ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:26

Sleeper schreef:
Danique_G schreef:
Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.

op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..


En na je studietijd komt er een vriend of man, drukke baan, een eigen huis, kinderen. En voor je het weet ben je 80 en heb je nooit een paard gehad. Als je een eigen paard hebt komen daar inderdaad verantwoordelijkheden bij kijken. Er zijn genoeg mensen die deze verantwoordelijkheid hun hele leven dragen zonder te bedenken wat je allemaal wel en niet kan. Een paard is een levensstijl en daar horen nou eenmaal aanpassingen bij. Als je in de 'maren' gaat zitten: inderdaad nooit aan een paard beginnen.



Denk dat je niet helemaal mijn bericht goed begrijpt. Ik had het over jong kunnen zijn en genieten van die fase. Bovendien, word je veel meer afhankelijk van je ouders. Ik zeg niets over harder werken etc, daar kweek je alleen maar discipline van. Al helemaal in tijden van lang studeer boetes etc haal je jezelf een extra druk op de hals.
Besides, niet iedereen wil een man en kinderen :D

En ts, je zei dat iedereen die negatief doet zelf een paard heeft. Weet niet precies wat je daar mee wilde zeggen maar misschien zegt het juist genoeg :D

janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:41

Mij is het gelukt! Ik kan je wel uitleggen hoe ik het heb opgelost? Mijn ouders wouden/willen echt geen pony maar toch is mijn vroegere verzorgpony nu van ons!

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:47

@janneke hoe heb je dat voorelkaar gekregen? :p

janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:05

Rebecca (verzorgpony) zou verkocht worden. Ik heb toen een filmpje gemaakt voor YouTube (mèt zielig muziekje) toen zette ik het filmpje op Facebook, Bokt en van alles. Heb het ook mijn ouders laten zien en mijn moeder barstte samen met mij in tranen uit. Omdat mijn moeder het zo mooi vond liet ze het aan iederen zien en iedereen zei; koop die pony toch gewoon voor haar! Ze hebben zo'n leuke band en echt plezier!
Mijn moeder was overgehaald maar mijn vader niet (nog steeds niet). Maar wij hebben vrienden met paarden en weiland en alles en die wouden er wel een ponytje bij voor de kleinkinderen. Zij nemen de verzorging op zich (het is een uur fietsen..) en wij komen 1 tot 2 keer per week langs. Hier hoeven wij geen geld voor te betalen en toch hebben we een pony :D

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: ouders overhalen mijn verzorgpony over te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:09

Ik zou eerst eens goed vragen waarom je ouders de pony niet willen kopen. Besef wel dat dit erg veel geld gaat kosten. Stalling enzo is misschien goed op te brengen maar wat denk je als hij naar de kliniek moet? Ik las dat dat een aantal 100 euro kan kosten, maar dit kan ook een aantal 1000 euro zijn. Dat heb ik van dichtbij meegemaakt.
Misschien kunnen je ouders niet meer op vakantie als ze een pony moeten bekostigen?
financieel geeft het echt een ingrijp!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:50

En is het je gelukt?


Oud topic maar idc vroeg me gwn af