[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:59

VdBA schreef:
Veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een geschikte opvolger tegenkomt.

Ik heb mijn paardje anderhalve week geleden laten inslapen, maar ze was al langer ziek... Ik had dus al langer plannen om volgend jaar een opvolger te zoeken. Maar doordat mijn merrie er nu niet meer is merk ik dat ik liever sneller terug iets om handen zou hebben. Ben op zoek naar een jonge merrie, dressuurgericht, 3 à 4 jaar, +/-1,65m, liefst zwart, budget is hetzelfde als het jouwe (5000 à 6000euro).
Ik ben al veel paarden tegengekomen waar iets mis mee is. Vandaag ben ik er naar eentje gaan kijken... héél teleurstellend :-( Maandag ga ik naar een donkerbruine merrie kijken want uiteindelijk kan men op een kleur niet rijden ;-)

En zoals je zegt: Ik zoek een opvolger, want mijn lieve Nera gaat niemand ooit kunnen vervangen! Mss is het daarom voor mij ook wel interessant om eens voor een andere kleur te gaan...

Is de 4 jarige Parcival iets voor je die ik eerder plaatste?

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:02


VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:05

Otti1977 schreef:
VdBA schreef:
Veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een geschikte opvolger tegenkomt.

Ik heb mijn paardje anderhalve week geleden laten inslapen, maar ze was al langer ziek... Ik had dus al langer plannen om volgend jaar een opvolger te zoeken. Maar doordat mijn merrie er nu niet meer is merk ik dat ik liever sneller terug iets om handen zou hebben. Ben op zoek naar een jonge merrie, dressuurgericht, 3 à 4 jaar, +/-1,65m, liefst zwart, budget is hetzelfde als het jouwe (5000 à 6000euro).
Ik ben al veel paarden tegengekomen waar iets mis mee is. Vandaag ben ik er naar eentje gaan kijken... héél teleurstellend :-( Maandag ga ik naar een donkerbruine merrie kijken want uiteindelijk kan men op een kleur niet rijden ;-)

En zoals je zegt: Ik zoek een opvolger, want mijn lieve Nera gaat niemand ooit kunnen vervangen! Mss is het daarom voor mij ook wel interessant om eens voor een andere kleur te gaan...

Is de 4 jarige Parcival iets voor je die ik eerder plaatste?


Misschien wel ;-) Ik ga maandag eerst eens kijken bij de donkerbruine waarvoor ik een afspraak heb maar ik neem deze zeker mee! Dankjewel

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:20


NikkivanOlst

Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:50

Nog heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Wij hebben een grote vriendelijke reus staan van 1.83, 7 jaar oud :)

Afbeelding

Van harte welkom om eens kennis te maken als je interesse hebt :)

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:19


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:51

VisibreTeam schreef:
Nog heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Wij hebben een grote vriendelijke reus staan van 1.83, 7 jaar oud :)

[ [url=m/257Ylf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van harte welkom om eens kennis te maken als je interesse hebt :)


Perfect paard voor haar denk ik, groot en ziet er ook nog mooi uit!

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:17

Als ik een tip mag geven; ga niet naar een handelaar! Meestal hebben die paarden een heel verleden. Ze komen niks voor niks bij een handelaar terecht. Je hebt vast ook handelaren met goede paarden, ik heb alleen hele slechte ervaringen met handelaren. Het mooiste is als je een paard koopt waar het verleden van bekend is. Ik heb ook bijna een paard gekocht met een heel verleden. Ik ben er zelf achter gekomen via bokt.nl :') De koop is toen niet doorgegaan omdat ik het toch niet vertrouwde. Uiteindelijk is er een hele leuke vijfjarige merrie op mijn pad gekomen. Ze kwam ook rechtstreeks van de fokker. :)

