[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:23

Lekker de tijd nemen inderdaad. Ik vind het in ieder geval heerlijk om mee te genieten.
Volgend jaar ben ik aan de beurt :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:31


Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:42


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:03


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:03


punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:16

En een koudbloed dan Kimmie? Misschien heel wat anders dan je gewend bent, maar door hun bouw ook geen probleem voor grotere mensen. Ik zelf ben dik 1.80 terwijl mijn haflinger ( oude type ) vriendinnetje maar 1.43 m is..

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:24


Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:41


Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:44

nessinator schreef:
Niet gekeurd, hij zag er prachtig uit en had super bewegingen (en is pas 3, wat kan er dan al mis mee zijn :+ )!


heel veel kan ik je zeggen. zeker bij de betaalbare superbewegers. ik zou m maar snel op de foto zetten. een klasse 3 op t straalbeen bij voorbeeld geeft nu nog geen problemen maar over een paar jaar wel

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:49

madhatter schreef:
Maanlicht schreef:


Iets? meer dan 2000 euro....

Maanlicht schreef:
Ja, maar als ts het een geweldig dier vindt.. En wie weet kan je er nog wat af onderhandelen.


ik vind dat helemaal niks. te groen en quarterback erin

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:34

Het was maar een suggestie..

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:35

Maanlicht, die is echt wat te jong en groen voor mij. Ik zoek er wel eentje die al wel wat ervaring heeft en wat kan. Want groen en groen lijkt me niet de perfecte combi haha.
Kris_P, die is heel leuk! Ik heb een berichtje gestuurd.
punk143, dat zou misschien ook wel kunnen. Maar ik wel echt wel minstens een paard van 1.70. En ook wel eentje die wel aanleg heeft voor dressuur. Maar als dat een koudbloed is, heb ik er geen problemen mee.

Paard waar ik zaterdag zou gaan kijken gaat helaas niet door. Hij is onder voorbehoud verkocht.
Ik lease soms nog wel wat manegepaardjes en rij in de manegeles. Vinden jullie het toevallig ook interessant om daar wat over te horen en wat tips te geven soms?
Vandaag ga ik Mitzy rijden. Een hele leuke pony die best wel wat kan. Vandaag wilde ik gaan werken aan ontspanning. Dit is de tweede keer dat ik haar rijd met leasen en de vorige keer heb ik aan tempo gewerkt. Dat ging heel goed, dus voor mij is de tweede stap nu ontspanning.

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:49

Hoihoi!

Fijn dat je toch weer op zoek gaat naar een ander paard.

Vervangen kan een nieuw paard hem niet, maar een leuke opvolger helpt je altijd wel mee.


Ik heb zelf nog een heel leuk paard staan.
Mocht je iets zoeken kun je me altijd bericht sturen

Veel succes!

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:20

Fijn dat je op zoek kunt naar een ander paard, veel succes met je zoektocht!

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:42

Nog een tip: neem de tijd! En laat je - als je gaat kijken - niet onder druk zetten (dat er meer kapers op de kust zijn)
Ga ook eens langs een (goede) geregistreerde handelaar. Kopen bij een handelaar biedt enige garantie omdat je koop dan valt onder de consumentenkoopwet. Maar ook daar is het oppassen geblazen.
Als je koopt, stel dan (naast de keuring) een koopcontract op. Via www.sporthorses.nl kun je een mooi voorbeeld downloaden.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:55

Kimmie25501 schreef:
Ik zoek geen paard die een blessure heeft gehad of een ander kwaaltje. Ik heb al genoeg ellende gehad dit jaar haha.

