Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:46

Hard hinniken en trappen klinkt als gillen zoals nijdige merries dat kunnen. Kan hormonaal zijn in combinatie met geen respect. En das een gevaarlijke combi. Word tijd dat er een dierenarts naar gaat kijken en iemand die thuis is in gedrag. Dit is niks voor een kinderboerderij. Gevaarlijk voor bezoekers die nul verstand hebben van paarden. Serieus overleg met de beheerder is hier aan te raden. Succes

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 12:53

Nou ik verzorg samen met Kirsten, iemand die ook op bokt zit, de pony's. Ze is het denk ik inderdaad zat, maar ze was vroeger al zo en toen kwamen wij en wij bleven doorzetten zodat ze liever ging doen en niet meer bijten etc. Toevallig waren er gisteren twee meisjes en die gingen gillen naar de pony's en ze een beetje pesten. 1 van de twee heeft haar exuses aangeboden, maar het meisje dat Meissie een tik gaf op haar neus niet. Misschien zijn er vaker dit soort dingen daar, maar ik zie dat nooit. Ik ben er namelijk niet elke dag vanwege school, maar als ik kom dan ga ik meestal met die paarden wat doen. Maar dat gaat nu dus niet meer. Ik ga vanmiddag er weer heen, in de hoop dat ze liever doet. Het is trouwens ook een merrie.

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:39

Sounds like voernijd

shet_unicorn
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:55

misschien is het ook stress?? het veulen die pestende kinderen op de kinderboerderij?

leanne123456
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:26

Ik hoop niet dat die geplaagd wordt :(

xkuss_liessx
Berichten: 85
Geregistreerd: 01-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:31

Wanneer hij probeert te bijten en tikje op de neus geven. Dit werkt ook bij mijn verzorgshet en die is een heel stuk liever geworden. Als ik kom en hij probeert te happen geef ik een tikje en dan snapt hij van oh dit moet ik dus niet meer doen. Shetlanders zijn slim en bedenken snel andere trucjes maar probeer voor te zijn! Succes!

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 18:55

Flqqr schreef:
Sounds like voernijd

Ja inderdaad, dat klopt ook. Ze wil heel graag eten! Ze is weer wat liever, gelukkig. Maar dat is de hele tijd zo, lief, niet lief, lief, niet lief...

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 18:59

Heel erg bedankt voor de reacties! Het gaat momenteel beter met haar, ik geef haar ook een tikje op haar neus als ze probeert te bijten. Ze probeert wel te trappen, maar ik dreig dat ik anders zelf ga trappen! Ik heb het nog maar één keer hoeven te doen op haar kont, toen was ze zo lief! Dus dat werkte wel. Soms gaat ze in rengalop en dan zie je dat hoofdje naar mij kijken zo van: Haha, je krijgt me toch niet pakken! Maar dan denk ik, Haha toch wel! En meestal sluit ik haar dan in een hoekje op, zodat ze geen kant op kan. Dan kan ik haar zo pakken!

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:40

leanne123456 schreef:
Ik hoop niet dat die geplaagd wordt :(

Ik hoop het ook niet, maar het zou best kunnen, want ik ben er niet iedere dag...

shet_unicorn
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:39

als het zo wisselend is is het op een week echt heel erg? dan kan het ook hengstigheid zijn toch?

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:09

shet_unicorn schreef:
als het zo wisselend is is het op een week echt heel erg? dan kan het ook hengstigheid zijn toch?

Dat zou nog best eens kunnen! Bedankt! De eigenaresse had het daar al weleens over, maar ik had nooit echt idee dat het dat was. Maar nu het echt heel vaak is, zou het best kunnen.

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 12:10

Hallo allemaal, het gaat steeds beter! Als ze probeert te bokken (wat ze wel eens doet als ik al een mini stukje galoppeer) laat ik het touw wat losser en dan bokt ze niet tegen mij aan. Daarna geef ik haar een tik met mijn zweep op haar kont. Galopperen blijken ze erg leuk te vinden, maar ik doe het niet te vaak. Af en toe met rijden probeert ze wel te bijten, maar ze bijt altijd naar één kant. Dus neem ik de teugel aan de andere kant wat strakker en dan doet ze het niet meer. Helaas doet ze wel vaak haar oren naar achteren en dan wil ze bijten, maar het heeft niets meer te maken met het eten. Maar heeft er iemand nog tips hoe ik dat bijten kan stoppen als ik gewoon met haar wandel? Want dat is best vervelend en haar dochter, het andere paardje, begint haar na te doen, terwijl zij altijd zo lief was! (Tikjes op haar neus werken bijna niet meer :( )

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 20:19

Zoals gezien (gelezen) bijt ze nog erg veel, maar niet meer vanwege eten. Op tikken op haar neus reageert ze wel, maar niet heel erg goed. Ze probeert ook vaak te trappen. Ik hoop dat er mensen zijn die nog tips hebben voor het trappen en bijten!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:23

