[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26422
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:57

Ik vind het heel goed dat je dat doet kim. Zo kun je goed vergelijken en het is toch een keus die je maakt voor hopelijk een lange tijd.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 10:25

Dankjewel!
Daarom ga ik ook zeker nog bij anderen kijken, zodat ik nog steeds kan vergelijken.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:18

Wat wil je er mee gaan doen? Wedstrijden rijden?
Je bent bij mij van harte welkom om Um eens uit te proberen.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 17:25

karijn, ook. Maar ook gewoon heel veel plezier hebben.
Klinkt leuk! Ik zal je laten weten als ik een keertje tijd heb!

Babootje

Berichten: 26422
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:23

Leuk paard Karijn!

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 09:39


karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:56

Dank je Babootje

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:58

Kim jammer van Valentino. En je nieuwe paard komt ook op een pensionstal toch? Wij hebben hier thuis met verschillende paarden gemerkt als ze minder gras krijgen en een deken op dat ze er nauwelijks last van hebben.
Ik zou een paard er dus niet op laten staan.
Mijn paard staat 24/7 buiten in de zomer. Maar indien hij eczeem zou hebben komen ze een stuk minder buiten maar het zorgt er wel voor dat ze dus veel minder last van die kwaal hebben.

Nog eens bij Shan wezen kijken? Misschien geeft dat bij jezelf dan ook wel de doorslag.

Babootje

Berichten: 26422
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:50

Zomereczeem? Niet aan beginnen. Waarom zou je problemen kopen?

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:34

Er zijn inderdaad nog genoeg paarden zonder problemen als zomerecxeem. Maar als dit het enige paard zou zijn die helemaal pictureperfect is, dan zou ik dat op de koop toe nemen. Het is controleerbaar.
Maar inderdaad, hoe is het met Shan afgelopen?

Suikermeisje: nog interesse in de merrie?

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 11:07

Ik ben eventjes op vakantie geweest naar Lissabon, was even heel lekker! Vandaar dat ik niet reageerde.
Ik ga zondag weer bij Shan kijken voor wss de finaleafspraak. Mijn instructrice en een vriendin van mij gaan dan mee. (en mijn vader natuurlijk).
Vandaag ga ik ook nog bij een paardje kijken, omdat de afspraak al stond. Staat gelukkig in Bavel, dus dat is niet zo ver weg.
Vannacht droomde ik trouwens wel dat Shan werd afgekeurd :') Hopelijk is dat niet zo in het echt haha

Anoniem

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:08

Shan lijkt me wel heel leuk! Spannend!

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 11:09

Ja ik vind hem ook echt heel leuk! Hopelijk komt het helemaal goed!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:49

Heel veel succes Kimmie !

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 16:46

Dank je!
Het was een heel leuk paardje! Ik weet echt dat Shan mijn nummer 1 is, maar als mijn instructrice hem bijvoorbeeld wat minder vindt, is Armando een hele goede nummer 2.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:37

karijn schreef:
Er zijn inderdaad nog genoeg paarden zonder problemen als zomerecxeem. Maar als dit het enige paard zou zijn die helemaal pictureperfect is, dan zou ik dat op de koop toe nemen. Het is controleerbaar.
Maar inderdaad, hoe is het met Shan afgelopen?

Suikermeisje: nog interesse in de merrie?


Heb een ukje gevonden wat beter bij mijn lengte past :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:04

Kimmie25501 schreef:
Dank je!
Het was een heel leuk paardje! Ik weet echt dat Shan mijn nummer 1 is, maar als mijn instructrice hem bijvoorbeeld wat minder vindt, is Armando een hele goede nummer 2.

Ik zou je niet té veel aantrekken van wat je intructrice van hem vind. Het gaat om de klik die jij met hem hebt, niet om of je instructrice hem leuk vindt.
Zo was ik vorig jaar helemaal verliefd op een paard van ruitje hier op bokt, maar mijn instructrice vond hem niet leuk en dus mocht hij het niet worden van mijn moeder. Baal ik nogsteeds enorm van.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:13

enamorada schreef:
Kimmie25501 schreef:
Dank je!
Het was een heel leuk paardje! Ik weet echt dat Shan mijn nummer 1 is, maar als mijn instructrice hem bijvoorbeeld wat minder vindt, is Armando een hele goede nummer 2.

Ik zou je niet té veel aantrekken van wat je intructrice van hem vind. Het gaat om de klik die jij met hem hebt, niet om of je instructrice hem leuk vindt.
Zo was ik vorig jaar helemaal verliefd op een paard van ruitje hier op bokt, maar mijn instructrice vond hem niet leuk en dus mocht hij het niet worden van mijn moeder. Baal ik nogsteeds enorm van.


Dat is niet fijn :(

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 19:21

enamorada, het gaat er natuurlijk niet om of zij hem leuk vindt. Het gaat erom dat zij kan voelen hoe hij loopt, en of er misschien iets mis is. Zij kan dat namelijk erg goed voelen en zien. Het gaat er haar niet om of hij leuk is of niet. Wel superrot dat je dat paardje niet mocht van je moeder! Dat is natuurlijk helemaal niet fijn.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:27

Kimmie25501 schreef:
Oh, wist ik helemaal niet. Ga ik zeker op letten. Mijn vader had sowieso al het idee om een paard bijvoorbeeld twee maanden op proef te nemen en bij ons thuis te laten keuren.



Weet niet of jullie dit idee nog steeds hebben. Maar er zijn weinig mensen die dit doen en terecht behalve dat het juridisch moeilijk te regelen valt als er in die periode iets gebeurt.
Maar de verkoper loopt op deze manier ook wel een erg groot risico. Stel jullie doen van alles met het paard en het gaat niet goed straks krijgt de verkoper een paard terug naar 1,5 maand wat volkomen verpest is. Zie het dan maar weer eens goed te krijgen je bent zomaar een paard maanden verder voordat je hem weer goed hebt.
Iemand mag bij ons zo vaak komen uitproberen als ze willen maar paard gaat alleen van terrein af als die verkocht is en goed gekeurd anders geen verkoop.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:31

Om te kijken of er iets mis is laat je hem keuren door een dierenarts.

Ik zou zelf nooit een paard op proef meegeven. Er kan zoveel uitgprobeerd worden

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 19:35

genja, ik heb eigenlijk geen idee of we dit plan nog hebben. Niet meer over gehad haha.
damian23, dat doe ik ook sws. Maar als mijn instructrice al iets voelt, dan weet ik dat alvast. En als alles goed voelt, heb ik er vanzelf een fijner gevoel over.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:56

Ik heb laatst mijn haflinger verkocht. Maar zoals gezegd wordt niet meegewerkt aan een proefperiode. Dit is wel meerdere keren gevraagd maar heb geen zin een verpest paard terug te krijgen en hetzelfde geld terug te geven. Voel me dan heel gemeen maar wil zelf ook verder en niet een paard een maand gratis ergens te laten lopen waar ik er geen zicht op heb.
Deze mensen snapte het wel erg goed. En het gaat daar ook erg goed geloof ik.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 09:41

Ja, ik snap het ook wel weer. In de paardenwereld is het volgens mij ook allemaal veel op basis van vertrouwen. Maar het lijkt mij misschien wel handig een contract op te stellen of zo.

Babootje

Berichten: 26422
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:58

Er zijn maar weinig particulieren die dat doen. De particuliere hobbyhandelaren doen dat soms nog wel. Is een paard verzekerd dan lijkt me enkele weken op proef niet zo'n probleem. Binnen enkele weken tot een maand een paard "verpesten" geloof ik niet in. Mits het paard gezond is.
Er zijn wel verzekeringen die een paard in een proefperiode willen verzekeren. Je hebt het dan wel over een ongevallen/dood dekking. Als de kopende partij de verzekering wil betalen tja, waarom niet? In de meeste gevallen gaat het goed. Handelaren verkopen op die manier ook wel eens ongezonde paarden, omdat de kopers in zo'n periode zich al enorm aan zo'n paard hechten.
Het probleem zit hem meer in de band die je als particulier met je paard hebt. Als je het om wat voor reden dan ook verkoopt, wil je het boek ook sluiten.