lease paard waar je nooit op mag

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:04

Wat betaal je daar voor 3 dagen een paard leasen? En wat betaal je als je daar gewoon 3 keer per week op verschillende paarden een les neemt of vrij rijdt als dat mogelijk is? Ik ben wel benieuwd wat het financiƫle verschil daartussen is.
Want dat zou, als je dat zelf ook leuk zou vinden, nog een optie zijn .... de lease stopzetten en gewoon normaal gaan lessen.

In principe doe je dat nu al. Je betaald alleen extra nu om uit te mesten als je er bent/het nodig is. Echt van leasen, het gevoel dat dat paard die dag van jou is, is gewoon nu geen sprake. Alleen betaal je er wel voor.

Andere optie is de lease stoppen en ergens anders gaan kijken om te gaan leasen als je dat liever hebt.

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 23:24

Delphi schreef:
Wat betaal je daar voor 3 dagen een paard leasen? En wat betaal je als je daar gewoon 3 keer per week op verschillende paarden een les neemt of vrij rijdt als dat mogelijk is? Ik ben wel benieuwd wat het financiƫle verschil daartussen is.
Want dat zou, als je dat zelf ook leuk zou vinden, nog een optie zijn .... de lease stopzetten en gewoon normaal gaan lessen.

In principe doe je dat nu al. Je betaald alleen extra nu om uit te mesten als je er bent/het nodig is. Echt van leasen, het gevoel dat dat paard die dag van jou is, is gewoon nu geen sprake. Alleen betaal je er wel voor.

Andere optie is de lease stoppen en ergens anders gaan kijken om te gaan leasen als je dat liever hebt.
ik betaal 75 euro. ik ben bang voor ruzie tussen mijn moeder en de eigenaar omdat me moeder het erg oneerlijk vind dat ze me zo kan gebruiken + de eigenaar is zelf ook erg op het teentje getrapt

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: lease paard waar je nooit op mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:37

Als er niets besproken wordt kan er ook niets veranderen :-)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: lease paard waar je nooit op mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:47

Kun je krijgen wat je nu hebt (maar dan beter), ergens anders?
Want als er ruzie komt en je hebt straks niks meer..., Dat is dan wel een belangrijke keuze.
Anders zou ik wel je moeder laten praten.

75,- voor 3 x per week is wel erg netjes. Echter is het wel erg vervelend dat de afspraken niet worden nageleefd.
Kun je trouwens niet gewoon de pony pakken welke jij die least, zonder overleg... Als ze er wat van zegt, dan laat je jullie contract zien. Hoef je dus weinig te praten.
Mocht ze een uitzondering maken, dan de volgende x weer je contract mee en gewoon je pony pakken.
Liefst nog met andere mensen erbij die zien dat hij een contract hebt waar de eigenaresse zich niet aan houdt. ;-)

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: lease paard waar je nooit op mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:54

je moet gewoon de pony krijgen die je gecontracteerd hebt.Anders is het geen lease en kun je beter losse lessen nemen,dan hoef je ook niet uit te mesten.