[VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:24

Balkjes draven?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:25

Zadel erop en rondje wandelen (ernaast). Dat vond mijn merrie prachtig en ik heb er heel veel profijt van gehad. Ze gaat nu echt overal langs op buitenrit. En op deze manier associeerde ze het zadel met iets leuks.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:30

Ook die tip van Maikeltje is heel goed.
Dan is een zadel leuk en niets bijzonders.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 14:36

Thanks! :) Als 't goed is komen er met kerstmis balken, dus dan kan ik daarmee oefenen/vrijspringen. Die van wandelen met zadel is idd ook een goede! Dat ga ik snel eens proberen.

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:42

ik lees mee, en vind dat jij echt leuk en goed met je pard bezig bent +:)+ . Blijf volgen, ben benieuwd naar de vorderingen.

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:47

Ik volg ook! Ben erg benieuwd hoe je dit gaat doen en naar je vorderingen

Toralone

Berichten: 603
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Einde van de wereld: rechtsaf!

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:33

Zo te zien leert Happy heel snel, ze wil graag voor je werken, hou dat vast. Ziet er al goed uit hoor, echt!

salome_xxx

Berichten: 41
Geregistreerd: 15-03-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:56

Ik weet zeker dat dit goed gaat komen!!! Met vertrouwen kom je heel ver!
Ik ga jullie zeken volgen <3 <3 <3

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 17:45

Pas op: fotospam :D

Vandaag kwam er een vriendin langs (noox op bokt) en die stelde voor om schriktraining te doen. Dus nadat we wat dingen hadden klaargezet hebben we Happy gehaald en zijn we het parcoursje gaan lopen.

Paaltjes met fluoriserende beenbeschermers :')
Afbeelding

Brave pony na de zak aan het paaltje.
Afbeelding

Het zeil
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balonnetjes (die vond ze echt niet interessant, had ik niet verwacht)
Afbeelding

Last but not least, de paraplu. Toen hij nog dicht was, was het allemaal oké.
Afbeelding

Maar toen ik gem openklapte.. := Ik had beter een leadrope kunnen pakken dacht ik op dat moment, haha
Afbeelding

Maar uiteindelijk was de paraplu ook niet meer eng :D
Afbeelding

Ze heeft zich super gedragen en vond dus enkel de geopende paraplu echt eng. Zeker voor herhaling vatbaar!

En dan nu weer even vrij voor Happy. :)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:58

Oh super goed om te zien!! Prachtig beestje <3

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:00

Ik heb alleen jouw posts gelezen, maar dat ziet er prima uit. Zelf geen ervaring met stallen waar paarden worden beleerd, maar hier op Bokt door de jaren heen best vaak vreselijke dingen tegengekomen in dat opzicht. Paarden die helemaal vastgezet worden rondgejaagd en veel dwang. Als zoiets ook bij jouw mooie paardje is gebeurd, kan ik me voorstellen dat ze wat schrikkerig was voor de lange lijnen.

Ik heb onze paarden zelf ingereden, met af en toe hulp en dat is prima gegaan.

Heb maar vertrouwen in jezelf en in je paard, ik denk dat het helemaal goed komt, zeker omdat je, zoals je aangeeft, begeleiding krijgt.

Succes!

Toralone

Berichten: 603
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Einde van de wereld: rechtsaf!

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:02

Leuk voor de verandering, topper hoor. Niet te vaak, maar wel herhalen, ga je zeker profijt van hebben! Maar wat vind ik Happy toch een plaatje <3

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:21

Ik ga volgen! Je bent goed bezig met haar, leuk dat schrikparcours.

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:11

je mag die van mij ook wel een tijdje trainen met paraplu etc :D

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 19:39

Ik heb geluk met Happy hoor! :D ze is super koel in haar hoofd en helemaal niet snel bang voor gekke/vreemde dingen. Dat merkte ik vooral weer toen ik het parcoursje daarna met mijn andere paard liep, die vond letterlijk alles eng, zelfs gewoon een deken wat we op een ladder hadden gelegd om langs te lopen. :')

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:42

Die van mij kijkt op wedstrijd bv bijna nergens naar ( ja, eerste rondje door de ring even) , maar die ging echt kruipen, toen er iemand met een paraplu aangelopen kwam. Nu heb ik als excuus, dat wij dus echt nooit paraplus tegenkomen. Woon in n Klein dorpje bij de bossen, waar je amper iemand tegenkomt. En al helemaal niet, als t regent.
Dus heb ook nog genoeg werk. Inspirerend, dit!

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:22

Ik volg ook. Ik denk dat je goed bezig bent :j

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:38

Ik volg!

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:18

Heb je topic doorgelezen.
Wat betreft haar gedrag bij de trainster.... sommige combinaties tussen paard en mens klikken gewoon niet.

