paardrijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qeeunhorse

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-16

paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:47

hey bokkers,

binnen kort ga ik weer eens paard rijden wanneer weet ik nog niet maar het is al 2 jaar gelden dan ik op een paard\pony heb gereden en ik heb ook nooit gelest of een verzorg pony gehad maar als ik weer ga paardrijden gaat iemand die ik heel goed ken mij een beetje de basis dingen leren en nu wil ik weten of jullie nog tips voor mij hebben als ik ga rijden?
al vast heel er bedankt
/3 /3 /3 /3

groetjes qeeunhorse

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:42

goede rij spullen hebben! leuk dat je weer gaat rijden. ik weet niet hoeveel ervaring jouw kennis heeft? ik zou je eerder les aanraden op een manege ofzo.

qeeunhorse

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 18:04

sardientje schreef:
goede rij spullen hebben! leuk dat je weer gaat rijden. ik weet niet hoeveel ervaring jouw kennis heeft? ik zou je eerder les aanraden op een manege ofzo.



het is maar een paar x rijden gwn voor de lol zeg maar maar wel dat ik wat leer

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:07

hoihoi!
ja zeker!
galloperen moet je in ieder geval niet doen, met draven kan je al beginnen!
voor mij is de tip, ga voor het draven in stap al leren goed zitten, dat scheelt een hoop!
je moet bij draven leren staan-zitten, op het begin gaat dat heel on regelmatig en snap je er niks van, het ziet er op filmpjes allemaal zo uit alsof je de lucht in word gegooid en jij moet echt gaan staan! maar dat komt omdat je nog niet gewend bent aan ho het paard loopt, wat wij altijd op de manege deden is doorzitten, als je doorzit (neit gaat staan zitten) dan voel je hoe je af en toe de lucht in word gegooid, dan kan je gaan staan om niet zo hard in het zadel te komen. daarvoor bestaat het staan zitten ook, zodat de pony niet zo'n klap in de rug krijgt en jij niet zo hard neer komt! ook een tip, ik zou het eerste half jaar/ jaar zeker niet galloperen, hou je bezig met je zit, hakken naar beneden! teugels niet als een waslijn! handen rechtop! niet te ver naar voren! op het goede been lichtrijden!

dat is al best veel, als je alles kan dan pas beginnen met galopperen!

qeeunhorse

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 19:03

anemoonlena schreef:
hoihoi!
ja zeker!
galloperen moet je in ieder geval niet doen, met draven kan je al beginnen!
voor mij is de tip, ga voor het draven in stap al leren goed zitten, dat scheelt een hoop!
je moet bij draven leren staan-zitten, op het begin gaat dat heel on regelmatig en snap je er niks van, het ziet er op filmpjes allemaal zo uit alsof je de lucht in word gegooid en jij moet echt gaan staan! maar dat komt omdat je nog niet gewend bent aan ho het paard loopt, wat wij altijd op de manege deden is doorzitten, als je doorzit (neit gaat staan zitten) dan voel je hoe je af en toe de lucht in word gegooid, dan kan je gaan staan om niet zo hard in het zadel te komen. daarvoor bestaat het staan zitten ook, zodat de pony niet zo'n klap in de rug krijgt en jij niet zo hard neer komt! ook een tip, ik zou het eerste half jaar/ jaar zeker niet galloperen, hou je bezig met je zit, hakken naar beneden! teugels niet als een waslijn! handen rechtop! niet te ver naar voren! op het goede been lichtrijden!

dat is al best veel, als je alles kan dan pas beginnen met galopperen!



dankje wel voor de tip ga ik zeker doen proberen ja ik hebt heet wel gezien hoe het moet maar nu nog proberen ik hoop dat het lukt :)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:10

qeeunhorse schreef:
sardientje schreef:
goede rij spullen hebben! leuk dat je weer gaat rijden. ik weet niet hoeveel ervaring jouw kennis heeft? ik zou je eerder les aanraden op een manege ofzo.



het is maar een paar x rijden gwn voor de lol zeg maar maar wel dat ik wat leer

in dat geval veel plezier maken en je slechte humeur thuislaten.
begin rustig aan, anders krijg je ontzettend veel spierpijn ;)

qeeunhorse

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-16

Re: paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:29

zal ik zeker doen