Erg drukke pony!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophiedf13

Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-16
Woonplaats: Tilburg

Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 00:41

Hi Bokkers,

Ik heb sinds kort 2 verzorgpaardjes, het zijn kleine ponys van 1,40cm. Het probleem is: ze zijn 2 maanden niet gereden! Het zijn sport ponys (mennen)! Ze hebben een sterke eigen wil! De eigenaar is ontzettend 'boers'!

Ik ging dus kennis maken met de pony's, althans... ik dacht dat ik kennis ging maken, maar die meneer zei meteen: 'Oke, pak beet' ik moest de pony pakken en gelijk zadelen, zonder te poetsen en andere voorbereidingen! Ik legde het zadel erop, waar geen dekje of sjabrakje onder zat! gewoon een los zadeltje. toen het hoofdstel. Ik moest er op gaan zitten, niet gelongeerd, gestapt of iets dergelijks... terwijl de pony 2 maanden niet had gelopen, ik ging dus zitten en het ponytje schiet gelijk in draf. Het is een men pony dus moet ik veel met mijn stem werken, hij luisterde niet, en bleef rennen. Toen begon hij achterin hoog te bokken ik kon net blijven zitten. Daarna is hij gaan rennen (dit was btw mn eerste rondje in de wei) hij bokte erg hoog waardoor ik niet kon blijven zitten. Ik viel eraf! !!GENANT!! De eerste keer op een misschien nieuwe verzorgpony!

Ik ging er weer meteen op, maar weer begon hij te rennen en was hij niet stil te krijgen... Ik stuurde hem maar recht op het hek af, hij stopte.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan voorkomen? Op welke manier moet ik rijden zonder dat hij gelijk gaat rennen en bokken? Hoe moet ik rijden wil ik goed en effectief kunnen rijden? Tips omdat hij na 2 maanden stil staan gelijk weer aan het werk wordt gezet?

Ik hoor ze graag in de reacties!
Heel veel liefs,
Soof X

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:43

Stoppen met deze pony.. Dit is ronduit gevaarlijk..

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:45

Het klinkt waarschijnlijk heel hard maar echt....Gauw mee stoppen. Deze man geeft helemaal niks om jouw veiligheid en vroeger of later gaat dat mis en gebeuren er echt ongelukken.
Ik begrijp dat het heel lastig kan zijn om verzorgpony's te vinden maar dit is echt niet hoe het hoort te zijn. Natuurlijk kan het gebeuren dat je een keer valt, maar dit is totaal onverantwoord en het klinkt niet alsof de eigenaar daar ook maar een klein beetje mee zit. Die is gewoon op zoek naar een crashdummy en gebruikt jou daar nu voor. Denk aan je lijf, je gezondheid en zoek alsjeblieft een pony met een meer betrokken en verantwoordelijke eigenaar.

Edit: daarbij vraag ik me af of de pony überhaupt wel zadelmak is en heb ik ook zo mijn twijfels over het passen van zadel hoofdstel en bit.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 09-02-16 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:45

vraag me af wat je ouders hier van vinden , best gevaarlijk dit hoor ...

maar om je vragen te beantwoorden

van te voren eerst longere de eerste energy der uit krijgen erna pas opstappen

en licht het zadel wel goed ?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:46

Stoppen met deze eigenaar.. Dit is ronduit gevaarlijk..

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:46

biggirl schreef:
vraag me af wat je ouders hier van vinden , best gevaarlijk dit hoor ...

maar om je vragen te beantwoorden

van te voren eerst longere de eerste energy der uit krijgen erna pas opstappen

en licht het zadel wel goed ?