Kort houden en stem verheffen, werkt dat niet.En dreigen al direct afstraffen, niet op een hap aan laten komen en dan pas straffen

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 20:25

Gillbo schreef:
Kort houden en stem verheffen, werkt dat niet.En dreigen al direct afstraffen, niet op een hap aan laten komen en dan pas straffen


Dat vind ik wel een goed advies, daar had ik namelijk nog niet aan gedacht. Bedankt!

shet_unicorn
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:15

als ze alleen nog bijt met rijden kan het haar ook ergens pijn doen

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 21:20

shet_unicorn schreef:
als ze alleen nog bijt met rijden kan het haar ook ergens pijn doen

Het is volgens mij niet vanwege pijn, maar ik weet niet waarom anders. Ze ziet er niet uit alsof ze pijn heeft, want ze bijt heel erg veel ook met lopen ernaast.

Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:27

Hoe groot zijn jij en de pony?

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:56

Ik denk dat die pony het helemaal zat is. Als ik hoor hoe andere kindjes ermee omgaan is het redelijk begrijpelijk.
Daarnaast is het een merrie. Ik ben absoluut geen voorstander van kinderboerderijen en pony's samen.
Je ziet eigenlijk altijd dat de pony's na een tijdje allemaal zuur worden. Wat eigenlijk heel zielig is.
Ik denk dus dat je hier niks aan kan doen. Zolang ze zoveel prikkels krijgt en zoveel verschillende behandelingen blijft dit. En met slaan en schoppen los je niks op.
Pony is duidelijk niet geschikt voor zoveel interactie

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:41

callum schreef:
Ik denk dat die pony het helemaal zat is. Als ik hoor hoe andere kindjes ermee omgaan is het redelijk begrijpelijk.
Daarnaast is het een merrie. Ik ben absoluut geen voorstander van kinderboerderijen en pony's samen.
Je ziet eigenlijk altijd dat de pony's na een tijdje allemaal zuur worden. Wat eigenlijk heel zielig is.
Ik denk dus dat je hier niks aan kan doen. Zolang ze zoveel prikkels krijgt en zoveel verschillende behandelingen blijft dit. En met slaan en schoppen los je niks op.
Pony is duidelijk niet geschikt voor zoveel interactie

Daar had ik ook al aan gedacht, ik denk dat een kinderboerderij niet geschikt is voor haar.

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:43

Rooss_24 schreef:
Hoe groot zijn jij en de pony?

Het is best een grote Shetlander, ik zelf ben ongeveer 1.56 m geloof ik. De maat van de Shetlander weet ik niet

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Shetlander bijt als je hem iets te eten geeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 20:57

Hoi allemaal, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is. Misschien is er vroeger met deze pony niet goed omgegaan en dan komt er ook nog bij dat niet alle kinderen weten hoe ze met zo'n pony om moeten gaan. Helaas weet ik niet wat ik hier aan moet doen. Ik zou iets moeten doen waardoor ze weer wat vrolijker door het leven gaat, want ze kan er vrolijk zijn, maar meestal heeft ze haar oortjes naar achteren en probeeert ze te bijten, trappen, bokken of iets anders. Verder is het een hele lieve pony hoor! Hoe kan ik haar nou vrolijker krijgen, zonder dat ik haar verkeerd beloon als ze bijvoorbeeld mij probeert te trappen? Het is namelijk erg vervelend, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de pony. Het ligt denk ik niet aan het eten, dat is zowat over. Kunnen jullie mij helpen?

shet_unicorn
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

Misschien is ze gewoon ook eenzaam? Ponys zijn kudde dieren dus meestal moeten ze ook met een ander staan. Ik weet dat ze een veulen heeft maar daar kan ze natuurlijk niet lekker mee staan morren. Mijn shet is ook helemaal blij nu hij een maatje heeft! Ze morren wel naar elkaar maar ze haten elkaar niet, als de een weg is schreeuwt de andet namelijk _/-\o_


En misschien een klein stukje afzetten vanaf het hek zodat ze nog net geaait kan worden maar niet vast worden gepakt en dus een tikje kan krijgen?

Heel veel succed in iedergeval!

shet_unicorn
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

Misschien is ze gewoon ook eenzaam? Ponys zijn kudde dieren dus meestal moeten ze ook met een ander staan. Ik weet dat ze een veulen heeft maar daar kan ze natuurlijk niet lekker mee staan morren. Mijn shet is ook helemaal blij nu hij een maatje heeft! Ze morren wel naar elkaar maar ze haten elkaar niet, als de een weg is schreeuwt de andet namelijk _/-\o_


En misschien een klein stukje afzetten vanaf het hek zodat ze nog net geaait kan worden maar niet vast worden gepakt en dus een tikje kan krijgen?

Heel veel succed in iedergeval!