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:33

Valdesh schreef:
Als ik een tip mag geven; ga niet naar een handelaar! Meestal hebben die paarden een heel verleden. Ze komen niks voor niks bij een handelaar terecht. Je hebt vast ook handelaren met goede paarden, ik heb alleen hele slechte ervaringen met handelaren. Het mooiste is als je een paard koopt waar het verleden van bekend is. Ik heb ook bijna een paard gekocht met een heel verleden. Ik ben er zelf achter gekomen via bokt.nl :') De koop is toen niet doorgegaan omdat ik het toch niet vertrouwde. Uiteindelijk is er een hele leuke vijfjarige merrie op mijn pad gekomen. Ze kwam ook rechtstreeks van de fokker. :)


Er zijn ook zat particulieren die de boel beflikkeren.. En bij een handelaar heb je nog een half jaar consumentenrecht.

Mijn verhaal: geen handelaar maar wel is diegene die dit doet fokker van springpaarden.

Afbeelding

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:55

VisibreTeam schreef:
Nog heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Wij hebben een grote vriendelijke reus staan van 1.83, 7 jaar oud :)

[ [url=m/257Ylf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van harte welkom om eens kennis te maken als je interesse hebt :)


Het is dat 'ie ruim 20cm te groot is, anders had ik het wel geweten! <3

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 19:29

VdBA, ahw. Ook echt heel erg veel sterkte. Ik zal voor je kijken als ik iets zie.
Babootje, daar twijfelde ik idd ook al over. Maar ik ga denk wel kijken, want daar leer ik ook alleen maar van. Dat eerste paard dat je stuurde is helaas het paard waar ik morgen zou gaan kijken, maar die onder voorbehoud verkocht is. Tweede is helaas heel erg boven budget.
Wat bedoel je met die afstamming van de derde?
VibriseTeam, die is leuk! Zou je me misschien een pb'tje kunnen sturen met wat meer informatie?
Ghostattack, dankjewel. Die heeft wel echt een ruiter nodig die hem dingen kan leren. En dat kan ik helaas nog niet.
Valdesh, was ik ook zeker niet van plan eigenlijk. Een handelaar vertrouw ik ook niet. Alleen als ik daar echt een leuke zie, en dan neem ik zeker ervaren mensen mee.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:41

Dat over handelsstallen ben ik het niet mee eens. Er zijn ook echt wel goede bij..

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:45

Wil je niet ontmoedigen of wantrouwig maken, Kimmie, maar er lopen ook een hoop slechte particulieren rond!


Bij een goede handelaar kun je best wat leuks tegenkomen en zij bieden meer garantie qua naam hooghouden dan de buurman ;)
Ook ben je als consument beter beschermd bij een eventuele miskoop!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 19:50

Die Boaz (ik weet niet meer van wie ik hem doorkreeg) ga ik ook maar niet doen. Die is wat te stug en te sterk en er wordt teveel voor gevraagd.
Ik moet echt bijhouden welke ik heb gestuurd :') Ik heb net bijna iemand nog een keer iets gevraagd over een paard die ik al had afgekeurd.
Snap ik hoor Shirley. Maar ik (en mijn vader zeker) voelen vaak wel aan als er iets niet helemaal goed zit. Dat was met het eerste paard waar ik ging kijken ook.
Maar als ik een hele leuke van een handelaar tegenkom, ga ik daar denk ook wel kijken hoor. Mijn voorkeur ligt er alleen niet.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:58

Het voordeel van een handelaar boven een particulier is dat je vaak nog kan uitproberen en er "terug" kan op het moment dat het paard niet naar je zin is of een gebrek heeft. Een handelaar moet (volgens de wet) een half jaar garantie bieden. Bij een particulier is het garantie tot de voordeur. Hoe aardig ze ook lijken, er zitten ook gewoon "handelaren" tussen.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 09:39

Oh, wist ik helemaal niet. Ga ik zeker op letten. Mijn vader had sowieso al het idee om een paard bijvoorbeeld twee maanden op proef te nemen en bij ons thuis te laten keuren.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:17

