Heei, mijn tinker met problemen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisjevoogd
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-05-13

Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 19:56

;( Hee bokkers ik heb een probleempje ik ken een tinker die een probleem heeft ik heb hem een tijdje verzorg maar hij staat nu op een andere stal maar hij heeft hele dikke sokken waar hij grote zweren onder heeft ik heb alleen geen idee hoe dat komt. maar hij heeft dus heel erg jeuk het is echt heel zielig zou het het beste zijn om die dikke sokken weg te halen of zou het niks uit maken?
xx Iris >;)

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:58

Wat ik me bedenk is mok? maar dats enkel te oordelen met fotos, heb je die toevallig?

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:58

eehm het beste zou zijn om de dierenarts te laten komen en niet zelf aan te klooien

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:59

Zou je niet eerst overleggen met de eigenaar/eigenaresse? Misschien dat die al met iets bezig en lijkt me een beetje onbeschoft als jij dan maar even de sokken eraf haalt ofzo.

Meestal ligt het aan het voer, juist niet door de sokken zelf.

Even overleggen is misschien beter dan hier zomaar iets te doen.

Irisjevoogd
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 20:04

Ja dat klopt nee sorry ik heb geen fotos maar een jaar geleden had hij wel mijt.

Rennie89
Berichten: 37278
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:08

Maar dit is niet jouw paard? Waar maak jij je druk om? Is aan de eigenaresse om iets te doen...

Lindsey_99
Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:20


miroxmill

Berichten: 546
Geregistreerd: 26-05-14

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:51

Ik denk ook gelijk aan mok, dan kan je mokzalf kopen en betadine op de wondjes doen.
Maar het is niet jouw eigen paard toch? Ik zou wel overleggen met de eigenaar, want de eigenaar denkt hier misschien heel anders over... ;)

janex

Berichten: 268
Geregistreerd: 13-03-14
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 00:57

Ook ik denk direct aan mok, eerst overleggen met de eigenaresse voor dat zij zich een hoedje schrikt als haar pony in een keer geen sokken meer heeft.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe je mokzalf en betadine op de wondjes krijgt als er zulke flinke sokken voorzitten. :+

Irisjevoogd
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 09:05

Ja inderdaad daarom zou het het beste zijn om eerst de sokken eraf te halen en dan de wonden te verzorgen. En ja ik wil het ook aan de eigenaresse over laten alleen zij doet er niet veel aan ze vind het zonde om de sokken eraf te halen.

niienn

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Zeeland

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:13

Het is niet jou paard dus dan moet je niet de sokken eraf halen als het niet van de eigenaresse mag.
Ik zou gewoon even met de eigenaresse overleggen wat je het beste zou kunnen doen.

Just_inHorse
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:20

Gewoon even overleggen met de eigenaar.

Lindsey_99
Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:10

Irisjevoogd schreef:
Ja inderdaad daarom zou het het beste zijn om eerst de sokken eraf te halen en dan de wonden te verzorgen. En ja ik wil het ook aan de eigenaresse over laten alleen zij doet er niet veel aan ze vind het zonde om de sokken eraf te halen.


eenmalig moet dat toch kunnen en ze groeien wel weer aan. ;)

Rennie89
Berichten: 37278
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:13

De eigenaresse beslist over haar paard. Als zij al heeft aangegeven dat ze het niet wilt doen dan helaas...

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Re: Heei, mijn tinker met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:01

Niks doen, het is jouw paard niet dus niks doen. En je zei: "ik heb hem een tijdje verzorgt"
Dus je verzorgt hem niet meer?

Boraatje
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:23

lifaya schreef:
Maar dit is niet jouw paard? Waar maak jij je druk om? Is aan de eigenaresse om iets te doen...


Pardon? Het was haar verzorgpony, natuurlijk maakt ze zich daar druk om. De eigenaresse moet er inderdaad wat aan doen, maar het gaat om het paard. Het paard hoort geen last van zijn benen te hebben en wie hem daarmaa help maakt uiteindelijk niet uit, als het paard maar beter wordt.

Ik denk dat je het beste met de eigenaresse kan gaan praten en anders kan je de dierenarts bellen, ga alsjeblieft niet zelf klooien.