Precies, begin niet met de ellende van een ander.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:14

Jammer dat het morgen niet doorgaat, maar genoeg andere paarden! Ik zal mijn ogen voor je open houden.
En leuk dat je nu wel op de manege rijdt!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:23

Lotte, dankjewel! Is dat een aanbod? Ik wil best weten wat voor paard je hebt staan!
Isabel, dankjewel!
Babootje, bedankt voor de tips. Zal ik zeker doen. Tenminste, mijn vader gok ik. Die heeft best wat verstand van contracten enzo, dus ik denk dat hij ook wel een goede kan opstellen. Die van Sporthorses zal ik ook gebruiken.
Maanlicht, dank je! Ja, ik reed al op die manege, maar eerst met Oreo. Nu dus op manegepony's.

Nu ook een berichtje gestuurd naar Valentino om te gaan kijken. http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... systemmail

Even een verslagje van het rijden op Mitzy. Tips hoor ik graag!
Instappen aan de lange teugel ging goed. Lichtrijden in draf ook. Daarna wat lange lijnen en voltes gereden, ging ook goed. Het was wel moeilijk om lichte aanleuning te krijgen, dus dat ga ik de volgende keer weer proberen. Bij het galopperen ging ze heel hard op de lange lijnen en de grote voltes.
Daarna: in stap en draf ging ze goed voorwaarts neerwaarts op de halve volte, de volgende keer ga ik een hele volte proberen. In galop vond ze het nog moeilijk, daar ga ik de volgende keer weer een halve volte doen.
Actief voorwaarts en terugnemen ging in stap en draf heel goed, in galop ging ze makkelijk voorwaarts, maar moeilijker terug, ook bleef ze niet ontspannen.
De teugels kauwde ze wel makkelijk uit mijn hand.
Daarna heb ik haar weer lekker uitgestapt.
Even voor de beeldvorming: Dit is Mitzy:
Afbeelding

Woensdag krijg ik ook nog een privélesje op haar. Dus dan kan ik ook nog lekker oefenen en tips krijgen.

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:28

Ik vind die net niet fijn in het achterbeen. Zou daar niet snel naar gaan kijken.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:29

Oh, ik heb al een berichtje gestuurd. Ik zal gewoon even kijken en voelen. Mijn instructrice zag er niks geks aan, maar kan altijd nog.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:34


Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:36

Helaas te jong, te klein en een merrie.
Er staat ook duidelijk bij niet voor beginners, en dat ben ik nog wel.
Wel bedankt voor het zoeken!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:43

Ik ken dit paard en is al weer een stuk verder. Erg braaf ook met groot verkeer en in het bos. Las je topic en dacht wie weet. Heel veel succes met zoeken.

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:55

Veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een geschikte opvolger tegenkomt.

Ik heb mijn paardje anderhalve week geleden laten inslapen, maar ze was al langer ziek... Ik had dus al langer plannen om volgend jaar een opvolger te zoeken. Maar doordat mijn merrie er nu niet meer is merk ik dat ik liever sneller terug iets om handen zou hebben. Ben op zoek naar een jonge merrie, dressuurgericht, 3 à 4 jaar, +/-1,65m, liefst zwart, budget is hetzelfde als het jouwe (5000 à 6000euro).
Ik ben al veel paarden tegengekomen waar iets mis mee is. Vandaag ben ik er naar eentje gaan kijken... héél teleurstellend :-( Maandag ga ik naar een donkerbruine merrie kijken want uiteindelijk kan men op een kleur niet rijden ;-)

En zoals je zegt: Ik zoek een opvolger, want mijn lieve Nera gaat niemand ooit kunnen vervangen! Mss is het daarom voor mij ook wel interessant om eens voor een andere kleur te gaan...

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:56

Kimmie25501 schreef:
Oh, ik heb al een berichtje gestuurd. Ik zal gewoon even kijken en voelen. Mijn instructrice zag er niks geks aan, maar kan altijd nog.


Hij loopt niet kreupel zo te zien. Maar wel wat stijf in de achterbenen (zou wat meer mogen buigen in het spronggewricht). Gezien de leeftijd niet heel raar. Ik zou deze ook alleen maar kosten verkoper laten keuren. Op foto.
Waarom eigenlijk niet wat jonger nog? Voor jouw budget moet dat denk ik toch wel kunnen.