Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PonyParkCity!

 
Profiel   

Ik had hier foto's gezien van Jans in die wei. Ik nam toen aan dat die wei op legale wijze te bereiken is. Ik hoor het wel of ze het echt een gekke vraag vinden of niet willen/kunnen beantwoorden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 18:47 



 

Lovers zijn tot alles in staat := , losgeslagen penny meisjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 18:49 



 
Profiel   

Farome schreef
Emaychoja schreef
Jammer dat er in elk ponyparkcity weer van deze discussies komen, bij die vorige topics werd het ook gezegd dus we weten het heus wel. Ik bedoel hiermee niet dat ik het daar perfect vind maar elk topic wordt 'vervuild'.



En dat heeft een goede reden ook !!! :+

Ik vind het net een geldfabriek daar, totaal geen toezicht op de kinderen+pony's.
Te grote/te zware (te oude) kinderen worden door de vingers gezien...
Ga gewoon op ponykamp bij een goede manege denk ik dan :Y)


Ik ken PPC niet maar elke manege is een geld fabriek, zeker in het toeristen seizoen, mee op strand rit, mee op bosrit en tussendoor nog een lesje of wat lopen! Elke manege moet geld verdienen aan de pony's en paarden! En dan gaat het er anders aan toe dan thuis waar je 1 prinsesje/ prinsje op stal hebt!
Dat wil niet per definitie zeggen dat de pony's/paarden het slecht hebben.
Ze moeten vaak harder werken maar ze worden daar ook na gevoerd, een enkele uitzondering na gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 18:58 



 
Profiel   

LumosNox schreef
Ik had hier foto's gezien van Jans in die wei. Ik nam toen aan dat die wei op legale wijze te bereiken is. Ik hoor het wel of ze het echt een gekke vraag vinden of niet willen/kunnen beantwoorden.


Ik heb geen idee of het legaal is, ben er nog nooit geweest. Ben benieuwd of ze antwoord geven. Zal me trouwens niks verbazen als de mensen van de receptie het zelf nieteens weten.

Rebecca schreef
Lovers zijn tot alles in staat := , losgeslagen penny meisjes

Het is echt te gek voor woorden. Ik wil ook graag mn lieveling natuurlijk maar dan maar een andere pony, ik ga geen 1 of zelfs 2 nachten wachten op een shetlandpony, dan knuffel ik hem wel in stal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 19:21 



 
Profiel   

vind dat zelf ook wel heel overdreven hahaha, twee dagen van te voren :') . als je daar rond 8 uur bent en je bent met een vriendinnengroep en je hebt een tent lijkt het me wel leuk, gewoon voor de gezelligheid en je hebt natuurlijk meer kans op je lievenling. maar dan toch, 2 dagen van te voren.. whut :') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 19:31 



 
Profiel   

Ben er een keertje heen geweest in 2014, had stuk of 4 rotpony's die of ontsnapte of niet wilde lopen xD Kreeg toen een gratis gereserveerde shet genaamd Bobo, liep heel braaf mee naar ons huisje ( recht tegenover de ezelpaddock ) en heb nog een soort lintje gekregen van die soort dress up ding dat je kon doen :) Ik zou er zo weer heen willen, maar ik zit al te sparen om ( weer ) op paardrijden te gaan, manege hier waar ik op zat werd gesloten. Ik zal wel eens ff kijken of ik een foto van mij en Bobo heb :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 19:32 



 
Profiel   

Ik ben vorig jaar voor het eerst in PPC geweest samen met een vriendin ik vond het daar best wel leuk maar was ook wel een beetje in shock dat sommige cowboys daar best wel onaardig deden zelfs tegen kleine kinderen. Ook was ik best wel verbaast dat ze kinderen van 15/16 gewoon een rijpony meegaven die net iets groter was dan mijn pony (ik ben 11 en had toen Spekkie). Ze mogen van mij ook wel wat doen aan de regels want die zijn er wel maar die lap bijna iedereen aan zijn laars. Het ergste waren toen wel die kinderen die nog amper kunnen rijden maar denken dat ze alles van paarden weten en ze helemaal volproppen met snoepjes. Ik ga dit jaar weer met een andere vriendin en hoop dat er dan wat dingen zijn veranderd maar ik verwacht het niet. Ben overigens wel een PPC fan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 20:08 