Als ik dat zo over die man mag horen, denk ik niet dst hij zoch druk maakt over een passend zadel.. :n

sophiedf13

Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-16
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 00:49

0000 schreef:
Het klinkt waarschijnlijk heel hard maar echt....Gauw mee stoppen. Deze man geeft helemaal niks om jouw veiligheid en vroeger of later gaat dat mis en gebeuren er echt ongelukken.
Ik begrijp dat het heel lastig kan zijn om verzorgpony's te vinden maar dit is echt niet hoe het hoort te zijn. Natuurlijk kan het gebeuren dat je een keer valt, maar dit is totaal onverantwoord en het klinkt niet alsof de eigenaar daar ook maar een klein beetje mee zit. Die is gewoon op zoek naar een crashdummy en gebruikt jou daar nu voor. Denk aan je lijf, je gezondheid en zoek alsjeblieft een pony met een meer betrokken en verantwoordelijke eigenaar.

Edit: daarbij vraag ik me af of de pony überhaupt wel zadelmak is en heb ik ook zo mijn twijfels over het passen van zadel hoofdstel en bit.


Ik snap wat je bedoeld, maar de ponys zijn 2 maanden gewoon gereden, en dat ging goed!

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:50

nine1987 schreef:
biggirl schreef:
vraag me af wat je ouders hier van vinden , best gevaarlijk dit hoor ...

maar om je vragen te beantwoorden

van te voren eerst longere de eerste energy der uit krijgen erna pas opstappen

en licht het zadel wel goed ?



Als ik dat zo over die man mag horen, denk ik niet dst hij zoch druk maakt over een passend zadel.. :n



daar ben ik inderdaad met je mee eens , maar TS je zegt in je OP dat het sport ponys zijn met mennen ? beetje raar dat de eigenaar zo is maargoed TS zoals anderen zeggen je kan beter weggaan , komt vast nog een leuke pony met een leuke eigenaar langs :j

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:21

Pony's zijn twee maanden greden en dat ging gewoon goed... Maar nu ging het dus niet goed!

sophiedf13

Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-16
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:22

mrie schreef:
Pony's zijn twee maanden greden en dat ging gewoon goed... Maar nu ging het dus niet goed!


ja klopt... maar wat nu?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:26

Niet genant....ronduit gevaarlijk en onverantwoord van de eigenaar!

Rap een ander adresje zoeken waar je wel veilig begeleid wordt :(:)

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:26

Wat nu? Verzorgpaarden zoeken die braver zijn en een eigenaar hebben die er niet een jong meisje zomaar op laat stappen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:28

Nu moet je je afvragen waar je mee bezig bent. Wat vind je moeder hiervan, laat haar dit eens lezen.

thijs_1996

Berichten: 48
Geregistreerd: 28-08-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:35

Mischien eerst ff longeren voor je gaat rijden. Tijdens het rijden veel figuren rijden en niet teveel terug rijden. Zo houd je de pony lekker bezig.
Vind het gevaarlijk dat je meteen op een pony word gezet die 2 maanden niet is gereden.

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:51

Zou ook op zoek gaan naar andere verzorgpony. Dit Is vragen om problemen.

Wij hebben geen bak dus rijden alleen buiten. Toen Een meisje van 12 begon met mijn paard verzorgen zijn We de eersten weken naar een open veld gewandeld en daar aan de longeerlijn gereden tot ik vond dat ze los kon.

Vind de eigenaar erg onverantwoordelijk zomaar iemand er op te zetten en zoek het maar uit. Pony kent jou niet jij de pony niet. Dalijk gebeurt er wat met jou of de pony.

Zoek een ander leuk verzorgpaard waar je lekker mee kan tutten en verantwoord kan rijden. Zou jammer zijn als je een keer wat breekt en bang word om te rijden.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Erg drukke pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:05

Toen ik zo oud was als jou ben ik op dezelfde manier aan een verzorgpony gekomen. Een sportmenpony met een nogal makkelijke boerse eigenaar. Ik heb hier jaren gereden en veel geleerd, maar vooral ook geleerd hoe het niet moet. Ik zou het nu dan ook nooit meer zo doen, ik heb toch wel gevaarlijke situaties meegemaakt en zelfs een flinke hersenschudding gekregen toen de eigenaar me op een onbeleerde pony het bos in stuurde. Denk alsjeblieft goed om jezelf! Je hebt al gauw de neiging om alles te doen wat de eigenaar zegt omdat je nog jong en onervaren bent, maar dat is vaak niet verstandig.