Dat op proef is bijna onmogelijk goed te regelen. Zeker bij particulieren, hoe ga je dat doen als het paard iets overkomt in de proefperiode bijvoorbeeld? Valt bijna niet af te dekken die risico's.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 12:55

Oh, niet over nagedacht eigenlijk. Dat bekijk ik wel als het zover is.
Vandaag gereden in de manegeles. Ik merk toch wel aan mezelf dat ik het rijden erg mis.
We hebben gewoon wat figuren gereden enzo.
Ook heb ik het paspoort van Oreo gekregen (en per ongeluk op stal laten liggen).
Zo kan ik steeds een stapje verder met afscheid nemen. Ook ben ik voor het eerst weer bij zijn stal geweest, nog niet erin gekeken, dat kon ik nog niet aan. Maar wel weer in dat stukje. Dat was toch wel weer een hele grote stap. Ik zal ook ergens in deze weken mijn kast op gaan ruimen. En zo verwerk ik het stukje voor stukje.
Morgen is het springwedstrijd op stal, daar zal ik dan ook nog even naar gaan kijken. Vooral naar mijn verzorgster die mij heel veel heeft geholpen, nu vind ik dat ik wel mag teruggeven.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:59

Wat goed van je! Je weet dat hij nu op een betere plek is!

Heb je al van iemand een antwoord gehad?

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 13:02

Klopt dat zeker.
Ik heb dus van die Valentino antwoord gehad, daar ga ik volgende week zaterdag kijken.
Ook heb ik antwoord gehad van een primar x Kigali ruin, maar die was het niet helemaal.
Verder ook van VibriseTeam, daar krijg ik later nog een filmpje van als het goed is.
Daarnaast nog geen.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:06

http://sporthorses.nl/advertentie/te-ko ... kmaat=1.66 m - 1.68 m,1.69 m - 1.71 m,1.72 m - 1.74 m,1.75 m - 1.78 m&c_country=België,Nederland&filter=true&sort=priceASC
Misschien zit hier nog iets leuks tussen :)
Veel sterkte met het verdriet van Oreo en succes en plezier met de zoektocht naar een mooie opvolger.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:08

Ben benieuwd naar hoe het met valentino zal gaan!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:10


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:21

Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort topics, maar ik vind dit zo sneu voor je dat je zo snel al afscheid hebt moeten nemen van je maatje! Ik hoop echt dat je een mooie opvolger gaat vinden die het verdriet om je maatje wat kan verzachten en je kan helpen bij de verwerking.
Ik vind dat je erg realistisch zoekt en ik vind het knap dat je erkent dat je een niet te pittig paard wilt omdat je nog een beginnend ruiter bent.
Heb je zelf ook al een gezocht advertentie geplaatst? Wellicht als je een ''braaf leerpaard gezocht'' advertentie plaatst met jouw 'eisen' erin, je ook wat leuke paarden vindt.

Ik wil in de loop van volgend jaar ook op zoek naar een paard. Ik wil eerst gaan lessen, omdat ik inmiddels 12 jaar niet meer heb gereden (ik ben 32). Ik zal dus ook een beginnend ruiter zijn en daarbij ben ik ook niet echt een durfal :o. Ik zal dus ook een zelfde soort paard gaan zoeken als jou, alleen iets kleiner in stokmaat. Ik volg dus even je topic, omdat ik dat leuk vind maar ook omdat ik echt hoop dat je een gouden paardje vindt. Heel veel succes in je zoektocht, maar zeer zeker ook veel sterkte nog met het verlies van je maatje!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 14:00

JoskaH, in de link die je me stuurt krijg ik geen zoekresultaten.
madhatter, ik ook!
Die doet wel luchtzuigen, lijkt me niet zo'n goed idee.
Delphi, dankjewel. Oh ja, dat is wel slim. Op wat voor site kan ik dan een advertentie plaatsen?
Leuk dat je volgt, ik zal voor je uitkijken.