 
Profiel   

Spekkie is overleden ^

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 15:34 



 
Profiel   

Ja, Spekkie aan het begin van dit seizoen. En Bobo is er volgensmij al langer niet meer. Geen idee wat daar precies mee gebeurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 23:09 



 
Profiel   

Ik heb 'm in het echt gezien.
Ik heb er niet voor gebeld, maar hij is ook redelijk makkelijk te vinden en te herkennen.

Hij stond helemaal achterin de wei en ik heb hem ook niet geroepen (denk ook niet dat hij zou komen).
Leuk om hem weer eens gezien te hebben.

Ik heb er ook niets illegaals voor gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 16:36 



 
Profiel   

LumosNox schreef
Ik heb 'm in het echt gezien.
Ik heb er niet voor gebeld, maar hij is ook redelijk makkelijk te vinden en te herkennen.

Hij stond helemaal achterin de wei en ik heb hem ook niet geroepen (denk ook niet dat hij zou komen).
Leuk om hem weer eens gezien te hebben.

Ik heb er ook niets illegaals voor gedaan :)


Dat is fijn om te horen/lezen haha. Ik stuur je even een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 16:49 



 
Profiel   

Namira542 schreef
Ja, Spekkie aan het begin van dit seizoen. En Bobo is er volgensmij al langer niet meer. Geen idee wat daar precies mee gebeurt is.


Ik hoop niet dat Bobo in een vleeswaren is veranderd, was de liefste pony die ik had ;(
Hoop eerder dat iemand gek op m werd en hem gekocht heeft of te oud was en ingeslapen. Bobo was echt een schat _/-\o_

Heb nog een slotje van bobo met 3 reservesleuteltjes eraan, kreeg ik gwn mee >_>

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 17:15 



 
Profiel   

Namira542 schreef
LumosNox schreef
Ik heb 'm in het echt gezien.
Ik heb er niet voor gebeld, maar hij is ook redelijk makkelijk te vinden en te herkennen.

Hij stond helemaal achterin de wei en ik heb hem ook niet geroepen (denk ook niet dat hij zou komen).
Leuk om hem weer eens gezien te hebben.

Ik heb er ook niets illegaals voor gedaan :)


Dat is fijn om te horen/lezen haha. Ik stuur je even een pb!


Je hebt antwoord.

Van deze afstand kon ik hem bewonderen :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 17:48 



 
Profiel   

PureHeart schreef
Namira542 schreef
Ja, Spekkie aan het begin van dit seizoen. En Bobo is er volgensmij al langer niet meer. Geen idee wat daar precies mee gebeurt is.


Ik hoop niet dat Bobo in een vleeswaren is veranderd, was de liefste pony die ik had ;(
Hoop eerder dat iemand gek op m werd en hem gekocht heeft of te oud was en ingeslapen. Bobo was echt een schat _/-\o_

Heb nog een slotje van bobo met 3 reservesleuteltjes eraan, kreeg ik gwn mee >_>


Volgens mij heb je dat slotje ook gewoon gekocht. Zo ging het vroeger tenminste wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 17:50 



 
Profiel   

[/quote]

Dat is fijn om te horen/lezen haha. Ik stuur je even een pb![/quote]

Je hebt antwoord.

Van deze afstand kon ik hem bewonderen :D

[ img ][/quote]

Duutjeee <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 18:47 



 
Profiel   

Oke dat ging een beetje fout hahaha

Trouwens, van Bobo weet ik het zo zeker niet hoor! Ik geloof dat ik daar nog wel is wat van hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 18:48 



 
Profiel   

[ img ]

Dit zijn volgens mij wel alle pony's uit die wei. Zou kunnen dat er nog wat extra pony's stonden, maar daar heb ik niet goed op gelet.
Er stond nog een heel klein bruintje vooraan, die kwam wel naar ons toe.

Ik weet dat er ene Spekkie is die niet meer leeft. Over Bobo weet ik niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 19:04 



 
Profiel   

Ah de kleintjes van Peach, Puck, Domino, en Naamloos en Donut en Pony/of/Parky staan d'r ook bij.

Jens en BB en du zien d'r goed uit. Stond Banjo d'r ook nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 20:29 



 
Profiel   

Banjo ken ik zelf niet. Mijn ervaring met PPC is van zeker 18 jaar geleden.

Ik had dit filmpje gevonden op YouTube https://youtu.be/xBHGIe6E2Gs

Ik kon echt lang niet zo dichtbij komen/zo goed inzoomen zoals op mijn foto's te zien is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 20:51 



 
Profiel   

Hallo, kom ik me er ook weer mee bemoeien. :Y)

Sommige mensen zeggen dat PPC hetzelfe gezien kan worden als een manege, maar op een manege word je niet op een pony gezet waar je (veel) te groot voor bent. Ook gaan mensen naar de manege om te leren rijden, dat ze dan nog niet zo'n goede zit hebben of te veel aan de teugels zitten word aan gewerkt. Pony's van een manege rijden inderdaad wel een uurtje of 3-4 per dag, maar meestal is dit over de dag verdeeld en word er rekening gehouden met de hoeveelheid die een pony per dag loopt.
Er zitten natuurlijk altijd maneges tussen die niet zo te werk gaan maar de meerderheid zal wel ongeveer zo'n concept hebben.

Wat PPC betreft... Mensen die te groot zijn voor een pony worden er toch opgelaten, de meeste kinderen weten dan welicht ook dat een shetlander GEEN 50-70 KILO kan dragen maar tot HOOGSTENS 35-40. Maar de begleiding geeft hier geen reet om, zolang er maar geld binnenstroomt. Ook het feit dat geen enkel ponytje een fatsoenlijk zadel heeft is al om te janken. Hun rug gaat stuk, ze krijgen klachten, pijn, bokken en wat doen die kinderen (geld ook voor begeleiding) gaan er alsnog opzitten om dan te zeggen "Wat een stoute pony hij bokt"!
Ook met het voeren van die pony's, ze krijgen brood, wortels, snoepjes en allemaal andere dingen die een paard eigelijk niet horen te eten. Ze worden dik en later (waarschijnlijk) ziek. De pony's truukjes aangeleerd krijgen en happerig worden en dan uiteindelijk iemand bijten. Het is niet de pony zijn fout, maar daar word natuurlijk niet naar gekeken.

Ik zal blij zijn als die plek voor goed zijn deuren sluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 20:53 



 
Profiel   

Ik weet zeker dat Jans op een standaard manege niet gelukkig zou zijn geweest.
Ik kende namelijk de plek waar hij buiten het seizoen stond en daar hebben ze 1x geprobeerd hem in een box te zetten... die heeft die anders zo brave Hendrink compleet aan gort getrapt. Toen is hij weer op een wei gezet. Gelijk heeft hij ook want hij hoort gewoon niet in een stal.
Ik denk dat er best wel heel wat nadelen te noemen zijn aan PPC, maar dat er ook heel wat voordelen zijn voor zo'n kudde en lekker blootvoets kunnen lopen zonder gedoe van dekens en andere vermenselijking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 21:01 



 
Profiel   

Een volwassen (7 tot ±20 jaar) shetlander mag 20% van zijn gewicht dragen, dat is inclusief zadel. Een grote shetlander (schofthoogte 1.10, zoals ze daar een behoorlijk aantal van hebben, kan zo maar 250kg ideaalgewicht wegen. Dat betekent dat ze 50kg mogen dragen.

Ze hebben inderdaad geen enkel fatsoenlijk zadel, want in tegenstelling tot een manege waar ze vaak slecht passende zadels hebben, gebruiken ze bij PPC geen zadels.

Dat er gewerkt wordt op een manege aan de slechte zit of de harde hand is leuk, maar daar hebben de pony's niets aan. Overigens is mijn ervaring juist dat de zit maar beperkt aan gewerkt wordt (sla hem vooruit en schop hem vooruit is een veel gebruikelijkere tekst) en dat de meeste beginnende ruiter juist volgens de maneges te zacht in de hand zijn, zagen wordt daar aangeleerd over het algemeen. Overigens wordt er op PPC bitloos gereden tegenwoordig.

Pony's op PPC rijden zelden 3-4 uur per dag, de meeste pony's halen het uur nog niet eens. Er wordt voornamelijk gestapt en af en toe een drafje of galopje (en dat laatste al alleen maar voor de behendigste ruiters), in tegenstelling tot een manege waar vaak 5 minuten ingestapt wordt, 5 minuten uitgestapt, een paar minuten stappen halverwege en de rest in draf en een klein stukje galop.

Op maneges kreeg een bokkende pony ook de tekst stout, en moest je hem een tik na geven, net zo lang totdat hij niet meer bokte. Ook wortels, snoepjes, brood etc. zag ik eigenlijk op maneges met veel grotere regelmaat langskomen dan op PPC. Happerige paarden zijn ook op maneges een probleem, dat ligt niet zozeer aan trucjes als wel aan het feit dat ze uit de hand gevoerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 21:18 



 
Profiel   

Mizora schreef
Een volwassen (7 tot ±20 jaar) shetlander mag 20% van zijn gewicht dragen, dat is inclusief zadel. Een grote shetlander (schofthoogte 1.10, zoals ze daar een behoorlijk aantal van hebben, kan zo maar 250kg ideaalgewicht wegen. Dat betekent dat ze 50kg mogen dragen.

Ze hebben inderdaad geen enkel fatsoenlijk zadel, want in tegenstelling tot een manege waar ze vaak slecht passende zadels hebben, gebruiken ze bij PPC geen zadels.

Dat er gewerkt wordt op een manege aan de slechte zit of de harde hand is leuk, maar daar hebben de pony's niets aan. Overigens is mijn ervaring juist dat de zit maar beperkt aan gewerkt wordt (sla hem vooruit en schop hem vooruit is een veel gebruikelijkere tekst) en dat de meeste beginnende ruiter juist volgens de maneges te zacht in de hand zijn, zagen wordt daar aangeleerd over het algemeen. Overigens wordt er op PPC bitloos gereden tegenwoordig.

Pony's op PPC rijden zelden 3-4 uur per dag, de meeste pony's halen het uur nog niet eens. Er wordt voornamelijk gestapt en af en toe een drafje of galopje (en dat laatste al alleen maar voor de behendigste ruiters), in tegenstelling tot een manege waar vaak 5 minuten ingestapt wordt, 5 minuten uitgestapt, een paar minuten stappen halverwege en de rest in draf en een klein stukje galop.

Op maneges kreeg een bokkende pony ook de tekst stout, en moest je hem een tik na geven, net zo lang totdat hij niet meer bokte. Ook wortels, snoepjes, brood etc. zag ik eigenlijk op maneges met veel grotere regelmaat langskomen dan op PPC. Happerige paarden zijn ook op maneges een probleem, dat ligt niet zozeer aan trucjes als wel aan het feit dat ze uit de hand gevoerd worden.