Toen hij afgericht moest worden ben ik net als jij op zoek geweest en uiteindelijk was er een trainer die eerst mijn paard wilde zien en kijken hoe hij reageerde. Daardoor kon ik ook meteen de interactie zien en ik was zwaar onder de indruk, die man is het geworden. Dus dat is misschien een tip, als je het echt niet zelf wilt doen, laat ze eerst komen en kijk hoe je paard op ze reageert.

Een paar jaar geleden had ik met een groepje op stal een bekend iemand geregeld om te leren clickeren. Iemand met echt veel ervaring met paarden trainen voor clickeren. Nou.... die van mij had dus oorlog met haar. Net toen ik op het punt stond om in te grijpen gaf hij toe, maar ik wist dus dat die persoon ons twee niet verder zou helpen. Gewoon omdat mijn paard en zij niet met elkaar door de bocht konden. En het ging gewoon om iets doodsimpels als wachten op toestemming om de longeerbak uit te lopen (waar ik nooit problemen mee heb).
Met een volgende instructeur met clickeren ging het gewoon super en mijn paard werkte in alles mee en deed echt zijn best voor haar.

Misschien had jouw paard dat met jullie trainster. Dat ze gewoon niet met elkaar konden opschieten, wat dus uitmondde in gevechten doordat de trainster natuurlijk niet je paard wilde leren dat zij kon winnen.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 16:18

Ja, ik denk ook wel dat dat er mee te maken heeft gehad. Soms werken dingen gewoon niet.

Ik heb niet zo veel nieuws. Gisteren en vandaag lekker niks gedaan, misschien morgen eens kijken of ze zin heeft om iets te doen. :)

Ruitermania

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-03-15

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:42

Zeker altijd proberen iemand te vinden die chemie heeft met je paard. Niet makkelijk, maar probeer ook eerste dagen erbij te zijn. Als ze dat niet willen, weet je genoeg!
Jammer genoeg lopen er genoeg mensen rond die zeggen veel ervaring te hebben, maar dat niet hebben en daardoor het vertrouwen juist kunnen verpesten.

Kijk daarbij niet teveel naar €'s, goedkoop is duurkoop. Beetje goede stal kan met jouw voorbereiding binnen een maand heel ver komen. Dat is goedkoper dan 5 maanden bij een 'goedkope' ruiter.
Ook zouden ze na beetje basis snel jouw kunnen betrekken. Komen kijken, lekker uitstappen, vertrouwen opbouwen en daarna steeds sneller opstappen.

Succes!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:49

Ruitermania schreef:
Zeker altijd proberen iemand te vinden die chemie heeft met je paard. Niet makkelijk, maar probeer ook eerste dagen erbij te zijn. Als ze dat niet willen, weet je genoeg!
Jammer genoeg lopen er genoeg mensen rond die zeggen veel ervaring te hebben, maar dat niet hebben en daardoor het vertrouwen juist kunnen verpesten.

Kijk daarbij niet teveel naar €'s, goedkoop is duurkoop. Beetje goede stal kan met jouw voorbereiding binnen een maand heel ver komen. Dat is goedkoper dan 5 maanden bij een 'goedkope' ruiter.
Ook zouden ze na beetje basis snel jouw kunnen betrekken. Komen kijken, lekker uitstappen, vertrouwen opbouwen en daarna steeds sneller opstappen.

Succes!


Maar mag ik dan vragen waar je dit allemaal uit opmaakt? We zijn heel zorgvuldig te werk gegaan met het zoken van een stal, bij veel plaatsen geweest en dit voelde het beste. We mochten er gewoon bij zijn als we dat wilden en hebben ook niet naar het bedrag gekeken. Het was het belangrijkste dat Happy gewoon fijn ingereden zou worden en dat het daar ook fijn voor haar was. Ze had op deze plaats veel comfort, vriendjes en mocht veel naar buiten. Toch werkte het gewoon niet met de trainster, en hoe dat kan? Geen idee. Dat zullen we waarschijnlijk nooit met zekerheid kunnen ontdekken.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Zal het ooit nog een rijpaard worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:56

Jaaa, ik dacht het al, ik herken je van Instagram, haha :D! Leuk om je hier ook te zien :D!
Ik ga volgen ;)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:20

Vandaag weer even aan de gang geweest met Haps! :D
Ik heb d'r vandaag even met zadel gelongeerd, wil zorgen dat dat gewoon normaal blijft. Ze had al zo'n maand geen zadel meer opgehad, maar heeft maar 2 gekke sprongen gemaakt en bleef daarbij gewoon braaf in de cirkel.
Ze was super enthousiast en fris vandaag! Gooide dus lekker met de benen als ik vroeg om wat harder te draven :')
Na het longeren hebben we 5 minuutjes lekker buiten gestapt, met het zadel zoals ik hier was getipt. Ze was heel erg braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:24

Ik ga ook volgen!