Niet dat daar iets mis mee is maar als je bijvoorbeeld op de HAVO zit snap ik wel dat je ouders het zonde zouden vinden als je niet gaat studeren.

Met een paard dat je straks zelf uitzoekt krijg je ook een goede band, en dan kun je de maat, kleur, ras.. alles zelf kiezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:12 



 
Profiel   

Ik ben juist op mijn 16e gestopt met de paarden, kreeg ineens andere interesses. Op mijn 20ste pas weer begonnen in de paarden en toen ik 22 was mijn eerste eigen paardje gekocht :) Houd er wel rekening mee dat school alleen maar drukker gaat worden en je er dan ook (vaak) nog een bijbaantje naast hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:18 



 
Profiel   

Wat zijn de redenen waarom jouw ouders het niet willen en waarom moet je ze over gaan halen?

Jouw ouders kennen jou het beste dus die hebben hun goede redenen en tuurlijk zeggen ze bij de paarden dat je het aankan.........die wil dat je hun dieren verzorgen en of er zelfs 1 van ze overnemen, verkopen gaat immers erg moeizaam in deze tijd en of willen ze meer vrije tijd hebben.


Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-03-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:22 



 
Profiel   

Ik snap dat het leuk is om deze pony te hebben, maar er zijn gewoon ontzettend veel kosten aan verbonden.
Mijn ouders hadden een pony gekocht voor mij en mijn zusje als we 'rijk' waren geweest, maar helaas is het gewoon te duur.

Houd daar rekening mee :)

En zoals anderen ook zeggen: je gaat het alleen maar drukker krijgen (of in ieder geval, dat is mijn ervaring) heb je dan ook nog tijd voor haar?

Ik hoop dat je nog lang kan genieten van je verzorgpony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:23 



 
Profiel   

Ontzettend leuk dat je altijd ponys hebt kunnen verzorgen en rijden voor de eigenaars, nadeel is wel dat ie verkocht kan worden (en de verkoop is niet voor niets, het is altijd met een reden).

Moet je gewoon niet teveel aan andermans dieren gaan hechten, dat is het beste.

Als de huidige verzorgpony verkocht is heb je zo weer een andere verzorgpony met wat geluk.

Ik denk dat het beter is voor jou in dit geval. Een eigen kopen kan altijd nog wanneer je wat ouder bent en ik moet eerlijk zeggen, je past net op deze pony, zeker als je naar, voor het mooie plaatje, kijkt.

Dus wat dan als je te groot wordt over 2 jaar en deze weg moet doen........dan kan ie maar beter nu verkocht zijn door de eigenaar.

Misschien ben ik wel wat te hard? maar heb me nooit erg gehecht aan de verzorgpaarden en bijrijpaarden, dus wanneer de eigenaar van stal veranderd en of ze verkopen, is het van succes op de nieuwe stal en of met de verkoop en dat is het, heb er geen moeite mee.

Want wat niet van mij is, ga ik me niet aan hechten.


Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-03-15 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:29 



 
Profiel   

Ik snap hoe je je voelt. Maar het leven is nou eenmaal zo. Maar als alles goed gaat met school enzovoorts en je ouders vinden het goed.. Dan zou ik het doen! Maar wel een bijrijder aanschaffen! Want je moet ook nog tijd hebben voor school want dat gaat ook niet van zelf. Ik vind het altijd zo heftig hoe iedereen hier regeert. Ik snap ze geven hun mening maar toch komt zo bod over. Dus kortom ouders laten kiezen. Hun geld paard kost heeeeel veel! Maar houd rekening met studie. Is het niet een idee om samen met iemand te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 18:56 



 
Profiel   

Samen met iemand anders de eigenaar zijn van 1 pony/ paard, nooit doen, dat geeft teveel gedoe en hommeles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 19:02 



 
Profiel   

veertje1999 schreef
Yezzi schreef
Is het financieel wel haalbaar dan? Anders herft het geen nut om door te zeuren. Wat niet gaat, gaat niet.

financieel kan het en zijn er oplossingen gevonden :)


Bedoel je dat jij het financieel kan betalen? Of heb je daar je ouders bij nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 20:16 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.

op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..



Dit dit en alleen maar dit! Je leeft maar één keer, je bent maar één keer jong... Leg je in die tijd alsjeblieft niet vast aan een verantwoordelijkheid als dit! Ook ik heb altijd graag een paardje gewild maar deze nooit gekregen, al is het twee keer érg dichtbij geweest. En wat ben ik mijn moeder daar achteraf dankbaar voor zeg, jeetje. Hoe ik nu leef en wat ik nu nog allemaal wil, dat zou nooit kunnen als ik een paard zou hebben!

En 'dan verkoop je hem weer'... Dat is natuurlijk niet leuk en ook niet de bedoeling als je een paard aanschaft, toch? Jij bent verantwoordelijk voor je paard en inderdaad, net als bij een kind betekent dat je wildste dromen opzij zetten en keihard werken. Of je dat moet willen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 20:23 



 
Profiel   

WWW --> YRT

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 09:55 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.

op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..


En na je studietijd komt er een vriend of man, drukke baan, een eigen huis, kinderen. En voor je het weet ben je 80 en heb je nooit een paard gehad. Als je een eigen paard hebt komen daar inderdaad verantwoordelijkheden bij kijken. Er zijn genoeg mensen die deze verantwoordelijkheid hun hele leven dragen zonder te bedenken wat je allemaal wel en niet kan. Een paard is een levensstijl en daar horen nou eenmaal aanpassingen bij. Als je in de 'maren' gaat zitten: inderdaad nooit aan een paard beginnen.