In ppc zijn er veel mensen die 60 kilo wegen die op een pony van krap 200 gaan zitten (al is het 'maar' voor even).
In pony park heb ik meer dan 1 slechte houdingen gezien en harde handen heb je echt geen tekort aan daar. -O-
Ik dacht dat zadels zijn er voor gemaakt om de druk juist op de rug te verdelen, en zodat de botten van de mens niet in de rug van de pony prikken.
Zonder zadel rijden verbeterd waarschijnlijk dan wel het evenwicht van de ruiter, maar een barebackpad kan dat ook, maar ppc wil die niet aanschaffen en/of er goed uitleg aan geven hoe je die om moet doen.
Wat wel goed is is dat ze bitloos rijden, maar die halsters zijn ook niet alles, want nu komt alle druk op de neus omdat mensen (ook daar ja) keihard trekken als een pony niet na 1 seconde stopt. :n
Dat pony's daar 0-4 uur rijden is onzin, de keren dat ik daar was reden de meiden vanaf het moment dat ze de pony kregen tot het moment dat ze hem inleverde.
De enige tijd dat er niet werd gereden was wanneer je borstelde en af en toe eten gaf of zelf ging eten.
De pony's hadden bijna geen tijd voor zich zelf, zonder dat er mensen aan ze liepen te trekken en te doen.
Ook zijn er mensen die de pony's zo lang laten galopperen, dat de pony ging stappen omdat hij zo moe was, en ze hem met de zweep slaan net zolang ze weer draven/galopperen, met pony's die lopen te hijgen 8)7 .
Niet op elke manege gebeurt dat (wel veel moet ik toegeven), maar in ppc net zo veel. Snoepjes worden in ppc met overvloed gegeven om trucjes aan te leren, onder andere steigeren waardoor pony's verkocht werden omdat ze 'gemeen' waren.

Ik vind het idee van ponyparkcity heel leuk.
Jonge meisjes en jongens kunnen voor een tijdje een pony als hun eigen beschouwen en kunnen daar veel van de pony's leren.
Maar van wat ik zag was 60% van de mensen met een pony daar boven de 12, en vaak of te lang of te zwaar. :\
Ook vond ik het zo bizar dat je bv op maandag je pony ophaalt en de dag erna pas uitleg krijgt over hoe je die moet verzorgen |o .
Ik weet ook nog dat ik laat was en de eerste dag er geen pony voor mij was waar ik op paste, maar de cowboys zeiden dat ik wel op die ene pony kon.
Ik dacht zelf al dat ik te zwaar en lang was (ik was 10 jaar en zelfs ik kon dat zien), dus liet ik mijn kleinere vriendin er op zitten. Pony zakte achter helemaal in omdat zelfs zij te zwaar voor hem was.
"Zie, past prima!" :roll:

Mijn ervaringen daar: toen ik daar was vond ik het leuk, maar nu ik er op terug kijk valt het vies tegen.

Nee, mij zal je daar zo snel niet meer zien ;) .

Edit: De grote stal en weiland en zijn wel dingen waar ik tevreden over was, ik had verwacht dat ze met zijn 5en in een klein stalletje werden gepropt, maar de pony's hadden veel ruimte +:)+ . Wat me ook te binnen schiet is dat ik een pony had met waarschijnlijk zomer exzeem en toen we dat melde zeiden ze dat we maar wat shampoo moesten kopen en dat ze niet wisten wat het was. Ze had er het hele weekend last van, meerdere malen gemeld, maar een dierenarts kwam er zeker niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 21:58 



 
Profiel   

Caitlin_K schreef
Ah de kleintjes van Peach, Puck, Domino, en Naamloos en Donut en Pony/of/Parky staan d'r ook bij.

Jens en BB en du zien d'r goed uit. Stond Banjo d'r ook nog?


Jij was van falcon dacht ik?


[ img ]

Afgelopen weekend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 23:15 



 
Profiel   

horzieloverr schreef
Caitlin_K schreef
Ah de kleintjes van Peach, Puck, Domino, en Naamloos en Donut en Pony/of/Parky staan d'r ook bij.

Jens en BB en du zien d'r goed uit. Stond Banjo d'r ook nog?


Jij was van falcon dacht ik?


[ [url=m/qdWL4H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgelopen weekend <3


Heeft ie nou een helemaal wit oog of is die foto zo apart genomen? :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 23:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen