KletsTopic

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

KletsTopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 20:12

Heb jij iets te vertellen over een leuke, enge, grappige of stomme gebeurtenis met de paardjes?
Ik hoor het graag:
Mijn leuke ervaring:
Ik ben altijd zo'n iemand die enorm spacet als mijn paard wat eng vindt, In de bak was dus verbouwing en die was nogal aanwezig. We gingen toch onverwacht nog eventjes een crossgalopje doen! Ik was echt zo trots! :)
Ben trouwens niet zo'n keihard galopperen type *\o/*
Xxx

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:31

Niet heel grappig maar vind het toch wel leuk om te vertellen :+ .
Mijn verzorgfries (Frauke) loopt normaal gezien gewoon met me mee uit de wei zonder dat ik haar vast heb. Nu was de wei een paar dagen geleden opnieuw ingezaaid en stonden ze voorlopig op een afgezet stukje met zand (dus zonder gras :P ). Ik loop dus naar de plaats waar ik haar altijd opzadel (in de veronderstelling dat ze achter me aan sjokt zoals altijd), een stukje door de wei, is mevrouw ineens verdwenen :') . Stond ze net voor haar afgezet stuk grasjes te plukken :D . Stout paardje ~~}> .

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Re: KletsTopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 09:21

Haha!

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: KletsTopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:12

Mijn ruin lag raar te slapen in de wei.Met zijn benen te trappelen.Ik hem geroepen vanuit de tuin,maar geen reactie.Toen in de wei.Ik sta schuin voor hem en toen werd hij wakker.Maar met het opstaan komt zijn nek/kaakgedeelte tegen mijn benen en hij trok mij omver.Ik lag languit voor hem maar hij liep gelukkig niet over mij heen.Later zag ik dat de buurman stond te kijken.Wel een leermoment voor mij.

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:59

Uhm, best veel :P
Allemaal op manegepaardjes, maar ik zeg gewoon graag baas x)

Hond rent op pony af,pony rent weg. 'Baas, haal weg, help!!!'
Hond dacht alleen dat hij wilde spelen :') En pony was gewend met honden tho xD

Oh nee, wind. Zo valt die boom om, die hoek ga ik dus echt niet in :')

Begeleiderspaard niet het water in? Nee, dan ga ik niet in het water hoor! Het is nu niet verkend op zeemonsters!

Een hoge knot. Ja juist, dat is ook zeer eng, reden om bij het juryhok vandaan te rennen joh <<) Wat een held die pony zeg XD

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Re: KletsTopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:13

Nouja, aangezien ik er al 40 keer ben afgevallen in 5 jaar, heb ik beel wat te vertellen :D

1. Sliding stop *\%/*
Een pony bij ons stopt altijd tijdens de galop. Gewoon boem.. uit het niets.
stilstaan zodat je er voorover afvalt.
Ik zat daar dus op en we waren aan het galopperen. Ging best goed, allen toen gebeurde het. Hij stond stil. Ik gleed heeeeel vorzichtig over zijn nek, in de hoop dat hij zijn hoofd omhoog deed, maar hij deed hem juist omlaag. Het duurde ongeveer 10 seconden voor dat ik er eindelijk af was gegleden.. *\%/*

2. Lievelingspony <3
Ik zat een keer op mijn lievelingspony zonder zadel, en daar wilde hij wel gebruik van maken! Hij tante in volle galop naar de overkant van de bak ( soort van hand veranderen ) en zijn vriendje ging achter hem aan. Maar wel in een rustig handgalopje O:) Zij zat wel met zadel. Ik bleef zitten, zij viel eraf. -O- :P

3. Stout beest.
ik was weer zonder zadel aan het rijden, maar nu op de "sliding stop" pony. Maar wij hebben ook een pony, die kleine pony's aanvalt op de manege, en die zat achter mij. Wat denk je? Hij bijt mijn pony in zijn billen en mijn pony scheurt in volle galop een bocht door. ( soort halve e b e volte ) ik viel lelijk op mijn arm, gelukkig niet gebroken. :#

4. Helpen Inrijden
Ik was al een tijdje bezig om een pony op de manege ( super klein ) in te rijden Sam met een ander meisje. Ik was er wel een paar keer afgevallen, maar het ging allemaal wel. Ik zou deze keer weer op hem rijden, maar nu in een gevorderde les, met alleen maar paarden, en meiden van 14/15. De pony was net geschoren, en had dat nog nooit gehad, en ging toen voor het eerst weer onder het zadel. Ik ging erop zitten, en ze lieten me achter een paard aangaan. Dat ging mis. Mijn pony werd opeens helemaal wild *\%/* *\%/* hij steigerde bokte, en gleed er achter over zijn kont af, hij rende weg. Daarna even gelogeerd, en even in de andere bak in zijn eentje gerededen, aan de hand van een instructeur. Stappen ging prima, alleen toen gingen we draven.. ik viel weer en mijn pony werd weer gek Haha _O- :)F oke dit word te lang. Ik ging er weer op, en zette hem toen op stal. Andere keer verder. O:)