Laatst bijgewerkt door Sleeper op 24-03-15 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 10:00 



 
Profiel   

houd ook altijd rekening met onverwachte kosten, als je ineens naar de kliniek moet met je paardje kan je zo een paar honderd eurootjes kwijt zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 10:13 



 
Profiel   

[quote="Sleeper"

En na je studietijd komt er een vriend of man, drukke baan, een eigen huis, kinderen. En voor je het weet ben je 80 en heb je nooit een paard gehad. Als je een eigen paard hebt komen daar inderdaad verantwoordelijkheden bij kijken. Er zijn genoeg mensen die deze verantwoordelijkheid hun hele leven dragen zonder te bedenken wat je allemaal wel en niet kan. Een paard is een levensstijl en daar horen nou eenmaal aanpassingen bij. Als je in de 'maren' gaat zitten: inderdaad nooit aan een paard beginnen.[/quote]

helemaal mee eens.
Je zult er dingen voor moeten laten. Ik ging niet verder studeren, vond school niet leuk, al was het leren geen probleem.
Heb naast school, werk en vriend mijn pony gehad en dat was heel druk.
Toch nooit spijt gehad.

Maar je moet wel bewust zijn van alles wat je niet kan wanneer je een pony hebt.
Ook wanneer je op jezelf wil gaan wonen, heb je veel kosten van je pony waardoor dat wel eens een paar jaar later zou kunnen worden. Ook een vriend moet begrijpen dat er veel geld naar je pony gaat en dat doen ze echt niet allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 12:56 



 
Profiel   

Ik vind 'overhalen' altijd zo vervelend klinken. Het klinkt alsof jij niet naar hun kant van het verhaal wilt kijken. Immers, zij zullen (althans voorlopig) financieel verantwoordelijk zijn voor het paard. Misschien kunnen ze de maandelijkse lasten wel betalen, maar wat als ie ziek wordt? Of wat als je ouders liever willen sparen voor een nieuwe keuken of badkamer (bij wijze van spreken dan).

En heb je nog broers/zussen? Wat als zij straks ook zo'n dure aankoop willen? Kunnen je ouders het dan nog steeds betalen? Het is voor hun echt niet leuk als jij bijvoorbeeld wel een pony krijgt, en zij niet. Of als jij die pony krijgt en zij hebben op hun 18e liever een goedkoop autootje en zij krijgen die niet.

In elk geval is je leven niet over als je een pony neemt. Ik heb vanaf mijn 17e een Ijslander en een shetlander en ik sta niet in volpension. Moet dus alles zelf doen. Maar met hulp van mijn moeder en mijn schoonouders kan ik wel eens een dagje weg. Qua studie is het een kwestie van plannen, maar als je daar handig in wordt is dat geen enkel probleem. (voor mij is het een goede motivatie dat ik alleen mag rijden als ik het werk af heb).
Ik heb er altijd een bijbaantje bij gehad. Ik ben vorig jaar daarmee gestopt, omdat ik stress kreeg van mijn werk. In de tussentijd heb ik wel voldoende gespaard dat ik nu nog twee jaar kan studeren zonder dat ik in de problemen kom wat betreft financiën voor het paard. Scheelt wel dat het voor de helft het paard van mijn moeder is en dat die dus ook voor de helft mee betaalt ;)

Maar, ook als de koop niet doorgaat komt er wel een paardje op je pad dat ook goed bij je past. Ik geloof niet in dat er maar één paard is waarmee je een super goede band krijgt.
Een van mijn verzorgpony's ging op een gegeven moment ook verhuizen. Heel jammer, maar de eigenaar wilde haar vanzelfsprekend dicht bij huis hebben. Ik ben haar mee weg gaan brengen en ik wist toen ook zeker dat ze op een fijne plek kwam te staan. Ondanks dat ik er verdrietig over was, wist ik wel dat dit gewoon de beste oplossing was. Misschien is het voor jou ook fijn als je weet waar ze naar toe gaat, mocht je deze pony niet zelf kopen.

Samengevat, ik zou eens goed het gesprek aan gaan met je ouders. Vertel ze waarom jij graag een pony wilt en hoe je dat voor je ziet met school, werk en een latere studie. Maar luister ook naar hen. Als zij zeggen dat het niet kan, niet mag, wat dan ook, dan houdt het gewoon op. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 13:15 



 
Profiel   

veertje1999 schreef
maaikefanfan schreef
wat een leuke pony. Ik smnap dat je he/haar graag wilt hebben na zon lange tijd. Misscien heb je paardenvriedinnen die nooit gelijk met jou op vakantie gaan?

ja ik mijn beste vriendin gaat 1 week later weg dan mij maar dan zit ik nog met twee weken zolang kan zij echt niet stilstaan, maar gelukkig ken op de stal waar ik haar dan wil gaan zetten al best veel mensen omdat ik daar drie jaar heb gelopen (waar helaas toen een eind aan is gekomen), zij regelen het ook grotendeels onderling. :)


Misschien kan je m ergens die weken op t land gooien in een kudde?
Deed de eigenaresse van m'n vorige verzorgpaardjes ook. Die ging in de zomer 4 weken weg, dus dan gingen ze 4 weken in de kudde het land op.
Moet er natuurlijk wel iemand zijn die ff een kijkje komt nemen, maar als je met bv 6 mensen staat dan is er altijd wel iemand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-15 13:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen