Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

13 jarig paard kopen

 
Profiel   

Ik ben het met bovenste 2 eens.
Je bent niet zo ervaren als een mens van 50 jaar die al 40 jaar op een paard zit. Maar het kan heel goed zo zijn dat je heeel mooi kan rijden, en heel goed met paarden op slaan. Dus normaals: Ik vind die reactiie nergens op staan.

Ik raad wel een ervaren paard aan mits je echt begeleiding hebt, vooral omdat t je eerste paard is en dat al heel veel is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:52 



 
Profiel   

Een gemiddelde vijftienjarige heeft wel genoeg gezond verstand om goede beslissingen te nemen. Ze heeft nu een zesjarige gekocht. Wellicht is dat een heel braaf dier met een goed karakter en ook nog eens beste bewegingen.
By the way: ik zie veel druiven op de weg waarvan je je afvraagt hoe die aan hun rijbewijs zijn gekomen. Zou hun cortex gestopt zijn met ontwikkelen toen ze 18 waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:18 



 
Profiel   

Wat heeft TS haar kundigheid te paard te maken met of ze een paard van 13 of een paard van 6 moet kopen? Lijkt me een off-topic discussie.

@TS, als ik je berichten lees, dan heb je voor jezelf de keuze al gemaakt. Veel succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:26 



 
Profiel   

Abacab schreef
15 jaar dus onervaren. Ik blijf er bij.

Als we paardrijden zouden vervangen door autorijden of kennis van de Nederlandse taal ddan zou het wel een plausibele uitspraak zijn.

Goed paardrijden vereist vaardigheden kennis en analytisch vermogen. Op je 15de is je prefontale cortex nog niet volgroeid. Vandaar ook dat je op je 15de onder andere nog geen stemrecht hebt.

Dat is vast niet leuk om te lezen. Maar het is wel de waarheid.


Dan vind ik het wel appart dat er toch redelijk wat mensen van mijn leeftijd om me heen in talentenplannen zitten etc. en op nationaal en internationaal niveau presteren. Bovendien is paardrijden niet alleen kennis maar ook gevoel, er is geen boekje waar je het uit kunt leren zoals bij een rijbewijs. Tuurlijk heb ik niet zoveel ervaring als iemand die al 20 jaar rijdt maar stel dat ik er neer had gezet dat ik 21 ben had je ook niet kunnen weten hoeveel ervaring ik zou hebben, en dan zou je me wel ervaren vinden? ook als ik nog maar 3 jaar zou rijden. Beetje raar maar oke

Iedereen bedankt voor de reacties, voor de nieuwschierige, ik heb een leuke pittige 6 jarige gekocht, nog ontzettend speels maar wel veel potentie, komt van een hengst die 2 x nationaal kampioen is geweest. Ze kan onder het zadel vrijwel niks maar daar gaan we lekker mee aan de slag

oh en Abacab, ik zou graag over 15 jaar nog een keer met je willen praten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen